Gå till innehåll

NLT - Värdebetta med nästfärgen?


mantanquzzmo

Recommended Posts

Sitter och spelar live när en ganska spännande hand dyker upp. Alla spelar ganska semi löst vid bordet så bara för att preflop är 13x BB säger det ingenting.

 

Jag plockar upp QJ :diamond: och raisar upp det hela lite för att ha något så när initiativ i position. En syn av en FI som spelar ganska många händer som dessutom spelat ut mig med samma han doch sen visat. (tilt)) Han tycker om händer med potential och spelar inte bara nötter.

 

Jag har 4k i stacken han täcker.

 

Flop (pot 180)

 

K :diamond: Q :spade: 4 :diamond: (Färgdrag med nästparet jag betar halv pott. En syn)

 

Turn (pot 300)

 

K :club: (Tror inte att FI sitter på någon K utan jag fortsätter och betta en 3/4 pott med en långsam syn som svar.)

 

River (600)

 

2 :diamond: ( Jag plockar upp färgen)

 

 

FI betar här ut 400 rakt in i mig när jag träffat nästfärgen. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öööh matten går inte ihpp. potten kan inte vara 300 på turn och du 3/4potbettar han synar och potten är 600 på river?

 

Det är samma mattefel på floppen.

 

 

 

Men oavsett det. Problemet att A är borta och det kan slå ens hand. Och är det något en Fi kan spela så är det ofta Axs. Spelar Fi ofta Axs så är det dags och dra i nödbromsen och bara syna. Men om man och andra sidan tror på SC så kan man höja för värde men då får måste man vara beredd att spela för hela stacken. För chansen är då stor att Fi kontrahöjer - och då även med SC - eftersom det är svårt att inte tro att man leder i detta läget. Fi kan även sitta på Kåken - och även då ligger man pyrt till.

 

Fi kan även sitta på triss, tvåpar eller på en ren bluff - så man måste alltid minst syna i detta läget även om kåk eller nötfärgen slår en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han som du beskriver än någorlunda kompetent så luktar ju hans riverbet stoppbet.

Höjer du måste du i princip vara beredd att spela om stacken som någon redan nämnt. Om du är det eller inte vet du nog bara själv. Jag hade nog fegat ur och tagit synen. Eventuellt gjort en fiskig miniraise och hoppats på instacall från fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...