Gå till innehåll

NLT - SnG, ATo i BB 4 kvar


fredrik99

Recommended Posts

Här är en hand från en 20+2kr SnG på Svenska Spel. Har inte så mycket reads i handen i fråga. Jag sitter med ATo i BB då alla foldar till SB som minihöjer till 400 (mörkar 100/200). Vad gör man här? Är det en read baserad situation om man ska pusha eller folda? Kan man bara syna här?

 

SB sitter på plats 4 med 1405.00

Hero sitter på plats 5 med 2195.00

UTG sitter på plats 7 med 3115.00

Button sitter på plats 9 med 2985.00

 

Hero satsar s mörken 200.00

SB satsar l mörken 100.00

 

SB: --, --

Hero: 10c, Ad

UTG: --, --

JP_BO: --, --

 

Pre-flop:

 

UTG: Lägger mig

Button: Lägger mig

SB: Höj 400.00

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle degat in.

Klart fi kan sitta på ett starkt par, men jag tycker mig se att att spelarna på dessa låga nivåerna allt för ofta stealraisar med en sån här liten raise, för att "inte förlora så mycket" om du skulle slå tillbaka.

 

som Bluwajt säger så är gayraisen från SB ofta ett svaghetstecken på låga nivåer, han vill sätta press men vill ändå inte commita sig till potten.

 

så här ställer jag alla dagar i veckan om han inte är en tajt-röv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle degat in.

Klart fi kan sitta på ett starkt par, men jag tycker mig se att att spelarna på dessa låga nivåerna allt för ofta stealraisar med en sån här liten raise, för att "inte förlora så mycket" om du skulle slå tillbaka.

 

som Bluwajt säger så är gayraisen från SB ofta ett svaghetstecken på låga nivåer, han vill sätta press men vill ändå inte commita sig till potten.

 

så här ställer jag alla dagar i veckan om han inte är en tajt-röv!

 

Kur kan en miniraise förknippas med homosexualitet?

 

Samt vart går gränsen för "tajt-röv"?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read: Fold faktiskt.

Du har tillräckligt med stack för att kunna spela och behöver inga coinflips.

Själv älskar jag att miniraisa AA-JJ,AK och AQ och hoppas på omslag alt. att få en motståndare och försöka få denna committad om nu floppen är sån att man vågar släppa in fi i spelet.

 

Varför måste det vara en coinflip? Är Fi fisk (vilket jag såklart förutsätter på 20+2 nivån på SvS) så kan han ha vad fan som helst egentligen och tro att han e skitsmart som stjäl på bubblan.

 

Sen att som shortstack miniraisa AQ på bubblan med de givna stackarna känns jättekallt eftersom blindsen är värda så mkt för shortisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle degat in.

Klart fi kan sitta på ett starkt par, men jag tycker mig se att att spelarna på dessa låga nivåerna allt för ofta stealraisar med en sån här liten raise, för att "inte förlora så mycket" om du skulle slå tillbaka.

 

som Bluwajt säger så är gayraisen från SB ofta ett svaghetstecken på låga nivåer, han vill sätta press men vill ändå inte commita sig till potten.

 

så här ställer jag alla dagar i veckan om han inte är en tajt-röv!

 

Kur kan en miniraise förknippas med homosexualitet?

 

Samt vart går gränsen för "tajt-röv"?

 

Mvh, KF!

 

Varför en miniraise fått smeknamnet gayraise vet ja faktiskt inte, men ja tycker de låter roligt, och de har egentligen inget med homosexualitet å göra. För att dra en sjuk parralell så använder många ungdomar ordet "cp" men syftar ändå inte på ett fysiskt handikapp (ja vet att de e helt sjukt men de är så) utan det är ett extremt dåligt valt ord att beskriva saker som är konstiga, annorlunda eller bara fel....

 

gränsen för tajt-röv är hårfin! om du drar paraleller mellan gayraise å tajtröv så e de ditt problem =)

 

tajt-röv är också ett väldigt dumt ord men som lite skämtsamt beskriver någon som är väldigt väldigt tajt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, har man problem med ord som gay-raise och tajtröv är man ju nästan amerikanskt känslig. Förresten är väl fjollhöjning bättre svenskifieringens anda.

 

Jag tycker särskrivna ord som "jätte read" och "mini höjningar" är värre.

 

Man använder "gay" för att implicera att något är dåligt.

Whazzup with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...