Gå till innehåll

Ekenstar: PLO och O8


Ekenstar

Recommended Posts

Jag är en lat jävel.

 

Mitt stora problem med pokern är att jag spelar alldeles för lite. Ett annat problem som hänger ihop med att jag är lat och spelar för lite är att jag blir nöjd efter att ha plussat en del. Motivation att spela mer försvinner och det kan gå flera dagar utan att jag spelar. Men jag tycker att jag borde spela mer. Poker är som vilket jobb som helst, man har en timlön och ju mer man spelar/arbetar, ju mer tjänar man.

 

Förut när jag bonushorade mycket (när multi, party, pokernow och empire alla hade reloads) spelade jag mycket mer då det var tidbegränsningar på bonusarna. Nu spelar jag lite högre och bonusar är inte lika viktiga (och det är inte heller inte lika vanligt med reloads). Men jag vill fortfarande ha nåt tillbaka, bonus eller rakeback. Pokervärlden och var det finns bra spel (som passar mig) har förändrats ganska mycket under hösten och mitt nya hem är pokerstars. Dom har ordentligt med bord att välja på, mycket bra och stabil klient och ett trevligt belöningssystem för trogna kunder som kan ses som en form av rakeback.

 

Mitt mål för 2007 är att uppnå supernova på pokerstars, spela ihop 100k VPP. För att uppnå det bör jag vara Platinastjärna varje månad. För det krävs 10k VPP per månad, dvs snitta ca 330 VPP per dag. Inget som är omöjligt men det kräver att jag spelar ganska mycket. Och det borde lösa mitt problem med att jag är lat och spelar för lite :)

 

Men det är inte 2007 än, några dagar kvar på december. Målet för december är att behålla min guldstatus på Stars. Jag har skrapat ihop 1093 VPP (behöver 4000) hittils och har som delmål att ha minst 2000 innan tisdag då jag åker bort till mina föräldrar där jag kommer vara över julen. 1093 VPP är på ca 7 timmars spel, fyfan vad lat jag är som inte spelat mer denna månad. Fick även en $100 bonus på party, den planerar jag också att klara av innan tisdag.

 

Jag har skrivit ett par dagböcker på forumet före, en gammal då jag först spelade texas för att sen gå vidare till stud och omaha spel, och en inom plantskolans regi. Plantskolan var väl kanske ingen hit rent resultatmässigt. Men mitt långsiktiga mål med plantskolan var att efteråt spela vinnande på högre nivåer än vad jag gjorde innan. Innan spelade jag PLO25 med vissa besök på PLO50. Numera spelar jag PLO100 med frekventa besök på PLO200. Jag brukar spela 4 bord samtidigt. Lagom att skärmen täcks av borden och lagom tid mellan att man måste agera utan att det ska bli för långsamt eller för stressigt.

 

Blir väl ett pass senare ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 214
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha , första dagens pokersessioner är över. Blev bara en, knappt timmen lång. Lat? Nä, gick upp vid 7 tiden och var på gymmet förut så jag är lite trött nu på kvällen. Spelar inte när jag är trött. Ser det positiva i att jag trots allt spelade lite överhuvudtaget.

 

Spelade 1 bord PLO200 och 3 bord PLO100. Hade lite flyt på 200 bordet och dubblade upp där.

 

Svårt att komma bort ifrån mellansettet här när man även har nötfärgdraget trots att man skarpt misstänker att han sitter med AAxx. Jag orkade inte folda :)

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with :Qc::Kd::Qs::Ks:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, Hero calls, 2 folds, Button raises to $10, SB calls, BB calls, UTG+1 folds, Hero calls.

 

Flop: :Qd::As::8s: ($42, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $24, Button raises to $111.9, 2 folds, Hero raises to $199.8, Button calls all-in $74.1.

Uncalled bets: $13.8 returned to Hero.

 

Turn: :7h: ($414, 1 player + 1 all-in - Main pot: $414)

 

River: :Ts: ($414, 1 player + 1 all-in - Main pot: $414)

 

Knappen satt med :9s::Ad::8d::Ac:

 

 

Dagens prestationer: 118 raked hands på party och 50 VPP på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha , första dagens pokersessioner är över. Blev bara en, knappt timmen lång. Lat? Nä, gick upp vid 7 tiden och var på gymmet förut så jag är lite trött nu på kvällen. Spelar inte när jag är trött. Ser det positiva i att jag trots allt spelade lite överhuvudtaget.

