Gå till innehåll

NLT - 88 floppar kåk


Sladdafan

Recommended Posts

Inledande spel 737496786.

 

Drinushi sitter vid 0 med $59,97.

Drknk sitter vid 1 med $55,98.

ne0thrill sitter vid 2 med $46,50.

cuflete sitter vid 3 med $5,22.

BADGONES6669 sitter vid 4 med $10,13.

G.Gosseyn sitter vid 5 med $19,15.

Sladdafan sitter vid 6 med $61,28.

nicky_6 sitter vid 7 med $55,10.

fiftycents28 sitter vid 8 med $38,75.

Norli4 sitter vid 9 med $39,21.

 

Dealern sitter vid 5.

 

Sladdafan lägger en blind på $,25.

nicky_6 lägger en blind på $,50.

cuflete lägger en blind på $,50.

 

(Sladdafan ges 8h 8s.)

 

Före floppen:

fiftycents28 foldar.

Norli4 synar med $,50.

Drinushi synar med $,50.

Drknk foldar.

ne0thrill foldar.

cuflete checkar

BADGONES6669 synar med $,50.

G.Gosseyn foldar.

Sladdafan höjer med $,50. En minraise. Skulle ja höjt mer eller bara limpat?

nicky_6 synar med $,50.

Norli4 synar med $,50.

Drinushi höjer med $5. Där är jag väl nästan alltid slagen?

cuflete foldar.

BADGONES6669 foldar.

Sladdafan synar med $5. Dålig syn?

nicky_6 foldar.

Norli4 foldar.

 

Floppen kommer upp

4k 8r 4h. FLOPPAR KÅKEN = :D

 

Sladdafan checkar - Rätt o slowa här? Har ingen read men antar att han kommer höja då han betade friskt preflop

Drinushi satsar $15. - Som väntat betar han

Sladdafan synar med $15. - Synar bara då jag vill ha hela hans stack. Rätt eller fel?

Turnkortet kommer upp 5h.

 

Sladdafan checkar

Drinushi går all-in med $38,97.

Sladdafan synar med $38,97. - En solklar syn enligt mig iaf.

Kortvisning:

 

Sladdafan visar 8h 8s.

Kåk, åttor över fyror - 8r 8h 8s 4k 4h

 

Drinushi visar 9h 9s. - kasst lirat av han väl?

Två par, nior och fyror - 9h 9s 4k 4h 8r

 

Riverkortet kommer upp Kh.

 

Drinushi:

Två par, nior och fyror - 9h 9s 4k 4h Kh

 

Sladdafan:

Kåk, åttor över fyror - 8r 8h 8s 4k 4h

 

Sladdafan vinner potten på ($119,94).

 

 

Min första post här i handanalys så ha lite överseende :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ju direkt tipsa om att sluta massageraisa 88 preflop tiohandat, det e bara skit... Limpa bakom i stället. Om du nu ska syna preflop måste du veta att han backar upp med fullstack om du floppar set, alltså bör du lägga mot en res av denna kaliber...

 

När du väl floppar är det inte mkt att snacka om se till att få in degen bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraise preflop med 88 brukar vara att be om att bli utdragen.

Sen synen efter en re-raise är diskutabel, beror helt på vilken typ av spelare du är uppe emot. Spelet efter flopp finns inget o anmärka på egentligen, du får in alla pengar i mitten, precis som man vill med denna flopp.

 

Skulle säga att han överspelar sin hand ganska kraftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sen position utan höjningar tycker jag det är helt ok att höja med pocket åttor. Fast om du ska höja så måste du höja mycket mer än du gör. Helst runt pott. Antingen foldar alla vilket inte gör så mycket eller så får du nån syn vilket inte heller gör så mycket då du kan stjäla potten på floppen heads up men då måste du ha rätt image för det och det tror jag inte att du har om du minihöjer från SB. Det enda du åstadkommer är att du förvandlar NLT50 till NLT100 med små stackar.

 

Blir du återhöjd som du blev här är det ok att syna om du inte synar bort mer än 10% av din stack och hoppas på att du floppar ett set. Om du gör det, vilket du gjorde här, så ska du enligt min mening beta om du är ur position och höja om du sitter i position. Bara att hoppas att han sitter på ett överpar och är villig att stoppa in stacken med den handen. Slowspela ett set tycker jag bara är rätt när du floppar set i ess eller kungar, kanske damer.

 

Grejen är att den där floppen är en önskedröm om man har ett bra överpar. Hans all in på turn tyder på att han tror att alla överpar är nötterna. Bara att sätta en note på direkt så slipper du lägga nästa gång och du har ess :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniraiser är helt åt skogen fel. Syn är rätt du vill se en billig flop och hoppas du träffar trissen.

 

 

Synen på FI stora höjning är rätt för det är mindre än 10x Fi och din stack så om du floppar trissen så får du förmodligen bra betalt - dvs hela Fi stack. Du bör i detta läget sätta Fi på överpar och slänga om du inte träffar trissen på floppen.

 

Efter floppen var handen inte speciellt svår att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar själv höja lite, kanske dubbla lr tre ggr BB med låga par. Inte för att skräma bort folk och inte för att bli utdragen. Utan för att bygga pott. vill ha med så många som möjligt men också en lagom fin pott på flopp så man får betalt om man floppar sett. Att höja 4-5gg BB på 10-manna ser jag ingen större annledning. Att limpa e helt okej men jag vill helst ha en större pott om väl på floppen.

 

sen att du slowspelar funkar ju bra mot de flesta spelarna i detta läget, men om man bara floppar sett kan det ibalnd vara mer rätt att låtsas som man har en svagare hand och höja. Detta brukar lura bra spelare som sitter på höga par, men du får nog ut en fin pott om du slowspelar och dom har höga pocketpar också.

 

Sen den synen du gör på $5. Chansen att floppa sett är 12% ca en på nio. Dvs du floppar den var åttonde gång i längden. För att synen grundad på det ska vara rätt så bör stacken vara ca 10ggr större än beten. Dan harrington antyder att det tom bör vara uppemot 11-12 ggr beten för att det ska vara riktigt vinnsgivande pga att han också sammtidigt kan floppa sett och då kostar det.

 

Din motspelare borde alltså haft ca $5*12= $60 till och det hade han inte, så din syn var lite på fel marginal.

 

Hoppas du läst och fått hjälp gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...