Gå till innehåll

fred93 - Lägger ned dagboken


fred93

Recommended Posts

Hann med en timmes spel under eftermiddagen. Till skillnad från igår så fick jag mycket bra kort och det var mycket action. Sessionen slutade + $51 vilket var riktigt trevligt. Första sessionen den här månaden där jag plussar över två inköp. Har plockat ut lite händer.

 

Går det att hitta folden eller är jag måste jag synamed tanke på hur mycket jag har inne? AA eller KK känns väl givet att han har men frågan är om jag kan vinna på att träffa färgen?

 

Hand 1,391,493,819, Started at 2006-12-20 10:32 (EST)

Table 'noworky's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: marjatertt ($10,40 in chips)

Seat 2: HERO ($30,85 in chips)

Seat 3: code1401 ($15,25 in chips)

Seat 5: jyella ($7,85 in chips)

Seat 8: bingosmash ($40,05 in chips)

Seat 9: klay69 ($62,70 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

marjatertt : Post Blind ($0,15)

HERO : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Qh:

Dealt to HERO: :Qd:

*** Pre-Flop *** :

code1401 : Call ($0,25)

jyella : Call ($0,25)

bingosmash : Call ($0,25)

klay69 : Bet ($0,50)

marjatertt : Fold

HERO : Raise ($2,40)

code1401 : Fold

jyella : Fold

bingosmash : Fold

klay69 : Raise ($5)

HERO : Call ($2,85)

*** Flop *** : :Th::7h::9h:

HERO : Check

klay69 : Bet ($5)

HERO : Raise ($15)

klay69 : Raise ($20)

HERO : ???

 

Brukar ofta tycka att mellanpar är svårspelade, speciellt i det här läget när det kommer ett överkort. Är det här OK spelat?

 

Hand 1,391,399,317, Started at 2006-12-20 10:06 (EST)

Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Little Haz ($56,15 in chips)

Seat 1: mailikki ($20,40 in chips)

Seat 2: Djeorge ($24,60 in chips)

Seat 3: Kingcainsen ($32,15 in chips)

Seat 5: HERO ($26,45 in chips) (on the button)

Seat 7: Noorha ($5,65 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Noorha : Post Blind ($0,15)

Little Haz : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9c:

Dealt to HERO: :9h:

*** Pre-Flop *** :

mailikki : Call ($0,25)

Djeorge : Call ($0,25)

Kingcainsen : Fold

HERO : Bet ($1,50)

Noorha : Fold

Little Haz : Call ($1,25)

mailikki : Fold

Djeorge : Fold

*** Flop *** : :3s::Jh::4d:

Little Haz : Bet ($1,50)

HERO : Raise ($4)

Little Haz : Call ($2,50)

*** Turn *** : :6h:

Little Haz : Check

HERO : Bet ($6)

 

 

OK spel att checkraisa all in på turn?

 

Hand 1,391,541,608, Started at 2006-12-20 10:45 (EST)

Table 'DeadYCool's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: diveinst ($19,40 in chips)

Seat 2: bergy2020 ($9,75 in chips)

Seat 3: asse x ($15 in chips) (on the button)

Seat 4: ogmac10 ($25 in chips)

Seat 7: Dub Rod ($25 in chips)

Seat 9: HERO ($34 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

ogmac10 : Post Blind ($0,15)

Dub Rod : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Jd:

Dealt to HERO: :Js:

*** Pre-Flop *** :

HERO : Bet ($1)

diveinst : Call ($1)

bergy2020 : Fold

asse x : Call ($1)

ogmac10 : Fold

Dub Rod : Fold

*** Flop *** : :2s::2c::Ts:

HERO : Bet ($2,50)

diveinst : Raise ($5)

asse x : Fold

HERO : Call ($2,50)

*** Turn *** : :7h:

HERO : Check

diveinst : Bet ($8)

HERO : Raise ($28)

HERO : All In ($28)

 

Resultat:

 

December: + $393

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en timme till nu under kvällen. Fortsatt bra flyt och sessionen slutade på + $56

 

Spelade sedan $3 shorthanded freezeouten på Prima men åkte ut efter typ 10 minuter. Stoppar in 500 av min stack som låg på ca 1500 preflop med KK. En fisk synar med en tredjedel av sin stack med 10 2. Pengarna åkte in på floppen som innehöll en tia och en tvåa och han vann. Rätt tiltande när han vänder upp 10 2 men så är det på Prima, höga par vinner aldrig. Jag ska dock inte klaga allt för mycket med tanke på att jag är över $100 + på cash game idag.

 

En till hand från kvällen. Sätter tvåparet på river. Frågan är om jag ska fortsätta beta eller om jag ska sakta ner och syna en eventuell bet från någon av FI. Är ju rätt troligt att jag har bäst hand men med tanke på att två spelare synat mina bets på flop och turn så kan jag inte vara helt säker. Har någon av dem slowspelat ett set här så kommer det bli dyrt om jag fortsätter beta. Har dem jagat en färg eller nåt annat så lär jag inte få syn på en bet.

