Gå till innehåll

k_jj_n grindar ihop miljoner


Kajjan

Recommended Posts

Tjena.

 

Är en 21 år gammal kille som spelat poker nu i snart 3 år och levt på det de senaste 2. Har innan växlat mellan Sng, turneringar å cash game, men har nu bestämt för att enbart satsa på det sistnämnda.

 

Som högst har jag spelat på Partys 2000NL men bara under korta perioder då självförtroendet varit som högst. Annars har jag de senaste åren spelat $2/4-$5/10NL, oftast på Party.

 

De senaste månaderna har pokern gått lite knackigt, så självförtroendet är lite skadat. Därför har jag bestämt mig för att "börja om" på en lägre nivå å jobba upp självförtroendet igen. Har inte förlorat några stora summor snarare bara tjänat lite mindre men känner mig osäker på många situationer som jag förr hade känt mig säker på.

Min omstart kommer vara på $0.5/1NL på party där jag har sparat en BR på $10000 som ska jobbas upp.

 

Spelar för tillfället oftast 3-4 bord men ska inom de närmsta veckorna inhandla en skärm till så jag kan utöka antalet bord. Gillar inte att spela på för små(till storleken) bord av någon anledning.

 

Ska posta dagsresultat så gott som varje dag å massa HHs. Ofta kommer nog Mina HHs sakna detaljerade reads på motståndarna för de är jag ganska dålig på.

 

/kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela me den nya rullen nu. Spelade lite över en timme på 3 bord och plussade $70.

 

Inga vidare intressanta händer att rapportera om. Nästan bara standardspel och inga riktigt luriga situationer.

 

Blir inget mer spel idag för jag ska iväg på fest 8-)

 

BR:$10070

 

Försöker få mina resultat i fina färger som alla andra har typ grönt när man gått pluss å rött för minus. Men jag lyckas inte så bra, nån som kan vara vänlig å berätta hur jag ska göra.

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Försöker få mina resultat i fina färger som alla andra har typ grönt när man gått pluss å rött för minus. Men jag lyckas inte så bra, nån som kan vara vänlig å berätta hur jag ska göra.

 

//Kajjan

 

Markera det du vill ha i färg och välj teckenfärg Finns en dropdownmeny med färger under quoteknappen.

 

Ska bli en intressant dagbok att följa. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för första fylleinlägget av många i min dagbok :D .

Tack för lyckoönskningarna å lite extra tack till European Bob som hjälpte mig me mina färgproblem, lär komma fler frågor i den genren då jag inte är någon begåvning på såna saker.

 

Kom nyss hem från Ågatan12 i Karlshamn salongsberusad, och känner mig lite sugen på att skotta mot Gus.H och D.Benyamine på Full Tilt, men ska nog faktiskt lita på min instinkt att inte spela. Hoppas jag inte fattar fel beslut nu för att jag druckit.

 

Ska försöka komma upp i tid imorn för att spela några timmar iaf, så jag kan posta några HHs så ni kan såga/beundra mitt spel. Har dock begränsat med tid imorn, måste hinna bli av me bakfyllan och bli pigg nog att spela ett tag innan Manchester U ska fortsätta sin marsch mot seriesegern, på kvällen hinner jag inte spela för då har jag lite annat för mig.

 

Over and out

 

//kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack heewe. för alla som inte vet det är Scrubs lätt de bästa att titta på när man grindar.

 

Har tänkt på en situation som är ganska vanlig, men bara för att jag vill hamna i den nu så jag kan posta HHn, så uppstår situationen inte.

 

Jag ska ge mig på ett försök att simulera den :D

 

Vill ha lite tankar vad ni tycker man ska göra om man inte har någon read på Fi och ni båda har ungerfär 100bb i stacken.

 

Jag har AQo preflop i mittposition. Ingen höjning fram till mig så jag höjer upp till 5bb. en kille som har position på mig synar, resten foldar.

 

Så innan flop är potten $10-13.

 

Flop kommer As7s2d.

 

Jag bettar pott, som jag hade gjort vare sig jag träffat eller inte, å får syn.

 

pott=$30-40.

 

Turn: 6h

 

Vad göra?

 

Om ni i denna handen tycker det gör någon större skillnad, vad ska jag göra om jag har position på honom?

