Gå till innehåll

Joker på rivern!


dalsten

Recommended Posts

Jag spelade en privat 2500+200sek sh mtt, 6 spelare/bord (live) när följande hände:

Efter ett par timmar plockar jag upp :As::Ad: i BB, en bonde i pos 5 höjer till 4 bb, de andra kastar och jag synar bara för att locka med honom.

FLOP :Ac::9s::2h: , jag checkar, fi betar pot, jag synar, TURN :7c: , jag betar halvpot fi blixtställer, jag synar såklart å han visar :Ah::Kh: och drar dött! Nu till det sjuka - dealern slänger upp RIVER som är en JOKER, det blir ett jävla liv men jag förklarar att potten är min eftersom han drog dött. Arrangör tillkallas o efter en högljudd diskussion dödförklas! given. Ngn klåpare har under förberedelserna lämnat en joker i leken, vi får en ny å omgiv deklareras. TILT

 

Vad säger regelboken om denna situation???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omgiv är väl standard när något sådant händer? Som i WSOP när en kille hamnade all-in med KK mot AA, bara det att han hade två klöverkungar (dealern hade fått med sig en extra kung från reservleken). Det blev omgiv och han med AA var inte så glad. ;)

 

Jokern har ju säkerligen påverkat korten ni blev tilldelade så om den inte funnits hade potten sett annorlunda ut antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste handen spelas om. En joker i leken måste väl klasas lika som om det var två ekaxkt lika kort i leken. Dvs omgiv.

 

Sen kan man ju fråga sig om inte hela turneringen måste spelas om. Men det verkar ju vara en riktig högoddsare att jokern ska ha legat i leken hela tiden utan att hamna på bordet eller i handen på någon av spelarna under flera timmars spel.

 

Skulle dock kunna ge en stor slant bara för att se dim min när jokern kom upp på rivern... Hahaha priceless!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leken var "ny", arrangören menade att leken innehållit 53 kort och därför kan inte kan inte given gillas eftersom ett extra kort "korrumperat kortdistributionen". Supertiltad gnetade man vidare men efter midnatt åkte jag i en 50/50 3 platser innan pris :evil:

Egentligen är det ju skitsnack. Det måste ju hända då och då när kompisar spelar att en joker slinker med. Har man då kommit överens om att bara ta nästa kort är ju fördelningen precis lika slumpmässig som den bör vara.

 

Å andra sidan. Om handen dödförklaras öppnar det ju upp fantastiska möjligheter att riskfritt bluffa till sig en pott om man sitter med en joker eller två klöverkungar på handen. Och är en oärlig typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanka på att du inte kanske fått A-A om det inte varit för Jokern vart i leken tkr jag du inte ska vara allt för arg.

 

Tycker faktiskt dom gjorde rätt även fall det kan kännas tvärtom om man sitter med A-A själv.

Dealar du ofta från botten av leken?

 

Nej men eftersom dom hade kunnats blanda olika med 52 kort.

Så hade han mkt inte behövt få A-A.

Samma sak om du glömmer ge kort.

Dom som fått kort, skulle inte fått dom igentligen.

Lr vissa kommer få första kortet rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leken var "ny", arrangören menade att leken innehållit 53 kort och därför kan inte kan inte given gillas eftersom ett extra kort "korrumperat kortdistributionen". Supertiltad gnetade man vidare men efter midnatt åkte jag i en 50/50 3 platser innan pris :evil:

Egentligen är det ju skitsnack. Det måste ju hända då och då när kompisar spelar att en joker slinker med. Har man då kommit överens om att bara ta nästa kort är ju fördelningen precis lika slumpmässig som den bör vara.

 

Å andra sidan. Om handen dödförklaras öppnar det ju upp fantastiska möjligheter att riskfritt bluffa till sig en pott om man sitter med en joker eller två klöverkungar på handen. Och är en oärlig typ.

 

men tänk om du hade varit AK-killen, en vanlig river hade kommit och du hade sjkt tiltad rest dig upp...när du står i dörröppningen hör du från ditt bord: "vafan, jag fick en joker"

 

omgiv tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...