Gå till innehåll

Psykologisk frustration


Bluffaren

Recommended Posts

Jag hade tidigare förlorat stort mot en kille som mer än gärna påminde mig om det. Så fick jag AA och bettade tyvärr bara 30 före floppen för att få med mig några. Killen skrev att han går med bara för att det var jag och synade. I floppen kom Q 2 7 och han bettade 150. Jag höjde till 300.. då gick han all in med 800 spänn. Jag hade runt 500 kvar och tvekade men synade och så hade den jäveln fixat tvåpar med Q2 redan i floppen (suck). Senare fick jag tvåpar med Q8 redan i floppen. En kille bettade 90, jag höjde till 300 och han gick all in. Jag synade åter runt 500 spänn och så hade han fixat stege (stön). P g a detta bestämde jag mig för att aldrig gå all in om jag inte var säker på att vinna potten. Jag fick återigen AA och bettade 50 den här gången och flera synade. I floppen kom typ 6 10 4 med två hjärter. En kille bettade rätt bra. Jag höjde med hela 600. Killen synar och så kom en 6:a till. Då går han all in med sina sista pengar. Med anledningen av mitt tidigare oflyt med AA så blir jag ruggigt osäker och nästan säker på att han hade synat min preflop-bet med A6 i hjärter. Han blixtsynade verkligen min 600-kronorsbet. Så jag la mig med bara 160 spänn kvar för att jag inte hade råd att förlora hela stacken. Det visar sig att han bara hade färgdrag som inte ens gick in men vinner på högt kort! Vad jag hatade mig själv sedan, verkligen svår ångest när de övriga ifrågasatte min läggning av AA. Jag hade vunnit upp till runt 2600 om jag synat ynka 160. Pessimismen efter tidigare oturssituationer var alltså helt förödande och ledde till en idiotisk felbedömning (mentalvård nästa?).

 

Senare bettade en kille 60 spänn före floppen strax före mig. Eftersom jag inte trodde att någon annan skulle gå med bedömde jag 44 som dåliga odds och foldade. Jag får sällan träff med låga par. Men en annan synar och givetvis kommer en 4:a redan i floppen samt 99 (argh!). Den ene bettar stenhårt och den andre svarar med att återhöja rejält o s v tills den andre hade vunnit 1700 spänn med KK mot JJ. Hade jag gått med så hade jag tveklöst vunnit upp till minst 3000! Snacka om frustration efter mina tidigare förluster (svår ångest). Efter ett tag fick jag AA igen och höjde rejält. Några går med och det kommer bl a en knekt i floppen. En bettade 70 spänn. Jag återhöjde till 300. Han synar dessa och så kommer ett andra klöver. Jag blev osäker för att han hade synat så mycket och vågar inte trycka rejält. Han bettar 150 och jag synar bara. Med rivern kom ännu ett klöver. Han bettar 150 igen och med tanke på tidigare AA-läggning så synade jag och han hade satt färgen med AJ. Jag hade nu bara 150 spänn kvar och var tvungen att grinda i timmar efteråt för att återhämta stacken. Ibland är poker verkligen fruktansvärt svårt och frustrerande. Ifall jag t ex höjer 500 med AA för att motverka färgdrag så kan någon annan mycket väl sitta med en dold triss. Hm.. är det kanske för sånt man har BR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan man ändra ett inlägg 19 gånger? Folden med AA är ju så löjlig att man skrattar och gråter på samma gång. Om du vill ha ett allvarligt råd, sluta spela poker eller spela mini-micronivå. När man läser dina inlägg är det ganska uppenbart att du aldrig kommer att bli en vinnande spelare.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ändra ett inlägg 19 gånger? Folden med AA är ju så löjlig att man skrattar och gråter på samma gång. Om du vill ha ett allvarligt råd, sluta spela poker eller spela mini-micronivå. När man läser dina inlägg är det ganska uppenbart att du aldrig kommer att bli en vinnande spelare.

