Gå till innehåll

Får det lov att vara lite Petals around the rose?


vivi

Recommended Posts

Nu när var och varannan av oss sitter med ett nyinköpt chipset och undrar vad de medföljande tärningarna kan användas till, varför inte spela lite "Petals around the rose" med sina pokerpals?

 

http://www.borrett.id.au/computing/petals-j.htm

 

Säkerligen har flertalet av er sett denna förut, och vet därmed lösningen. Andra kommer på gåtans lösning på ett kick. Men låt då de som inte känner till hur man gör få en chans att lösa det hela på egen hand, utan en massa spoilers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg den för ett tag sen :D Fan va svår den var att lösa för mig trotts att jag i vanliga fall brukar va bra på problemlösning, tror nästan att det är fördel att va lite sämre på problemlösning när man ska lösa det där problemet :)

Är det här en variant på "spelare som är för dåliga för att slå"? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gudars skymning.. blir helt skogstokig! Skyller på att jag inte käkat.... :D

 

Har *nästan* koll på systemet. Har gissat 146 ggr, gissat rätt 80 av dem. Har flertalet gånger fått "du har gissat rätt så många gånger att du kan detta!". Men! Jag gissar ju fortfarande fel ibland! Alltså har jag inte den helt rätta lösningen! Ack! Gissar ju rätt i stort sett jämt just nu, men inte alltid.

 

Giv mig styrka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he den där är ju direkt elak! 8-)

 

Första gången jag blev utsatt för denna lilla "brainteaser" så fattade jag inte ett skit... Andra gången kände jag att jag var tvungen att knäcka nöten, då så många andra klarat av den och log nersättande på mig. :evil:

 

Nåväl, ge inte upp! Tänk så här: när du klarat av den så kan du utsätta andra för det du går igenom just nu :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...