Gå till innehåll

FL - Shorthanded


spit64

Recommended Posts

Ja det är nog ganska svårt att säga en siffra det är som någon sa att det beror mycket på hur motståndet är plus att ibland spelar man heads up och endast 3 spelare. Sen får man också fundera hur många händer man måste spela för att hamna på ett rättvist tal man kan ha bra kort men vara i en downsving och då loosar man fast man spelar bra Ibland kan det kännas att man spelar för många händer för ibland 3 dubblar man bankrullen snabbt men det går ner fort ibland också svårt och säga om det är en själv eller den naturliga svängningen.fortsätter spela får man se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig.

 

25 reporting!

Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt.

 

tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10

 

edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig.

 

25 reporting!

Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt.

 

tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10

 

edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10

Tönt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig.

 

25 reporting!

Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt.

 

tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10

 

edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10

Tönt

 

pf.nu in a nutshell

 

man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice

 

du får gärna berätta hur du får mer "postflop-värde" när motståndarna är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pf.nu in a nutshell

Lägg ägg

 

man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice

Japp, särskilt när man anlägger just den ton du gjorde, inte särskilt konstruktiv. Va fan kan du inte ta lite käft?

 

Nåväl, jag bryr mig inte. Spela hur fan du vill.

 

du gör narr av mig men jag får inte försvara mig med samma ton? härligt...

 

vad är detta för jävla trollforum egentligen

 

ta bort mitt konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pf.nu in a nutshell

Lägg ägg

 

man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice

Japp, särskilt när man anlägger just den ton du gjorde, inte särskilt konstruktiv. Va fan kan du inte ta lite käft?

 

Nåväl, jag bryr mig inte. Spela hur fan du vill.

 

du gör narr av mig men jag får inte försvara mig med samma ton? härligt...

 

vad är detta för jävla trollforum egentligen

 

ta bort mitt konto

Tönt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötkaka 1

 

Ja det är nog ganska svårt att säga en siffra det är som någon sa att det beror mycket på hur motståndet är plus att ibland spelar man heads up och endast 3 spelare. Sen får man också fundera hur många händer man måste spela för att hamna på ett rättvist tal man kan ha bra kort men vara i en downsving och då loosar man fast man spelar bra Ibland kan det kännas att man spelar för många händer för ibland 3 dubblar man bankrullen snabbt men det går ner fort ibland också svårt och säga om det är en själv eller den naturliga svängningen.fortsätter spela får man se.

 

Nötkaka 2

 

Killen som replikerar "tönt" två gånger.

 

Nötkaka 3

 

All_ur_horses som blir upprörd på riktigt och i bestörtning av bemötandet vill avsluta kontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...