Gå till innehåll

BOKTIPS: FL Texas Hold'em


QoS

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

rexola1: titta ett snäpp upp så ser du en bok som är skriven av Bob Ciaffone och Jim Brier. Den heter "Middle Limit Hold'em Poker" och den är för 10-20$ och uppåt. Jag har precis beställt den själv. Den har fått högsta betyg av köparna på Amazon. Jag köpte den dock på Adlibris, pga leveranstiden. Den kostar ca 230 kr, men tror Bokus var billigast med 224 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Skulle vilja ha lite rekommendationer på böcker att läsa vidare.

 

Läst hittills:

The Theory of Poker (ständigt pågående läsning)

Pokerhandboken

Hold'em Excellence

Winning Low Limit Hold'em

Small Stakes Hold'em

Internet Texas Hold'em

 

Supersystem 2 har jag köpt men inte hunnit läsa än.

 

Vad blir nästa bok? Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem Poker For Advanced Players av David Sklansky kanske?

Kan ju vara en idé. Hur är det med "Weighing the odds"? Något att ha?

 

[OT]Annars kan du ju testa Tightus Weakus böcker som du hittar i Miamis dagbok ;):D [OT]
Annars skulle jag kunna tänka mig något i stil med "Hur man klonkar tvåpar genom att syna höjningar med 62o". Några förslag i den kategorin? :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jacobs och Briers bok är väldigt bra, men jag har en stor invändning, och det är deras analyser av dina svar. Man får poäng på frågorna som sammanställs till ett resultat för hela handen, upp till 100 poäng. Om du får till exempel 65 poäng på dina svar så anser författarna att man har spelat handen på ett specifikt felaktigt sätt "You are too passive" eller nåt i den stilen. Problemet är att man kan uppnå fel svar på så många olika sätt att deras analys inte på långa vägar behöver vara i närheten av de fel man faktiskt har gjort.

 

Men bortsett från det så är boken mycket mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Söker en riktigt vass bok eller annat matrial för fixed-limit 10/20 och uppåt.

 

Spelat konstant NL i ett par år men funderar på att prova på lite FL och vill ha förslag. För att jag ska motivera mig och inte slaska måste jag spela 10/20, 15/30 och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
nån som läst den översatta boken av Small Stakes Hold 'em av:

av Mason Malmuth , David Sklansky , Edward Miller ?

 

 

Undvik den. Ingen tvekan om att den är översatt mha Bablefish av pokerokunniga opportunister från Handels. Pinsamt att inte ens försöka korrekturläsa. Pinsamt att det finns en faktagranskare namngiven. Han heter Krister Hansson. Han kan INTE faktagranska.

 

Redan i förordet lyckas man översätta "Ed" (författarens namn) till AQ. Man väl mer än lovligt korkad om man översätter ett namn, tolkar det som svenska beteckningen för ess-dam, och översätter det till engelska?

 

genomgående har man stökat till och ändrat kortfärger så det som står i den blir faktiskt bitvis direkt fel. Vilka nötter....

 

 

/Fulville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har sett att det kommit ut många pokerböcker som är översatta till svenska senaste tiden. 2+2 som samarbetar med Pagina förlaget.

Över till frågan, någon som vet om det "försvinner" någon fakta i de svenska versionerna av böckerna då de översätts. Eller är innehållet detsamma?

 

Skulle vara skönt att läsa svenska böcker då man kan bli rätt så trött då man ska plöjja igenom en bok på 300 sidor skrivet på engelska. En bok på svenska vore ju bra mycket enklare men om dom missat en massa i de svenska versionerna så skippar man ju hellre dem.

Vore ju hopplöst om det är några okunniga som har gjort översättningarna och granskat faktan. :?

 

Böckerna I have in mind är:

 

The Theory of Poker / Pokerteori Av D. Sklansky

 

Small Stakes Hold 'em: Winning Big with Expert Play / Hold'em med små insatser : Vinn stort med expertspel Av E. Miller

 

Internet Texas Holdem / Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs Av M. Hilger

 

Harrington on Hold 'em: Expert Strategy for No Limit Tournaments: Volume I: / No Limit Hold'em : Harringtons expertstrategier för turneringar

Av D. Harrington

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem med små insatser : Vinn stort med expertspel

 

i denna boken skulle jag uppskatta att det är faktafel, översättningsfel eller kortfel osv åtminstånde minst 50 st

 

(inledningsvis är det bättre än i senare delen) läste typ 10 sidor häromdagen och då var det i princip någon typ av fel på varje sida (och eller 2 på samma och inte på nästa, men iaf 10 fel på 10 sidor så det varierar... en del fel är uppenbara som att det står J :diamond: J :club: 4 :club: , du håller 6 :club: 4 :club: , du har minsta paret och färgdrag... well, oook... :evil: och ibland står det färgdrag istället för stegdrag osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tänkte lära mej lira fixed limit cashgames, sedan tidigare har jag bara lirat no limit turneringar och läst Harrington on holdem. tänkte börja på 1/2 $ fixed limit.

 

Iallafall, jag beställde hem small stakes holdem och är väll 200 sidor in i den, men det jag har lite problem med boken är att jag tycker det är så sjukt mycket text! Så mycket text att man glömmer vad man nyss läste ungefär.

 

Jag är van vid att läsa harringtons böcker, lättskrivna o inte proppfulla med text, den här SSH är proppfylld och gör den jobbig att läsa :oops:

 

Någon som har nå tips på rätt lättlästa böcker för fixed limit som typ är för låga insatser som 1/2...?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte lära mej lira fixed limit cashgames, sedan tidigare har jag bara lirat no limit turneringar och läst Harrington on holdem. tänkte börja på 1/2 $ fixed limit.