 

Hand 1,392,909,723, Started at 2006-12-20 16:22 (EST)

Table 'IllTake3's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Gullnaes_ ($19,75 in chips)

Seat 1: Omen696 ($30,75 in chips)

Seat 2: slick_ninja1 ($19,60 in chips) (on the button)

Seat 4: HERO ($43,60 in chips)

Seat 6: pokherkingx6 ($13 in chips)

Seat 8: lutz3 ($35,95 in chips)

Seat 9: JPBALLER ($29 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

HERO : Post Blind ($0,15)

pokherkingx6 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ks:

Dealt to HERO: :9c:

*** Pre-Flop *** :

lutz3 : Call ($0,25)

JPBALLER : Call ($0,25)

Gullnaes_ : Fold

Omen696 : Call ($0,25)

slick_ninja1 : Fold

HERO : Call ($0,10)

pokherkingx6 : Check

*** Flop *** : :Kh::8c::2h:

HERO : Bet ($0,70)

pokherkingx6 : Call ($0,70)

lutz3 : Call ($0,70)

JPBALLER : Fold

Omen696 : Fold

*** Turn *** : :Qd:

HERO : Bet ($2)

pokherkingx6 : Call ($2)

lutz3 : Call ($2)

*** River *** : :9d:

HERO : ???

 

Resultat:

 

December: + $446

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde försök med en till $3 freezeout på Prima. Låg topp 10 efter första timmen. Tappade lite i början av andra. Ställer sen i med AK med ca 6000 med blindsen 150/300. Blixtsyn av 7 5 och jag var ute.

 

Antar att det är sånt man får ta när man spelar på låga nivåer och dessutom på Prima. Totalplusset för dagen hamnar trots allt på $100 så jag får vara nöjd.

 

Resultat:

 

December: + $442

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1,392,909,723, Started at 2006-12-20 16:22 (EST)

Table 'IllTake3's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Gullnaes_ ($19,75 in chips)

Seat 1: Omen696 ($30,75 in chips)

Seat 2: slick_ninja1 ($19,60 in chips) (on the button)

Seat 4: HERO ($43,60 in chips)

Seat 6: pokherkingx6 ($13 in chips)

Seat 8: lutz3 ($35,95 in chips)

Seat 9: JPBALLER ($29 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

HERO : Post Blind ($0,15)

pokherkingx6 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ks:

Dealt to HERO: :9c:

*** Pre-Flop *** :

lutz3 : Call ($0,25)

JPBALLER : Call ($0,25)

Gullnaes_ : Fold

Omen696 : Call ($0,25)

slick_ninja1 : Fold

HERO : Call ($0,10)

pokherkingx6 : Check

*** Flop *** : :Kh::8c::2h:

HERO : Bet ($0,70)

pokherkingx6 : Call ($0,70)

lutz3 : Call ($0,70)

JPBALLER : Fold

Omen696 : Fold

*** Turn *** : :Qd:

HERO : Bet ($2)

pokherkingx6 : Call ($2)

lutz3 : Call ($2)

*** River *** : :9d:

HERO : ???

 

Förutsatt att du har två motståndare på riverhade jag nog bettat ett bet som man vill ha syn på. Höjer han så får du ta beslut på syn/fold beroende på hur mycket han höjer och hur han spelat innan.

 

Hade det varit en spelare hade jag nog hellre checkat för att inducera en bluff. Har han dragit och nu missat så kommer han inte syna bet från dig.

 

Däremot är det viktigt att säga att bettade ut top par med relativt vek kicker mot 4 motspelare är lite vågat. Visserligen så finns bara färgdraget men du kan ju redan vid flop vara uppe mot 2-par eller bättre. Dessutom bettar du bara drygt 1/2 pot vilket är för klent också. Du ger alldeles för bra odds till Fi att dra ut dig. Betta cirka pot om du ändå vill representera bästa handen.

 

När du nu gjorde som du gjorde det så tycker jag du kan resonera enligt ovan på river.

 

/sinja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att du har två motståndare på riverhade jag nog bettat ett bet som man vill ha syn på. Höjer han så får du ta beslut på syn/fold beroende på hur mycket han höjer och hur han spelat innan.

 

Hade det varit en spelare hade jag nog hellre checkat för att inducera en bluff. Har han dragit och nu missat så kommer han inte syna bet från dig.

 

Däremot är det viktigt att säga att bettade ut top par med relativt vek kicker mot 4 motspelare är lite vågat. Visserligen så finns bara färgdraget men du kan ju redan vid flop vara uppe mot 2-par eller bättre. Dessutom bettar du bara drygt 1/2 pot vilket är för klent också. Du ger alldeles för bra odds till Fi att dra ut dig. Betta cirka pot om du ändå vill representera bästa handen.

 

När du nu gjorde som du gjorde det så tycker jag du kan resonera enligt ovan på river.

 

/sinja

 

Kul med lite feedback på den där handen då jag funderat på den rätt mycket. Tycker ofta jag hamnar i liknande situationer där jag har svårt att bestämma mig för vad som ger mest värde, ett värdebet eller en check för att framkalla en bluff.

 

Rätt intressant att du hellre betar ut mot fler motståndare, jag tänker väl egentligen precis tvärtom, ju fler motståndare desto mer riskfyllt att beta eftersom chansen då är större att nån har mig slagen.

 

När det gäller flopspelet så är det inte första gången som jag får kritik för att mina bets är för små. Potten ligger väl här på 90-95 cent med tanke på att lite rake dras. Är det då för lite att beta ut 70 cent (ca75 %) av potten? Tanken med den här beten är att få bort händer som absolut inte fick ut något av floppen men som vid en rundcheck kanske plockar upp nåt drag. På min nivå så spelar folk egentligen precis vad som helst före floppen men är väldigt passiva efter floppen. Därför så brukar man ganska lätt kunna ta hem potter på floppen även om betarna är ganska små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt spelat ungefär en timme under dagen med + $22 som resultat.

