Gå till innehåll

NLT - SH, stege på river men vad har han?


Beef__Cake

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5493801436 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, December 09, 18:24:49 ET 2006

Table Table 127251 (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: bent76111 ( $0 )

Seat 5: kkaaoo ( $234.97 )

Seat 4: Hero ( $134 )

Seat 2: PUT_nik ( $109.30 )

Hero posts small blind [$0.50].

kkaaoo posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qc Qh ]

PUT_nik raises [$4]

Hero raises [$8.50]

kkaaoo folds

PUT_nik calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 4h, 9h, 8c ]

Hero bets [$12]

PUT_nik raises [$24]

Hero calls [$12]

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Hero checks

PUT_nik checks

** Dealing River ** [ Tc ]

Hero bets [$30]

PUT_nik is all-In [$76.30]

 

PUT är en ganska tight spelare som inte stoppar in utan att ha en riktigt bra hand. Jag sätter honom inte på KK-AA då han förmodligen hade slagit om min re-rais pf. Alltså det är en enkel syn inget snack om något annat, men undrar bara vad ni tror han sitter på här vanligtivs? Han skulle väl aldrig checka turn med ett set på den brädan? kan han ha checkat färgen? Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färg.

 

Semi-fiskig minraise på färgdraget på floppen. Check vid träff för att "maskera".

 

Fan - jag gör ju likadant själv då och då. Sorgligt när man ser det i text så här.. :?

 

// ah

 

Stämmer det du säger, jag brukar också göra likadant. Men uppenbart att han satte något på turn, han vill inte att du ska folda iaf han slänger in en bet, därför check.

 

Det anser jag iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färg.

 

Semi-fiskig minraise på färgdraget på floppen. Check vid träff för att "maskera".

 

Fan - jag gör ju likadant själv då och då. Sorgligt när man ser det i text så här.. :?

 

// ah

 

Stämmer det du säger, jag brukar också göra likadant. Men uppenbart att han satte något på turn, han vill inte att du ska folda iaf han slänger in en bet, därför check.

 

Det anser jag iaf ;)

 

Var ska han checka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färg.

 

Semi-fiskig minraise på färgdraget på floppen. Check vid träff för att "maskera".

 

Fan - jag gör ju likadant själv då och då. Sorgligt när man ser det i text så här.. :?

 

// ah

 

Stämmer det du säger, jag brukar också göra likadant. Men uppenbart att han satte något på turn, han vill inte att du ska folda iaf han slänger in en bet, därför check.

 

Det anser jag iaf ;)

 

Var ska han checka?

 

Tror han diskuterar varför Fi checka på turn. Men Hero skulle ha checkat rivern. Blir billigare att få SD så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färg.

 

Semi-fiskig minraise på färgdraget på floppen. Check vid träff för att "maskera".

 

Fan - jag gör ju likadant själv då och då. Sorgligt när man ser det i text så här.. :?

 

// ah

 

Stämmer det du säger, jag brukar också göra likadant. Men uppenbart att han satte något på turn, han vill inte att du ska folda iaf han slänger in en bet, därför check.

 

Det anser jag iaf ;)

 

Var ska han checka?

 

Jag säger inte att checken på turn är dålig - minraiset på floppen gör bara kombinationen ganska genomskinlig (tycker jag). Jag är som sagt inte rätt person att klaga; jag kan mycket väl ha spelat liknande hand som Fi. Möjligen tryckt tillbaka lite mer på floppen ~30 .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de där 30 på rivern ett stoppbett av någon anledning? Annars borde du checka rivern då jag inte kan tänka mig att du får syn av en sämre hand särskilt ofta. Det borde vara bättre att syna en all in från fi efter en check än att göra det efter en bet raise då frekvensen bluffar hos honom oftast är mindre då. Så i det här fallet tror jag fold är bättre.

Höj mer pre också så att han i alla fall måste syna ett pottbett pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej när jag tänker efter så spelade jag kanske handen dåligt. Men jag kunde inte sätta honom på en färg i det läget då han enligt min read inte var typen som skulle fisk miniraisa färgdraget. Därav ansåg jag mig ha bäst hand på river och gjorde en liten värdebett, sen hoppades jag få syn av ja vadå? jag trodde ju själv att han inte skulle checka ett set på turn, så finns väl inte så mkt som skulle syna mig där som inte har mig slagen som ni säger. Enda jag tänkte skulle kunna syna som han skulle kunna ha och spela sådär var ev 2 par, JTs.

Slutsats: dåligt spel av mig mot tight snubbe, check på river hade varit bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...