Gå till innehåll

NLT - Trn, finalbord


ATIX

Recommended Posts

Sex spelare kvar. Blindar 3000/6000. Vi sitter som sb och har 40K. Fi har ca 27K. Avg är 45K. Vi tittar ner på 66. Prisstrukturen ökar klart mer bland topp 3.

 

UTG foldar

UTG+1 foldar

Fi raise till 12 000

Dealer foldar

Vi - Ja, vad gör vi här?

 

 

Tyvärr har jag ingen speciell read på killen då det var en kamrat som spelade.

 

Mina tankar blir iaf att det enbart finns fold eller all in. Vi kommer inte förbättra handen på floppen och vi har inte så mycket att spela med om vi ändå ska in med mer pengar i potten.

 

I bästa fall har vi ju 50/50 som gör att vi borde lägga oss, men det är ju inte säkert att Fi synar. Även om det vore förvånande om så inte sker. Vi vill som sagt i topp 3 och läget känns ändå ok att ta en slantsingling på. Vi riskerar ju heller inte att åka ut även om vi måste in med degen rätt snabbt vid förlust. BB är heller ingen som hoppar in i potten utan monster känns det som.

 

Så vad är bästa spelet här? Blindarna tuggar ju rätt bra på stacken också som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex spelare kvar. Blindar 3000/6000. Vi sitter som sb och har 40K. Fi har ca 27K. Avg är 45K. Vi tittar ner på 66. Prisstrukturen ökar klart mer bland topp 3.

 

UTG foldar

UTG+1 foldar

Fi raise till 12 000

Dealer foldar

Vi - Ja, vad gör vi här?

 

 

Tyvärr har jag ingen speciell read på killen då det var en kamrat som spelade.

 

Mina tankar blir iaf att det enbart finns fold eller all in. Vi kommer inte förbättra handen på floppen och vi har inte så mycket att spela med om vi ändå ska in med mer pengar i potten.

 

I bästa fall har vi ju 50/50 som gör att vi borde lägga oss, men det är ju inte säkert att Fi synar. Även om det vore förvånande om så inte sker. Vi vill som sagt i topp 3 och läget känns ändå ok att ta en slantsingling på. Vi riskerar ju heller inte att åka ut även om vi måste in med degen rätt snabbt vid förlust. BB är heller ingen som hoppar in i potten utan monster känns det som.

 

Så vad är bästa spelet här? Blindarna tuggar ju rätt bra på stacken också som sagt.

 

Fi raisar nästan 50% av sin stack? Luktar högt par här, hade han haft AK hade han nog ställt här. Dock har du ju ingen vidare read på honom men generellt har jag märkt att betar man halva sin stack VILL man ha syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex spelare kvar. Blindar 3000/6000. Vi sitter som sb och har 40K. Fi har ca 27K. Avg är 45K. Vi tittar ner på 66. Prisstrukturen ökar klart mer bland topp 3.

 

UTG foldar

UTG+1 foldar

Fi raise till 12 000

Dealer foldar

Vi - Ja, vad gör vi här?

 

 

Tyvärr har jag ingen speciell read på killen då det var en kamrat som spelade.

 

Mina tankar blir iaf att det enbart finns fold eller all in. Vi kommer inte förbättra handen på floppen och vi har inte så mycket att spela med om vi ändå ska in med mer pengar i potten.

 

I bästa fall har vi ju 50/50 som gör att vi borde lägga oss, men det är ju inte säkert att Fi synar. Även om det vore förvånande om så inte sker. Vi vill som sagt i topp 3 och läget känns ändå ok att ta en slantsingling på. Vi riskerar ju heller inte att åka ut även om vi måste in med degen rätt snabbt vid förlust. BB är heller ingen som hoppar in i potten utan monster känns det som.

 

Så vad är bästa spelet här? Blindarna tuggar ju rätt bra på stacken också som sagt.

 

Fi raisar nästan 50% av sin stack? Luktar högt par här, hade han haft AK hade han nog ställt här. Dock har du ju ingen vidare read på honom men generellt har jag märkt att betar man halva sin stack VILL man ha syn.

 

 

Jo, det är också min känsla lite. Korrekt spel av honom är ju annars all in, så varför slänger man bara in halva stacken. SÅ bör vi folda eller ska vi in med smeten? Jobbiga är ju att det inte finns någon read på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex spelare kvar. Blindar 3000/6000.

 

Fi raise till 12 000

 

Fi raisar nästan 50% av sin stack? Luktar högt par här, hade han haft AK hade han nog ställt här. Dock har du ju ingen vidare read på honom men generellt har jag märkt att betar man halva sin stack VILL man ha syn.

 

 

Fi gör ett miniraise. Går inte och höja mindre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är också min känsla lite. Korrekt spel av honom är ju annars all in, så varför slänger man bara in halva stacken. SÅ bör vi folda eller ska vi in med smeten? Jobbiga är ju att det inte finns någon read på honom.

 

Utan read är den jobbig, ja

 

 

Fi gör ett miniraise. Går inte och höja mindre än så.

 

Miniraise eller inte, varför ställer han inte in? Han vet ju att han kommer få ställa in resten eller vika på floppen ändå.

