Gå till innehåll

Bästa resp. sämsta pokernätverken?


Bluffaren

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det där verkligen negativt? Fiskarna vet inte om sharkscope / bryr sig inte vem som är haj eller inte. Hajarna som använder det undviker ens bord ---> mer fisk till mig.

 

Allt som gör den bättre spelaren bättre och fisken sämre är dåligt. Sharkscope är därför dåligt, men inte lika illa som PokerTracker och PokerOffice.

 

Detta är lite ot men jag håller med och har svårt att se att siterna tillåter pahud, gametime+ och allt vad de heter. Pokertracker och pokeroffice har jag lite mer förståelse för men man borde bara kunna få se sina egna händer. Jag tror tyvär attt program som dessa ledder till att nätpokern blir mindre i framtiden. Hur roligt är det om programmen blir så vanliga att 8 av 10 sitter med PAHUD eller Gametime? Men det går kanske inte att stanna denna utvecklingen på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Prima är totalt värdelöst. Lirar mest SNG och deras SNG har sinnessjuk struktur. Dubblar blindsen efter 10 händer. :shock:

 

De som ökar vad 10:e hand är ju inte så sjuka. Däremot extreme turbos är ju lite speciella.

 

Jämför även nivån på $55 SNG's på Prima och Party så är spelarna enormt mkt sämre på Prima. Alternativt har de otroligt svårt att anpassa sig till en snabbare struktur. Hur som helst så är det sjukt mkt mer värde i SNG's på Prima jämfört med exempelvis Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Prima är totalt värdelöst. Lirar mest SNG och deras SNG har sinnessjuk struktur. Dubblar blindsen efter 10 händer. :shock:

 

De som ökar vad 10:e hand är ju inte så sjuka. Däremot extreme turbos är ju lite speciella.

 

Jämför även nivån på $55 SNG's på Prima och Party så är spelarna enormt mkt sämre på Prima. Alternativt har de otroligt svårt att anpassa sig till en snabbare struktur. Hur som helst så är det sjukt mkt mer värde i SNG's på Prima jämfört med exempelvis Party.

Men är inte riggen värre i Primanätverket? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakeback lockar bra spelare?

 

Exakt: Jämför Prima med Party som exempel. Inom Prima så finns det sajter som ger massa (på "pappret") rakeback. Detta innebär att många sajter inom Prima helt har slutat att annonsera eller på andra sätt göra reklam, för de vet att om de lyckas knyta till sig en storspelare så kommer han hoppa ifrån skinet till något annat skin inom nätverket. Ingen reklam = inga nya fiskar in i nätet.

 

Party å andra sidan har hela tiden bonusar och reloadbonusar. Sådant tycker fisken om, samtidigt som dom marknadsför sig hårt. Med andra ord - nya fiskar in i nätet.

 

Rakeback är jättebra ur sajternas synvinkel om det vore så att spelarna hoppade från ex Party till ex Prima på grund av rakebacken. Men nu är det inte så, utan vad som sker är att spelarna bara byter skin inom nätverket Prima. Dvs de sajter som fångar in nya spelare får bara behålla de "dåliga kunderna".

 

Det hade varit mycket smartare av Prima att förbjuda rakeback helt och hållet och samtidigt sänka raken med 25% (till säg 3,75% max $2,25 i stället för 5% max $3). Det skulle gynna alla - Proffsspelarna skulle till och med tjäna mer, i och med att fiskarna skulle ha lite mer pengar kvar som proffset kunde vinna, och i och med att fiskarna hade lite mer pengar så skulle sajterna kunna dela några mer potter, och på det sättet få in den saknade raken.

 

Så nej till rakeback, ja till sänkt rake för alla

100% rakeback som WPX eller rakeback på exempelvis Full Tilt är såklart bra - för dom är ensamma i sitt nätverk. Det sista är viktigt, hade Full Tilt delat nät med några andra skin så hade det varit dåligt, men nu är det såklart bra (även om en generell sänkning av raken hade varit bättre). Kolla bara hur mycket Full Tilt annonserar i olika media worldwide. Jämför detta med det 70-tals skin inom Primanätet, och du ser att Full Tilt som enda sajt lägger ner mer på reklam - dvs drar in mer fisk till de duktiga spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några ord från en hobbyspelande fisk... :)

 

Jag prioriterar-lista

1. Hur usla spelarna är

2. Supporten/säkerheten

3. Designen

 

Sedan efter det faller allt typ som i en dimma som kan verka som utslag emellanåt.