 

Spelade 1 bord PLO200 och 3 bord PLO100. Hade lite flyt på 200 bordet och dubblade upp där.

 

Svårt att komma bort ifrån mellansettet här när man även har nötfärgdraget trots att man skarpt misstänker att han sitter med AAxx. Jag orkade inte folda :)

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with :Qc::Kd::Qs::Ks:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 folds, Hero calls, 2 folds, Button raises to $10, SB calls, BB calls, UTG+1 folds, Hero calls.

 

Flop: :Qd::As::8s: ($42, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $24, Button raises to $111.9, 2 folds, Hero raises to $199.8, Button calls all-in $74.1.

Uncalled bets: $13.8 returned to Hero.

 

Turn: :7h: ($414, 1 player + 1 all-in - Main pot: $414)

 

River: :Ts: ($414, 1 player + 1 all-in - Main pot: $414)

 

Knappen satt med :9s::Ad::8d::Ac:

 

 

Dagens prestationer: 118 raked hands på party och 50 VPP på stars.

 

Jag hade till att börja med höjt istället för att syna när du limpar med först. Sedan hade jag utan tvekan gått för check/raise på floppen där, låtit honom representera AA med en trashhand och få in en stor del av stacken så du måste ladda in resten oavsett. Pot commiting ftw. När han höjer där vill man nästan ta och folda då det känns mer garanterat att han sitter och myser på AA. Mina 2 ören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade till att börja med höjt istället för att syna när du limpar med först.

 

Tror jag kommer få den kommentaren ganska ofta :). Brukar inte höja så mycket preflopp, speciellt inte i tidig position, en spelstil som passar min personlighet och som jag inte kommer att ändra på till någon större grad. Ser det inte som något större problem med att jag är hyffsat konservativ/passiv preflopp.

 

Visst har jag här en bra hand här som jag skulle kunna höja med, men jag har nyss börjat spela på bordet och första gången jag spelar PLO200 på party så jag har ingen koll på spelarna eller hur spelet är här på denna nivå. Sitter även i tidig position så jag tar en försiktig väg och limpar bara.

 

Postflopp: Gillar inte alls iden med checkraise. Hade jag haft naket mellanset hade jag också betta ut för att kolla om han hade AAxx, då hade jag ganska lätt kunnat folda för ett pottomslag. Då jag inte betar pott så skulle han även kunna sätta mig på en draghand och kunna representera AAxx ändå om han tror att jag kan folda.

 

Sen är vi fyra i potten, vill inte checka och riskera att ge frikort till de 2 som sitter innan mig om knappen inte har AAxx och checkar. KJT9 på turn gör en stege möjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja pooooooottt preflop, nu fattar jag hur alla sitter och limpar/foldar floppen om dom spelar sådär i omaha.

Vet inte om checkraise är det bästa där faktiskt, det är riktigt tungt att representera AA där tom. Man måste vara en riktig idiot som mig för att göra det, dock brukar det funka förvånandsvärt ofta.

Men ska du betta så är POTT det som gäller så det sätter lite press.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade till att börja med höjt istället för att syna när du limpar med först.

 

Tror jag kommer få den kommentaren ganska ofta :). Brukar inte höja så mycket preflopp, speciellt inte i tidig position, en spelstil som passar min personlighet och som jag inte kommer att ändra på till någon större grad. Ser det inte som något större problem med att jag är hyffsat konservativ/passiv preflopp.

 

Visst har jag här en bra hand här som jag skulle kunna höja med, men jag har nyss börjat spela på bordet och första gången jag spelar PLO200 på party så jag har ingen koll på spelarna eller hur spelet är här på denna nivå. Sitter även i tidig position så jag tar en försiktig väg och limpar bara.

 

Postflopp: Gillar inte alls iden med checkraise. Hade jag haft naket mellanset hade jag också betta ut för att kolla om han hade AAxx, då hade jag ganska lätt kunnat folda för ett pottomslag. Då jag inte betar pott så skulle han även kunna sätta mig på en draghand och kunna representera AAxx ändå om han tror att jag kan folda.

 

Sen är vi fyra i potten, vill inte checka och riskera att ge frikort till de 2 som sitter innan mig om knappen inte har AAxx och checkar. KJT9 på turn gör en stege möjlig.

