Gå till innehåll

Går dåligt - ge upp eller keep on going?


seizerr

Recommended Posts

Hej,

 

är inne i en rejäl svacka och jag förlorar och förlorar..har ca $215 och har väl tappat $100 på typ 10 dagar vilket jag tycker är på tok för mycket.

 

Ska jag casha ut och göra något roligt? (tips?) eller ska jag breaka några dagar/veckor och sen hoppa på tåget igen?

 

Jag känner inte längre samma sug som jag gjorde förut över pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt för oss att avgöra när vi inte vet nånting om dig...

 

har du varit spelmissbrukare och torskat rakt ut i 6 år kan det va en idé att lägga ner...

 

har du varit vinnande pokerspelare i 9 månader kan det vara en idé att ta en paus sen fortsätta lira..

 

har du just börjat med poker och det gått lite upp och ner kan du nog gott ta en paus, eller kanske testa på lite nya spelformer, limit, no limit, omaha, turnering, cashgame, heads up, tiomanna, sit & go osv...

 

givet att du då inte tycker det är mycket pengar och du känner att du behöver dom till annat då tycker jag du ska ta ut dom.

 

Kanske skaffa hundvalp?

 

Lycka till med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 dollar på 10 dagar! ugga bugga, Köp repet och använd det genast!
´

 

Du behöver ju inte vara taskig, 100 dollar var skitmycket när man precis börjat spela. Kommer ihåg när jag vann en 30 dollars pott på PL10, det kändes stort :D .

 

Mitt förslag till trådskaparen är att ta en paus ett par dagar och se om suget att spela kommer tillbaka. Gör det inte det, ta ut pengarna och gör nåt skoj!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100 dollar på 10 dagar! ugga bugga, Köp repet och använd det genast!

 

Jag antar att du började på 100/200 NL direkt?

 

Mogen kommentar.

 

finns ju en poäng ändå .. är rätt lite pengar, och oavsett om han väljer att sluta spela eller inte så kommer han klara sig utmärkt om han gular sina 300 eller whatever, finns nog inte så mycket han kan göra med dom som han inte kan göra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera pokerklienten och ta en paus, fortsätt med det som du gjorde innan du började med pokern ett tag. Är du fortfarande inte sugen efter några veckor eller nån månag så casha ut och bjud ut nån tjej/kille på middag. Kommer suget tillbaka är det bara att ladda ner igen och börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

är inne i en rejäl svacka och jag förlorar och förlorar..har ca $215 och har väl tappat $100 på typ 10 dagar vilket jag tycker är på tok för mycket.

 

Ska jag casha ut och göra något roligt? (tips?) eller ska jag breaka några dagar/veckor och sen hoppa på tåget igen?

 

Jag känner inte längre samma sug som jag gjorde förut över pokern.

 

gav rocky upp när han blev knockad i första matchen mot apollo creed? nej, han fortsatte till det bitterljuva slutet. fortsätt därför spela tills du har har spelat bort hus och hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...