Gå till innehåll

Feedback på piloten


gdaily

Recommended Posts

Under tisdagen kommer det komma upp en länk på poker.se och i den här gruppen till pilotprogrammet.

 

När ni sett det, kom gärna med feedback.

 

Vad vill ni se mer av? Vad vill ni inte se mer av?

Vad ska vi ta bort, vad ska vi lägga till?

 

Vårt upplägg som vi haft är:

 

Del 1: 18 minuter "vad har hänt och vad är på gång i pokervärlden"

Del 2: 18 minuter soffintervju med någon/några kända pokerspelare

Del 3: 18 minuter "poker.se-material"

 

Är detta bra eller anus? Kom med feedback.

 

Det är ni som gör programmet, det är ni som bestämmer innehållet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej mina tankar efter första delen:

 

Othello verka lite nervös och tveksam i början men det blev bättre sen under inslaget och hade enbra övergång till andra delen med pokerkryssningen som kändes naturlig. Ola verkade mer naturlig och bekväm redan från början, men grön tröja mot grön bakgund? Fast det kanske var planerat?

 

Sen lite klagan på intervjutekniken, eller snarare mikrofonhållartekniken. Låter som ni (både Gdaily och QoS (?)) höll mikrofonen för nära munnen när ni ställde era frågor. När ni lät intervjuoffret svara så höll ni mikrofonen på bra avstånd.

 

Lite bättre research innan, att Ola inte visste vad tvåan i Singapore hette var dåligt.

 

Intressant innehåll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett kul förstaprogram, helt klart. Riset tycker jag, var tekniska fel i klippningen, enkla misstag gjorda av producenten och de som ansvarar för den tekniska biten.

Visst var det en pilot men det skulle ta en timme till att klippa bort vissa saker som kom in fel.

 

Det var kul att intervjun med team hink var lång, hatar korta opersonliga intervjuver! ;)

Bra att tittarna kan ställa frågor som man vill ha svar på också, "vem har mest tur? Shahin86"

 

Betfair Asien inslaget med spelarpresentation på varje spelare kunde klippas ner till kanske enbart Tony G, svensken och nån inhemsk spelare, såvida inte Ola och Göran pratar på ganska mycket under tiden, kanske bara jag som var trött?

 

:club::club::club: klöver får programet av mig med en uppåtgående tendens ! Om 2 program tror jag kvalitén på produktionen och tv-vanan från O och G kommer att bringa 5 av 5.

 

Ser som många andra från PF att ni försöker kontakta TLK för en intervjuv med honom, under vilka former som helst.

 

Gärna ett reportage hemifrån någon stor internetspelare vore riktigt kul, tex Legato. Se när dom grindar hemma hos sig samtidigt som ni pratar.

 

Ett reportage från Klubben eller Sviten önskas också.

 

Tack för att ni är kreativa och gör ett skönt tv-program för oss!

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej mina tankar efter första delen:

 

Othello verka lite nervös och tveksam i början men det blev bättre sen under inslaget och hade enbra övergång till andra delen med pokerkryssningen som kändes naturlig. Ola verkade mer naturlig och bekväm redan från början, men grön tröja mot grön bakgund? Fast det kanske var planerat?

 

Jag var nervös, men det lustiga var att vi spelade in i ordningen 2-1-3... (hink/singapore/veckans fråga) :)

 

Dock så var förberedelserna inte optimala, planen var att Ola skulle vara "huvudprogramledare" och säga hej och välkomna, men tekniken möjliggjorde inte det pga att Ola är blind på vänsterögat och alla kamerorna var riktade från det hållet. Så det blev en sista-minuten ändring.

 

Sen lite klagan på intervjutekniken, eller snarare mikrofonhållartekniken. Låter som ni (både Gdaily och QoS (?)) höll mikrofonen för nära munnen när ni ställde era frågor. När ni lät intervjuoffret svara så höll ni mikrofonen på bra avstånd.

 

Vi hade sk "myggor" på oss, så där får vi skylla ifrån oss.

 

Lite bättre research innan, att Ola inte visste vad tvåan i Singapore hette var dåligt.

 

Jag hinkade ju friskt på Hinkarna, det drömmer jag fortfarande mardrömmar om. Så det finns mkt att göra på researchdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Någon mer som inte kommer åt filerna. Jag får följande meddelande

 

"Windows Media Player cannot play the file. If the file is located on the Internet, connect to the Internet. If the file is located on a removable storage card, insert the storage card."

 

Jag har precis laddat ner Windows Media Player 11 så det bör väl fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska bra start med klar potential.

 

Othellos start kändes lite nervös/(seg) men blev bättre mot slutet. Allra bäst fungerade det under intervjun med Team Hink då orden kom i ett mera lyssnarvänligt flöde. Detta kanske kom som följd av fler personer i studion och trevlig situation i denna.

