Gå till innehåll

"Bet pot"-knapp, dåligt?


crazybutcool

Recommended Posts

rätt meningslös fråga men spelar lite på UB nu och de har en bet pot-knapp, rätt behändigt tycker jag så man slipper pilla på en jobbig betadjuster hela tiden.

 

men tänkte på det, nu bettar kanske de dåliga spelarna pott istället för 1/3 pott som de ofta gör och man får sämre odds...

 

har ni märkt av det?

 

 

hehe. rätt meningslös tråd ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt dåligt.

Lite ska man få anstränga sig om man ska beta ordentligt tycker jag.

Alltså bra för (fisken) som vill spela bort lite men skrämmer bort andra när den istället hade kunnat ge bra odds med 1/10 pott-bet.

Dålig för oss som vill ha deras pengar.

 

Två knappar som förekommer och som är sämre:

"All in" och

"Call any"

 

:roll:

 

Call any är skön.

Kommer av någon konstig anlendning fortfarande ihåg min första onlineturnering.. som varade exakt en hand :)

Gissa vilken knapp jag fick för mig att välja :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart abusar man "Bet Pot" så mycket så möjligt när man lirar Omaha. Kombinerat med "SHIP IT" och "BOOM! HEADSHOT!" tar det inte lång tid att få folk på tilt.

 

Ser jag att du förespråkar "SHIP IT" eller "BOOM! HEADSHOT!" en enda gång till i valfri tråd/dagbok så tiltar jag sönder mitt IRL för evigt.

 

(För extra tilt: Skriv gärna uttrycket "en gång i livet" och försök att få med dig othello i någon synpunkt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt meningslös fråga men spelar lite på UB nu och de har en bet pot-knapp, rätt behändigt tycker jag så man slipper pilla på en jobbig betadjuster hela tiden.

 

men tänkte på det, nu bettar kanske de dåliga spelarna pott istället för 1/3 pott som de ofta gör och man får sämre odds...

 

har ni märkt av det?

 

 

hehe. rätt meningslös tråd ja.

 

intressant tanke! har spelat en hel del på Full Tilt där dom har en "bet pot" sak så man slipper dra för mycke med rullen. Det gör ju fiskarna mer medvetna om att pott-bet är bättre än en liten fis-bet vilket ja mest ser som negativt. Färgdrag och stegdrag blir ju läskigt dyra att spela!

På microlimit där det inte finns så är de ju alltid samma sak, FI betar mini-bet (NL) hela vägen och om sätter ett drag eller redan sitter på nöten så betar han/hon så där 5-10*potten för att få maximalt betalt. Ingen risk att bli sönderläst iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar det iaf, jag tror inte de dåliga spelarna bettar pot oftare bara för att det finns en knapp, de kör nog med mini-bet med bet-knappen iaf?

 

Däremot underlättar det för mig när jag multitablar, Party Poker är en plåga nu när jag vant mig med Full Tilt... dessutom verkar det som om slidern på Party hoppar iväg ett snäpp när man släpper den vilket är väldigt frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med betpot knappen är när man har spelar på ett bord med fler fiskar än torskar, och dem hajar ingenting.

 

Ända sen unibet gick från b2b till microgaming har jag förlorat en massa. Jag har tänkt att det kan var för att jag spelar med betpot knappen i intryckt läge. Självklart har jag varit favorit både pre- och onflop.

 

Jag spelar 50NL/100NL

 

Jag väntar på januari månad, det är då jag brukar vinna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar som standard på B2B nätverekt där man slipper bet pot knapparna som väl är. Spelade någon forum turneing på ultimatebet där bet pot knaparna användes hela tiden i princip. Dock kanske man inte ska tolka forumister som fisk. Men jag gillade det inte iaf. Det går ju faktiskt att urskilja (i vissa fall) om kvaliten på en spelare hur dom betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...