 

Mitt favoritnätverk (bättre ord kanske?) är helt klart PokerStars. Massvis med spelare som är usla och spelar utan rakeback. Kanon! Deras support är den bästa jag varit med om och säkerheten har jag aldrig haft några allvarliga funderingar kring trots att jag finner det väldigt enkelt och snabbt att sätta in pengar samt ta ut. Designen är också helt OK, gillar att det är lite långsamt så att jag som spelar ett, max två, bord kan dricka lite cola och surfa runt lite samtidigt.

 

Skall snart testa Full Tilt Poker. Nytillströmmning av spelare på en schysst sida med urläcker design borde vara något för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i stort sett på alla punkter i det Ola säger.

Men framförallt brinner jag mest för att utrota PT och PO.

Lär dig spela spela poker. Psykologin, uppfatta betmönster och riskbedömningar ÄR poker.

 

Att utgå från siffror som ett program ger dig känns bläh, då försvinner tjusningen med hela grejen tycker iaf jag.

 

Så snälla utrota ala jävla hjälpmedel ....

Brain vs brain is what it's all about.

 

Förstår inte varför pokersiter vill att bra spelare skall kunna ta mindre bra spelares pengar snabbare?? För man får ju anta att det är det hjälpmedlen gör ;) Raken blir ju högre ju fler potter de måste spela mot varandra....

 

... Jag har iaf tappat 50% av mitt intresse för spelet sen man fått reda på konstaterade botar, mer och mer hjälpmedel på marknaden, sen alla bonusar som kommer upp som maskrosor ur asfalten (men hur kan du va emot bonusar?, think ffs tror du de ges ut utan marginaler? skulle bonusarna vara mindre skulle raken kunna sänkas).

 

SÄNK raken o utrota bonusar... Låt folk spela in sina pengar istället för att få betalt för att andra runt borden spelar åt dem...

 

Bestraffa tight lir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några ord från en hobbyspelande fisk... :)

 

Jag prioriterar-lista

1. Hur usla spelarna är

2. Supporten/säkerheten

3. Designen

 

Sedan efter det faller allt typ som i en dimma som kan verka som utslag emellanåt.

 

Mitt favoritnätverk (bättre ord kanske?) är helt klart PokerStars. Massvis med spelare som är usla och spelar utan rakeback. Kanon! Deras support är den bästa jag varit med om och säkerheten har jag aldrig haft några allvarliga funderingar kring trots att jag finner det väldigt enkelt och snabbt att sätta in pengar samt ta ut. Designen är också helt OK, gillar att det är lite långsamt så att jag som spelar ett, max två, bord kan dricka lite cola och surfa runt lite samtidigt.

 

Skall snart testa Full Tilt Poker. Nytillströmmning av spelare på en schysst sida med urläcker design borde vara något för mig.

"urläcker design"?? :? De har ju spelfigurer som sitter med ryggen mot bordet istället för tvärtom. När jag såg det vände jag på klacken direkt ;) Ursäkta att jag råkar vara en känslig estet som inte kan med sånt där i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några ord från en hobbyspelande fisk... :)

 

Jag prioriterar-lista

1. Hur usla spelarna är

2. Supporten/säkerheten

3. Designen

 

Sedan efter det faller allt typ som i en dimma som kan verka som utslag emellanåt.

 

Mitt favoritnätverk (bättre ord kanske?) är helt klart PokerStars. Massvis med spelare som är usla och spelar utan rakeback. Kanon! Deras support är den bästa jag varit med om och säkerheten har jag aldrig haft några allvarliga funderingar kring trots att jag finner det väldigt enkelt och snabbt att sätta in pengar samt ta ut. Designen är också helt OK, gillar att det är lite långsamt så att jag som spelar ett, max två, bord kan dricka lite cola och surfa runt lite samtidigt.

 

Skall snart testa Full Tilt Poker. Nytillströmmning av spelare på en schysst sida med urläcker design borde vara något för mig.

"urläcker design"?? :? De har ju spelfigurer som sitter med ryggen mot bordet istället för tvärtom. När jag såg det vände jag på klacken direkt ;) Ursäkta att jag råkar vara en känslig estet som inte kan med sånt där i längden.

 

Eftersom du ändå inte skulle förstå så avstår jag ifrån att svara... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i stort sett på alla punkter i det Ola säger.

Men framförallt brinner jag mest för att utrota PT och PO.

Lär dig spela spela poker. Psykologin, uppfatta betmönster och riskbedömningar ÄR poker.

 

Att utgå från siffror som ett program ger dig känns bläh, då försvinner tjusningen med hela grejen tycker iaf jag.

