Gå till innehåll

NLT - Hur skulle ni gjort?


hallådär

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5500197601 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 12, 14:51:20 ET 2006

Table Table 127080 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: U_GotBluffed ( $139.06 )

Seat 3: AnD2203 ( $105.25 )

Seat 4: vvreeswijk ( $104.60 )

Seat 1: TBW007 ( $93.78 )

Seat 5: jeansey ( $114.70 )

Seat 6: yojo21982 ( $54.45 )

U_GotBluffed posts small blind [$0.50].

AnD2203 posts big blind [$1].

yojo21982 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to vvreeswijk [ 7h 6h ]

vvreeswijk calls [$1]

jeansey folds

yojo21982 checks

TBW007 folds

U_GotBluffed calls [$0.50]

AnD2203 checks

** Dealing Flop ** [ 4h, Qh, 3d ]

U_GotBluffed checks

AnD2203 checks

vvreeswijk bets [$3]

yojo21982 raises [$8]

 

Inga reads på FI men blir sugen på att pusha.

måste ju finnas några händer han lägger plus att han inte kan ha AQh

 

hur skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen EV+ att ställa där? Många kommer ju att syna med topparet!

 

Undrar det här:

Om vi säger att fi har topparet:

Räcker det med att han foldar 1 / 10 för att det ska vara EV+ pga av % att vinna? Vi har ju då 43-47% att vinna om han bara har träff på Q..

 

Med andra ord, hur många gånger av 10 måste FI folda för att det ska vara lönsamt (eftersom vi ligger under?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen EV+ att ställa där? Många kommer ju att syna med topparet!

 

Undrar det här:

Om vi säger att fi har topparet:

Räcker det med att han foldar 1 / 10 för att det ska vara EV+ pga av % att vinna? Vi har ju då 43-47% att vinna om han bara har träff på Q..

 

Med andra ord, hur många gånger av 10 måste FI folda för att det ska vara lönsamt (eftersom vi ligger under?)

 

Om vi hamnar all-in med honom kommer det ligga 110,9$ i potten. Om vi antar att han har AQ borde det ge följande resultat i längden om jag inte räknar fel:

Har han hjärter A har vi ca 42% vinstchans. Har han inte hjärter A har vi ca 47% vinstchans.

På floppen måste vi stoppa in ytterligare 47,45 för att ställa honom all in.

Har han då hjärtet A kommer vi få en avkastning på 110,9*,42=46,6.

Har han inte hjärter A kommer vi få en avkastning på 110,9*0,47=52,1.

Har han hjärter A kommer vi alltså gå med en förlust på 46,6-47,45=-0,85

Har han inte hjärter A kommer vi få en avkastning på 52,1-47,45=4,65

 

Detta förutsätter självklart att han synar vår all in varje gång, vilket han inte kommer att göra.

 

Det finns 3 olika AQ möjligheter med hjärter A och 9 olika AQ möjligheter utan hjärter A.

0,85*3=-2,55

4,65*9=41,85

 

41,85+-2,55=44,4

 

44,4/12=3,7

 

Om jag har räknat rätt måste han inte folda någon gång för att det ska vara EV+ att ställa in. Men han kommer ju självklart inte ha AQ på handen varje gång vilket borde betyda att det att man får ut mer än 3,7 i genomsnitt.

 

Man skulle lika väl kunna byta ut hjärter A mot hjärter K,J,10,9.

 

Hoppas inte jag gjorde en grav felräkning nu bara :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt uteslutet att FI sitter på två högre hjärter, tex 8h, 9h eller nåt sånt.

 

Det är ju å andra sidan inte så att vi på nått sätt drar dött ens mot två oparade högre :heart: , vi har ju 10 outs mot en sådan hand.

 

Jag tror att FE:n här är låg iom att han är short och postat blind. Såna tomtar brukar sällan släppa TP eller egentligen nånting de reraisar en sån här flopp med IMHO. Läget är väl tämligen marginellt, så jag tycker både fold, syn eller 3-bet funkar, lite beroende på vad du vill med ditt spel. Om du ogillar varians så tappar du nog inget direkt jätteEV på att vika här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt uteslutet att FI sitter på två högre hjärter, tex 8h, 9h eller nåt sånt.

 

Det är ju å andra sidan inte så att vi på nått sätt drar dött ens mot två oparade högre :heart: , vi har ju 10 outs mot en sådan hand.

 

Jag tror att FE:n här är låg iom att han är short och postat blind. Såna tomtar brukar sällan släppa TP eller egentligen nånting de reraisar en sån här flopp med IMHO. Läget är väl tämligen marginellt, så jag tycker både fold, syn eller 3-bet funkar, lite beroende på vad du vill med ditt spel. Om du ogillar varians så tappar du nog inget direkt jätteEV på att vika här.

Ett inte helt oviktigt tillägg till detta: Om du pushar med starka drag, får du lättare betalt när du sitter på set i samma situation nästa gång. Även om läget är EV-mässigt marginellt, kan det ge dig en fördelaktig image inför fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...