Gå till innehåll

25 50 vekt?


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1408419382: Table Rock Port (6 max) - $25/$50 - No Limit Hold'em - 13:23:50 ET - 2006/12/14

Seat 1: pokerfad ($3,653)

Seat 2: xxx ($12,059)

Seat 3: jcmoussasux ($5,691)

Seat 4: TheOcean0 ($7,526)

Seat 5: UCanSMD ($5,210)

Seat 6: Miami Cuban ($707)

TheOcean0 posts the small blind of $25

UCanSMD posts the big blind of $50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to xxx [Jh Kd]

Miami Cuban folds

pokerfad: set of jacks

pokerfad folds

xxx raises to $175

jcmoussasux calls $175

TheOcean0 folds

UCanSMD calls $125

*** FLOP *** [Qc Ks Ad]

UCanSMD checks

xxx checks

jcmoussasux checks

*** TURN *** [Qc Ks Ad] [Kc]

UCanSMD bets $550

xxx calls $550

jcmoussasux folds

*** RIVER *** [Qc Ks Ad Kc] [7d]

UCanSMD bets $1,650

xxx has 15 seconds left to act

xxx folds

Uncalled bet of $1,650 returned to UCanSMD

UCanSMD mucks

UCanSMD wins the pot ($1,647)

*** SUMMARY ***

Total pot $1,650 | Rake $3

Board: [Qc Ks Ad Kc 7d]

Seat 1: pokerfad didn't bet (folded)

Seat 2: xxxfolded on the River

Seat 3: jcmoussasux (button) folded on the Turn

Seat 4: TheOcean0 (small blind) folded before the Flop

Seat 5: UCanSMD (big blind) collected ($1,647), mucked

Seat 6: Miami Cuban didn't bet (folded)

 

 

Funderade mest på om det är för vekt. Verkligen inte standard för mig att vika river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån typ av image på dig och image/read på fi hade ju varit najs. :)

 

Är ju iaf rätt standard att checka mittenparet på den där floppen i en trevägspott. När vi isåfall synar turn har vi ju "alltid" åtminstone ett bra A eller ännu troligare just en K, eftersom alla bra A:n (förutom AJ) hade varit tvåpar på floppen och vi hade därmed rimligen bettat dem, right? Frågan är då, baserat på det, hur ofta han tycker att det är värt att skjuta en andra tunna i det här läget, särskilt om ni har spelat en del och du, som du säger, vanligen inte foldar en sån här hand, när K enligt resonemanget ovan faktiskt borde vara din troligaste holding? Jag tror vi ofta får se KQ eller JT där om vi synar, även om jag själv skulle hatat att folda den, mtp hur stark den ändå är mot nån med bara lite game i sig. Är ju ingen standardfold direkt, men ingen man instakräks av att se heller, om man uttrycker det så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snurrig handhistory, du bettar ju river verkar det som.

 

Det där lägget hittar jag inte utan en read iaf, men det är säkert ett bra lägg i denna situation, det beror alldeles på, tror du han kan göra feta bluffar och tror du han kan värdebetta KT?

 

ordnat i HH nu, dock skumt att det blev så när det bara är kopierat klistrat.

BTW kicker är inget man bör oroa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här ser jag som en ganska klar syn. Jag vill reservera mig för nivån då jag inte spelar så högt. Och sedan kanske jag får en lite felaktig bild av HDn.

Men jag anser att du måste syna absolut inte för "värde" då jag tycker att han reppar en kåk antagligen AK,AA,(KK som han inte kan ha) faktiskt. Jag tror att när turnen kommer så är förhållandet mellan skräphänder och dessa händer han reppar väldigt skevt. Det innebär att han måste hålla sig ifrån bettknappen väldigt väldigt ofta med dessa händer. Läget för honom på turn att fyra av är ganska bra då han nog tror att han reppar en K så på river så har han fortfarande väldigt ofta skräp. Det är nog lätt hänt att han skjuter med för hög frekvens där vilket gör att du får pottodds för en syn. Ev kan han värdebetta QQ,KQ, och kanske någon gång JT också men jag tror inte att det räcker som argument för att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att fiende är stabil relativt tight men kan också göra moves. Extremt dåligt bräde att bluffa på för hans del enligt mig.

Ser det som bäst en split. Troliga händer är KQ samt JT. Tror att han har dessa händer tillräckligt ofta för att det ska göra mig +ev att vika iställlet för att syna för split.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snurrig handhistory, du bettar ju river verkar det som.

 

Det där lägget hittar jag inte utan en read iaf, men det är säkert ett bra lägg i denna situation, det beror alldeles på, tror du han kan göra feta bluffar och tror du han kan värdebetta KT?

 

ordnat i HH nu, dock skumt att det blev så när det bara är kopierat klistrat.

BTW kicker är inget man bör oroa sig för.

 

om man inte oroar sig för kickern vad oroar man sig för då?

 

slår han inte om AA-QQ, AK sist in där för det mesta? KQ?

 

enda hand som slår dig är JT, borde han inte vara lite rädd för att värdebetta den på den brädan då du mycket väl kan slowa en kåk?

fast du bettar flopp med alla händer som kåkar turn för det mesta eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok kombos:

JT: 16

KQ: 2

KJ: 3

 

om han har KJ eller KQ är de suited då eller spela han dem offs också i det läget?

 

KT då?

 

någon som är bra på å räkna?

Kan han bara ha de händerna så är det ju instafold men hela pre HD finns ju med på turnen och man måste jmf med det och korrigera för bluffarna.

Edit:Ja alltså värdebettar han de händerna så argumenterar det för fold. Men han gör ju sin K- till en bluff då han bara får syn av en bättre hand. Några enstaka splittar(vilket inte borde ske så ofta då jag antar att hero inte raisar med Kx särskilt ofta pre där). Några enstaka gånger kanske han får syn av ett Ax (som man vill kolla upp en ev bluff med). Det är i och för sig möjligt att fi håller ner sin blufffrekvens då han inser att läget kanske är dåligt men den ska nog ligga väldigt lågt och ryggen tilllåter kanske inte detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...