Senare på kvällen blev jag vid flera tillfällen berömd för skickligt spel av en ganska duktig spelare så jag tar dina ord med en nypa salt ;). Visst var det en hårresande konstig läggning, det är inget snack om det men du har uppenbarligen inte förstått hur knäckt jag var efter de tidigare situationerna samma kväll. Jag blev skrämd till att inte gå all in igen utan att vara säker på att vinna och så blev det dubbelt fel. Klart jag inte skulle ha lagt mig där i vanliga fall men det slog slint i skallen efter mitt tidigare oflyt + att han i sitt spel utstrålade en känsla av att ha satt trissen (blixtsynade hela 600 spänn och gick all in). Vad är ett högt par värt mot tvåpar, triss eller stege? Tyvärr så tänkte jag detta lite för bokstavligt i en ganska stressad situation. Har du, herr ebisumaru, aldrig gjort en klantig felbedömning i poker så får jag väl berömma dig för din unika särställning. Läser du aldrig av motspelarna efter deras beteende?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ändra ett inlägg 19 gånger? Folden med AA är ju så löjlig att man skrattar och gråter på samma gång. Om du vill ha ett allvarligt råd, sluta spela poker eller spela mini-micronivå. När man läser dina inlägg är det ganska uppenbart att du aldrig kommer att bli en vinnande spelare.

Senare på kvällen blev jag vid flera tillfällen berömd för skickligt spel av en ganska duktig spelare så jag tar dina ord med en nypa salt ;). Visst var det en hårresande konstig läggning, det är inget snack om det men du har uppenbarligen inte förstått hur knäckt jag var efter de tidigare situationerna samma kväll. Jag blev skrämd till att inte gå all in igen utan att vara säker på att vinna och så blev det dubbelt fel. Klart jag inte skulle ha lagt mig där i vanliga fall men det slog slint i skallen efter mitt tidigare oflyt + att han i sitt spel utstrålade en känsla av att ha satt trissen (blixtsynade hela 600 spänn).

 

Du tycker inte du har pottodds att syna 160 för att vinna 2600? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nu bara 150 spänn kvar och var tvungen att grinda i timmar efteråt för att återhämta stacken.

 

:shock:

 

Med vilka händer lyckades du återhämta stacken?

Några köpta potter (ibland får jag dåliga händer under så lång tid att jag i princip bara vinner genom bluffar) och fick in kåk med rivern mot en hög stege. Även jag har flyt ibland 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ändra ett inlägg 19 gånger? Folden med AA är ju så löjlig att man skrattar och gråter på samma gång. Om du vill ha ett allvarligt råd, sluta spela poker eller spela mini-micronivå. När man läser dina inlägg är det ganska uppenbart att du aldrig kommer att bli en vinnande spelare.

Senare på kvällen blev jag vid flera tillfällen berömd för skickligt spel av en ganska duktig spelare så jag tar dina ord med en nypa salt ;). Visst var det en hårresande konstig läggning, det är inget snack om det men du har uppenbarligen inte förstått hur knäckt jag var efter de tidigare situationerna samma kväll. Jag blev skrämd till att inte gå all in igen utan att vara säker på att vinna och så blev det dubbelt fel. Klart jag inte skulle ha lagt mig där i vanliga fall men det slog slint i skallen efter mitt tidigare oflyt + att han i sitt spel utstrålade en känsla av att ha satt trissen (blixtsynade hela 600 spänn).

 

Du tycker inte du har pottodds att syna 160 för att vinna 2600? :lol:

Nja för jag hade knappt några pengar kvar på banken och vågade inte riskera allt jag hade satt in för poker. Med 160 kvar så skulle jag trots allt fortfarande kunna grinda mig upp igen. Det var så jag råkade tänka under bråkdelen av en sekund innan mitt finger tryckte fold :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja för jag hade knappt några pengar kvar på banken och vågade inte riskera allt jag hade satt in för poker. Med 160 kvar så skulle jag trots allt fortfarande kunna grinda mig upp igen. Det var så jag råkade tänka under bråkdelen av en sekund innan mitt finger tryckte fold :?

Du spelar på en för hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ändra ett inlägg 19 gånger? Folden med AA är ju så löjlig att man skrattar och gråter på samma gång. Om du vill ha ett allvarligt råd, sluta spela poker eller spela mini-micronivå. När man läser dina inlägg är det ganska uppenbart att du aldrig kommer att bli en vinnande spelare.

 

:shock:

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...