Gå till innehåll

Vad sätter ni FI på för HD?


sulla

Recommended Posts

Utan reads blir det ju svårt att motivera något, men jag har spelat dryga timmen mot killen som till en början var väldigt passiv, han lyckades dubbla upp med AA mot en kille för ett tag sen och har sen dess vunnit några småpotter på att vara agressiv i position. Och de senaste 3 varven stulit min BB alla gånger med 3-4BB raises.

 

Bordet är riktigt tight och alla väntar på att hitta monster medans ett par fattat fördelen med att stjäla.

 

Ca 40 pers kvar varav 20 ITM, avarage bör ligga lite under min stack.

 

Motivera också gärna ev spel utifrån den HD ni tror han har.

 

** Game ID 635303632 starting - 2006-12-04 22:01:32

** $2,000 GTD $10 High Stack NLHE Freezeout[1106976]:Table 22 [Multi Table Hold 'em] (1000.00|2000.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- _Paulo_ sitting in seat 1 with $22706.07

- las_merin sitting in seat 2 with $20695.00

- Babbenbo sitting in seat 3 with $20943.75 [Dealer]

- shadyslick sitting in seat 4 with $71673.39

- sulla sitting in seat 5 with $24117.12

- salomo sitting in seat 6 with $30786.78

- russer sitting in seat 7 with $37930.70

- tricky sitting in seat 9 with $38495.61 [sitting out]

- VDUBE sitting in seat 10 with $24279.94

 

shadyslick posted the small blind - $500.00

sulla posted the big blind - $1000.00

 

** Dealing card to sulla: Queen of Clubs, 6 of Diamonds

salomo folded

russer folded

tricky folded

VDUBE folded

_Paulo_ folded

las_merin folded

Babbenbo folded

shadyslick raised - $5000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt han ta den, det kommer bättre tillfällen.

 

han verkar ha rätt bra koll din fi som du beskriv hans spel, så jag utgår från att han e hyfsat kompetent.

 

Vad som talar emot att spela handen

han höjer mkt, vilket talar för att han har en rätt bra hand som han gärna slipper en flopp med men kan tänka sig att spela allinpre. typ A med kicker 10 uppått, eller nått par mellan 44-JJ, möjligen KQ, KJ oxå. själv skulle jag ha en mkt tightare HD här typ AK-AQ, +JJ-77, då det e 3.e gången i rad. Men man kan ju tänka sig så svaga händer som jag gissat ovan

 

som sagt 3 gången i rad han höjer dig å dessutom lite mer än tidigare. Han borde veta att du kommer ledsna snart å vilja trycka. så varför slår han upp med hårt om han inte har nått försvar. det e ju inte precis som han behöver stjäla. 1500 till spelar ju ingen roll för hans stack.

 

 

Du e ju inte särskilt stressad då du har ett M på 16.

 

Enda alternativet om man nu måste spela e väl att syna å ta potten på flopp om den e hyfsat ofarlig mot den HD man sätter honom på.

Gissar att det var det du tänkte, men floppen va QJ4, du cr allin mot hans J10 å han träffa 10 på river:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släpper infon om handen nu då

 

Jag pushade då jag i mitt huvud tänkte att tror han att jag tror att han tror att jag är tiltad så har jag stål här.

 

Men så tänkte han inte, han synade mig som han ansåg ha any two och visade 67 off

 

Tråkigt för mig så träffade han o jag var ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ+

 

Du blir bluffad en del eller? Vill inte säga att det är fel, men med readen jag gav och sättet han spelat är nog QQ+ lite väl snävt eller?

 

Hur svårt ska det vara att förstå ironi

 

På ett pokerforum, med okänd postare under arbetstid en fredag, ca 35% chans att fatta det. Tyvärr var detta en av de övriga 65%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...