Gå till innehåll

NLT - Tomtigt spelad KK?


Quasi

Recommended Posts

Jag spelade några rundor innan jag lyckade plocka upp KK och såhär blev resultatet helt utan read på Fi eller känsla för bordsstämning...

 

Spelet:

Game # 036,418,200 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Barcelona"

Game ended Tuesday 2005-Feb-01 10:22:07 PM GMT

 

Players:

Alicenr1 (EUR 51.25 in seat 1)

blobber (EUR 37.00 in seat 2)

dano11 (EUR 56.00 in seat 3)

hasse42g (EUR 92.50 in seat 4)

TBlumDK (EUR 52.75 in seat 5)

Golfer29 (EUR 125.50 in seat 6)

Quasi11 (EUR 90.25 in seat 7)

sjoholm (EUR 41.25 in seat 8)

 

Preflop:

Dealer: dano11

Small Blind: hasse42g (0.50)

Big Blind: TBlumDK (1.00)

Big + Small Blind: blobber (1.50)

 

Quasi11 was dealt: K :heart: - K :club:

 

Golfer29 Call (1.00)

Quasi11 Raise (6.00)

sjoholm Fold

Alicenr1 Fold

blobber Fold

dano11 Fold

hasse42g Call (5.50)

TBlumDK Fold

Golfer29 Call (5.00)

 

Det låg redan €4 i potten så jag bestämde mig för att köra på ett 6xBB-bet, lite mer än vanligt då en rundfold inte vore hela världen.

 

Flop:

Flop T :heart: - Q :club: - 2 :spade:

 

hasse42g Bet (15.00)

Golfer29 Call (15.00)

Quasi11 Raise (30.00)

hasse42g Call (15.00)

Golfer29 All-In (104.50)

Quasi11 All-In (54.25)

hasse42g Fold

Golfer29 Payback (35.25)

 

Flopen såg inte speciellt oroande ut och när han bettar strax under pot bestämmer jag mig för att re-raisa för att sätta extra press på Fi eller för att ta hem potten redan där. När han sedan ställer in har jag ca 40% av min stack inne vilket gör en fold till ett ganska vemodigt val. Att Fi bluffar är väl ingen omöjlighet då potten har växt till sig ganska bra men samtidigt är nog ett set mer troligt. AQ är väl inte heller en helt omöjlig hand men mer troligt är naturligtvis TT eller QQ.

 

Turn:

Turn T :heart: - Q :club: - 2 :spade: - 5 :heart:

 

River:

River T :heart: - Q :club: - 2 :spade: - 5 :heart: - 7 :heart:

 

Showdown:

Golfer29 shows: T :spade: - T :club: (three of a kind, tens)

Quasi11 shows: K :heart: - K :club: (a pair of kings)

 

Golfer29 wins: EUR 216.50 (with three of a kind, tens)

Rake: EUR 2.50

 

Avslutning: Jag är ganska säker på att min syn var helt åt skogarna fel, men jag kände att jag hade puttat in för mycket av min stack i potten för att folda. Att min efterkloka hjärna nu talar om för mig vilken komplett jubelidiot jag är gör inte saken bättre, jag vill höra era åsikter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror på vilken read du har på killen. Om du tror att han är maniac så tycker jag definitivt att du ska syna. Men om du har suttit och spelat med han en timme eller 2 kanske du kan sniffa dig fram till qt eller ett set. Men just i det här fallet tycker jag det luktar som att du är slagen. Men jag tror nog att dom flesta skulle ha callat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror på vilken read du har på killen. Om du tror att han är maniac så tycker jag definitivt att du ska syna. Men om du har suttit och spelat med han en timme eller 2 kanske du kan sniffa dig fram till qt eller ett set. Men just i det här fallet tycker jag det luktar som att du är slagen. Men jag tror nog att dom flesta skulle ha callat här.

 

Till saken hör ju att min read på Fi är lika med noll. Visst luktar det starkt att jag är slagen här men jag känner mig bunden till potten och synar trots det. Var spelet fram till den sista synen korrekt? för i så fall känns det ganska olustigt att spela på det viset om man sedan foldar när man får motjuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du borde raisat mer på floppen, kanske till 40. Får du all-in omslag då är det bara att lägga dig. Det är inte många som skulle sätta dig på mindre än AA, KK eller QQ med det spelet, med tanke på din stora preflophöjning, och eftersom många synar ett sånt omslag me AA o KK är det inget bluffläge direkt. Du har 2 outs. Inte värt dina sista 50$. Får du bara syn är det väldigt svårspelat. Men du har ju position, så satsa på att checka ner. Går han all-in på turn/river så har han oftast slöspelat ett set. Återigen dåligt bluffläge.

Men som sagt, har du read på att han är maniac är det ju en enkel syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot de allra flesta blir du av med stacken har. Hans potbet in i dig ar visserligen laskigt, men du maste ju nastan raisa har. Du kan liksom inte ge upp ett overpar bara nagon bettar in i dig varje gang. Du bor da raisa pott och inte en limitraise som du gor nu. Ditt spel ger dig faktiskt chansen att folda KK men raisar du pott sa har du helt enkelt for lite kvar for att kunna folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog bara synat på floppen. En höjning gör dig för insyltad och du blir lite för lättläst. Floppen är inte fruktansvärt dragtät och det är en spelare efter dig också. Visserligen kommer du oftast förlora stacken ändå mot ett set men jag tror att en syn på floppen ger lite mer värde mot AQ eller KQ t.ex. Höjer du floppen blir det fruktansvärt tydligt för någon med AQ att han blir tvungen att spela för hela sin stack mot någon som ganska tydligt representerat KK eller AA och många skulle då lägga sig. Dessutom får du faktiskt chansen att släppa handen om t.ex snubben efter dig höjer och första spelarn går all in. Tight-aggro flugan är över. Passivt spel är the next shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att det bästa hade varit om jag bara synat på floppen som Hazeelnut skriver. Jag antar att det var spelet innan min syn som gjorde att jag förlorade hela stacken, när jag väl var tillräckligt insyltad så hade jag inte mycket annat till val än att syna.

 

Tack för era åsikter! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...