Gå till innehåll

Alldeles för mycket till 1an.


tiiiger

Recommended Posts

Hehe, ja det har väl blivit lite fel med tanke på den låga dollarn. Hade dollarn varit på samma nivå som för ett år sen hade det ju inte varit något "problem" men nu blir det nog lite väl stora glapp kan man tycka. Speciellt där på FT 89k till trean och 735k till ettan t.ex. och deals är inte tillåtna.

 

Men men, det är ju trotsallt förstapris man siktar på. :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte.

 

Hela de adderade pengarna ligger på förstaplatsen. HAde det varit våra (spelarnas) egna pengar så hade det varit en sak, men nu är det pengar som pokersverige FÅR av Nordicbet, och då är det dom som faktiskt bestämmer detta.

 

Men det är klart, be Nordicbetta tillbaka hela övervärdet så inte de andra prisplatserna ska känna sig "ledsna"...

 

 

 

Lite väl sent också att tycka detta en kvart före start, när du haft 11 månader på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte.

 

Hela de adderade pengarna ligger på förstaplatsen. HAde det varit våra (spelarnas) egna pengar så hade det varit en sak, men nu är det pengar som pokersverige FÅR av Nordicbet, och då är det dom som faktiskt bestämmer detta.

 

Men det är klart, be Nordicbetta tillbaka hela övervärdet så inte de andra prisplatserna ska känna sig "ledsna"...

 

 

 

Lite väl sent också att tycka detta en kvart före start, när du haft 11 månader på dig.

 

När du lägger upp det så, låter det helt plötsligt som en okej deal. Men Jag tycker fortfarande glappet är lite extremt mellan 1:an och 2:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lite väl sent också att tycka detta en kvart före start, när du haft 11 månader på dig.

 

Kanske för att det är först förrens nu vi får reda på det? Visst att vinnarn tar $735k, det är ingen nyhet. Men för det behöver inte glappet mellan 1 och 2 vara så jävla abnorm. Så som prisstrukturen var upplaggd då det var 131 som fick pris var mycket bättre, då tvåan fick $400k, och fyran fick lika mycket som tvåan gör nu. Vem fan bryr sig om att plats 300 ska ge några hundra dollar? Att ha 5% av platserna ITM räcker gott och väl, herregud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte ar smarta nog att forsta att detta ar nat dom kommer andra lar ni inte behova oroa er om att ni ska behova spela headsup om 500 000 dollar

 

Och hur ska dom ändra det? Garantin är 5 millar till ettan.

 

Nu kör vi gubbar vi ändrar inte på nånting.... visst glappet är stort mellan 1an o 2an men ingen av oss kommer ändå dit .... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ett groteskt stort förstapris tjänar en funktion i mästerskapssammanhang. I många mästerskap finns spelare som spelar antingen för att maximera sitt värde eller för att maximera sina vinstchanser. Genom att större delen av värdet kommer från förstaplatsen så blir det mer av en kamp om segern, och således mer av ett mästerskap än det annars skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, ett stort överpris till vinnaren är inte fel. Det är bra för motivationen. Däremot blir det väldigt "konstigt" när ungefär 560000$ skiljer ettan och tvåan, för bägge är förmodligen relativt jämbra spelare eftersom de tog sig så långt. Att det då ska bli en så stor prisskillnad som ungefär 4 miljoner, det känns inte rimligt. Dåligt upplägg helt enkelt.

 

Sen att gå och ändra så mycket i prisstrukturen som Nordic Bet gör är inte heller någon höjdare. En massa pengar försvinner från 2:a plats bl.a för att kunna få fler platser ITM. Egentligen tycker jag att dylika ändringar borde vara otillåtna, eller att spelarna borde kunna dra sig ur och få tillbaka inköpet om prisplatserna ändras alltför mycket.

 

Ponera att Nordic Bet skulle ha gått ut med att 500 platser blir ITM (med runt 4000) startande. Om jag då anser mig vara en skaplig pokerspelare kanske jag tror mig ha en chans att plocka en plats runt 400-500. Helt plötsligt ändrar Nordic Bet så det blir 50 platser ITM. Oops, nu måste jag helt plötsligt kämpa mig in bland topp 50 för att få några pengar. Hmm, hade jag vetat om det innan kanske jag inte hade registrerat mej för SM. Men nu kan jag ju inte dra mig ur heller. Attans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, ett stort överpris till vinnaren är inte fel. Det är bra för motivationen. Däremot blir det väldigt "konstigt" när ungefär 560000$ skiljer ettan och tvåan, för bägge är förmodligen relativt jämbra spelare eftersom de tog sig så långt. Att det då ska bli en så stor prisskillnad som ungefär 4 miljoner, det känns inte rimligt. Dåligt upplägg helt enkelt.

 

Sen att gå och ändra så mycket i prisstrukturen som Nordic Bet gör är inte heller någon höjdare. En massa pengar försvinner från 2:a plats bl.a för att kunna få fler platser ITM. Egentligen tycker jag att dylika ändringar borde vara otillåtna, eller att spelarna borde kunna dra sig ur och få tillbaka inköpet om prisplatserna ändras alltför mycket.

 

Ponera att Nordic Bet skulle ha gått ut med att 500 platser blir ITM (med runt 4000) startande. Om jag då anser mig vara en skaplig pokerspelare kanske jag tror mig ha en chans att plocka en plats runt 400-500. Helt plötsligt ändrar Nordic Bet så det blir 50 platser ITM. Oops, nu måste jag helt plötsligt kämpa mig in bland topp 50 för att få några pengar. Hmm, hade jag vetat om det innan kanske jag inte hade registrerat mej för SM. Men nu kan jag ju inte dra mig ur heller. Attans...

 

Du verkar tro att en enskild turnering kan rangordna 4000 spelare efter skicklighetsgrad. Så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...