Gå till innehåll

NLT - Svårt beslut vid floppat babyset, vad är mest EV+?


Steinmeyer

Recommended Posts

Detta hände i förrgår , spelade 1/2$ NL 6-manna.

 

Jag har ca 400$, "Lilleplutt" har ca 120$ och är lite fiskig, "Tightgrinder" har 450$ och är en typisk tajtaggro multitablare.

 

 

Preflop:

Tightgrinder sitter på BB, alla foldar till Lilleplutt som limpar från cutoff, jag sitter på knappen med 6 :club: 6 :spade: och limpar också. SB foldar och Tighgrinder höjer till 12$ vilket i hans fall tyder på AA-JJ/AK (tro mig). Lilleplutt och jag synar.

 

Flop: 6 :heart: T :diamond: J :diamond:Pot: 37$

Finemang, men otäckt dragig bräda.

 

Tightgrinder checks

Lilleplutt bets 37$ - "men va gör du, du sabbar ju allt!" - tänker jag.

Steinmeyer?

 

 

Ett jävla dilemma:

1. Syn

- I stort sett alla överkort, ruter och en 9:a dödar min hand.

+ Tightgrinder kan tro att jag är på ett drag och checkraisar för att isolera mot shortstacken. Då har jag honom.

 

2. Raise

- Skrämmer troligtvis iväg allt som tightgrinder kan ha förutom såklart JJ och kanske AKd.

+ Säkraste alternativet, isolerar mig med Lilleplutt och jag får en skaplig 150$ vinst, förutsatt att han synar och jag vinner. :)

 

Vad tror ni är mest EV+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nä

 

Jag gjorde det sämsta av allt, jag ställde i hopp om att det skulle se ut som ett drag.

 

Om han trodde att jag satte han på något svagt, typ AK så kanske han synar. Det är ju inte självklart att för honom att jag vet att han har ett stort PP, dessutom checkar han ju flop. Självklart gick han inte på det utan foldade KK. Jag vann en fin liten pot mot Lilleplutts JT.

 

Men summan av kardemumman är att det var riktigt dåligt spelat, skulle nog ha höjt lite grann, typ upp till 90-100$.

 

Edit: kom på nu att kanske Lilleplutt har tillräckligt för att reraisa en gång till om jag bara minihöjer, alltså tillräckligt för att det ska öppna potten för en rereraise av mig. Isf kanske det är det bästa. Det borde nog locka med KK också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du svarade på din egen fråga där. Jag hade nog valt att miniraisa här, iaf se till att all in från shorten inte dödar action. Shortstacken kmr pusha in allt iaf så du torskar inget värde mot honom med spelet.

 

Men frågan är ju om du får in allt ändå. Det är om han höjer direkt bakom dig skulle jag tro. Synar han bara, shorten pushar och du pushar över toppen viker han nog KK iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara synat på floppen för att försöka ta Fis stora stack. Hans check betyder troligtvis att han är "tom" typ AK AQ lr tänker han checkraisa med AA KK QQ. Om du bara synar får fi garanterat problem, om han har de sistnämda händerna. Då måste han nämligen reraisa på en sån dragig bräda. Då tar du hela hans stack ! Hade han haft ett farligt drag, som det ändå du behöver vara rädd för hade han garanterat bettat floppen. Jag säger syn för att du har chansen att ta en monsterstack om du vågar chansa med oddsen på din sida. Reraisar du lägger fi garanterat alla händer som du skulle troligtvis hade dubblat mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men summan av kardemumman är att det var riktigt dåligt spelat, skulle nog ha höjt lite grann, typ upp till 90-100$.

 

Edit: kom på nu att kanske Lilleplutt har tillräckligt för att reraisa en gång till om jag bara minihöjer, alltså tillräckligt för att det ska öppna potten för en rereraise av mig. Isf kanske det är det bästa. Det borde nog locka med KK också"

 

Han lägger sig garanterat om du mini höjer och båda sitter med 200 bb. Han vet att ska han syna floppen 90/100 dollar är han pottcommited i princip. Alltså måste han ta beslutet på floppen. Mini höjning är ett väldigt dåligt alternativ enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara synat på floppen för att försöka ta Fis stora stack. Hans check betyder troligtvis att han är "tom" typ AK AQ lr tänker han checkraisa med AA KK QQ. Om du bara synar får fi garanterat problem, om han har de sistnämda händerna. Då måste han nämligen reraisa på en sån dragig bräda. Då tar du hela hans stack ! Hade han haft ett farligt drag, som det ändå du behöver vara rädd för hade han garanterat bettat floppen. Jag säger syn för att du har chansen att ta en monsterstack om du vågar chansa med oddsen på din sida. Reraisar du lägger fi garanterat alla händer som du skulle troligtvis hade dubblat mot.

 

Precis. SYNA! Denna situation är perfekt. Sitter fienden med större stack på överpar måste han raisa dig från brädan, dvs isolera sig själv med lilla fienden.

 

En syn från dig säger ingenting om din hand; dvs man kan sätta dig på allt från par/tvåpar/stegdrag/set. En höjning där skriker styrka och du kommer aldrig få syn av något som du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...