Gå till innehåll

Ordet Fisk/Fish


Klabbe99

Recommended Posts

När jag sitter och spelar sitter andra spelarna och komenterar varandrar. Något som dycker upp ofta är "You are a fish" eller något liknade. Det kan uppstå i många olika situationer där ordet fish/fisk kommer fram i chatrutan. Ibland leder det till riktiga personagrepp!!!

 

Så vad är en fisk för er i pokervärlden?

 

Klabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fisk i mina ögon är en person som spelar sina draghänder som om de vore nöten och synar eller höjer allt vad de kan som grova underdogs. De "fiskar" efter sina kort på turn och river. Egentligen kanske "fiskare" vore bättre benämning på dem? :-o

 

WROOOONG!

 

Det är väl så otroligt mycket bättre att höja all-in med t.ex. ett färgdrag än att höja all-in med en made-hand som ligger under? Nej folk drar så otroligt stora växlar av det där att spela draghänder för hårt. Jag tycker snarare att folk som spelare färdiga händer som TPNK osv är stora fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fisk i mina ögon är en person som spelar sina draghänder som om de vore nöten och synar eller höjer allt vad de kan som grova underdogs. De "fiskar" efter sina kort på turn och river. Egentligen kanske "fiskare" vore bättre benämning på dem? :-o

 

Detta är en maniac. Fisk är för svagt uttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...