 

Jag tycker att gratiskort är det sista du bör oroa dig för i det här läget. Snarare så att du kan vara glad över att faktiskt få se ett kort till gratis med en så pass bra draghand. Angående naket mellanset där tycker jag nästan man kan check/folda det utan att betta ut men jag vet att en del inte håller med om det men det är så sjukt svårt att få betalt av en hand du krossar. Visst kanske någon synar med ett drag nån gång då dom inte riktigt har oddsen men jämför det med alla pengar du står och pissar bort när du drar nästan dött. Jag håller med Jezaja om att du bör betta pott om du bettar ut då du lugnt kan bomba in resten om han spelar med dig.

 

Btw varför skulle man betta ett drag och sedan folda för omslag med så här grunda stackar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt brukar jag ju beta pott när jag betar, men jag tycker det finns anledningar till att beta mindre där. Få dom andra att fundera på vad jag sysslar med som inte betar pott och då göra bort sig med sämre händer. Folk gillar att göra bort sig i höjda potter, som checkraisa med bottentvå och liknande.

 

Blev ett litet minipass (50 min) på morgonen. Blev kallad för jävla bögriveridiot eller nåt likande efter denna hand:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with :Qd::Tc::Ac::3d:

Hero calls, 2 folds, CO calls, Button calls, SB folds, BB checks.

 

Flop: :Kc::5c::2h: ($4.5, 4 players)

BB checks, Hero bets $4.3, CO folds, Button calls, BB folds.

 

Turn: :Ah: ($13.1, 2 players)

Hero bets $12.45, Button calls.

 

River: :Qc: ($38, 2 players)

Hero bets $14, Button calls.

 

Results:

Final pot: $66

Button doesn't show :8d::Kd::8h::Kh:

 

Som om han spelar så jävla bra själv då, synar enbart flopp när flera drag ligger ute. På turn plockar jag upp ett till hålstegedrag (och top par), ser ingen större anledning att lugna ner mig då, speciellt inte när han bara synade floppen. Kanske borde betat mer på river då han blixtsynade där, men känns svårt att få bra betalt av en sämre hand där med tanke på hur han har spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Folk gillar att göra bort sig i höjda potter, som checkraisa med bottentvå och liknande."

 

Här har du anledningen till varför du ska höja och reraisa pre med bra händer. Finns flera anledningar till att det är profitabelt. Ex du får många potter Med A och K floppar med Cont bet. Du Får shortstacks att gå all in med bara flushdrag osv osv. Visst så läcker man pengar om många gör motstånd på floppar som borde passat dig men då får man anpassa sig.

 

På weaktighta bord så är det guld att raisa pre och contbeta.

 

I den senaste handen här spelar fi riktigt illa. Ok på floppsynen men på turn måste han bomba.

 

Älskar själv att bomba pott först ut med nötflush draget och fortsätta bomba på blanka turner. Kommer även river blank så får man också oftast potten med ett valuebett.

 

"Då jag inte betar pott så skulle han även kunna sätta mig på en draghand och kunna representera AAxx ändå om han tror att jag kan folda. "

 

Hur många gör detta på denna nivå igentligen? Ok att många representerar AA efter dom har höjt pre med ett contbet men checkraise utan träff? Visst har dom top2 så kan dom checkraisa och du leder men hur vet du det då?

 

"Postflopp: Gillar inte alls iden med checkraise. Hade jag haft naket mellanset hade jag också betta ut för att kolla om han hade AAxx, då hade jag ganska lätt kunnat folda för ett pottomslag."

 

Nu får du omslag med mittensetet och flushdrag. Tror du att han har AA så ligger du illa till med. Det är en svår han att inte gå all in med dock då fi kan sitta med top2 och du leder stort..

 

Annars kul med en till Omaha dagbok från en duktig spelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Folk gillar att göra bort sig i höjda potter, som checkraisa med bottentvå och liknande."

 

Här har du anledningen till varför du ska höja och reraisa pre med bra händer. Finns flera anledningar till att det är profitabelt. Ex du får många potter Med A och K floppar med Cont bet. Du Får shortstacks att gå all in med bara flushdrag osv osv. Visst så läcker man pengar om många gör motstånd på floppar som borde passat dig men då får man anpassa sig.

 

På weaktighta bord så är det guld att raisa pre och contbeta.

 

Jo, fast i just den handen hade jag ju ingen större koll på spelarna eller spelet. Sen brukar jag sällan spela på weaktighta bord. Men upptäcker jag att jag sitter på ett sånt bord brukar jag höja mer. Sen som sagt, jag brukar jag vara sparsam med höjningar i tidig position, position har väldigt stor betydelse i omaha.

