Gå till innehåll

NL - En återkommande situation


tetris

Recommended Posts

Liknande situationer som situationen nedan är ständigt återkommande för mig och jag har problem med hitta det mest optimala spelet.

 

Du sitter UTG+1 och raisar upp pott med tex 99, SB och BB synar. Floppen kommer Ks7c2h, du märker att SB väntar lite extra innan han checkar och BB checkar dirrekt utan någon som helst tvekan.

Du testar dem genom att betta 4/6 pott. SB synar, du känner att han har träffat kungen, men har en väldigt vek kicker.

Hur kan man vinna potten eller är det omöjligt mot en fisk? Du vet att han aldrig kommer betta ut själv, men kommer syna allt du bettar.

 

* Flytt till THe-gruppen - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det måste väl vara hyfsat djupa fiskar om det skall löna sig. En grund fisk med typ 50BB kan knappt vara lönsam om man tex höjer 3 BB sedan lägger 6BB på flop och väntar på två out på två gator.

Det blir ju lite slaskpengar iofs från den/dom som hängde med på floppen men det gäller ju verkligen att lädret öppnas helt när man klonkar sin 9:a på turn och trycker all-in.

(Har dessutom inte vissa fiskar fungerande hjärnkopplingar som säger "stopp - all in på river kanske är jobbigt att syna med TPNK")

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det måste väl vara hyfsat djupa fiskar om det skall löna sig. En grund fisk med typ 50BB kan knappt vara lönsam om man tex höjer 3 BB sedan lägger 6BB på flop och väntar på två out på två gator.

 

Hmmm, på vilket sätt är det inte lönsamt att checka?

Jag trodde att vi hade redan kommit till det här läget, och det bästa man kan göra då (vad jag kan förstå) är att checka.

 

Om det sedan är lönsamt att höja med 99 preflop överhuvudtaget är en annan fråga, nu var ju frågan hur man ska spela om man tror att den andre synar och att han har träffat TP. Då skulle i alla fall jag checka. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att han synar ALLT så finns det väl ingen mening med att beta mer såvida du inte träffar trissen på turn eller river. Tror iofs man kan bluffa bort honom med ett stort bet. Chansen finns att han lägger TP med svag kicker. Risken finns ju iofs att det kan bli dyrt för oss om han synar ner oss hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå upp i nivå så vet du att om SB synar så har han AK. Då är det lätt o checka. Skojade.

 

Jag spelar aggro så jag betar ut på flopp och oftast på turn också även utan förbättring. Ibland släpper dom, ibland inte. Tror det är EV+ iaf.

 

Jag spelar också väldigt agressivt på NL 100, som jag har hittat hem på. Jag brukar också väldigt ofta skjuta på både flop och sedan på turn, men nu gällde frågan inte hur jag gör i generella fall utan hur man bäst hanterar och om det är möjligt att vinna potten mot en denna specifika spelartypen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...