Gå till innehåll

NLT - Trn, 6m semidjupt, paranoid med AA?


y0

Recommended Posts

Jag har $672. Fi täcker.

 

Jag har spelat tight, 17/13/aggro. Inte gjort något speciellt.

 

Fi är 22/13/2 över många minade händer. Verkar vara standard tråktight spelare. Vet inte hur länge han har suttit vid bordet men jag har inte lagt märke till något alls.

 

 

Preflop: Hero is Button with :Ad:, :As:. SB posts a blind of $2.

UTG raises to $15, 2 folds, Hero raises to $50, 2 folds, UTG calls $35.

 

Flop: ($106) :9s:, :2d:, :8d:(2 players)

UTG checks, Hero bets $72, UTG calls $72.

 

Turn: ($250) :3s:(2 players)

UTG checks, Hero bets $168, UTG calls $168.

 

River: ($586) :Qh:(2 players)

UTG checks, Hero har 382 kvar

 

Ingen speciell timing, han varken blixt- eller steksynade/checkade någon gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för kommentarerna.

 

Men vad ska han syna med? Efter turn är hans mest troliga hand QQ imo. Iom Q på river går väl sannolikheten för QQ ner en del. JJ tror jag han oftast dumpar ofta på och väldigt sällan synar med på river. Check/call tre gator med KK är väl möjligt, men hur ofta gör folk det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push på river! Tror precis som tidigare poster att TT+ och AJ/AQ+ är troliga händer och därför tror jag att vi kan få betalt om han har ett högt pocket eller AQ...

 

Checkar vi så ställer han säkert och då måste vi syna, och man vill ju hellre ställa med AA här än att syna en all-in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push på river! Tror precis som tidigare poster att TT+ och AJ/AQ+ är troliga händer och därför tror jag att vi kan få betalt om han har ett högt pocket eller AQ...

Hur kan AJ/AQ överhuvudtaget vara en möjliga händer på river? :?

 

Om han jagar överkort så kan han spela dom händerna till river och sen folda, eller om han har Axs så jagar han färgen och foldar även där på river. Fast det är ju givetvis inget bra spel men det händer ju att folk jagar trots dåliga odds.

 

(Mitt 500e inlägg, jaaahooooo :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han jagar överkort så kan han spela dom händerna till river och sen folda, eller om han har Axs så jagar han färgen och foldar även där på river. Fast det är ju givetvis inget bra spel men det händer ju att folk jagar trots dåliga odds.

Känns ju ganska kallt att förutsätta att någon jagar med överkort till river när man ska analysera en hand. Dessutom har vi :Ad: så färgdrag är uteslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har $672. Fi täcker.

 

Jag har spelat tight, 17/13/aggro. Inte gjort något speciellt.

 

Fi är 22/13/2 över många minade händer. Verkar vara standard tråktight spelare. Vet inte hur länge han har suttit vid bordet men jag har inte lagt märke till något alls.

 

 

Preflop: Hero is Button with :Ad:, :As:. SB posts a blind of $2.

UTG raises to $15, 2 folds, Hero raises to $50, 2 folds, UTG calls $35.

 

Flop: ($106) :9s:, :2d:, :8d:(2 players)

UTG checks, Hero bets $72, UTG calls $72.

 

Turn: ($250) :3s:(2 players)

UTG checks, Hero bets $168, UTG calls $168.

 

River: ($586) :Qh:(2 players)

UTG checks, Hero har 382 kvar

 

Ingen speciell timing, han varken blixt- eller steksynade/checkade någon gata.

 

Lite jobbig bräda och du har varit aggresiv hela vägen. Jag tycker det luktar checkraise på river så en check från din sida ser bra ut i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara standard tråktight spelare.

 

Ja, möjlig hand är QQ, men Fi spelar ju handen så jävla passivt på flopp eller turn borde han slagit om/betat ut med QQ.

 

JTs känns inte aktuellt heller, då borde han inte heller spelat så passivt.

 

JJ/TT, ja kanske att han vill hålla potten nere. Men känns också som han kan hitta folden på turn i så fall.

 

Troliga händer känns som KK/99 som han spelar på det här sättet. Men är lite tveksam till synen pre med 99 ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa kan ju vara roligt, men mot en spelare som den du beskriver kan jag garantera att checken har bättre EV.

 

Garantera? Går det verkligen att fastställa så säkert? Jag har nämligen rätt svårt att tro att han skulle checka över QQ här, även om jag samtidigt håller med om argumentationen att han sällan kommer syna med händer som TT/JJ som känns rimligast givet spelet fram till river. Jag är inne på att pusha här också faktiskt. Låt honom få sitta och fundera lite och ge honom åtminstone chansen att göra ett dåligt spel och syna oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag checkat bakom.

 

Hade pushat samtliga riverkort utom just Q.

 

Det finns $382 kvar att beta och det är $586 i potten, vilket gör att vi inte kan beta med intentionen att lägga om han höjer. Med mer kvar hade jag starkt övervägt en bet på runt 1/2 pot med planen att lägga om han check-raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställa kan ju vara roligt, men mot en spelare som den du beskriver kan jag garantera att checken har bättre EV.

 

Garantera? Går det verkligen att fastställa så säkert? Jag har nämligen rätt svårt att tro att han skulle checka över QQ här, även om jag samtidigt håller med om argumentationen att han sällan kommer syna med händer som TT/JJ som känns rimligast givet spelet fram till river. Jag är inne på att pusha här också faktiskt. Låt honom få sitta och fundera lite och ge honom åtminstone chansen att göra ett dåligt spel och syna oss.

 

Mot en "tråktight spelare" går det nog att fastställa såpass säkert att man inte får syn tillräckligt ofta av sämre händer för att kompensera för de gånger man är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet, d.v.s. all-in, säger jag! Kan inte se att hans HD innehåller lägre set än QQ, dels eftersom han borde c/r turn med dem och dels eftersom de inte ingår i hans 3-betssyn-HD preflop särskilt ofta. JJ+ stämmer väldigt bra med hans spel handen igenom, han verkar ju spela för någon slags pottkontroll, och ett Q på river drar ner sannolikheten för QQ tillräckligt mycket för att du ska leda över 50% av gångerna mot en en hand som synar, d.v.s. QQ+.

 

EDIT: Är han tillräckligt "bra" för att orka lägga KK, är det en annan femma förstås. Tror du han skulle göra det mot dig här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...