Gå till innehåll

AT ger TPTK på RB-flopp (SnG).


Recommended Posts

Tidigt i spelet så inte mycket read.

 

Hand 1

 

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit )

Plats 1: HERO (740.00)

Plats 4: BRUM (686.00)

Plats 5: zal (1745.00)

BRUM lägg LM 15.00

zal lägg SM 30.00

** Giv **

HERO[Tk, As]

BRUM [N/A, N/A]

zal [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 150.00

BRUM Syna 150.00

zal Lägg

*** Flop(Board): *** : [Tr, 3h, 2s]

 

Vad gör ni här?

 

Hand 2

 

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit )

Plats 1: HERO (1433.00)

Plats 3: illuster (1557.00)

Plats 4: alf63 (1775.00)

Plats 5: daddy7 (235.00)

HERO lägg LM 50.00

illuster lägg SM 100.00

** Giv **

HERO[Tk, As]

illuster [N/A, N/A]

alf63 [N/A, N/A]

daddy7 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 300.00

illuster Syna 300.00

alf63 Lägg

daddy7 Lägg

*** Flop(Board): *** : [5k, Tr, 7h]

 

Vad gör ni här?

 

Facit kommer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax under potbet på bägge, om jag nu hade kommit till de flopparna med de hålkorten. Vill helst inte ha syn och vid syn vill jag helst inte se högre kort komma på turn.

 

EDIT: Eventuellt all-in på andra handen, du har ju knappt några chips kvar. Det här är ju det bästa du kan hoppas på med de här händerna (nästan), så det är ju bara att köra. Med AT träffar jag nästan hellre ett T än ett A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax under potbet på bägge, om jag nu hade kommit till de flopparna med de hålkorten. Vill helst inte ha syn och vid syn vill jag helst inte se högre kort komma på turn.

 

EDIT: Eventuellt all-in på andra handen, du har ju knappt några chips kvar. Det här är ju det bästa du kan hoppas på med de här händerna (nästan), så det är ju bara att köra. Med AT träffar jag nästan hellre ett T än ett A.

 

Jo, jag tänkte precis som du förklarar här.

Alltså, det känns lite som, för att jag ska förlora handen så krävs det nästan att jag redan är slagen på floppen för att nån ska syna eller?

All-in eller potbet knäcker odsen för eventuella draghänder. Eller kan det vara värt att chansa en syn här om man är FI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det känns lite som, för att jag ska förlora handen så krävs det nästan att jag redan är slagen på floppen för att nån ska syna eller?

 

Njaa, det finns en chans att någon med typ J10 suited har synat och chansar att du bara kör en tom CB, särskilt om du kör en lite småfeg CB, så dunkar de all-in i tron att du sitter med tex AK på hand och foldar (eller synar) eftersom de har träffat.

 

Så sitter du med en bättre kicker. :)

 

Eller så sitter någon med QQ och du är screwed, men det visar sig. AT är ingen kanonhand, träffar man A så kan någon ha synat med bättre kicker, träffar man T så kan någon ha synat med högre pocket.

 

Men för att du ska förlora handen så finns chansen att någon sitter med AK, hoppas att du är tom och dunkar all-in efter din CB och hoppas du ska folda, ser att du har träff och får sedan in ett K på turn eller något. Eller en runner runner färg, eller triss, eller whatever. Chanser finns alltid att förlora handen, frågan är bara hur stor den chansen är. ;)

 

Det visar sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. slutet..

 

och anledningen till att jag frågar om just dessa.

 

Hand 1

 

Jag går all-in, FI synar med Ak, 4s.

Turn Jh

River 5h

 

FI klonkar stegen och vinner handen.

 

Hand 2

 

Jag går all-in igen, FI synar med 8s, 6s.

Turn Qr

River 9k

 

FI klonkar stegen och vinner handen.

 

Det var då jag börjar undra om jag lirar fel... det känns rätt så tomtigt :lol::roll::lol:

Jag tycker det är så osannolika händer att syna med.. även om man tror den andra bluffar.

..men man måste ju checka av ibland.

 

Tack för dina åsikter Pokemonn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...