 

Mina tankar går ungefär såhär: Känns som om AQ är en för svag hand att riskera hela stacken, känns alldeles för dåligt att göra ett pottbet till å sen folda vid omslag. Om jag hade haft position på Fi hade jag nog, om han checkat till mig, checkat och om färgen inte kommer på rivern synat om fi betat rimligt mycket alt checkat igen om Fi checkat.

 

Gillar dock inte detta spelet riktigt själv så jag vill få lite andras tankar.

 

Spelat ca 2h idag$84+

 

Fick fyrtal i tior första handen men annars inget spännande att rapportera om. Skulle spelat mer idag men känner mig lite seg och ska iväg på fest nu snart så de får vänta tills imorn.

 

BR:$10154

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna tänka mig att då och då, mot en fi utan read, check-räjsa om han väljer att beta dvs. Om han betar pot så skulle jag slänga in $70 eller resten av stacken. Precis så som du inte ville göra, hehe

 

Väldigt aggressivt men funkar ganska ofta på lägre nivåer iaf, Och det är ju där du är nu väl? Ibland lyckas dem jag spelar mot syna med 88-JJ och då är det väldigt kul o vara mig:-). Känner dock inte till hur mycket fisk det är på party. Oftast spelar jag ganska få händer så kan ju hoppas att fi har lagt märke till det och om fi är weak kanske han/hon t.o.m lägger AKo.

 

Det är en svår hand att spela när man inte känner till fi.

Shit va jag känner mig lös-aggro nu, men det är iaf en spelstil. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med spelandet.... brukar ibland följa dig på borden! 8-)

 

Du lirar väl bara 10 bord på party eller? Så handen med AQ känns ganska osäker men som de sagts tidigare borde du nog vara aggressiv i den situationen, jag hade varit de i alla fall. Tänk: Vad kan han syna med preflop? A och nästan vilket sidokort som helst suited. Så mkt fiskar dem på de lägre borden. Han kunde alltså träffat 2-par. Han kan ha träffat ett set. De är väl dem händerna du ska oroa dig för, tycker jag. AK med kanske men...

Troligtvis ha han A sen en sämre kicker än dig. 88-JJ, (skulle han haft högre pocket borde han höjt mer)

 

Förhoppningsvis har han A med sämre kicker, ett dåligt färgdrag eller ett dåligt pp som inte står sig.

 

Slutsats alltså: Om du inte ha några reads på snubben, höj. :)

 

Hoppas du blev lite smartare nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite nu på förmiddagen utan några framgångar.

Backade $147

 

Förlorade ett fullt inköp på ett väldigt tveksamt spel med KQo där jag träffar TP, jag trodde mig veta att Fi bara hade färgdrag på floppen, men han hade tvåpar. Riktigt dåligt spel av mig i den handen.

 

Ska spela mer sen ikväll.

 

BR$10007

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite ca 1,5h nu $55+.

 

Var endel spännande händer denna sessionen.

Varav denna var den lurigaste.

 

***** Hand History for Game 5447395678 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, November 19, 16:26:34 ET 2006

Table Table 125996 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: bvkln ( $125.79 )

Seat 2: idler18 ( $100 )

Seat 7: otto1959 ( $160.63 )

Seat 8: Amandapanda666 ( $149.92 )

Seat 9: apatay1971 ( $70.63 )

Seat 10: Bagarn72 ( $110.55 )

Seat 6: k_jj_n ( $104.80 )

Seat 3: waxer24 ( $53.05 )

Seat 5: aleksip ( $110.55 )

Seat 4: wezzie111 ( $50 )

k_jj_n posts small blind [$0.50].

otto1959 posts big blind [$1].

wezzie111 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to k_jj_n [ Ah Ac ]

Amandapanda666 folds

apatay1971 folds

Bagarn72 calls [$1]

bvkln folds

idler18 folds

waxer24 folds

wezzie111 raises [$1]

aleksip folds

k_jj_n raises [$6.50]

otto1959 folds

Bagarn72 folds

wezzie111 calls [$5]

** Dealing Flop ** [ As, Jh, Tc ]

k_jj_n bets [$15]

wezzie111 is all-In [$43]

 

Handen i sig är väl inte så svårspelad, eller är de nån som tyckar att något annat än syn är ett alternativ?

 

Skulle bara vara kul att höra vad ni tror att Fi kan sitta på här.

Är inte så van vid $100NL än så jag har inte jättekoll på vilka händer folk kan tänkas syna med i dessa lägen. Jag skulle säga QQ-66 kanske även lägre par, AK men inte så mycket annat. När Fi gick all in trodde jag på TT/JJ.

