Gå till innehåll

Ni hittar en krona....


Verbal__Kint

Recommended Posts

Jag tror ni rejält överskattar bakteriefloran på gatan kontra bakteriefloran på en vanlig peng som rimligen också är jäkligt sunkig.

 

Skulle inte plocka upp den, men det har ju inte särskilt mycket med hygien att göra egentligen.

 

Bubble Boy?? ;)

 

Från IMDB

Plot Summary: "Bubble Boy" is a comedy about a young man who was born without an immune system and has lived his life within a plastic bubble in his bedroom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har man minsta gnuttan självrespekt så ger man fan i och skämma ut sig och se ut som en uteliggare och plocka upp en krona som ligger på gatan...

 

(det är säkert herpes på den där skiten oxå)

 

Du bryr dig ganska mycket om hur andra uppfattar dig va?

 

Nej, men jag har en oerhört stor självrespekt. Aldeles för stor för att plocka upp en en krona som man i princip bara kan köpa ett tuggummi för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag minns hur glad man blev som barn då man hittade pengar så brukar jag roa mig med att slänga mindre mynt omkring mig (för att muntra upp de barn som hittar dem), men jag tar sällan upp pengar jag hittar själv nuförtiden. Det finns många fler som uppskattar dem mer än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar alltid upp pengar jag hittar. Jag tänker att om jag inte plockar upp den här tuffsiga 50-öringen så kommer jag inte att hitta nästa 500-lapp på gatan heller. Jag hittade faktist en 500-lapp på gatan utanför en krog när jag var på väg hem när jag var typ 18. Det var mycket pengar på den tiden.

En gång hittade jag en blöt hundralapp på golvet på toaletten på krogen. Då tvättade jag den i handfatet och stoppade den i fickan.

Jag brukar även plocka upp kupongerna till t-banan och kolla om det finns några oanvända klipp kvar.

Hela mitt hem är inrett med möbler som jag har och mina sambos hittat på gatan.

I grovsoprummet brukar jag hitta datorer och tv-apparater och annat kul.

När dom stänger på restauranger brukar dom ofta ge bort mat också.

Nära bagerier kan man ofta hitta bröd i papperskorgarna vid stängningsdags.

Jag är absolut inte fattig. Jag har råd att köpa ekologisk mat och äta ute när jag känner mig för lat föratt laga mat. Jag bjuder mina vänner på krogen så ofta de tillåter det.

Det är en större skam att slösa med jordens resurser än att plocka upp och använda något som någon annan inte vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar alltid upp pengar jag hittar. Jag tänker att om jag inte plockar upp den här tuffsiga 50-öringen så kommer jag inte att hitta nästa 500-lapp på gatan heller.

Bra tänkt. ;)

 

Det är en större skam att slösa med jordens resurser än att plocka upp och använda något som någon annan inte vill ha.

Fast det argumentet gäller inte för pengar eftersom det i princip bara är lånesedlar och dessutom kommer hittas av någon annan. Skulle man förstöra pengarna skulle det ju vara som att avskriva en skuld svenska staten har, inte som att slänga en dator. Dvs, inget värde förstörs, det flyttas bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det argumentet gäller inte för pengar eftersom det i princip bara är lånesedlar och dessutom kommer hittas av någon annan. Skulle man förstöra pengarna skulle det ju vara som att avskriva en skuld svenska staten har, inte som att slänga en dator. Dvs, inget värde förstörs, det flyttas bara.

Gäller möjligtvis för sedlar, men det kostar massor med energi att tillverka mynt av metall som en massa snobbar vägrar plocka upp.

Om man skär sönder gamla bildäck kan man hitta ståltråd som är perfekt för att använda i hemmagjorda stränginstrument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man tar upp båda! Tänder fimpen och tar ett djupt belåtet bloss och tänker "Jaha då har man början på sin miljon, precis som mamma sa..."

 

 

Angående 5-kronan är ju den given. Man pissar ju först själv på den, för ens eget kiss är ju inte lika äckligt, det vet ju alla! sedan kan man belåtet ta upp den och skölja av den.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbigaste som finns är när man köpt nått för 99 kr och betalar med en hundralapp, för man vill absolut inte ta emot enkronan men kan kan ju inte heller säga behåll den, på tok för drygt... :?

 

Tur att du inte bor I England. 1-pence och 2-pence mynt... Kopparn som myntet är tillverkat av är mer värt än själva myntet.

 

Lösning på problemet: Tag emot enkronan och stoppa det i närmsta välgörenhetsbössa (gärna på disken framför den snygga tjejen). De flesta affärer stödjer ju någon form av insamling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en krona i en äcklig krog-pissoar och den är borta inom 10 min. slår aldrig fel det där faktiskt.

 

Vad är mest stört? Att plocka pengar ur en pissoar - eller att lägga dit dem?

 

Skulle man inte kunna tänka sig att de personer som plockar upp pengarna är medvetna om det högst pubertala högstadie-influerade skämtet och därför agerar på detta sätt för att driva med "skämtarna" alternativt för att göra "skämtarna" glada?

ALLTSÅ: Högstadieskämtarna är tragiska medan upplockarna är nötkaka deluxe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv skulle jag plockat upp den med naglarna i kanten och torkat av den med något och varit nöjd med att jag hittat en spänn.

 

me 2 :)

 

I de flesta fall i alla fall, är det otroligt springigt på gatan så att man stoppar upp allt folk om man ska ta upp den så kan det kvitta.

Men en 5-krona däremot, den går jag över glödande kol för att få ;)

Tycker man är dum om man inte plockar upp den, det är betalt för absolut inget arbete och har dessutom ingen risk (förutom herpes som nån sa då :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en krona i en äcklig krog-pissoar och den är borta inom 10 min. slår aldrig fel det där faktiskt.

 

Vad är mest stört? Att plocka pengar ur en pissoar - eller att lägga dit dem?

 

Skulle man inte kunna tänka sig att de personer som plockar upp pengarna är medvetna om det högst pubertala högstadie-influerade skämtet och därför agerar på detta sätt för att driva med "skämtarna" alternativt för att göra "skämtarna" glada?

ALLTSÅ: Högstadieskämtarna är tragiska medan upplockarna är nötkaka deluxe.

 

Så bara för att du vet om att det hela är ett skämt så är det ok att plocka upp ett nedpissat mynt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg en krona i en äcklig krog-pissoar och den är borta inom 10 min. slår aldrig fel det där faktiskt.

 

Vad är mest stört? Att plocka pengar ur en pissoar - eller att lägga dit dem?

 

Skulle man inte kunna tänka sig att de personer som plockar upp pengarna är medvetna om det högst pubertala högstadie-influerade skämtet och därför agerar på detta sätt för att driva med "skämtarna" alternativt för att göra "skämtarna" glada?

ALLTSÅ: Högstadieskämtarna är tragiska medan upplockarna är nötkaka deluxe.

 

Så bara för att du vet om att det hela är ett skämt så är det ok att plocka upp ett nedpissat mynt?

 

Halvroliga människor lägger dit myntet. Tokroliga (och/eller cp-skadade) människor tar upp myntet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...