 

Båda bör nog tänka på att erfarna programledare använder ytterst lite "biljud" under samtal - här smög det sig in rätt så många öhhm, ahh osv. Mer tid i studion lär slipa på den lite ruffliga tekniken..

 

Veckans fråga kändes bra och basic. Det är rätt att ni inte analyserar tunga metagame-händer på 10/20. "Om nu motsåndaren satsar tio kronor" etc. gör programinslaget pedagogiskt och folkligt. De/vi som är intresserade av tyngre händer och situationer lär snappa upp tips och råd annorstädes..

 

Othello har fanimej tv-röst! Det är rätt coolt.

 

Intervjun: kändes avslappnat, var kul att få en inblick i dersa vardag. Bra längd på dessa. Kanske lite mycket resultatrapporteringar från förr, kunde nog ha bantats ihop till en kortare period.

 

Asian: kändes rätt segt, särskilt klippet med spelarpresentationerna. Kanske kunde lyft fram frågan om Asiens utveckling inom pokern osv snarare än rapporteringen från tävlingen (tycker jag). Sen var jag lite sugen på att veta mer om svenska killen på finalbordet och hur han spelade där. Hur bustade han? Prispeng?

 

Recensionen var trevlig. Jag tycker att man under diskussionen mellan programledare kan kanske försöka få till en lite mer personlig touch på det hela: ni pratar in i kameran även när ni addresserar frågor och synpunkter till er co-programledare. Tala in i kameran då ni vill konkludera och framhäva vissa typiska saker tex. shortstackedgamet, "proffsbok" etc.

 

Äh, nu är jag trött. Summa sumarum: godkänt med mersmak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterar med att vi är mest intresserade av feedback på själva innehållet/upplägget - att vi harklar och "hrmnmm:ar" osv vet vi redan, det är barnsjukdomar och TV-ovana, det kommer säkert att bli bättre med tiden. Dito med nervositet osv.

 

För Pokernördar av Pokernördar

 

Så, ska något bort, ska något till?

 

Kommentarer än så länge:

 

* Att Asien blev så långt berodde på att Åland blev så kort. Det fanns för lite material från Åland. Helst vill vi ha 3*5 minuter med tre olika inslag i det segmentet

 

* Hinkintervjun verkar alla tycka var bra. Det var ett bra val med dessa sköna avslappade grabbar. Vi kom dom verkligen in på livet, och jag tror ni uppskattar den här intervjun bra mycket mer än "Players". Intervjusegmentet kommer vi garanterat fortsätta med.

 

Veckans fråga kändes bra och basic. Det är rätt att ni inte analyserar tunga metagame-händer på 10/20. "Om nu motsåndaren satsar tio kronor" etc. gör programinslaget pedagogiskt och folkligt. De/vi som är intresserade av tyngre händer och situationer lär snappa upp tips och råd annorstädes..

 

* Exakt, vår målgrupp är inte 200 highrollers/pokerproffs, utan 20.000 hobbyspelare. Vi som själva lirar på en ålandskryssning men som drömmer om en WSOP-plats, typ.

 

* Othello funkar bättre än jag som programledare, så jag hoppas vi fortsätter på den inslagna vägen. Dessutom var det jävligt stressigt (när vi spelade in del 2 så var inte del 1 färdigklippt, och skulle spelas in20 min senare.

 

Sen lite klagan på intervjutekniken, eller snarare mikrofonhållartekniken. Låter som ni (både Gdaily och QoS (?)) höll mikrofonen för nära munnen när ni ställde era frågor. När ni lät intervjuoffret svara så höll ni mikrofonen på bra avstånd.

 

* Japp, (han menar i videoinslagen). Det är en vanesak, är ju som sagt första gången vi kör gör något sånt här.

 

Lite bättre research innan, att Ola inte visste vad tvåan i Singapore hette var dåligt.

 

* Jag har vetat det hela veckan, fram till exakt en sekund före att jag började prata. Nästa gång ska jag skriva upp det också...

 

Bra att tittarna kan ställa frågor som man vill ha svar på också, "vem har mest tur? Shahin86"

 

* Vi tror verkligen på att få till en interaktivitet. Alla gånger då vi har en gäst i studion så kommer vi presentera det i förväg och be er ställa frågor. Vi gör programmet för er, av ert material.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots ett pilotavsnitt med lite "småmissar" så är ja ändå väldigt positivt överraskad över programmet!

 

Både Gdaily och Othello funkar bra som programledare, ingen av er har jobbat med tv förut (va ja vet) så förväntningarna kan inte vara för höga!

Intervjun med Team Hink var rolig, seriös och alldeles lagom lång! Roligt att forummedlemmarnas frågor ställs i programmet!

 

Reportagen från Asian Poker Tour och PAF.se var inte speciellt intressanta, några korta intervjuer och lite filmat från borden men inget direkt intressant därifrån. Därför vill jag att programmet ska lägga större tyngd på intervjuer, frågor och bokrecensioner!