 

Iallafall, jag beställde hem small stakes holdem och är väll 200 sidor in i den, men det jag har lite problem med boken är att jag tycker det är så sjukt mycket text! Så mycket text att man glömmer vad man nyss läste ungefär.

 

Jag är van vid att läsa harringtons böcker, lättskrivna o inte proppfulla med text, den här SSH är proppfylld och gör den jobbig att läsa :oops:

 

Någon som har nå tips på rätt lättlästa böcker för fixed limit som typ är för låga insatser som 1/2...?

mvh

 

Internet Texas Holdem / Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs Av M. Hilger

 

Översatt på svenska ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå hallå, hade tänkt prova på lite FL (är så trött på NL nu) och undrar om kapitlet i Supersystem är bra? Hade tänkt köra $0.5/1 nivån bara för och testa om det är något för mig.

Jennifer Harmans kapitel i SS2 är kanon men vänder sig mer till spelare ovanför micro och low-limit. Börja med SSH istället...

 

Edit: svarade visst på ett gammalt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte lära mej lira fixed limit cashgames, sedan tidigare har jag bara lirat no limit turneringar och läst Harrington on holdem. tänkte börja på 1/2 $ fixed limit.

 

Iallafall, jag beställde hem small stakes holdem och är väll 200 sidor in i den, men det jag har lite problem med boken är att jag tycker det är så sjukt mycket text! Så mycket text att man glömmer vad man nyss läste ungefär.

 

Jag är van vid att läsa harringtons böcker, lättskrivna o inte proppfulla med text, den här SSH är proppfylld och gör den jobbig att läsa :oops:

 

Någon som har nå tips på rätt lättlästa böcker för fixed limit som typ är för låga insatser som 1/2...?

mvh

 

Internet Texas Holdem / Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs Av M. Hilger

 

Översatt på svenska ;)

tackar tackar, fast jag tror jag nöjjer mej med engelska versionen , hört att det brukar vara lite si o så med översättningen av pokerböcker. Men tack för tipset ska beställa den :)

PS. är boken bra förresten? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte lära mej lira fixed limit cashgames, sedan tidigare har jag bara lirat no limit turneringar och läst Harrington on holdem. tänkte börja på 1/2 $ fixed limit.

 

Iallafall, jag beställde hem small stakes holdem och är väll 200 sidor in i den, men det jag har lite problem med boken är att jag tycker det är så sjukt mycket text! Så mycket text att man glömmer vad man nyss läste ungefär.

 

Jag är van vid att läsa harringtons böcker, lättskrivna o inte proppfulla med text, den här SSH är proppfylld och gör den jobbig att läsa :oops:

 

Någon som har nå tips på rätt lättlästa böcker för fixed limit som typ är för låga insatser som 1/2...?

mvh

 

Internet Texas Holdem / Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs Av M. Hilger

 

Översatt på svenska ;)

tackar tackar, fast jag tror jag nöjjer mej med engelska versionen , hört att det brukar vara lite si o så med översättningen av pokerböcker. Men tack för tipset ska beställa den :)

PS. är boken bra förresten? :P

 

Boken är helt ok tycker jag, alla som lirar FL borde läsa den. Tycker de va hur lätt som helst att läsa den o det var inte så många stavfel i den (svenska versionen av boken då).

 

Sökte runt lite och hittade ett inlägg av TANDEMCYKELN som stämmer ganska bra.

 

 

Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs av M. Hilger. En bra nybörjarbok. Hilger lär inte ut samma aggressiva spelstil som Sklansky et al gör i SSH, men som nybörjare drar du stor nytta av boken. Om du inte redan är en vinnande spelare, lär du bli det om du följer råden i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte lära mej lira fixed limit cashgames, sedan tidigare har jag bara lirat no limit turneringar och läst Harrington on holdem. tänkte börja på 1/2 $ fixed limit.

 

Iallafall, jag beställde hem small stakes holdem och är väll 200 sidor in i den, men det jag har lite problem med boken är att jag tycker det är så sjukt mycket text! Så mycket text att man glömmer vad man nyss läste ungefär.

 

Jag är van vid att läsa harringtons böcker, lättskrivna o inte proppfulla med text, den här SSH är proppfylld och gör den jobbig att läsa :oops:

 

Någon som har nå tips på rätt lättlästa böcker för fixed limit som typ är för låga insatser som 1/2...?

mvh

 

Internet Texas Holdem / Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs Av M. Hilger

 

Översatt på svenska ;)

tackar tackar, fast jag tror jag nöjjer mej med engelska versionen , hört att det brukar vara lite si o så med översättningen av pokerböcker. Men tack för tipset ska beställa den :)

PS. är boken bra förresten? :P

 

Boken är helt ok tycker jag, alla som lirar FL borde läsa den. Tycker de va hur lätt som helst att läsa den o det var inte så många stavfel i den (svenska versionen av boken då).

 

Sökte runt lite och hittade ett inlägg av TANDEMCYKELN som stämmer ganska bra.

 

 

Internet Texas Hold'em : Vinnarstrategier från ett Internetproffs av M. Hilger. En bra nybörjarbok. Hilger lär inte ut samma aggressiva spelstil som Sklansky et al gör i SSH, men som nybörjare drar du stor nytta av boken. Om du inte redan är en vinnande spelare, lär du bli det om du följer råden i boken.

Tja.

Jag har boken hemma i famnen nu och är helnöjd. Lättläst bok som verkar ge många bra råd. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...