 

Nu får du omslag med mittensetet och flushdrag. Tror du att han har AA så ligger du illa till med. Det är en svår han att inte gå all in med dock då fi kan sitta med top2 och du leder stort.

 

Misstaget att folda om han har tex AQxx med två spader är mycket större än misstaget att gå all-in nu när han hade den handen han hade. Om han hade haft en sån hand tror jag nog att han är mer villig att återhöja om jag betar 2/3 pott istället för helpott. Lättare att folda om man spelat mycket med honom och man är väldigt säker på att han har AAxx där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst jag pratade generellt. Sen ang Position. Jag håller med att den har stor betydelse. Dock är det inte alls fel att höja oavsett pos då du oftast bara spelar vidare då du har träff,drag osv. Sen är ju första pos bästa checkraise posen :).

 

Höjer man i första pos med 4567 då tror alla man sitter med AA direkt. Fördel mörka handen :). Träffar man nöten då och betar något obskyrt belopp 3,75 så blir man ofta reraisad av stealare eller mindre stegar.

 

Hade potten inte varit höjd så är fi inte lika benägna att spela tillbaka mot dig (med steal samt ickenötter) då dom sätter dig på nötterna enklare. Just my two cents.

 

Nu får du omslag med mittensetet och flushdrag. Tror du att han har AA så ligger du illa till med. Det är en svår han att inte gå all in med dock då fi kan sitta med top2 och du leder stort.

 

Misstaget att folda om han har tex AQxx med två spader är mycket större än misstaget att gå all-in nu när han hade den handen han hade. Om han hade haft en sån hand tror jag nog att han är mer villig att återhöja om jag betar 2/3 pott istället för helpott. Lättare att folda om man spelat mycket med honom och man är väldigt säker på att han har AAxx där.

 

Visst som jag sa inte en enkel hand att lägga :)..Skulle inte gjort det själv tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget större flyt med korten under eftermiddagen. Var lite slaskig ibland eftersom jag inte var så pigg som jag borde vara när jag spelar. Vann lite småpotter men förlorade desto fler. Som den här, hur fan hittar han synen på turn? Så jävla störande:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with :5h::5c::6h::6s:

UTG calls, UTG+1 folds, MP1 raises to $4.5, 4 folds, Hero calls, UTG calls.

 

Flop: :Qh::3c::Jc: ($14, 3 players)

Hero checks, UTG checks, MP1 checks.

 

Turn: :7d: ($14, 3 players)

Hero bets $13.3, UTG folds, MP1 calls.

 

River: :Qc: ($40.6, 2 players)

Hero checks, MP1 checks.

 

Mp1 shows [ :6d:, :Td:, :Ad:, :Ts: ] two pairs, Queens and Tens. :roll:

 

Fast det är väl egentligen fel att bara skylla på dåligt flyt. Jag jagade väl stegar och färger kanske lite för mycket också (får skylla på att jag var lite trött), så det blev lite back. Inte så farligt mycket ändå. Fick ju ihop massa händer åtminstone. Fast jag borde nog försöka satsa på att köra lite mer kvalitativa sessioner och låta bli att spela ibland. Fast man får ju inte låta lättjan ta över för det.

 

Blev ytterliggare en session på den tidiga kvällen. Fick en kalasstart på ett 200 bord. Bara dumt att vänta på att bli BB för att posta:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with :Qc::Th::Jc::Qs:

UTG calls, 3 folds, Hero (poster) checks, CO calls, Button folds, SB calls, BB (poster) checks.

 

Flop: :8d::Qh::9d: ($10, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $9.5, Hero raises to $38, CO folds, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Turn: :As: ($124, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets $121, SB calls, UTG folds.

 

River: :6s: ($366, 2 players)

SB checks, Hero bets $28, SB calls all-in $26.

Uncalled bets: $2 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $418

 

SB satt med :8c:, :Ad:, :Jd:, :Ac: och plockade även upp ett kåkdrag på turn till flushdraget. Skönt att min hand fick stå. Vann lite andra fina potter så det blev ett hyggligt dagsresultat ändå.

 

Dagens prestationer: 347 raked hands på party (535 kvar) och 195 VPP på stars (2662 kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa klart med julklappsköpen på förmiddagen. Blev en tvåtimmarssession på den sena eftermiddagen. Den började nästan precis som den andra session igår. Första handen första bordet. Slutgiltiga bevis på att det är dumt att vänta på att bli BB för att posta?