 

BR: $10062

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 1,5h till nu $5

 

Har haft svårt att få in folks pengar i potterna när jag haft bra kort.

Kanske har spelat lite för "rak" poker(Hela tiden satsat oddsriktigt osv) och underskattat Fi lite.

 

Ska testa att spela lite lurigare och mer provocerande imorn.

 

BR: $10067

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har lyckats med att träffa stegen så får du helt enkelt betala honom, syn är självklar!

 

Men hans kluriga höjning med $1 gör mig fundersam, skulle kunna vara KQs men då är jag kanske paranoid.. Så skulle jag kunna spela den handen iaf för att få med några om man måste dra till färgen :? Och den handen klarar ju en call vid höjning på $5 också.

 

Nu blir man ju nyfiken på vad han hade.. Föresten så gick jag o vann turneringen igår som jag snackade om :D

 

/ Heewe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I handen jag postade hade han KQ. Jag tycker att de är väldigt konstigt att syna en reraise med KQ.

 

Däremot har jag märkt en tendens hos lite sämre motståndare att miniraisa med KQ, även i tidig position. Skumt tycker jag, men har sett det ganska mycket.

 

Ska spela några timmar nu.

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 1,5h nu $128+

 

Var me om flera kluriga händer som jag kommer posta senare idag, just nu har jag inte tid. Drog bl.a. ut en kille i en $200 pott all in på floppen. Första gången på länge jag drar ut så, kanske har kommit in i ett stim.

Ni kan få gissa sen vilken av händerna jag hamnade all in å drog ut.

 

BR:$10195

 

//kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite HHs.

 

Hand 1

 

Ingen read på killen.

 

$100 NL Texas Hold'em

 

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: stubidoo ( $100.13 )

Seat 5: Maefuvp ( $107.50 )

Seat 6: Ninus7777 ( $103.50 )

Seat 8: scooby189 ( $25.65 )

Seat 10: Morelly ( $94 )

Seat 9: Pfalzmann ( $116.45 )

Seat 1: k_jj_n ( $100.88 )

Seat 2: hetvenhat ( $91.92 )

Seat 4: odsragme ( $113.85 )

Seat 7: vincent00v ( $25.40 )

hetvenhat posts small blind [$0.50].

stubidoo posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to k_jj_n [ Qh Qc ]

odsragme raises [$2]

Maefuvp folds

Ninus7777 folds

vincent00v folds

scooby189 folds

Pfalzmann folds

Morelly folds

k_jj_n raises [$7]

hetvenhat folds

stubidoo folds

odsragme is all-In [$111.85]

 

Hand 2

 

Rekomendationer?

 

$100 NL Texas Hold'em

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: IainMc ( $99 )

Seat 4: Maefuvp ( $89.50 )

Seat 5: Nikkeby ( $37.83 )

Seat 6: ncg005 ( $77.30 )

Seat 7: Morelly ( $96.50 )

Seat 8: becy2108 ( $59.42 )

Seat 10: k_jj_n ( $97 )

Seat 1: gerard446 ( $9 )

Seat 9: pahamies ( $91.35 )

pahamies posts small blind [$0.50].

k_jj_n posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to k_jj_n [ Qd Qh ]

gerard446 calls [$1]

IainMc folds

Maefuvp folds

Nikkeby calls [$1]

ncg005 folds

Morelly folds

becy2108 calls [$1]

pahamies folds

k_jj_n raises [$5]

gerard446 calls [$5]

Nikkeby folds

becy2108 calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 7h, 4h, 6h ]

k_jj_n bets [$16]

gerard446 is all-In [$3]

becy2108 calls [$16]

** Dealing Turn ** [ Th ]

 

Hand 3

 

Har bara spelat 40 händer mot Fi så inte mycket till read.

Enda jag noterat med honom vara att han synade väldigt mycket med bara färgdrag på både flop å river några händer tidigare.