 

Lite irriterande att smileysarna som visar korten inte fungerar efter porteringen. Är det dessutom tänkt att man ska kunna alla HTML-koder utantill för att sätta färg på texten eller kommer det att ändras? Nån som vet?

 

Resultat:

 

December: +$464

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite feedback på den där handen då jag funderat på den rätt mycket. Tycker ofta jag hamnar i liknande situationer där jag har svårt att bestämma mig för vad som ger mest värde, ett värdebet eller en check för att framkalla en bluff.

 

Rätt intressant att du hellre betar ut mot fler motståndare, jag tänker väl egentligen precis tvärtom, ju fler motståndare desto mer riskfyllt att beta eftersom chansen då är större att nån har mig slagen.

 

När det gäller flopspelet så är det inte första gången som jag får kritik för att mina bets är för små. Potten ligger väl här på 90-95 cent med tanke på att lite rake dras. Är det då för lite att beta ut 70 cent (ca75 %) av potten? Tanken med den här beten är att få bort händer som absolut inte fick ut något av floppen men som vid en rundcheck kanske plockar upp nåt drag. På min nivå så spelar folk egentligen precis vad som helst före floppen men är väldigt passiva efter floppen. Därför så brukar man ganska lätt kunna ta hem potter på floppen även om betarna är ganska små.

 

Först å främst.. Jag spelar själv på NL25 då jag precis börjat med NL SH och min bankrulle för närvarande inte klarar högre nivåer. Plussar dock efter ca: 3k händer..

 

Jag förstår ditt resonemang om att större risk att man är slagen. Visst kan det vara så men eftersom dom visat svaghet på alla gator får man väl straffa dom på river också. Inte visa svaghet själv då helt plötsligt för då riskerar man ju att bli bortbluffad. Har dom nu slöspelat sitt set hela vägen så har dom ju inte fått maximalt betalt och mao spelat fel vilket är bra för dig i långa loppet. Bara att notera för framtida händer..

 

Enligt HH så är potten 1,25 och du bettar 0,7. Det är mellan 1/2 och 2/3 och därmed för lite. Mellan 3/4 och pot tycker jag är lämpligare och då gärna knappt pot. Då jagar man förhoppningsvis bort dom med dålig träff samtidigt som draghänderna straffas bra. Finns dock risk att dom synar ändå med implicita odds som grund.

 

Slutligen ska sägas att jag "vet" inte vad som är rätt på river men jag tror jag hade spelat såsom ovan. Ingen anledning att visa svaghet på river när ingenting säger att man inte har bästa handen. Om man inte ska inducera bluff mot aggressiv spelare dvs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först å främst.. Jag spelar själv på NL25 då jag precis börjat med NL SH och min bankrulle för närvarande inte klarar högre nivåer. Plussar dock efter ca: 3k händer..

 

Jag förstår ditt resonemang om att större risk att man är slagen. Visst kan det vara så men eftersom dom visat svaghet på alla gator får man väl straffa dom på river också. Inte visa svaghet själv då helt plötsligt för då riskerar man ju att bli bortbluffad. Har dom nu slöspelat sitt set hela vägen så har dom ju inte fått maximalt betalt och mao spelat fel vilket är bra för dig i långa loppet. Bara att notera för framtida händer..

 

Enligt HH så är potten 1,25 och du bettar 0,7. Det är mellan 1/2 och 2/3 och därmed för lite. Mellan 3/4 och pot tycker jag är lämpligare och då gärna knappt pot. Då jagar man förhoppningsvis bort dom med dålig träff samtidigt som draghänderna straffas bra. Finns dock risk att dom synar ändå med implicita odds som grund.

 

Slutligen ska sägas att jag "vet" inte vad som är rätt på river men jag tror jag hade spelat såsom ovan. Ingen anledning att visa svaghet på river när ingenting säger att man inte har bästa handen. Om man inte ska inducera bluff mot aggressiv spelare dvs...

 

Fel av mig när det gäller storleken på potten, den bör ligga strax under $1,25 som du säger. Kan hålla med om att beten är rätt liten då. Kommer faktiskt inte ihåg exakt hur jag tänkte på floppen men även om beten är liten så rensar den ändå ut hälften av motståndet vilket gör det betydligt enklare att fortsätta spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en rätt galen session precis på en dryg timme. Riktigt mycket action hela tiden. Slutade på + $39

 

Hehe, tycker nästan lite synd om min motståndare men limpar man KK och slowspelar topsetet till river så får man ju nästan räkna med att någon sätter fyrtalet.