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

 

Pre-flop: (10 players) Hero is MP1 with :6c::5h::8s::4s:

UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2, folds, Hero (poster) checks, MP2 raises to $11, MP3 calls, CO calls, 2 folds, BB calls, UTG+1 folds, Hero calls.

 

Flop: :7s::Qs::8h: ($58, 5 players)

BB checks, Hero checks, MP2 checks, MP3 bets $55.1, 2 folds, Hero calls, MP2 folds.

 

Turn: :Kc: ($168.2, 2 players)

Hero bets $60, MP3 calls all-in $58.9.

Uncalled bets: $1.1 returned to Hero.

 

River: :6s: ($286, 1 player + 1 all-in - Main pot: $286)

 

MP3 doesn't show [ :2d:, :Jh:, :Qd:, :Qc: ]three of a kind, Queens. Jag var 53/47 på flopp och 45/55 på turn.

 

Efter det gick det väl lite upp och ner. Drag som inte kom och om dom kom så gick dom igen. Spelade bra och diciplinerat under hela sessionen.

 

En hand som jag är mycket nöjd över hur jag spela, inget jävla weak-tight trams. UTG+1 tog god tid på sig för att potta på floppen så AAxx gick bort som tänkbar hand:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is SB with :5c::7c::Ac::9h:

UTG folds, UTG+1 raises to $6, 2 folds, CO calls, Button folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: :As::5h::8s: ($20, 3 players)

Hero checks, UTG+1 bets $19.95, CO calls, Hero raises to $99.75, UTG+1 folds, CO calls all-in $73.05.

Uncalled bets: $6.75 returned to Hero.

 

Turn: :Qc: ($225.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $225.95)

 

River: :Kd: ($225.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $225.95)

 

CO mucked [:2s::Jc::5s::3h:]. Visst är det en vacker hand han har :D. Visserligen 45/55 mot min hand men ändå. Han var på rejäl tilt efter en ganska grov utdragning.

 

Blev att man railade poker-SM efter det. Imorgon blir det troligtvis lite mer spel.

 

Dagens prestationer: 175 raked hands på party (460 kvar) och 120 VPP på stars (2542 kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från igår, hur spela?

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

7 players

 

Stack sizes:

UTG: $325.90

UTG+1: $89.50

Hero: $96.80

CO: $41.20

Button: $69.70

SB: $115.45

BB: $107.25

 

Pre-flop: (7 players) Hero is MP1 with :Kd::Th::Ad::Qs:

UTG folds, UTG+1 calls, Hero raises to $4.5, 4 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: :5h::Jd::As: ($10.5, 2 players)

UTG+1 checks, Hero bets $10, UTG+1 raises to $40, Hero calls.

 

Bra hand, bra positon så jag höjer pre och cont. betar med mitt stegdrag och blir checkraisad. Ska jag spela vidare? Jag tror min foldequity vid återhöjningen är väldigt låg, svårt att representera AAxx om han har ett Ax tvåpar. Jag har position och det finns mer pengar kvar att beta om jag synar. Men blank turn och han betar all-in är inget roligt så kanske ge upp handen på floppen? Lite vilsen :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka floppen bakom.

 

Är inte det lite vekt mot bara en motståndare? Och en inbjudan till en lite sämre hand som han foldar för ett pottbet att dra ut?

 

Sista gympasset för 2006 på förmiddagen. Blev lite spel på eftermiddagen. Lite dåligt med action på party, vid ett tillfälle var det bara 1 PLO200 bord igång, inga PLO100 eller ens PL50 bord. Jäkligt många satt dessutom med grunda stackar när fler bord var igång :(

 

Vann en all-in med AAxx mot en annan AAxx och en shortstack, trots att jag hade sämst equity :) :

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP1 with :As::Ad::Qc::Jh:

UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls, MP2 folds, MP3 raises to $13, CO calls, 3 folds, UTG calls, UTG+1 calls, Hero raises to $81, MP3 raises all-in $226, CO folds, UTG calls all-in $54, UTG+1 folds, Hero calls all-in $113.3.

Uncalled bets: $44.7 returned to MP3.