 

$100 NL Texas Hold'em

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

Seat 6: Ninus7777 ( $95 )

Seat 10: Morelly ( $157.75 )

Seat 9: Pfalzmann ( $120.80 )

Seat 1: k_jj_n ( $95.88 )

Seat 4: odsragme ( $160.27 )

Seat 7: vincent00v ( $24.10 )

Seat 8: mrwolf70 ( $98.50 )

Seat 5: DED1971 ( $60 )

Seat 2: briciotiti ( $100 )

Ninus7777 posts small blind [$0.50].

vincent00v posts big blind [$1].

briciotiti posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to k_jj_n [ 5s 5h ]

mrwolf70 folds

Pfalzmann calls [$1]

Morelly folds

k_jj_n calls [$1]

briciotiti checks

odsragme folds

Ninus7777 calls [$0.50]

vincent00v checks

** Dealing Flop ** [ 6c, 3s, 5d ]

Ninus7777 checks

vincent00v checks

Pfalzmann bets [$5]

tmmstu has joined the table.

>You have options at Table 125496 Table!.

k_jj_n raises [$12]

briciotiti folds

Ninus7777 raises [$36]

 

Hand 4

 

Inget att säga om Fi. Jag har nog ganska lös image vid detta bordet.

 

$100 NL Texas Hold'em

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Loveloser ( $120 )

Seat 2: lehmi13 ( $75.50 )

Seat 3: k_jj_n ( $128.61 )

Seat 4: DED1971 ( $56.50 )

Seat 5: wahh1 ( $106.55 )

Seat 6: risto19 ( $142.02 )

Seat 7: wchun ( $83.39 )

Seat 8: rengelha ( $36.07 )

Seat 9: andi147 ( $97 )

andi147 posts small blind [$0.50].

Loveloser posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to k_jj_n [ Qs Qh ]

lehmi13 folds

>You have options at Table 125996 Table!.

>You have options at Table 125859 (No DP) Table!.

k_jj_n raises [$5]

DED1971 folds

wahh1 folds

risto19 folds

wchun folds

rengelha calls [$5]

andi147 folds

remmie1982 has joined the table.

>You have options at Table 125859 (No DP) Table!.

Loveloser folds

** Dealing Flop ** [ 3s, Kd, 6c ]

k_jj_n bets [$7]

rengelha calls [$7]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

Ska spela några timmar nu sen återkomma med resultat.

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andpet, läs mitt första inlägg.

 

Tar nog steget upp till NL200 ganska snabbt.

 

Skulle de visa sig att jag fått tillbaka flytet i spelet sätter jag in mer till min cashgame br så jag kan spela högre.

 

Erlandsson: är du ironisk?? Annars har du nog inte varit ute mycket nog med mig senaste tiden.

 

//kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Folda, det är inte lönt att riskera så mycket med QQ.

 

Hand 2: Jag hade checkat för att antagligen lägga mig vid eventuell bet. Jag hade betat mindre i den potten för att få dem att tro att du vill ha med dem på denna. Och när turn kommer så kan din check göra att dem kanske blir rädda för en check-raise o därför checkar igen. Detta funkar bara ibland men är värt ett försök om man inte kommer på nått annat.

 

Hand 3: Hade han träffat nötstegen hade han kanske försökt slöspela den iaf ett kort till... 66 på lilla blind är inte helt omöjligt heller. 56s o 78s är väl ganska vanliga me. Eller så höjer han bara för att de kom låga kort.

 

Hand 4: Check, sen hade jag slängt ut en lurig bet på river om han me checkat.. inte så stor för att göra honom lurig på om du har kungen.

 

 

Väldigt svåra händer förutom hand 1 då.. Kan undra om detta gör nån nytta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat så mycket de senaste dagarna pga fest å mycket att göra i skolan.

 

Har dock blivit 5h spel och $212 pluss.

 

Har stött på AA några gånger när jag haft KK och lite dumt gått all in preflop utan någon read på fi, annars hade jag gått riktigt bra pluss.

 

Någon som har några teorier om när det är ok att syna all in med KK preflop, alltså om man generellt sett kan få indikationer på motståndarens satsningar om de har AA eller inte.

 

 

BR:$10417

 

//kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit 1,5h $0,5/1NL cash game spel idag $83+ Har även lirat ca 2h speed sng på varierande nivåer mellan $6 och $55, mest för att testa vilken sng-nivå jag tjänar mest på. Ska fortsätta detta experimentet ett tag nu vid sidan om mitt cash game.

 

Plussade $78 på 14st. Orkar inte kolla just nu hur många på varje nivå jag spelade. Vann iaf 2st av 3 på $6 nivån, så de verkar lönsamt 8-)

 

BR:$10578

 

//Kajjan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...