 

Hand 1,396,627,837, Started at 2006-12-21 15:26 (EST)

Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: Zirkelrund ($2,10 in chips)

Seat 3: Mr.Finger ($25 in chips)

Seat 5: HERO ($24,20 in chips) (on the button)

Seat 6: sharkie74 ($25,35 in chips)

Seat 7: kepulikaapo ($28,25 in chips)

Seat 9: Assassin4057 ($9,75 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

sharkie74 : Post Blind ($0,15)

kepulikaapo : Post Blind ($0,25)

Mr.Finger : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :7s:

Dealt to HERO: :7c:

*** Pre-Flop *** :

Assassin4057 : Call ($0,25)

Zirkelrund : Fold

Mr.Finger : Check

HERO : Call ($0,25)

sharkie74 : Call ($0,10)

kepulikaapo : Check

*** Flop *** : 7h Kd 9d

sharkie74 : Check

kepulikaapo : Check

Assassin4057 : Check

Mr.Finger : Check

HERO : Bet ($1)

sharkie74 : Fold

kepulikaapo : Fold

Assassin4057 : Call ($1)

Mr.Finger : Fold

*** Turn *** : [ 7h Kd 9d ] As

Assassin4057 : Check

HERO : Bet ($3)

Assassin4057 : Call ($3)

*** River *** : [ 7h Kd 9d As ] 7d

Assassin4057 : Bet ($5,50)

Assassin4057 : All In ($5,50)

HERO : Call ($5,50)

*** SUMMARY ***

Pot: $19,75 | Rake: $0,50

Board: [ 7h Kd 9d As 7d ]

Zirkelrund lost $0

Mr.Finger lost $0,25

HERO bet $9,75, collected $19,75, net $10 Shows [ 7s 7c ] (four sevens)

sharkie74 lost $0,25

kepulikaapo lost $0,25

Assassin4057 lost $9,75 Shows [ Ks Kc ] (a full house, Kings full of sevens)

 

 

Det här var inte lika roligt. Kände mig faktiskt slagen när han gick all in men inte kan man släppa kåken här?

 

Hand 1,396,767,836, Started at 2006-12-21 15:58 (EST)

Table 'gatty69's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: HERO ($27,60 in chips)

Seat 2: uuno29 ($12,50 in chips)

Seat 3: pytha ($23,35 in chips)

Seat 7: doberdo ($76,25 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

doberdo : Post Blind ($0,15)

HERO : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: 8h

Dealt to HERO: 8d

*** Pre-Flop *** :

uuno29 : Call ($0,25)

pytha : Call ($0,25)

doberdo : Call ($0,10)

HERO : Check

*** Flop *** : 8c Ks 7c

doberdo : Check

HERO : Bet ($0,80)

uuno29 : Fold

pytha : Raise ($1,60)

doberdo : Fold

HERO : Call ($0,80)

*** Turn *** : [ 8c Ks 7c ] Kd

HERO : Check

pytha : Bet ($1,50)

HERO : Raise ($7)

pytha : Raise ($20)

pytha : All In ($21,50)

HERO : Call ($14,50)

*** River *** : [ 8c Ks 7c Kd ] 5s

*** SUMMARY ***

Pot: $46,95 | Rake: $0,25

Board: [ 8c Ks 7c Kd 5s ]

HERO lost $23,35 Shows [ 8h 8d ] (a full house, eights full of Kings)

uuno29 lost $0,25

pytha bet $23,35, collected $46,95, net $23,60 Shows [ Kc 8s ] (a full house, Kings full of eights)

doberdo lost $0,25

 

En av många drömfloppar, fick hyggligt betalt också. Eftersom han betar ut på floppen så förutsätter jag att han inte har en nia. Nästan alla mesbetar eller check/raisar den typen av händer. Därför så slowspelar jag handen för att inte jaga bort honom.

 

Hand 1,396,787,433, Started at 2006-12-21 16:03 (EST)

Table 'HERO's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: o4584 ($19,15 in chips)

Seat 3: shimano20 ($32,50 in chips)

Seat 5: HERO ($35,85 in chips)

Seat 6: DeadYCool ($15,60 in chips) (on the button)

Seat 7: kepulikaapo ($21,60 in chips)

Seat 8: Psai ($9,25 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

kepulikaapo : Post Blind ($0,15)

Psai : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: 10s

Dealt to HERO: 10h

*** Pre-Flop *** :

o4584 : Fold

shimano20 : Fold

HERO : Bet ($1)

DeadYCool : Fold

kepulikaapo : Call ($0,85)

Psai : Fold

*** Flop *** : 9d 9c 10d

kepulikaapo : Bet ($3)

HERO : Call ($3)

*** Turn *** : [ 9d 9c 10d ] 5d

kepulikaapo : Bet ($4)

HERO : Call ($4)

*** River *** : [ 9d 9c 10d 5d ] As

kepulikaapo : Bet ($3)

HERO : Raise ($7)

kepulikaapo : Call ($4)

*** SUMMARY ***

Pot: $29,75 | Rake: $0,50

Board: [ 9d 9c 10d 5d As ]

o4584 lost $0

shimano20 lost $0

HERO bet $15, collected $29,75, net $14,75 Shows [ 10s 10h ] (a full house, tens full of nines)

DeadYCool lost $0

kepulikaapo lost $15

Psai lost $0,25

 

Resultat:

 

December: + $503

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2:

Här bör squeeze:as. Det är ju perfekt läge med en legitim hand på BB.. Tre limpare och OOP = höj upp till $2. Du hade visserligen bustat ifall han synat din raise men ifall han lagt sig hade du plockat upp $1 utan motstånd. Hade nån av de andra lagt sig hade du antagligen vunnit $3 då du bettar ut på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2:

Här bör squeeze:as. Det är ju perfekt läge med en legitim hand på BB.. Tre limpare och OOP = höj upp till $2. Du hade visserligen bustat ifall han synat din raise men ifall han lagt sig hade du plockat upp $1 utan motstånd. Hade nån av de andra lagt sig hade du antagligen vunnit $3 då du bettar ut på flop.

