Gå till innehåll

NLT - Bra eller dålig syn? Någon duktig tack!


AcesRocksU

Recommended Posts

was Playing in my usual homegame with blinds 2/4$ NL holdem. we were five players.

 

I was in the bigblind.

Preflop :

Utg raises to 15$ all of the other 3 players call i look down to my pocket cards and saw Jh 3h and figuered that a call would be in place since there is 66$ in the pot and 11$ for a call. and the flop comes

 

Jc 2d 4h

 

The small blind checks and i make a bet of 40$ in the pot where there is 75$ the utg raisor thinks for a while and says all in with 185$ everyone folds down to me..

 

what would you've done?

 

I thought for a while, and came to this conclusion: Well there isnt any draws on the board and if he had a let's say AJ then he wouldve wanted me to make the call and wouldve bet a smaller amount or just called. because of no draws on the board. and he wouldve done the same thing with an overpair. so I figured him to have a PP over 4h and lower then the Jc. he wanted me to fold the hand. cause he knows that i.m a tight player and I could easily fold the hand. So I made the call and guess what he shows? PP 8's

 

And i won the hand. he didn't hit. hehe he was really pissed at me due to the call. :)))

 

 

Is that a good call or a bad call?. Take in mind that i made a good anlyze of the hand while playing.

 

 

sorry för att den är på engelska har postat den på ett annat forum också. Alla seriösa svar av seriösa spelare med seriösa analyser välkomnas varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

was Playing in my usual homegame with blinds 2/4$ NL holdem. we were five players.

 

I was in the bigblind.

Preflop :

Utg raises to 15$ all of the other 3 players call i look down to my pocket cards and saw Jh 3h and figuered that a call would be in place since there is 66$ in the pot and 11$ for a call. and the flop comes

 

Jc 2d 4h

 

The small blind checks and i make a bet of 40$ in the pot where there is 75$ the utg raisor thinks for a while and says all in with 185$ everyone folds down to me..

 

what would you've done?

 

I thought for a while, and came to this conclusion: Well there isnt any draws on the board and if he had a let's say AJ then he wouldve wanted me to make the call and wouldve bet a smaller amount or just called. because of no draws on the board. and he wouldve done the same thing with an overpair. so I figured him to have a PP over 4h and lower then the Jc. he wanted me to fold the hand. cause he knows that i.m a tight player and I could easily fold the hand. So I made the call and guess what he shows? PP 8's

 

And i won the hand. he didn't hit. hehe he was really pissed at me due to the call. :)))

 

 

Is that a good call or a bad call?. Take in mind that i made a good anlyze of the hand while playing.

 

 

sorry för att den är på engelska har postat den på ett annat forum också. Alla seriösa svar av seriösa spelare med seriösa analyser välkomnas varmt.

hur går det här ihop med att syna pfr med J3s ur position ? :lol: och bet/calla allin när du träffar tpnk? :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sätter honom på PP 44-TT så är det klart att jag synar...

 

Varför kan han inte lika gärna ha en bättre knekt? Du säger att han skulle göra en mindre höjning med t.ex. AJ. Ska han minihöja då eller? Med den grunda stacken är det ju all in eller fold som gäller. Du ser ju uppenbarligen hans all in som svaghet och om han har nånting i huvudet utnyttjar han ju det med en bra hand. Han vet ju att du har nånting.

 

Går inte att säga om det är en bra syn eller inte. Read-baserat beslut. Jag hade nog tagit synen med din read mot mina polare. Men jag är nog inte lika tajt och vill inte bli överkörd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tight spelare synare inte J3.

 

Varför tar du kommandot på floppen? Det är inte direkt att du har en bra hand som du vill skydda? Det är otroligt sällan du har bästa handen där.

 

Snyggt att hitta synen. Dock tycker jag det är önsketänkande av dig att sätta fienden på de händer du sätter honom på.

 

Jag gissar att du gör rätt många hjältesyner med sämre resultat men som du inte väljer att lägga upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Synen med J3s är ok med tanke på de bra pottoddsen man får.

2. Att betta ut med topp-paret är ett billigt sätt att få reda på om man leder eller ej. Checkar-raisar man så blir det dyrt och check-callar man så vet man inte var man står i handen.

 

3. Ytterst marginell syn. Personligen hade jag både kunnat slänga handen och även syna - beroende på vem min motståndare är - synen är väldigt read-beroende.

 

Motståndaren som går all-in med par i åttor borde veta att han i det läget är på en ren bluff och att han väldigt få outs om han blir synad.

 

**it happens - när dåliga spelare försöker med dumma bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är läget preflop en solklar fold. Om du hittar topparet med dåliga kickern är risken stor att någon annan har topparet med en bättre kicker.

 

På floppen checkar jag. Om alla checkar och en rag kommer på turn bettar jag. Om en spelare i sen position bettar har jag ett val. Han kan ju ha ett överpar, en knekt , två överkort eller t ex ett pocketpar. En syn kan då övervägas. Med i beräkningen bör finnas att spelarna som synar en höjning normalt har någonting bra.

 

Efter knappens all-in hade jag foldat.

 

(Should I ever argue with success?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I thought for a while, and came to this conclusion: Well there isnt any draws on the board and if he had a let's say AJ then he wouldve wanted me to make the call and wouldve bet a smaller amount or just called. because of no draws on the board. and he wouldve done the same thing with an overpair. so I figured him to have a PP over 4h and lower then the Jc. he wanted me to fold the hand. cause he knows that i.m a tight player and I could easily fold the hand. So I made the call and guess what he shows? PP 8's

 

Asså din read e skit, du sitter bara o funderar på hur du ska kunna förklara bort den callen du gör, bara för att du vill göra en bra call, det enda du slår e en bluff liksom. Jag menar du vill liksom att han ska ha ett PP som t.ex 8or i det här exemplet, det e inte så att du tror att han har det.. MEN bra call den här gången.. iofs gillar jag ditt spel men som sagt du ville ju ha ett seriöst svar..

 

he wanted me to fold the hand. cause he knows that i.m a tight player and I could easily fold the hand.

 

Mmm du verkar jättetight ;)

 

/ cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är läget preflop en solklar fold. Om du hittar topparet med dåliga kickern är risken stor att någon annan har topparet med en bättre kicker.

 

På floppen checkar jag. Om alla checkar och en rag kommer på turn bettar jag. Om en spelare i sen position bettar har jag ett val. Han kan ju ha ett överpar, en knekt , två överkort eller t ex ett pocketpar. En syn kan då övervägas. Med i beräkningen bör finnas att spelarna som synar en höjning normalt har någonting bra.

 

Efter knappens all-in hade jag foldat.

 

(Should I ever argue with success?)

 

Att en spelare i sen position skulle sitta på QQ/KK/AA ser jag som relativt obefintlig om det inte är världens mest vekpassiva game...

 

Preflop kan man väl syna men man orkar sällan spela vidare med något sämre än tvåpar eller kombodrag.. dessutom har man ju bara $11 investerat i potten...

 

Betta ut på floppen är väl inte jättekatastrofalt, du visar ju rejält med styrka när du bettar ut i det läget, får du omslag så är du ju 9/10 ggr slagen, oftast av ett set.

 

Synen du gör är ju väldigt readbaserad, här hade du rätt men 8/10 ggr så ligger du rätt duktigt efter, 1/10 ggr så har fi ett öppet stegdrag, och den sista tiondelen leder du ;) Nu var den väl lite bättre iom att det var knappen som gjorde movet, mot en spelare i tidig pos så kan man med all säkerhet kasta direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...