Gå till innehåll

NLT - Trn, vekt spelad AA?


hhenke

Recommended Posts

Tidigt i SM igår. Känner efteråt att jag nog spelade denna hand på tok för vekt. Men som spelat måste jag väl folda river?

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $50/$100

10 players

Converter

 

Pre-flop: (10 players) Hero is SB with A:diamond: A:heart:

2 folds, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 raises to $450, 3 folds, Hero raises to $1300, 3 folds, MP2 calls.

 

Flop: 5:heart: 8:spade: 4:spade: ($2950, 2 players)

Hero bets $1500, MP2 calls.

 

Turn: 9:spade: ($5950, 2 players)

Hero checks, MP2 checks.

 

River: Q:diamond: ($5950, 2 players)

Hero checks,MP2 is all-in $7150, Hero folds.

Uncalled bets: $7150 returned to MP2.

 

Results:

Final pot: $5950

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar den som AK snarare än AA. cbet flopp och sen check när du blir synad.

 

klart han kan ha AsKs eller QQ på hand, om han inte har det så ganska vågat bett, han synar väl flopp med något så har han JJ varför betta river, rätt liten chans att någon viker en bättre hand? har han KK spelar han verkligen så då?

 

svår sits men du sätter dig ju själv i den. pott flopp, ställ turn hade jag spelat om jag haft 10K i stacken. har han synat flopp med AsKs har han då gjort ett misstag och ska AK dra ut AA där så fine take my money.

synd du inte har As.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag tycker du spelar ganska bra ändå faktiskt. När han synar din bet på flop va ska han ha då? Känns som ett färgdrag faktiskt. Sedan när turn faller känns det som en ganska given check. Sedan varför han checkar är en helt annan sak. När du sedan checkar rivern ( det ända dåliga spelet av dig ) så kanske han tänker att ja varför inte ett överbet. Jag tycker tror att han antingen har AsKs eller QsQx. I båda fallen har han dig slagen. Men gör en liten värdebet på rivern. Han kan ju faktiskt ha AQ och då synar han antagligen den. Men helt ok spelat ändå tycker ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...