 

Hmm, jo det är ju också ett sätt att spela handen på.

 

När det gäller låga och mellanpar så ser jag gärna floppar och helst så billigt som möjligt och gärna med många motståndare. Träffar man så vinner man nästan alltid potten även om man har många motståndare och dem kan ofta bli ganska stora då det oftast är någon annan som träffar något och inte klarar av att lägga sig. Träffar man inte så är det samtidigt lätt att lägga sig då man inte investerat så mycket i potten. Med andra ord så blir handen väldigt lättspelad på det här sättet.

 

Om jag i stället väljer att beta $2 och får åtminstone en syn så blir det helt plötsligt viktigare att vinna potten då jag har mer pengar i den. Det här är enligt mig en rätt jobbig situation då mellanpar antagligen är de händer som är mest svårspelade efter floppen. Jag måste ju fortsätta beta oavsett vad som kommer på floppen och blir jag synad även där när det ligger ett eller två överkort på bordet så blir ju beslutet på turn väldigt svårt. Träffar jag inte på floppen så är ju dessutom chansen att förbättra handen extremt liten till skillnad från om jag gör den här typen av spel med två höga kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jo det är ju också ett sätt att spela handen på.

 

När det gäller låga och mellanpar så ser jag gärna floppar och helst så billigt som möjligt och gärna med många motståndare. Träffar man så vinner man nästan alltid potten även om man har många motståndare och dem kan ofta bli ganska stora då det oftast är någon annan som träffar något och inte klarar av att lägga sig. Träffar man inte så är det samtidigt lätt att lägga sig då man inte investerat så mycket i potten. Med andra ord så blir handen väldigt lättspelad på det här sättet.

 

Om jag i stället väljer att beta $2 och får åtminstone en syn så blir det helt plötsligt viktigare att vinna potten då jag har mer pengar i den. Det här är enligt mig en rätt jobbig situation då mellanpar antagligen är de händer som är mest svårspelade efter floppen. Jag måste ju fortsätta beta oavsett vad som kommer på floppen och blir jag synad även där när det ligger ett eller två överkort på bordet så blir ju beslutet på turn väldigt svårt. Träffar jag inte på floppen så är ju dessutom chansen att förbättra handen extremt liten till skillnad från om jag gör den här typen av spel med två höga kort.

 

En viktig faktor i poker (om inte den viktigaste) är aggressivitet. Oavsett om du är lös eller tight spelare så vinner du maximalt i längden om du är aggresiv.

 

Om man med största sannolikhet har bästa handen preflop ska man även betta därefter och börja bygga pott. Detta bet (4BB + 1BB/limpare + BB extra då du är OOP hela handen) är till för att bygga pott och vinna maximalt med pengar när du träffar ditt set på flop. Då kan du vinna nån annans hela stack. Det gör du inte ifall du bara checkar med för att se flop och det är dom sista bettarna på rivern som ger dom stora pengarna.

Den andra fördelen är att du kan vinna potten preflop rakt av. Det är ju betydligt högre förtjänst än check-fold de flesta gångerna då du missar floppen.

Missar du dock floppen så ska du ju ändå skjuta ett Cb för att ta ner potten där. Gör du det har du dragit in ett par $. Synar nån nöt så har du fortfarande outs (om än bara 2 för set) att förbättra med. Sen blir det till att ta beslut på turn och visst det kan ofta bli ett svårt beslut. Checkar han igen kan du då ta gratiskort för att hoppas på att förbättra på rivern. Du kan dock fortfarande leda ifall han drar. Hur som helst har du då redan försökt vinna potten vid 2 tidigare tillfällen å det är alltid trevligt att ta ner potten osynad (förutom då man har bästa handen).

 

Kortsiktigt kan det vara bättre att checka preflop och check-folda vid missad flop men i långa loppet är jag övertygad om att man bör höja upp potten med sina pocket par som troligtvis är bästa handen preflop och när man väl sätter sitt set mot den andres överpar /top par så vinner man hela den andres stack. Det gör man knappast om potten är 1,25 på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig faktor i poker (om inte den viktigaste) är aggressivitet. Oavsett om du är lös eller tight spelare så vinner du maximalt i längden om du är aggresiv.

 

Om man med största sannolikhet har bästa handen preflop ska man även betta därefter och börja bygga pott. Detta bet (4BB + 1BB/limpare + BB extra då du är OOP hela handen) är till för att bygga pott och vinna maximalt med pengar när du träffar ditt set på flop. Då kan du vinna nån annans hela stack. Det gör du inte ifall du bara checkar med för att se flop och det är dom sista bettarna på rivern som ger dom stora pengarna.

Den andra fördelen är att du kan vinna potten preflop rakt av. Det är ju betydligt högre förtjänst än check-fold de flesta gångerna då du missar floppen.

Missar du dock floppen så ska du ju ändå skjuta ett Cb för att ta ner potten där. Gör du det har du dragit in ett par $. Synar nån nöt så har du fortfarande outs (om än bara 2 för set) att förbättra med. Sen blir det till att ta beslut på turn och visst det kan ofta bli ett svårt beslut. Checkar han igen kan du då ta gratiskort för att hoppas på att förbättra på rivern. Du kan dock fortfarande leda ifall han drar. Hur som helst har du då redan försökt vinna potten vid 2 tidigare tillfällen å det är alltid trevligt att ta ner potten osynad (förutom då man har bästa handen).