 

Flop: :Qs::Qh::5c: ($-629.9, 0 player + 3 all-in - Main pot: $230, Sidepot 1: $250.60)

 

Turn: :7d: ($-629.9, 0 player + 3 all-in - Main pot: $230, Sidepot 1: $250.60)

 

River: :3h: ($-629.9, 0 player + 3 all-in - Main pot: $230, Sidepot 1: $250.60)

 

MP3 shows [ :4s:, :Ac:, :4c:, :Ah: ] two pairs, Aces and Queens.

UTG doesn't show [ :9h:, :Kd:, :9c:, :Kh: ]

 

Trodde det skulle bli 3-split här:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP1 with :Qs::7h::As::Kd:

UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls, MP2 folds, CO calls, Button folds, SB calls, BB checks.

 

Flop: :Jh::Kc::Ts: ($12, 6 players)

SB bets $11.4, BB folds, UTG calls, UTG+1 raises to $42, Hero raises to $160.2, CO folds, SB raises all-in $199.25, UTG folds, UTG+1 calls all-in $130.15, Hero calls all-in $15.8.

Uncalled bets: $23.25 returned to SB.

 

Turn: :6d: ($218.35, 0 player + 3 all-in - Main pot: $539.85)

 

River: :4s: ($218.35, 0 player + 3 all-in - Main pot: $539.85)

 

UTG+1 hade AQ men SB satt med :Qd::Js::Ks::6s: , hur fan tänkte han när han blev raisad och reraisad?

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $45

UTG+1: $130.30

MP1: $98.90

Hero: $113.50

MP3: $106.85

CO: $140.65

Button: $54

SB: $226.55

BB: $37.65

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with :6c::9c::5h::8s:

2 folds, MP1 raises to $3.5, Hero calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: :9d::5d::3c: ($15, 4 players)

SB checks, MP1 checks, Hero bets $14.25, 2 folds, MP1 raises to $57, Hero ???

 

Bara tvåpar och hålstege och blir reraisad av MP1 som höjde pre. MP1 är inget lösaggro men höjer en del annat än AAxx. Fold, syn eller reraise?

Dagens prestationer: 250 raked hands på party (110 kvar) och 163 VPP på stars (2379 kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka floppen bakom.

 

Gillar det förslaget..

 

Även om du kan vinna potten direkt med bet så vill du inte bli reraisad.

Får du nöten på turn så betar han den och du får in mer deg från han.

 

Jo, där har du en poäng, man vill inte bli reraisad.

 

Spelade klart bonusen på party och lite på stars på förmiddagen. Party var snäll mot mig på denna bonusperiod. Drygt $500 plus på spelet och $105 i bonus på kanske 1030 spelade händer eller nåt sånt, väldigt få händer där ingen rake togs.

 

Dagens skummaste hand (pokerstars):

 

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with :2c::Qs::2h::Qd:

UTG folds, UTG+1 raises to $2, 3 folds, CO calls, Button calls, SB calls, Hero calls.

 

Flop: :8d::Ac::7h: ($10, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, CO checks, Button checks.

 

Turn: :Qc: ($10, 5 players)

SB checks, Hero bets $9.5, UTG+1 calls, CO folds, Button calls, SB folds.

 

River: :8c: ($38.5, 3 players)

Hero bets $21, UTG+1 raises to $42, Button folds, Hero raises to $63, UTG+1 raises to $84, Hero calls.

 

Hade lite dålig koll på prefloppspelet när jag spelade handen, vem som höjde och hur mycket. Pottar på turn när jag får set. Betar ut på rivern, borde få betalt av nötfärgen. När han höjer misstänker jag att han har A8, kanske borde höjt mer än med limitraiset. När han sedan höjer igen blir jag lite orolig, höjde han pre och/eller slowspelar AA eller har han kanske fyrtalet? Hade väl inte så mycket kvar efter min syn där på rivern men eftersom jag kunde var slagen ville jag inte höja. Man slutar aldrig förvånas över hur tomtiga folk är:

 

Results:

Final pot: $206.5

 

UTG+1 shows [:3d::3c::Kd::Kc:] (a flush, Ace high)

Hero: shows [:2c::Qs::2h::Qd:] (a full house, Queens full of Eights)

 

Hero collected $203.50 from pot :D

 

Blev en joggingtur på eftermiddagen. Blivit ganska många sådana senaste halvåret, något som helt klart varit positivt för mitt pokerspel. Orkar sitta lite längre sessioner och är pigg och skärpt genom hela sessionen. Blir jag trött i slutet på ett pass är det lätt hänt att jag blir lite för lös och gör dumma misstag. Något som helt klart har minskat.

