Gå till innehåll

Vilken sjukhusserie gillar ni mest?


thekid

Favoritsjukhusserie?  

141 medlemmar har röstat

  1. 1. Favoritsjukhusserie?

    • Sjukhusserier är teveseriernas Steven Seagal.
    • Greys anatomy
    • House
    • Chicago Hope
    • Scrubs
    • Cityakuten/ER
    • M*A*S*H
    • Annan sjukhusserie


Recommended Posts

Hej!

Det finns väl få arbetsplatser som är porträtterade i så många tv-serier som sjukhusen är. Tänkte kolla med er vilken som är er favorit.

 

Rent medicinskt anser jag "ER" vara nöten, men vill jag koppla av med lite chips en slösöndag, och få mig några skratt räcker dvd-boxar med scrubs långt.

 

Greys anatomy är inte min tepåse. Likaså House.

 

Chicago Hope görs inte längre och fastnade aldrig på näthinnan hos mig. Men jag har med den för sakens skull, kanske finns det nån som gillar den. Har för mig att de "deffade" en kille med asystoli i den serien, sen slutade jag kolla. Weak.

 

Och alla ni "Vita lögner"-fans därute. Glöm det. (även om en av skådisarna i vita lögner jobbar som ortoped på SöS nuförtiden)

 

Jag lägger min röst på Cityakuten, men Scrubs är årets julklappstips.

 

Och ja, jag är medicinskt intresserad. Så skjut mig då.

 

--------------

Pollen är främst tänkt för de serier som går idag. Jag försökte lägga till alternativ till pollen i efterhand men det funkade inte, så ni som gillar nån av de otaliga serier som inte görs längre, ni får vädra ert missnöje i tråden eller vänta till nån trixig admin fixar så det går att lägga till fler alternativ. Ni MASHare med flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också, försökte fixa ett alternativ "Annan sjukhusserie" för alla MASH-fans (även om det är militärsjukhus får det väl räknas) och andra otaliga serier som gått ur tiden. Främst var pollen tänkt åt de serier som går idag, men så tog jag med chicago hope och så var det kört.

 

Undrar om det finns moderater som kan fixa fler alternativ eller hur det funkar? Jag lyckas inte lägga till fler alt i pollen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade på Scrubs.

 

Har inte sett så mycket på ER men ändå så tycker jag det är lite dumt att ha båda i kategorin (men jag förstår dig, annars skulle det bli en för tråkig poll) p.g.a. deras olike genre.

 

Och jag förstår inte heller sista valet med Steven. När du skriver så får jag det till som en negativ klang men jag vill ha det till Nötserien!! :)

 

Chicago Hope var iofs grymt bra som jag följde riktigt mycket i mina yngre dar! Lär ju komme på DVD-utgåva snart!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det finns moderater som kan fixa fler alternativ eller hur det funkar? Jag lyckas inte lägga till fler alt i pollen. :(

 

Fixat. :)

 

Kan avslöja att devalanteriel2 är galen i Grey's Anatomy, hon lär rösta på den när hon vaknar...

 

Jag lade ju också till!

 

Snor du Creds for mitt arbete? :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså House. Visst är det lite roligt men jag stör mig lite på vissa smyggrejer. Känns lite fjantigt att samma läkare sköter röntgen, invärtesmedicinen, ortopedin, neurologin etc etc etc etc.

 

Men lite humor har den serien ändå.

 

Greys anatomy är för mig Dawsons Creek när det kommer till tv-serier. (skrev dawsons peak från början, no pun intended, är bara trött)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså House. Visst är det lite roligt men jag stör mig lite på vissa smyggrejer. Känns lite fjantigt att samma läkare sköter röntgen, invärtesmedicinen, ortopedin, neurologin etc etc etc etc.

Deras avdelning tar ju hand om alla fall som de övriga doktorerna går bet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albin72 Dr Quinn för mig är ingen sjukhusserie, och schwartzwaldtårtan du pratar om har jag aldrig hört ett knyst om ens!

 

Vad är du för ett medicinskt teveorakel? :D

 

Teveorakel? Jag? jo, jag tackar... :D Näe, jag är nog helt enkelt en alltför gammal man uppväxt på den tiden datorer och bredband inte fanns i varje hem... ;)

 

Näe, får nog hålla med om att Dr Quinn är mer en western serie än sjukhusserie. Frågan är om inte Schwarzwaldkliniken trillar ned i någon typ av såpakategori då denna var Tysklands svar på Dallas/Falcon Crest när det begav sig... Lite för lite sjukhusmiljö/operationer etc för att få kallas sjukhusserie. Gissar den australiensiska Doktorn kan komma går samma öde till mötes.... Liksom Mash...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Svara nu om Steven-alternativet är Negativt eller Positivt! :x

 

Se slutet "På farlig mark/On deadly Ground" en gång till och fundera.

 

Under Belägring, Inte to the sun!

 

Samt framtida filmer med så coola titlar som:

Prince of Pistols och Flight of Fury! :)

 

Att Under belägring är hans bästa film säger en hel del om hur bra filmer han gjort tycker jag. Men visst, den filmen var en av mina favoriter när jag var 14, men det hade mycket med en viss Erika Eleniak att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...