 

Kortsiktigt kan det vara bättre att checka preflop och check-folda vid missad flop men i långa loppet är jag övertygad om att man bör höja upp potten med sina pocket par som troligtvis är bästa handen preflop och när man väl sätter sitt set mot den andres överpar /top par så vinner man hela den andres stack. Det gör man knappast om potten är 1,25 på flop.

 

Jag förstår absolut ditt tankesätt om att beta när man bör ha den bästa handen men jag tycker att det spelet lämpar sig mer för två överkort eller snäppet högre par. Med mellanpar så tycker jag fortfarande inte att det är fel att ta en flopp billigt trots att det med största sannolikhet har den bästa handen. Nu kanske jag är för insnöad på micro-limit spel men att man inte kan ta någons stack bara för att potten inte är höjd innan stämmer inte enligt mig. Den stora anledningen till att det är enkelt att plussa på NL25 är folks oförmåga att släppa händer. I den handen som diskussionen började kring så är jag rätt säker på att pengarna hade åkt in även om min motståndare inte hade fått kåk på turn utan fått nöja sig med tvåpar. Jag kommer säkert kunna plocka fram exempel på såna händer även i fortsättningen, vet inte hur länge du spelat NL25 men man ser så sjukt mycket dåliga spel ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår absolut ditt tankesätt om att beta när man bör ha den bästa handen men jag tycker att det spelet lämpar sig mer för två överkort eller snäppet högre par. Med mellanpar så tycker jag fortfarande inte att det är fel att ta en flopp billigt trots att det med största sannolikhet har den bästa handen. Nu kanske jag är för insnöad på micro-limit spel men att man inte kan ta någons stack bara för att potten inte är höjd innan stämmer inte enligt mig. Den stora anledningen till att det är enkelt att plussa på NL25 är folks oförmåga att släppa händer. I den handen som diskussionen började kring så är jag rätt säker på att pengarna hade åkt in även om min motståndare inte hade fått kåk på turn utan fått nöja sig med tvåpar. Jag kommer säkert kunna plocka fram exempel på såna händer även i fortsättningen, vet inte hur länge du spelat NL25 men man ser så sjukt mycket dåliga spel ibland.

 

Har bara spelat runt 4k händer på NL25 och jag håller med om att folk har svårt att släppa händer. Både med 3e-par och när dom träffat top par och gärna stoppar in hela stacken.

 

Men jag påstår fortfarande att man inte ska avvika från det spel då man bettar med bäst hand. Enkel ABC-poker är lönsammast på låga nivåer. Låt säga att du floppar set medans 2 Fi floppat öppet stegdrag och färgdrag. Då är du inte favorit att vinna handen längre trots att du har bäst hand preflop och på flop.

 

Det fina med detta squeeze-spel på BB är att de andra gångerna du gör det så har du kanske AA, AK eller 72o. Det vet inte motståndaren och det spelar ingen roll. Det är ett bra vapen att ha i sin arsenal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 2h spel under eftermiddagen. Stundtals rätt segt spel och dåliga kort men till sist så fick jag lite händer och lyckades avsluta sessionen på + $22

 

Rätt svårspelad hand, aldrig kul med enfärgad bräda när man inte har något kort i den färgen

 

Hand 1,399,401,589, Started at 2006-12-22 10:11 (EST)

Table 'ardoise's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: 666FIN ($28,55 in chips)

Seat 1: leosson ($20,50 in chips)

Seat 3: semsjoq ($23,30 in chips) (on the button)

Seat 5: HERO ($32,40 in chips)

Seat 7: belsebus ($9,90 in chips)

Seat 8: LuckyBoy75 ($8,30 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

HERO : Post Blind ($0,15)

belsebus : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ac:

Dealt to HERO: :Qh:

*** Pre-Flop *** :

LuckyBoy75 : Fold

666FIN : Call ($0,25)

leosson : Fold

semsjoq : Bet ($1,50)

HERO : Call ($1,35)

belsebus : Fold

666FIN : Call ($1,25)

*** Flop *** : :5d::8d::Qd:

HERO : Check

666FIN : Check

semsjoq : Bet ($2)

HERO : Raise ($6)

666FIN : Fold

semsjoq : Call ($4)

*** Turn *** : :8c:

HERO : Bet ($7)

 

Får tvåpar + nötfärgdrag på turn. Är det för passivt spelat?

 

Hand 1,399,541,254, Started at 2006-12-22 10:49 (EST)

Table 'pif_paf's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: tottottot ($24,20 in chips)

Seat 2: richyrogan ($58,50 in chips)

Seat 3: HERO ($39,90 in chips) (on the button)

Seat 5: elimat64 ($32,85 in chips)

Seat 6: linkku11 ($33,10 in chips)

Seat 8: pena 47 ($18,05 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

elimat64 : Post Blind ($0,15)

linkku11 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ad:

Dealt to HERO: :5d:

*** Pre-Flop *** :

pena 47 : Call ($0,25)

tottottot : Fold

richyrogan : Bet ($0,50)

HERO : Call ($0,50)

elimat64 : Call ($0,35)

linkku11 : Fold

pena 47 : Call ($0,25)

*** Flop *** : :Kd::5s::4d:

elimat64 : Check

pena 47 : Check

richyrogan : Check

HERO : Bet ($2)

elimat64 : Call ($2)

pena 47 : Fold

richyrogan : Call ($2)

*** Turn *** : :As:

elimat64 : Check

richyrogan : Bet ($1,50)

HERO : Call ($1,50)

elimat64 : Call ($1,50)

*** River *** : :4h:

elimat64 : Check

richyrogan : Bet ($3,50)

HERO : Call ($3,50)

 

Resultat:

 

December: + $513

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippade den sista $3 freezeouten i min planering, låg hyggligt till i två andra så jag tyckte att det räckte så.

