Gå till innehåll

Bragdguldsskandalen


Suron

Recommended Posts

Efter att Anja Pärson fått bragdguldet helt felaktigt framför folkets solklara favoriter Tre Kronor så uppmanar jag alla här att rösta på Tre Kronor som årets Jerringprisvinnare. Det är de fan värda efter all mobbing de utsätts för från finsportsveriges alla hockeyhatare. Gå in på SR.se och rösta.. NU!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte aftonbladet som delar ut bragdguldet?

 

Sa jag inte, såg bara vad folket tyckte... vilket dock visade sig vara helt skiljt från vad juryn tyckte.

 

Tycker iaf det var fel val att ge Anja guldet, hennes prestation 2005 med 2 VM guld och en vinst i totala världscupen var mycket bättre. Folk må också snacka om konkurrensen i hockeyn och att typ 5-6 lag kan vinna, men det är ju typ samma i damslalom där det alltid står mellan Kostelic, Schild, Pärsson, Zettel, Poutiainen och Hosp.

 

 

Men w/e egentligen. Järringpriset är väl det som betyder nått, det är ju folkets pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här borde väl rimligtvis betyda att ett hockeylandslag aldrig mer kan vinna ett bragdguld. tragiskt.

 

Borde inte detta ses som ganska positivt, då kanske intresset för den sketsporten sakta dör ut, och riktiga sporter som fotboll får ökat intresse?

 

ja fotboll behöver verkligen mer tv-tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om det.. Gruppspelet tog alla stora nationerna sig igenom och sen hade sverige flaxen att få schweiz i kvart(eller om vi nu var smarta nog att vara osvenska och lägga oss). Sen har vi då kvar att slå två stornationer för att ta os-guld. De stora nationerna är ofta ganska jämna och alla kan slå alla. Kontenta. Vi hade flax med lottning och vann två 50-50 matcher.. E detta en jättebedrift?

Jag har bara att säga : Björn Lind for da win. Två osguld i överlägsen stil(troligen har en sprinter aldrig varit mer överlägsen) och dessutom seger i världscupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om det.. Gruppspelet tog alla stora nationerna sig igenom och sen hade sverige flaxen att få schweiz i kvart(eller om vi nu var smarta nog att vara osvenska och lägga oss). Sen har vi då kvar att slå två stornationer för att ta os-guld. De stora nationerna är ofta ganska jämna och alla kan slå alla. Kontenta. Vi hade flax med lottning och vann två 50-50 matcher.. E detta en jättebedrift?

Jag har bara att säga : Björn Lind for da win. Två osguld i överlägsen stil(troligen har en sprinter aldrig varit mer överlägsen) och dessutom seger i världscupen.

 

hockeylaget vann även VM-guld, vilket gör Sverige till första herrhandslag i ishockey som vunnit både OS-guld och VM-guld under samma säsong.

 

jag håller med om att björn linds prestation är större än anjas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pratar vi bragder så är damkronornas silver inte heller dum.

Vända ett 2-0 underläge mot USA (som tidigare bara förlorat mot Kanada) kan inte ses som nåt annat än en bragd...

'

 

Skämtar du? De vann en match som var svår sen var silvret klart. Nä tacka vettja Australiensarn som tog OS-guld i skridskor, det kallar jag bragd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt ligger ju i betrakterens ögon.

 

Själv kom jag knappt ihåg vilka medaljer Anja tagit i år. Medan Björn Linds båda OS-guld finns kvar på näthinnan och även OS-guldet och VM-guldet i Ishockey.

 

Om man som nån skrev anser att det endast "krävs" två 50-50 matcher från att vinna OS-guld så kommer aldrig Tre kronor kunna vinna bragdguldet eftersom dom inte kan göra mer än att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...