Gå till innehåll
mrdawwe

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.

Recommended Posts

Hade inte ens 50% i mig själv men det räcker ändå för att jag ska sväva högt bland molnen just nu. Dessa pokerdroger alltså..... :)

Imjustnutz, vet inte om jag fattar din fråga. Sista handen var väl HU om jag minns rätt? Fast är lite yr i huvudet såhär dagen efter hihi

Men håller nog med om att hans J2o kanske inte ska finnas i hans 3betsrange där, blev förvånad när jag såg den.

Vill tillägga något intressant. Det har gått tungt för mig ganska länge innan.

Haft tänket att jag vill vinna snabba cash, så de hugger i hjärtat varje gång man bustar en dyr turre eller om man ftbubblar nånting o liknande.

Lade om mitt perspektiv lite dagen innan och bestämde mig för att ta reda på vad jag verkligen vill. Sen insåg jag att det räcker med att plussa ett par hundra dollar om dagen för att jag ska kunna leva som jag vill och göra det jag vill göra just nu (summan spelar ingen roll).

DIREKT släppte pressen, självförtroendet och resultaten kom DIREKT.

DIREKT började universum backa upp mig med tillräckligt med ur att vinna. Gick från 4bb när det var 20 kvar tex.

En mkt viktig sak till jag lade om var att jag bestämde mig för att börja meditera igen 15min före och efter varje pokersession. Alltså........... pröva själva och njut av resultaten.

Det är något som jag även gjort förut och lyckats jättebra med. Fattar inte hur jag kunde va så oärlig mot mig själ att droppa den vanan så länge.

Nu släpper jag den nog aldrig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hade inte ens 50% i mig själv men det räcker ändå för att jag ska sväva högt bland molnen just nu. Dessa pokerdroger alltså..... :)

Imjustnutz, vet inte om jag fattar din fråga. Sista handen var väl HU om jag minns rätt? Fast är lite yr i huvudet såhär dagen efter hihi

Men håller nog med om att hans J2o kanske inte ska finnas i hans 3betsrange där, blev förvånad när jag såg den.

Vill tillägga något intressant. Det har gått tungt för mig ganska länge innan.

Haft tänket att jag vill vinna snabba cash, så de hugger i hjärtat varje gång man bustar en dyr turre eller om man ftbubblar nånting o liknande.

Lade om mitt perspektiv lite dagen innan och bestämde mig för att ta reda på vad jag verkligen vill. Sen insåg jag att det räcker med att plussa ett par hundra dollar om dagen för att jag ska kunna leva som jag vill och göra det jag vill göra just nu (summan spelar ingen roll).

DIREKT släppte pressen, självförtroendet och resultaten kom DIREKT.

DIREKT började universum backa upp mig med tillräckligt med ur att vinna. Gick från 4bb när det var 20 kvar tex.

En mkt viktig sak till jag lade om var att jag bestämde mig för att börja meditera igen 15min före och efter varje pokersession. Alltså........... pröva själva och njut av resultaten.

Det är något som jag även gjort förut och lyckats jättebra med. Fattar inte hur jag kunde va så oärlig mot mig själ att droppa den vanan så länge.

Nu släpper jag den nog aldrig.

ahh haha jag spikade 2 av 3!

[X]Inre frid

[X]Meditation

[ ]Sekt (åt spirit/science hippie flum-hållet)

..som din förklaring på klonken.

Åter igen STORT grattis till vinsten!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En sån inte vet någonting meditation, vart ska man börja?

här har du en enkel guide till en av många meditationsformer (vipassana):

1. blunda

2. fokusera på din andning

3. när du kommer på dig själv med att tänka på annat (och det kommer du att göra) så fokuserar du på andningen igen

börja med att sitta någon minut och öka successivt tiden. många verkar tycka att det börjar hända bra saker runt 20 minuter, men det är väldigt lång tid att sitta första gångerna.

enjoy! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
här har du en enkel guide till en av många meditationsformer (vipassana):

1. blunda

2. fokusera på din andning

3. när du kommer på dig själv med att tänka på annat (och det kommer du att göra) så fokuserar du på andningen igen

börja med att sitta någon minut och öka successivt tiden. många verkar tycka att det börjar hända bra saker runt 20 minuter, men det är väldigt lång tid att sitta första gångerna.

enjoy! :)

Tack för basic level, ska testas!

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns en hel del vettiga människor som kan guida en i både livet och i ens spirituella utveckling, i sin meditation. Några som har hjälpt att transformera mig är Osho, Mooji och Sadhguru. (Främst Osho,han är dock den enda av dom som inte är levande längre)

Nu åker jag ifrån teknologi och internet i minst en månad till ett yoga-ashram.

PS ViktorH, du måste jobba på att hitta en sekt som passar dig nu, räknar med att du hittat en tills jag är tillbaka, finns massor :mrgreen:

GL

CharlesRane, hoppas du hittar nånting intressant på insidan.

Gräver du bara lite så blir det svårt att sluta sen, och till slut blir man väldigt väldigt rik.