 

Lyckades hamna ITM i två av tre turneringar men det blev inga höjdarplaceringar. I Primas $3 shorthanded freezeout så lyckades jag vinna $7 och i $2 rebuy på Ongame så blev det till sist $12

 

Totalt så slutade turneringskvällen på + $6

 

Här är en rätt rolig han som man kan säga låg till grund för min ITM-placering i $2 rebuy-turneringen.

 

 

Hand 1,401,350,006, Started at 2006-12-22 18:31 (EST)

Table 'Irvine': 400-400 No Limit HE (TournamentChips)

Seat 0: andrei1977 (17*170 in chips)

Seat 1: onafriday (18*310 in chips)

Seat 2: Gull142 (5*739 in chips)

Seat 3: chooy (9*690 in chips)

Seat 4: HERO (4*475 in chips)

Seat 5: ponyfreak (10*286 in chips) (on the button)

Seat 6: ronin2000 (3*350 in chips)

Seat 7: Forest 61 (3*050 in chips)

Seat 8: Hhms17 (4*720 in chips)

Seat 9: marcothomas2 (23*575 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

ronin2000 : Post Blind (200)

Forest 61 : Post Blind (400)

Dealt to HERO: :Kh:

Dealt to HERO: :Kd:

*** Pre-Flop *** :

Hhms17 : Fold

marcothomas2 : Bet (2*000)

andrei1977 : Fold

onafriday : Fold

Gull142 : Fold

chooy : Call (2*000)

HERO : Raise (4*475)

HERO : All In (4*475)

ponyfreak : Fold

ronin2000 : Call (3*150)

ronin2000 : All In (3*350)

Forest 61 : Fold

marcothomas2 : Call (2*475)

chooy : Raise (7*690)

chooy : All In (9*690)

marcothomas2 : Call (5*215)

*** Flop *** : :4s::3s::3d:

*** Turn *** : :8h:

*** River *** : :9h:

 

Dealt to chooy: :Qd:

Dealt to chooy: :Qc:

 

Dealt to HERO: :Kh:

Dealt to HERO: :Kd:

 

Dealt to ronin2000: :Jc:

Dealt to ronin2000: :Js:

 

Dealt to marcothomas2: :Qs:

Dealt to marcothomas2: :Qh:

 

*** SUMMARY ***

Pot: 27*605 | Rake: 0

andrei1977 lost 0

onafriday lost 0

Gull142 lost 0

chooy bet 9*690, collected 5*215, net -4*475 Shows [ :Qd::Qc: ] (two pairs, Queens and threes)

HERO bet 4*475, collected 17*175, net 12*700 Shows [ :Kh::Kd: ] (two pairs, Kings and threes)

ponyfreak lost 0

ronin2000 lost 3*350 Shows [ :Jc::Js: ] (two pairs, Jacks and threes)

Forest 61 lost 400

Hhms17 lost 0

marcothomas2 bet 9*690, collected 5*215, net -4*475 Shows [ :Qs::Qh: ] (two pairs, Queens and threes)

 

Resultat:

 

December: + $519

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev precis en timmes spel efter att ha klätt granen och kollat fotboll hela dagen. Som arsenalfan så var det en riktigt bra dag. Skönt att se att målskyttet äntligen verkar lossna och att dem för en gångs skull lyckades vända ett underläge till seger och inte bara till oavgjort. Pokern gick rätt hyggligt den med, tog knappt 5 minuter innan jag vann en pott på drygt $50 med 99 mot J8 på brädan 2 J J 9 5. Efter det så hamnade jag i lite kluriga situationer men sessionen slutade på + $25

 

Här är ett exempel på varför jag helst ser floppar billigt med mellanpar. I den här handen så väljer jag att beta preflop och då jag inte träffar så blir handen extremt svårspelad. Ska jag fortsätta beta på river här eller borde jag gett upp på turn?

 

Hand 1,404,497,901, Started at 2006-12-23 15:00 (EST)

Table '.Mihej.'s HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Mutaant ($69,15 in chips)

Seat 1: Staxster ($27 in chips) (on the button)

Seat 5: badkicker7 ($10,65 in chips)

Seat 6: Lord_Luck ($31,65 in chips)

Seat 7: Roenser ($41,85 in chips)

Seat 9: HERO ($16,55 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

badkicker7 : Post Blind ($0,15)

Lord_Luck : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :7c:

Dealt to HERO: :7d:

*** Pre-Flop *** :

Roenser : Fold

HERO : Bet ($1)

Mutaant : Call ($1)

Staxster : Fold

badkicker7 : Fold

Lord_Luck : Fold

*** Flop *** : :8d::2s::6s:

HERO : Bet ($2)

Mutaant : Call ($2)

*** Turn *** : :5d:

HERO : Bet ($4)

Mutaant : Call ($4)

*** River *** : :Qd:

HERO : Check

Mutaant : Bet ($10)

HERO : Fold

 

Resultat:

 

December: + $544

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju trots allt julafton så jag passade på att casha in lite julklappar från slumpvis utvalda tomtar på Ongames NL 25. Efter en timme så hade tomtarna tillsammans gett mig $47 och då kände jag mig nöjd.

