Gå till innehåll

Knivig situation :)


jaketheman

Recommended Posts

Good afternoon!

Har en liten fråga som kanske någon av alla eminenta pokerspelare/mattegenier/JURIDIK experter på poker kan svara på.

Innan jag fyllde 18 hade jag x - 100 $ på en poker site. Pokersiten stänger plötsligt ner mitt konto. Eftersom att jag inte hade skrivit in rätt uppgifter, hade bara skrivit massa bokstäver på personuppgifterna. Dem ber mig skicka id, det kunde jag inte eftersom jag inte var 18. Nu är jag det, kan jag då ringa och säga detta till dem utan att dem drar det till någon stor domstol och förstör mitt liv?

 

Snälla hjälp mig, en bit på vägen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det blir med dina pengar. Beror av vilken pokersite. När du "signade" med pokersiten genom att registrera nick och betala in pengar brukar man godkänna sitens interna regelverk. Vet inte hur det brukar vara.

 

Åldersgränsen gäller, som jag ser det, primärt mellan siten och det regelverk de måste följa (dvs myndigheterna där de är registrerade och reglerna för spelarnas hemland brukar respekteras). För att se till att de följer detta, får du intyga att du är över 18 eller 21 år.

 

Om du kan straffas för det eller ej beror nog på vad du gjort. Har du använt annans personnummer eller på annat sätt "aktivt" uppgett en högre ålder så kan du i teorin straffas för det. Om du bara har kryssat i en ruta för att intyga att du är över 18 år är det nog inte lika klart.

 

I praktiken är det nog så att de inte bryr sig om att du uppgett en för hög ålder (troligen för mycket bekymmer och din påföljd skulle bli "mild" typ böter beroende av lagstiftningen där pokersiten är registrerad).

 

Hur det blir med dina pengar törs jag inte svara på. Kolla avtalet eller förhoppningsvis får du svar från nån som råkat ut för samma sak tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...