Tack för alla gratulationer, uppskattat!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Nu har jag varken skrivit här eller spelat poker (förutom 2 snabba väldigt snabba cg-sessioner) på 3 månader. Det var inget som var planerat utan har kommit helt naturligt, vilket är ett väldigt gott tecken mtp hur jag har fungerat tidigare. Som bekant har jag ju haft ganska mycket besvär med "spelberoende" :)

Jag lägger inte ner pokern på något sätt men jag vill inte längre låta det styra mitt liv.

Jag kanske låter tjatig när jag fortsätter prata på det här sättet men tycker att det är viktigt att repetera.

Vill informera om att jag snart framöver kommer att starta upp en blogg. Behöver verkligen någonstans att uttrycka vad som händer för mig på in och utsidan och jag känner inte att det här är riktigt rätt plats. Den kommer troligen också till 100% vara på engelska.

Visst kommer bloggen till viss del kanske handla om hur jag som pokerspelare förhåller mig till världen och så, så kommer inte det vara huvudsyftet med varför jag skriver.

Svårt att förklara mina innersta känslor om hur den kommer se ut osv....

Funderar på ett passande namn till den som representerar mitt "nya" sätt att leva (vilket såklart är i ständig förändring, som också är en av poängerna)

Det jag kommit up med nu är http://www.GetNakedAndLIVE.com :)

Men är långt ifrån ett beslut.... Någon kanske har en ide eller allmänna tips i starten av en ny blogg? Jag har stora visioner med den så vill få till nåt riktigt bra redan från början.

Jag har inte ens lärt mig använda facebook, kanske ändrar mig på den punkten snart dock, men kommer aldrig låta en ansiktsbok ta över mitt liv :mrgreen:

Som vanligt så är mina inlägg här inte jättemkt övertänkta utan jag bara skriver mest av mig om vad jag känner för stunden.

Jag känner på nåt sätt att den här lilla videon kan representera en del av det jag vill dela med mig av framöver. Livet är inte bara menat att vara vackert.

Det ÄR vackert!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha inte sex, du kan få HIV.

Läs inte ansiktsboken, den kan ta över ditt LIV.

Udda resonerande, men är kanske de där spelberoendetendenserna du nämnde som spökar i rädslan för ansiktsbok. Fast det köper jag förstås inte.

Angående Blergh hade jag börjat med substans istället för titel, men med det sagt gillar jag skarpt Blerghtiteln! För att inte låta krystad kan det vara en idé att ha bloggen privat en stund innan man gör den öppen, så där finns lite just substans innan allmänheten får tillgång och lite rum för självkritik.

Annars är skriva dagbok ofta enormt terapeutiskt om du behöver skriva av dig dina känslor och tankar. Varför måste världen veta? Det lär vara en drivkraft.

Lycka till med skrivandet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte att du resonerar udda där, hmm udda kanske men du inte inte på fel spår iaf känner jag.

Anledningen till min "FB-rädsla" har mkt att göra med mina många tidigare beroende i mitt liv. Nikotin, alkohol, mat, sex, teknologi, o mkt annat.

Nu för första gången känner jag mig tillräckligt stark att kunna hantera något som tex FB som annars ganska säkerligen hade tagit över en stor del av mitt liv. Minns känslan av att känna mig överväldigad att svara på meddelenaden på msn/mailen/dagboken här/skype osv. Till slut vill man inte prata med någon alls, man blir förstörd.

Att börja ha bloggen privat låter som en intressant ide faktiskt, inte haft tankar åt det hållet.

Jag tror mina 2 huvudsyften med bloggen är

1. Terapeutiskt som du sa, att få ur mig mina känslor osv. Har dock jobbat på det sättet ett bra tag nu med en dagbok (penna o papper) för mig själv och det är nåt som saknas vilket leder till punkt 2.

2. Att på något sätt vara till service till andra, det får mig att känna mig levande när jag får chansen att påverka andras riktning i livet.

Vet från erfarenhet att det är lite av min natur. Alla är här med sina egna unika "superkrafter" som jag ser det för att kunna bidra till helheten och evolutionen mänskligheten.

Jag har märkt att jag är väldigt egen av mig på många sätt och har svårt att delta i gruppsammanhang och vara kärleksfull vissa sätt som de flesta nog inte kan förstå. ( Har gett mig själv många stunder av deprission pga att jag inte accepterat den sidan av mig själv, blir alltid smått awkward när jag förväntas vara social på det sättet i en grupp).

Däremot ÄR jag stark som en "Individual" o inser nu att jag egentligen alltid varit det. Många exempel som backar upp det, vilket jag troligen kommer att dela i min blogg bl.a.

Jag känner starkt att varje människa är här på jorden för att vara till service för andra och alla på sina egna sätt.

Jag är dragen till att tex skriva och få ut det till så många som möjligt.

Med det sagt så vet jag inte hur bra kommunikatör jag egentligen är, ÄN :), därför är din tanke om att hålla det lite för mig själv till en början en attraktiv tanke. O kanske lyssna på ett fåtal personer, en liten jury vad dom säger om det hela.

Tack för ärliga synpunkter, jag önskar dig lycka till med skrivandet också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg