Gå till innehåll

PLO - 7766ss mot raise och reraise


Ekenstar

Recommended Posts

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $2 BB (7 handed)

 

Hero ($278.10)

UTG ($48)

MP1 ($60.95)

MP2 ($80.05)

CO ($219.35)

Button ($195.60)

SB ($38)

 

Preflop: Hero is BB with :7s:, :7h:, :6s:, :6c:.

1 fold, MP1 raises to $7, MP2 calls $7, CO calls $7, Button calls $7, SB raises to $38, Hero ??

 

SB är en typisk Rolfshortstack och har med största sannolikhet AAxx här. Är lite rädd för ytterliggare ett omslag av orginalhöjaren som skulle göra det ännu dyrare att se floppen. synar jag blir det några till floppen och jag sitter ur position. Ska jag syna här med mitt singlesuitade, connectande dubbelpar, eller ska jag lägga mig?

 

Visst kan man argumentera för att slå om pott med döda pengar i potten, men stor chans att man då får minst en syn efter sig, och min equity kan väl då inte vara så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $2 BB (7 handed)

 

Hero ($278.10)

UTG ($48)

MP1 ($60.95)

MP2 ($80.05)

CO ($219.35)

Button ($195.60)

SB ($38)

 

Preflop: Hero is BB with :7s:, :7h:, :6s:, :6c:.

1 fold, MP1 raises to $7, MP2 calls $7, CO calls $7, Button calls $7, SB raises to $38, Hero ??

 

SB är en typisk Rolfshortstack och har med största sannolikhet AAxx här. Är lite rädd för ytterliggare ett omslag av orginalhöjaren som skulle göra det ännu dyrare att se floppen. synar jag blir det några till floppen och jag sitter ur position. Ska jag syna här med mitt singlesuitade, connectande dubbelpar, eller ska jag lägga mig?

 

Visst kan man argumentera för att slå om pott med döda pengar i potten, men stor chans att man då får minst en syn efter sig, och min equity kan väl då inte vara så bra?

 

 

 

:roll: jag tror det är EV- att ge dig råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker som sagt syn är jättekallt.

 

Lägger sig MP1, MP2, CO, Button och SB har AAxx har Hero ca 40% equity och det är således bara ett par dollar i +EV.

 

Det som kan hända är dock att MP1 eller någon av synarna höjer igen och då måste får Hero ett jobbigt beslut där han antingen måste lägga och har slängt $36 i sjön eller syna för nästan hela stacken eller stoppa in som förmodlig underdog i en stor sidopott.

 

Synar bara någon/några av de bakom sitter Hero med en svårspelad hand OOP med en tom sidopott och måste i stort sett check/folda såvida han inte floppar set eller stege. På grund av att det inte finns någon sidopott blir det också i detta scenariot inte så lätt att få action om Hero floppar set såvida inte någon av de andra floppat ett riktigt bra drag eller högre set.

 

Hade SB haft full stack tycker jag syn är helt ok men hade starkt övervägt fold då också pga den (främst relativa) dåliga positionen och risken för omslag bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på om jag var för feg och weaktight när jag foldade handen preflopp. Men med tanke på att det kostar 18bb att syna, jag sitter i usel position och sb har öppnat upp satsningen är det nog bäst att folda.

 

Preflop: Hero is BB with :7s:, :7h:, :6s:, :6c:.

1 fold, MP1 raises to $7, MP2 calls $7, CO calls $7, Button calls $7, SB raises to $38, Hero folds MP1 folds, MP2 calls $31, CO calls $31, Button calls $31.

 

Men säg att jag hade synat och floppen kom (som den faktiskt gjorde):

 

Flop: ($161) :9s:, :7c:, :Jc: (4 players)

 

Med min syn före floppen skulle det var ytterliggare $36 i potten. Först att agera med bottensettet, stege är möjlig, det är 2 klöver ute och $0 i sidopotten. Vad göra? Dega in allt och hoppas på det bästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...