Gå till innehåll

NLT - SH, micronivå J-J mot många synare


Rebonius

Recommended Posts

Har hittat ett riktigt fiskigt bord där snittpotten ligger på över 1 dollar. Folk verkar slänga runt lite pengar hit och dit och jag vet inte riktigt hur jag ska spela mina kort för att inte få så enorma swings.

Jag har fått rätt dåliga kort och inte träffat floppar alls, motståndarna ser mig nog som tight/passive. Ungefär alla motståndare känns som LAG. Jag gillar inte alls 9-9/10-10/J-J mot många motståndare så jag försöker göra en stor raise preflop. Som ni ser tunnar det knappt ut fältet alls. Känns svårt att sätta dom på någon hand eftersom dom verkar spela det mesta. Är all in preflop helt galet? Känns kanske som att man bara får syn av händer som slår en plus A-K. Ska man köpa in sig som shortstack så man kan pusha i dom här lägena eller ska man köpa in sig för max? (10 dollar här)

Eftersom man väldigt lätt har edge över spelarna känns det kanske som att man ska köpa in för 10, men blir det inte enorma swings då?

 

 

 

 

PokerStars Game #7272142652: Hold'em No Limit

($0.02/$0.05) - 2006/12/02 -

18:17:11 (ET)

Table 'Rotanev II' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: pogosoft ($6.27 in chips)

Seat 2: billybada552 ($12.73 in chips)

Seat 3: HonyZahy ($5.58 in chips)

Seat 4: Loquillo661 ($1.59 in chips)

Seat 5: Ultimecia ($4.66 in chips)

Seat 6: tomgus456 ($4.51 in chips)

pogosoft: posts small blind $0.02

billybada552: posts big blind $0.05

*** HOLE CARDS ***

Dealt to tomgus456 [Jd Jc]

HonyZahy: calls $0.05

Loquillo661: calls $0.05

Ultimecia: calls $0.05

tomgus456: raises $0.45 to $0.50 (väldigt synvänlig nivå, vill få bort några spelare för att göra postflop spelet enklare. Är bara syn eller all in här ett alternativ?)

pogosoft: calls $0.48

billybada552: folds

HonyZahy: folds

Loquillo661: calls $0.45

Ultimecia: calls $0.45

*** FLOP *** [Ks 9d 2h] (ett överkort, dom här flopparna känns grymt jobbiga)

pogosoft: bets $0.15

Loquillo661: calls $0.15

Ultimecia: folds

tomgus456: calls $0.15 (Det var en väldigt liten bet, känns som att höjning här vore bättre. Om jag skulle höja, ungefär hur mycket borde jag då höja? Jag synar för att hålla potten nere)

*** TURN *** [Ks 9d 2h] [Qh](ett till överkort, som ger mig hålstege.)

pogosoft: bets $0.20 (han betar väldigt klent fortfarande)

Loquillo661: folds (blir iallafall av med en motståndare)

tomgus456: calls $0.20 (vet inte alls vad jag borde ha gjort här, har ju grymma potodds. Inte kan jag väl lägga mot en sån klen bet?)

*** RIVER *** [Ks 9d 2h Qh] [4d] (blank)

pogosoft: bets $0.55 (han betar ut lite mer, när han betar ut mer än han har gjort i den större delen av handen har han bluffat, eller iallafall inte velat bli synad.)

tomgus456: calls $0.55 (jag gör en crying call och hoppas på att min hand står)

 

Ps. Min första hh! Kom gärna med kommentarer om upplägget också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** SHOW DOWN ***

pogosoft: shows [Qd Ad] (a pair of Queens)

tomgus456: mucks hand

pogosoft collected $3.90 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $4.05 | Rake $0.15

Board [Ks 9d 2h Qh 4d]

Seat 1: pogosoft (small blind) showed [Qd Ad] and won ($3.90) with a pair of

Queens

Seat 2: billybada552 (big blind) folded before Flop

Seat 3: HonyZahy folded before Flop

Seat 4: Loquillo661 folded on the Turn

Seat 5: Ultimecia folded on the Flop

Seat 6: tomgus456 (button) mucked [Jd Jc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen idé att krångla till det på denna nivån. Väldigt klena bets så jag hade nog också följt med till river men sen kastat. Får man med många spelare här och det kommer överkort är det bara att mucka. Det kommer ändå dyka upp så många bättre situationer där du kan vinna pengar av motståndarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På micronivå måste du raisa mycket mer än du gör, höj till 0.80-1. Mot så många spelare skulle jag nog antingen lägga mig eller raisa på floppen, eller alternativt lägga mig på turn för med två överkort ute så är det inte många händer du slår.

