Gå till innehåll

NLT - Vill kasta triss


GreenCap

Recommended Posts

Har inte suttit vid bordet så länge, bara 4/5 giv men den aktuelle motspelaren är oftast tight och ganska så aggressiv, men jag vet som sagt inte dagsformen på honom. Jag försöker spela tight/agg men de andra bör inte hunnit få någon read på mig om de inte minns mig sedan tidigare

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: ScReAm19 ( $31.5 )

Seat 1: Robeebee ( $102 )

Seat 2: Kolho ( $147.5 )

Seat 3: Radomiak ( $108.85 )

Seat 4: Col200 ( $94.1 )

Seat 5: GreenCap ( $94.5 )

Seat 6: Leivo ( $101.85 )

Seat 7: radge22 ( $102 )

Seat 8: KingRat9 ( $100 ) (sitout)

Seat 9: Jo46Jo ( $100 )

 

 

Leivo posts small blind [$0.5].

radge22 posts big blind [$1].

Jo46Jo posts big blind [$1].

 

 

Dealt to GreenCap [ 3 :diamond: 3 :spade: ]

Jo46Jo checks.

ScReAm19 calls [$1].

Robeebee folds.

Kolho folds.

Radomiak folds.

Col200 raises [$5].

GreenCap calls [$5].

Leivo folds.

radge22 folds.

Jo46Jo calls [$4].

ScReAm19 folds.

 

17.50 i potten om jag räknar rätt med blindsen

 

Dealing Flop [ 3 :club: , 8 :diamond: , K :club: ]

 

Jo46Jo checks.

Col200 bets [$1].

 

Va fan!? 1 Dollar, tänker jag nu. Varför? Hans normaldrag är att beta närmare pott. Kan inte minnas att han smyger så här med en dålig hand som så många andra gör på den här nivån för att få ett billigt drag eller få bort de personer som inte har en hand värd att trycka på "callknappen" med och inte har det i sig att höja istället. Börjar misstänka stark hand och har svårt att tänka mig det spelet med två äss. Triss i kungar? Ja, varför inte, men färgdraget då? Är han inte rädd för det isf? Kan han sitta med AQ i klöver? Känner mig vilse, men kan naturligtvis(?) inte göra annat än att:

 

GreenCap raises [$10].

 

Här vet jag ärligt inte hur mycket jag ska höja. Vill inte skrämma bort AQ i klöver, men inte heller ge odds. Inte för att jag tror han har det, men ändå. Hoppas han sitter på äss. Hans minibet har verkligen ställt till det för mig.

 

Jo46Jo folds.

Col200 raises [$37].

 

Nu skriker det i mig att han sitter med triss. Han höjer min reraise efter en minibet på floppen som skriker "höj mig" eller "snälla, ge mig ett billigt kort" och det är ju absolut ingen höjning som verkar avsedd att skrämma bort mig. Han vill ha syn. Jag tänker länge och väl på att folda, men till slut så orkar jag inte. Jag vill kasta men klarar det helt enkelt inte. Jag spelar och eftersom det är två gator kvar sedan så är det ingen ide att spara på krutet. Jag lägger in det lilla jag har kvar, det kommer ändå åka in och man kan ju förekomma färgdraget åtminstone:

 

GreenCap goes All-in [$79.5].

 

och han:

 

Col200 goes All-in [$51.1].

 

Dealing Turn [ 2 :diamond: ]

 

Dealing River [ 7 :diamond: ]

 

 

Vad tror ni om detta spelet? Har han triss? Kan man lägga här? Vad sitter han med, och hur ofta, om han inte har triss? Kunde jag betat annorlunda för att få mer info på något sätt?

 

Alla komentarer uppskattas :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan nog göra samma spel med K8/K3 eller 8 :club: X :club: . Iof släpper jag ändå inte triss här även om det står i pannan på honom. All in.

 

Stor chans att en tight agressiv spelare höjer med K3/K8 från mitten position på ett tio-manna bord.

 

 

Ibland kanske man vill hålla potten nere med botten set, men inte med såhär grunda stackar dock. Var glad när pengarna går in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan nog göra samma spel med K8/K3 eller 8 :club: X :club: . Iof släpper jag ändå inte triss här även om det står i pannan på honom. All in.

 

Stor chans att en tight agressiv spelare höjer med K3/K8 från mitten position på ett tio-manna bord.

 

 

Ibland kanske man vill hålla potten nere med botten set, men inte med såhär grunda stackar dock. Var glad när pengarna går in..

 

 

Oops! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ha gjort ett feltryck med $1-beten. Han kan försöka inducera höjning med AA eller AK. Visst kan han ha trissen, men du lägger inte trissen här. Varför synar du annars preflop?

 

Jag synar ju naturligtvis för triss, men den släpper jag ju lätt under vissa omständigheter. Detta var inte en sådan situation enligt mig men jag tyckte verkligen att spelet skrek att jag var slagen och då är ju fold en bra knapp. Ok, bordet var inte hotfullt för fem öre, men spelet. Jag kunde inte få det till att jag var i ledning. För att citera en person jag inte minns namnet på nu ur "World poker player conference"

 

"I´m gonna put him on AT. Why do I put him on AT? ´Cause I can beat AT!"

 

Jag kunde inte ens med önsketänkande hitta en hand jag slog. Det enda rimliga var 88 eller KK. Ändå kunde jag inte lägga mig :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vadå, 98s 87s?

 

Jo, på någon annan kanske, men inte denna spelare. Har inte sett det förut att han minibetar med de händerna och jag kan absolut inte tänka mig att (just) han reraisar min höjning som han gjorde med de händerna.

 

Alltså...för att få en vettig bild av vilka händer han minbetar med, och kunna anta att han bara gör det med en viss typ av händer kännns det rent spontant som att du måste ha spelat en väldans massa händer med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...