 

Nu ska jag vänta in Kalle Anka och äta ihjäl mig på julmat.

 

GOD JUL!

 

Resultat:

 

December: + $583

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det dags för mig att donera lite, dock inte frivilligt. Hade en riktigt tung session där ingenting funkade. Spelade ca 1,5 h och resultatet landade på - $43

 

Idag tror jag faktiskt inte ens att jag hade plussat om jag sett motståndarnas kort, träffade verkligen ingenting och det kan mycket möjligt ha varit det sämsta kortsnitt jag någonsin haft. Bara att ta nya tag antar jag .

 

Resultat:

 

December: + $540

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha lirat fotbollsturnering halva dagen så blev det 2h grind under kvällen. Idag gick det klart mycket bättre än igår. Sessionen landade på + $60

 

Fick idag också en reload bonus från Bet24 på $75

 

Är det OK att spela den här handen så här? Lite konstigt spel kanske att checka turn men beta ut river. Var dock rädd att visa mig för svag så att han skulle ställa och jag vara tvungen att lägga.

 

Hand 1,415,447,884, Started at 2006-12-26 14:52 (EST)

Table '12May's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Hawk.DK ($8,75 in chips)

Seat 2: EpmukLV ($2,20 in chips)

Seat 3: HERO ($25,75 in chips)

Seat 6: eorkei ($26,60 in chips)

Seat 8: Broke_Ass01 ($0,70 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Hawk.DK : Post Blind ($0,15)

EpmukLV : Post Blind ($0,25)

eorkei : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9d:

Dealt to HERO: :9h:

*** Pre-Flop *** :

HERO : Bet ($1,25)

eorkei : Call ($1)

Broke_Ass01 : Call ($0,70)

Broke_Ass01 : All In ($0,70)

Hawk.DK : Call ($1,10)

EpmukLV : Fold

*** Flop *** : :5s::6c::8s:

Hawk.DK : Check

HERO : Bet ($3,50)

eorkei : Raise ($7)

Hawk.DK : Fold

HERO : Call ($3,50)

*** Turn *** : :Qh:

HERO : Check

eorkei : Bet ($4,50)

HERO : Call ($4,50)

*** River *** : :3c:

HERO : Bet ($4)

 

Resultat:

 

December: + $675

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det OK att spela den här handen så här? Lite konstigt spel kanske att checka turn men beta ut river. Var dock rädd att visa mig för svag så att han skulle ställa och jag vara tvungen att lägga.

 

Hand 1,415,447,884, Started at 2006-12-26 14:52 (EST)

Table '12May's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Hawk.DK ($8,75 in chips)

Seat 2: EpmukLV ($2,20 in chips)

Seat 3: HERO ($25,75 in chips)

Seat 6: eorkei ($26,60 in chips)

Seat 8: Broke_Ass01 ($0,70 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Hawk.DK : Post Blind ($0,15)

EpmukLV : Post Blind ($0,25)

eorkei : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9d:

Dealt to HERO: :9h:

*** Pre-Flop *** :

HERO : Bet ($1,25)

eorkei : Call ($1)

Broke_Ass01 : Call ($0,70)

Broke_Ass01 : All In ($0,70)

Hawk.DK : Call ($1,10)

EpmukLV : Fold

*** Flop *** : :5s::6c::8s:

Hawk.DK : Check

HERO : Bet ($3,50)

eorkei : Raise ($7)

Hawk.DK : Fold

HERO : Call ($3,50)

*** Turn *** : :Qh:

HERO : Check

eorkei : Bet ($4,50)

HERO : Call ($4,50)

*** River *** : :3c:

HERO : Bet ($4)

 

Resultat:

 

December: + $675

 

Vann du handen spelade du rätt. ;)

 

Det finns så mkt att analysera så omöjligt att säga om det var rätt eller inte, är nog bara känsla man får gå på där. Men att betta river tycker jag är värdelöst, känns inte som du har en tillräckligt aggresiv spelstil i övreigt för han ska betala av med sina A8. Om han satt på drag så slänger han handen eller ställer där stället är tråkigt för dig. När du synar turn måste du nästan sätta han på drag vilket gör bettet på river dåligt. Han autosynar med en Q.

Låt han få chansen att bluffa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann du handen spelade du rätt. ;)

 

Det finns så mkt att analysera så omöjligt att säga om det var rätt eller inte, är nog bara känsla man får gå på där. Men att betta river tycker jag är värdelöst, känns inte som du har en tillräckligt aggresiv spelstil i övreigt för han ska betala av med sina A8. Om han satt på drag så slänger han handen eller ställer där stället är tråkigt för dig. När du synar turn måste du nästan sätta han på drag vilket gör bettet på river dåligt. Han autosynar med en Q.

Låt han få chansen att bluffa...

 

Du har säkert rätt i en del saker men jag kan i alla fall säga att 95 % av spelarna på Ongames NL25 betalar av med A8 där oavsett vad man har för spelstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...