 

Blir nog ingen mer poker idag. Blir istället att glo på fotboll. Den riktiga varianten som spelas på andra sidan atlanten med avlång boll. Go Chargers!

 

Dagens prestationer: 110 raked hands på party (avklarat) och 105 VPP på stars (2275 kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så många VPP kvar på stars för att förbli gold, blir lätt att samla ihop. Kanske för lätt så att det blir svårt. Kommer därför spela klart en bonus på Sunpoker som jag annars hade tänkt att skita i. Har redan 205 MPP och behöver bara 295 MPP till för att få ut bonusen på $100.

 

Dagens första session var en riktig skitsession, inget vill funka kändes det som. På sun fick jag nästan inga bra kort och inga bra floppträffar. På stars var det bättre kort men då blev man utköpt när man träffade. Topset och sen kommer färgen eller stegen på turn. Även störande när idioter med ett halvt maxinköpet synar pottbett på flopp när jag höjt pott preflopp och träffar, jag: :Ac::Qs::Kd::Kc:, tomten :5c::Jd::4h::7d: och floppen :Ah::3c::Qh::evil:.

 

Även när man fick in pengarna som stor favorit så fick man inte vinna, då blev det delning :(:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with :Ts::Qc::Qh::6h:

UTG calls, 2 folds, CO calls, Button folds, Hero calls, BB raises to $10, UTG folds, CO calls, Hero calls.

 

Flop: :Ah::Kh::Js: ($32, 3 players)

Hero checks, BB bets $30.4, CO folds, Hero calls.

 

Turn: :3c: ($92.8, 2 players)

Hero bets $89.8, BB calls.

 

River: :Qs: ($272.4, 2 players)

Hero bets $54, BB calls all-in $40.3.

Uncalled bets: $13.7 returned to Hero.

 

BB satt med :Jh::Td::Kc::Ks:

 

Lyckades vinna en stor pott på slutet av session med :Ks::Kd::9c::7c: mot en med :5h::7s::9s::5d: som höjde preflopp i BB med den skiten. Floppen blev :7h::6s::7d: och jag tog hem en fin pott :)

 

Så när jag summerade session slutade jag på +$34 :oops: , kul att gå plus när det går dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ditt spel ser stabilt ut! Mina kunskaper i omaha är ytterst begränsade, fast att du är slagen i handen ovan förvånar mig nog inte så mkt. Följde även din plantskola, tyvärr utan kommentarer då jag inte hade en aning om plo. Fick lite läs tips av Othello, som verkligen var bra för att lära sig Omaha, så jag tänkte höra om du också hade några lästips :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ditt spel ser stabilt ut! Mina kunskaper i omaha är ytterst begränsade, fast att du är slagen i handen ovan förvånar mig nog inte så mkt. Följde även din plantskola, tyvärr utan kommentarer då jag inte hade en aning om plo. Fick lite läs tips av Othello, som verkligen var bra för att lära sig Omaha, så jag tänkte höra om du också hade några lästips :)?

 

Vet inte vad Othello tipsade om men de lästipsen är nog väldigt bra. Som första bok till en omahanybörjare skulle jag rekomendera Omaha Holdem Poker av Bob Ciafonne och sen Pot-limit och no-limit Poker av Reuben & Ciaffone. En hand som många nybörjare har svårt med är AAxx. AA är en väldigt stark hand i texas men inte lika stark i omaha. Denna länk innehåller många bra poster om AAxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att gnälla över en hand förut. Fick AAQQss och vad fick man för action? Jo, en ministack med drygt 4BB i stacken går all-in med KTT7 och drar ut med 2 7:or på floppen. En annan fin AAxx hand från förut idag som jag skulle uppskatta kommentarer till:

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $106.20

UTG+1: $96

MP1: $122.35

MP2: $96

MP3: $58.50

Hero: $121.15

Button: $172.90

SB: $59

BB: $60

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :Ah::Kh::Ad::Td:

UTG calls, UTG+1 calls, 3 folds, Hero raises to $5.5, 3 folds, UTG calls, UTG+1 folds.

 

Flop: :Qs::7h::8s: ($13.5, 2 players)

UTG bets $5, Hero calls.

 

Turn: :Jc: ($23.5, 2 players)

UTG bets $5, Hero calls.

 

River: :6h: ($33.5, 2 players)

UTG bets $6, Hero calls.

