Gå till innehåll

NLT - SH, svårt riverbeslut.


JENZOER

Recommended Posts

Handen utspelar sig på fulltilt NL100. Jag har tyvärr ingen HH så jag tar handen från minnet!

 

Eftersom jag precis börjat spela på fulltilt och bara spelat 30 händer denna session så här långt så har jag ingen vidare read på FI. Men så härlångt är han helt klart bland de tightaste på bordet, inte gjort mycket ljud ifrån sig. Jag har inte heller gjort särskilt mycket på bordet så här långt. Det ända jag har gjort är att plockat upp några potter på floppen genom CBs.

 

Jag sitter med lite drygt fullt inköp, FI täcker.

 

Preeflop:

En lös spelare limpar Cutoff och FI limpar också på knappen. Jag sitter på Small blind med A,J spader och höjer till 4.5. Big blind och Cutoff foldar och FI synar.

 

Flop: Qs,6s,4h

Jag bettar ut 7 och FI synar. Här måste jag tro att FI har någonting. Tänker ta det lungt framöver och inte semibluffa allt för mycket om jag missar turn.

 

Turn: Ks

Perfekt kort för mig, hittar nöten. Checkar till FI som bettar ut 10. Jag höjer upp det till 30 och FI synar relativt snabbt. Jag är nu väldigt säker på att FI har en helt ok hand.

 

River: Q,h.

Kan vara ett ganska farligt kort för mig men väljer att value betta ut 25. FI funderar sedan i cirka 2 sek och ställer sedan. Vad gör jag nu? Raisen ligger på 45 för mig. Kan jag folda min nutsflush ?

 

(Min första tråd i analysdelen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte många händer han kan syna din checkraise med på turn. Det enda troliga är pocketträff eller färgen. Som handen utspelar sig på river är pocketträff det troligaste eftersom han reraisar på parad bräda. Han hade väl knappast gjort det med A,Q? K,Q o.s.v

 

Trist hand men folden är given! Du slår bara en bluff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det finns fyra lägen här...

 

Antingen har han 44, 66, KQ eller Bluff med tanke på hur han spelat.

Alla de tre första händerna stämmer överens med att han ville se floppen billigt men ändå tyckte det var värt att syna din preflophöjning.

 

Om ovanstående resonemang är korrekt så är du slagen av allt utom QJ och sämre. En fold är nog det enda rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda handen som han MÖJLIGTVIS kan göra detta spel med, om han nu inte spelar är väl A,Q. Men jag tvivlar också starkt på detta. Jag gjorde som de flesta av ni som skrivit också hade gjort, foldat. Men jag är också alldeles för weaktight tycker jag själv och ville ha lite mer respons av spelare som inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...