 

Bokrecensionen i piloten var bra genomförd, en ganska skum kille som skrivit boken men han verkar veta en del om omaha iaf :P Bra att ni själva kom med egna kommentarer och att ni förklarade vem som boken lämpar sig för.

 

Bondsnacket var en kul detalj som roade mig!

 

Frågan om 99 handen var väldigt bra genomförd! Ola förklarade tydligt hur man bör spela (de beror på!), varför man bör spela på de sättet, och vilken skillnad de blir i spelet beroende på om man spelar CG/MTT.

 

Jag ger piloten 4 missade färgdrag av 5 möjliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra innehåll i jämförelse med utbudet på pokertv idag (kanske inte avr en komplimang, men det var menat så). Sen är det ju lite gulligt att ni bägge faktiskt är så nervösa som ni är, framförallt då Othello som formligen rycker av nervösa tics (självklart ingen kritik, det påverkar ju inte innehållet i sig nämnvärt samt så kommer han ju växa in i det där).

 

En sak som kanske kan vara värt att tänka på är att arbeta med manuset MYCKET mer. Jag vet att ni bägge har varit involverade i tv produktion tidigare men kanske inte behövt fylla så mycket tystnad (som det faktiskt blir när ingen pratar eller vet vad de ska säga, eller upprepar sig, det är en form av tystnad det med ;)) själva tidigare.

 

Tänkte att det i vilket fall säkert ksulle underlätta en del för er själva och lätta på nervositeten om man hela tiden vet ganska precis vad man ska säga, sen när man blivigt tillräckligt duktig så kan man börja frångå manus när det behövs/finns skäl.

 

summa: Kul att ni lägger ner tid på detta, skitkul! Hoppas ni fortsätter.

 

EDIT: Lät ju som jag sågade Othello, bör kanske inflika att du var ljusår säkrare i den 3:e delen som flera andra påpekade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför fick jag kaninöron och ingen annan? :)

 

Håller med om det andra skriver att ni var lite dåligt pålästa, verkade nervösa osv. Intervjudelen var riktigt bra och rolig. Både bok- och filmrecensionen likaså.

 

Vad jag vill se:

 

Hur går det till när ni liverapporterar från en stortävling, en mini-dokumentär när Ola promenerar omkring med anteckningsblocket i högsta hugg vore skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt när alla fyller ut sina kommentarer med "ööö/ääähm" hela tiden. Sen måste ni tänka på att prata från "magen". Vet inte hur jag ska förklara detta men fick höra detta titt som tätt av en musiklärare =)

 

Bra innehåll och jag tycker ni ska lägga stor vikt på internetlirare och deras vardag. Kanske raila nått stjärnskott som TLK och låta honom kommentera under spelets gång. Kanske dra ihop en live-SNG med svenska toppskiktet från nätet? Kommer följa detta projekt! GLGL

 

PS. Den där Jens Oldenbrink (eller vad han nu hette) som ni filmade från Asien kan det möjligtvis vara Djens från forumet? Såg ut att vara en fördjävla glad prick iallafall haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Den där Jens Oldenbrink (eller vad han nu hette) som ni filmade från Asien kan det möjligtvis vara Djens från forumet? Såg ut att vara en fördjävla glad prick iallafall haha!

 

Jens Ogsäter, ja det är djens från forumet, och han är lika glad varje gång man ser honom.

Även Iremmark och Bisox skymtade förbi.

 

Kanske dra ihop en live-SNG med svenska toppskiktet från nätet? Kommer följa detta projekt! GLGL

 

Kanske, problematiken är ju spellagstiftningen.

 

Kanske raila nått stjärnskott som TLK och låta honom kommentera under spelets gång.

Det är väldigt många som vill se TLK. Jag tror inte att han själv är intresserad, men vi får se vad framtiden har i sitt sköte...

 

Hur går det till när ni liverapporterar från en stortävling, en mini-dokumentär när Ola promenerar omkring med anteckningsblocket i högsta hugg vore skoj.

 

Kul idé som är enkelt genomförbar, det ska vi väl fixa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa rackarns Ogsäter det där =)

 

TLK var bara ett exempel, går givetvis bra med typ: iremmats, H@££INGGOL, nebb, shahin eller vem som helst som klassas som avancerad pokerskribent här.

 

Sen tror jag programmet kanske skulle bli mer behagligt om ni kunde få in lite mer kvinnor i bild. Eran alldeles egen lilla Shana Hiatt ;) typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dra ihop en live-SNG med svenska toppskiktet från nätet? Kommer följa detta projekt! GLGL

 

Kanske, problematiken är ju spellagstiftningen.

 

Nödlösning är ju att köra nätspel. Kan t.o.m. bli bättre (fler händer, mindre dötid etc). Ta Nebbis och Jacobmal och sätt dem HU på ett highstakesbord. Respektive lirare filmar sin bordshalva med camtasia och sedan klipper man ihop det så att båda spelarnas hålkort syns. Sedan lägger man på spelarnas kommentarer/analyser i efterhand. Eller nåt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...