 

Ingen koll på UTG. Given raise pre, får en syn. Känns inte som att han har set när han betar ut på floppen, känns mer som färgdrag, skulle även kunna vara tvåpar. Synar bara för att invänta turn, se vad han hittar på där. Settet är verkligen inte troligt men jag vet inte vad jag ska sätta honom på när han mesbettar igen på turn. Bra pottodds till mitt stegdrag så jag synar, kanske höja istället? Svårt när jag inte riktigt vet var jag har honom. Hur skulle ni spela?

 

Dagens prestationer: 69 MPP på sun (226 kvar) och 251 VPP på stars (2024 kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir till att hora lite till på party innan jul. 2400 raked är lite mycket, så jag fixa så att jag bara har en $150 bonus att cleara. 1800 raked hands, dvs 450 om dan om jag vill bli klar innan julafton. Blir förhoppningsvis lite extra bonus med deras surprizepromotion också :).

 

Börja inte så bra på party. Råkade förlora hela stacken med mellanset (QQ) mot topset (KK), trodde han skulle höjt med en sådan hand preflop med tanke på hans position och att han hade ett wrap eller nåt. Men där tog jag fel. Shit happens.

 

På ett annat bord förlora jag hela stacken över 2 händer och några händer senare blev det mer torsk. Men vad kan man göra, är väl inte fel att bara potta på i den här handen, trots 2 ruter på floppen?:

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

 

Stack sizes:

UTG: $51.70

UTG+1: $164.16

MP1: $77.30

Hero: $95

MP3: $212.13

CO: $27.52

Button: $94.50

SB: $99

BB: $43.50

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP2 with :9s::Ts::Jh::Qc:

3 folds, Hero raises to $3.5, MP3 calls, CO calls, Button calls, SB calls, BB folds.

 

Flop: :8d::Ah::7d: ($18.5, 5 players)

SB checks, Hero bets $17.6, MP3 calls, 2 folds, SB calls.

 

Turn: :Ks: ($71.3, 3 players)

SB checks, Hero bets $68.3, MP3 calls, SB raises all-in $77.9, Hero calls all-in $5.6, MP3 calls.

 

River: :2s: ($301, 1 player + 2 all-in - Main pot: $293, Sidepot 1: $8)

 

 

Vände upp sen. Fick in hela stacken på ett 200 bord, :Td::Qh::Ah::Ad: mot :Kd::4h::4d::Kh: och :2c::As::Ac::Jd:

 

Hyffsat jämt EV mässigt, men jag drog längsta strået när jag fick en kung-hög stege :)

 

pokenum -mc 500000 -o td qh ah ad - kd 4h 4d kh - 2c as ac jd

Omaha Hi: 500000 sampled boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ad Td Ah Qh 109974 21.99 245503 49.10 144523 28.90 0.364

Kd 4d Kh 4h 156832 31.37 343168 68.63 0 0.00 0.314

As Ac 2c Jd 88671 17.73 266806 53.36 144523 28.90 0.322

 

Dagens prestationer: 461 raked hands på party (1339 kvar), 296 VPP på stars (1728 kvar) 46 MPP på sun (180 kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lite trögt för tillfället, känns som varenda spelare ska jaga minsta tänkbara drag mot mig, som hålpipa och runner-runner färg. Inte lätt att plussa när dom dragen sitter. När sen ens egna superdrag inte kommer är det svårt att gå plus. Som den här frirullen (nästan frirulle, 2.5% vinstchans hade han):

 

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG with :7s::9d::9c::5s:

Hero calls, UTG+1 folds, UTG+2 calls, MP1 raises to $13, MP2 folds, MP3 calls, 2 folds, SB calls, BB calls, Hero calls, UTG+2 calls.

 

Flop: :6h::8s::4s: ($78, 6 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $42, 4 folds, BB raises all-in $173, Hero calls.

 

Turn: :3c: ($424, 1 player + 1 all-in - Main pot: $424)

 

River: :6c: ($424, 1 player + 1 all-in - Main pot: $424)

 

Delning med BB som hade :2c::7d::5d::4h: . Hade ett EV på 0.8 och 62.5% vinstchans på floppen mot hans nakna stege, men klart att det inte kom :(.

 

Lite dåligt med spel idag och igår. Lite trött igår och ont i huvudet idag. Svårt att klara bonusen innan julafton (800 händer kvar), men den går ju ut först den 27:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...