 

Ponera att vi ställer honom, finns det någon rimlig hand han kommer vika? Känns som det som bäst är ett 50/50-läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tyvärr har jag ingen speciell read på killen då det var en kamrat som spelade.

 

 

.

 

Du borde väll iaf ha bättre koll hur en kompis spelar än någon okänd spelare...

 

 

Alltså, "Vi" är min kompis och inte jag. Snackade dock med honom under tiden handen spelades och jag blev osäker på vad vi skulle göra här nämligen. Försöker hjälpa honom med pokerspelet nämligen, även om han är rätt ok spelare så anser jag mig vara bättre då mina mentorer är mycket bra ;)

 

Ja, så ligger det till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, läste igenom tråden en gång till innan du svarade och ändrade posten, först uppfattade jag det som att fi var din kamrat...sorry...mitt fel...any way...jag hadde ställt...siktar du på första platsen så känns det som du kommer behöva ta en möjlig 50/50 för eller senare för att bygga upp stacken igen, och med blindsen relaterat till din stack är det inte säkert du får samma möjlighet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Fi höjer 2BB när han har ett M på 3 betyder INTE att han har en monsterhand.

Storleken på Fi stack innebär att han befinner sig i ett desperat läge.

En höjning med 2BB tyder snarare på att han försöker stjäla blindsen med en skräphand.

(Han ska gå all-in på två överkort, par eller Ax /Kx.)

 

 

Det enkla svaret är att din kompis skulle ha gått all-in.

Din kompis har redan 3000 inne i potten. Han har en större stack än Fi.

Med så höga blinds finns det ingen plats eller tid för finlir.

Do or die.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Fi höjer 2BB när han har ett M på 3 betyder INTE att han har en monsterhand.

Storleken på Fi stack innebär att han befinner sig i ett desperat läge.

En höjning med 2BB tyder snarare på att han försöker stjäla blindsen med en skräphand.

(Han ska gå all-in på två överkort, par eller Ax /Kx.)

 

 

Det enkla svaret är att din kompis skulle ha gått all-in.

Din kompis har redan 6000 inne i potten. Han har en större stack än Fi.

Med så höga blinds finns det ingen plats eller tid för finlir.

Do or die.

 

Nja, stöld lär inte vara alternativet här, han vill ha syn. Vid stöld hade han bettat allin för att slippa syn, antar att alla på bordet sitter med grunda stackar. Jag menar hur tänker du vid stöld? Att han ska vika för omslag? Knappast troligt, han bettar ut mini för att han inte vill att BB ska få se gratis flopp, och bettar inte allin för att han vill ha med nån och höja potten.

 

EDIT: men jag anser ändå att allin är rätt. tror du har ett 50/50 drag att se fram emot, kanske AK, AQ, men inte omöjligt med ett PP heller iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla, eftersom det inte verkade finnas någon "storstack" så antog jag att spelet var tight & fegt på bordet.

(Alla bara sitter och väntar på att folk ska slås ut trots att blindarna är så höga.)

 

Jag förstår hur du tänker Sulla, men tror du Fi "finlirar" med ett M på 3 och ett bord där alla är shortstacked ?

 

Eftersom SB täcker Fi så är det bara att gå all-in med 66.

Do or die.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, förstår väl dig med får jag säga, men hur motiverar du miniraise med stöld? Borde ju i så fall vara för att han inte vill investera för mycket, vilket skulle betyda vik för omslag, eller? Kan inte se hur nån skulle kunna spela så.

Håller med dig, men faktum är att jag ser folk som spelar så lite då o då. Antingen att de minraisar med en taskig hand och synar för att de måste, eller att kör en raise-fold som nån form av försök till stöld som de inte vågar utföra fullt ut.

 

Men sen spelar jag på tomtenivåer, så tomtefrekvensen kanske inte är så hög på denna nivå (minns inte vilken nivå vi talar om).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antog vidare att inköpet var max $10 (eller $20).

Sen antar jag att BB kommer att lägga sig för mitt resonemang och att Fi har 27k före sin höjning.

 

(Bara för att en MTT har ett inköp på $100 eller högre betyder det inte att det är tomtefritt...)

 

Min motivering är att Fi måste göra något oavsett vad han har för hand, om han är tight & feg så vågar han inte göra ett "riktigt" försök att stjäla blindarna utan höjer bara 2BB .

Sen så är ju Fi "potcommitted" och måste syna ett all-in från SB (bara en riktigt dålig spelare lägger sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antog vidare att inköpet var max $10 (eller $20).

Sen antar jag att BB kommer att lägga sig för mitt resonemang och att Fi har 27k före sin höjning.

 

(Bara för att en MTT har ett inköp på $100 eller högre betyder det inte att det är tomtefritt...)

 

Min motivering är att Fi måste göra något oavsett vad han har för hand, om han är tight & feg så vågar han inte göra ett "riktigt" försök att stjäla blindarna utan höjer bara 2BB .

Sen så är ju Fi "potcommitted" och måste syna ett all-in från SB (bara en riktigt dålig spelare lägger sig).

 

 

Inköpet var bara $5 om jag minns rätt.

 

Vidare fanns det ingen riktig deepstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...