 

När jag spelade micro brukade jag vika ganska ofta då jag inte träffar och när jag väl träffar spela händerna väldigt aggressivt. Motståndarna brukade inte se att jag spelar på det viset och om de gjorde det var det dags att byta bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
Har hittat ett riktigt fiskigt bord där snittpotten ligger på över 1 dollar. Folk verkar slänga runt lite pengar hit och dit och jag vet inte riktigt hur jag ska spela mina kort för att inte få så enorma swings.

Jag har fått rätt dåliga kort och inte träffat floppar alls, motståndarna ser mig nog som tight/passive. Ungefär alla motståndare känns som LAG. Jag gillar inte alls 9-9/10-10/J-J mot många motståndare så jag försöker göra en stor raise preflop. Som ni ser tunnar det knappt ut fältet alls. Känns svårt att sätta dom på någon hand eftersom dom verkar spela det mesta. Är all in preflop helt galet? Känns kanske som att man bara får syn av händer som slår en plus A-K. Ska man köpa in sig som shortstack så man kan pusha i dom här lägena eller ska man köpa in sig för max? (10 dollar här)

Eftersom man väldigt lätt har edge över spelarna känns det kanske som att man ska köpa in för 10, men blir det inte enorma swings då?

 

 

 

 

PokerStars Game #7272142652: Hold'em No Limit

($0.02/$0.05) - 2006/12/02 -

18:17:11 (ET)

Table 'Rotanev II' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: pogosoft ($6.27 in chips)

Seat 2: billybada552 ($12.73 in chips)

Seat 3: HonyZahy ($5.58 in chips)

Seat 4: Loquillo661 ($1.59 in chips)

Seat 5: Ultimecia ($4.66 in chips)

Seat 6: tomgus456 ($4.51 in chips)

pogosoft: posts small blind $0.02

billybada552: posts big blind $0.05

*** HOLE CARDS ***

Dealt to tomgus456 Jack of DiamondsJack of Clubs

HonyZahy: calls $0.05

Loquillo661: calls $0.05

Ultimecia: calls $0.05

tomgus456: raises $0.45 to $0.50 (väldigt synvänlig nivå, vill få bort några spelare för att göra postflop spelet enklare. Är bara syn eller all in här ett alternativ?)

pogosoft: calls $0.48

billybada552: folds

HonyZahy: folds

Loquillo661: calls $0.45

Ultimecia: calls $0.45

*** FLOP *** King of Spades9 of Diamonds2 of Hearts (ett överkort, dom här flopparna känns grymt jobbiga)

pogosoft: bets $0.15

Loquillo661: calls $0.15

Ultimecia: folds

tomgus456: calls $0.15 (Det var en väldigt liten bet, känns som att höjning här vore bättre. Om jag skulle höja, ungefär hur mycket borde jag då höja? Jag synar för att hålla potten nere)

*** TURN *** King of Spades9 of Diamonds2 of HeartsQueen of Hearts(ett till överkort, som ger mig hålstege.)

pogosoft: bets $0.20 (han betar väldigt klent fortfarande)

Loquillo661: folds (blir iallafall av med en motståndare)

tomgus456: calls $0.20 (vet inte alls vad jag borde ha gjort här, har ju grymma potodds. Inte kan jag väl lägga mot en sån klen bet?)

*** RIVER *** King of Spades9 of Diamonds2 of HeartsQueen of Hearts4 of Diamonds (blank)

pogosoft: bets $0.55 (han betar ut lite mer, när han betar ut mer än han har gjort i den större delen av handen har han bluffat, eller iallafall inte velat bli synad.)

tomgus456: calls $0.55 (jag gör en crying call och hoppas på att min hand står)

 

Ps. Min första hh! Kom gärna med kommentarer om upplägget också.

tycker du spelar den okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...