 

Så snälla utrota ala jävla hjälpmedel ....

Brain vs brain is what it's all about.

 

Förstår inte varför pokersiter vill att bra spelare skall kunna ta mindre bra spelares pengar snabbare?? För man får ju anta att det är det hjälpmedlen gör ;) Raken blir ju högre ju fler potter de måste spela mot varandra....

 

... Jag har iaf tappat 50% av mitt intresse för spelet sen man fått reda på konstaterade botar, mer och mer hjälpmedel på marknaden, sen alla bonusar som kommer upp som maskrosor ur asfalten (men hur kan du va emot bonusar?, think ffs tror du de ges ut utan marginaler? skulle bonusarna vara mindre skulle raken kunna sänkas).

 

SÄNK raken o utrota bonusar... Låt folk spela in sina pengar istället för att få betalt för att andra runt borden spelar åt dem...

 

Bestraffa tight lir!

 

1. Alltså... om alla har PO/PT så blir det fortfarande brain vs brain. Och även om bara vissa använder programmen så måste du fortfarande kunna poker (observera, spela ut fi etc) för att få ut något av siffrorna, annars är man inte särskilt mycket hjälpt. Det är ett hjälpmedel, inte ett substitut (känns som att du anser att det råder ett motsatsförhållande mellan PO/PT-stats och psykologi/reads/betmönster etc, vilket ju inte är fallet). Problemet är ju snarare just att fisken blir av med pengarna liiiite fortare.

 

Jag spelar för närvarande utan PO/PT, så det här är inget försvarstal, tycker bara du har lite fel. Sen får man nog acceptera att nätpoker och livepoker aldrig kan bli samma sak, och att de båda spelformerna kommer att utvecklas olika beroende på deras olika förutsättningar. I nätpoker kan du få en lite större edge (med emphasis på lite, PO/PT förvandlar inte en dålig eller medioker spelare till en bra), i lajvspel kan du få edge p.g.a. tells och det är lättare att manipulera fi etc.

 

 

2. Alltså... bonusarna är ju ett marknadsföringsverktyg som lockar fisk till sajterna och därmed ökar penninginflödet i pokervärlden. Utan bonusar (eller andra promotions som kostar pengar för sajten så att de måste ha en högre räjk) så får du en fisklös sajt med jättedålig trafik. Typ WPX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade in Pokerstars nu och det såg inte alls dumt ut så nu funderar jag seriöst på att hålla till där ett tag. Enda nackdelen jag har sett hittills är att man inte kan få ut pengarna direkt till sitt bankkonto utan det måste ordnas via "nätplånböcker" som t ex Neteller. Finns det fler nackdelar att gnälla över? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade in Pokerstars nu och det såg inte alls dumt ut så nu funderar jag seriöst på att hålla till där ett tag. Enda nackdelen jag har sett hittills är att man inte kan få ut pengarna direkt till sitt bankkonto utan det måste ordnas via "nätplånböcker" som t ex Neteller. Finns det fler nackdelar att gnälla över? :P

 

EJ skattefritt... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i stort sett på alla punkter i det Ola säger.

Men framförallt brinner jag mest för att utrota PT och PO.

Lär dig spela spela poker. Psykologin, uppfatta betmönster och riskbedömningar ÄR poker.

 

Att utgå från siffror som ett program ger dig känns bläh, då försvinner tjusningen med hela grejen tycker iaf jag.

 

Så snälla utrota ala jävla hjälpmedel ....

Brain vs brain is what it's all about.

 

Förstår inte varför pokersiter vill att bra spelare skall kunna ta mindre bra spelares pengar snabbare?? För man får ju anta att det är det hjälpmedlen gör ;) Raken blir ju högre ju fler potter de måste spela mot varandra....

 

... Jag har iaf tappat 50% av mitt intresse för spelet sen man fått reda på konstaterade botar, mer och mer hjälpmedel på marknaden, sen alla bonusar som kommer upp som maskrosor ur asfalten (men hur kan du va emot bonusar?, think ffs tror du de ges ut utan marginaler? skulle bonusarna vara mindre skulle raken kunna sänkas).

 

SÄNK raken o utrota bonusar... Låt folk spela in sina pengar istället för att få betalt för att andra runt borden spelar åt dem...

 

Bestraffa tight lir!

 

 

:heart::heart::heart::heart:

 

taaack! äntligen någon som tycker osm jag. ner med statistikprogrammen!

de tar bort edge som de bättre spelarna har.

 

 

 

 

*cashbackprogram a la b2b eller sänkt take för alla!

*utbud, många pokervarianter och många turneringar i alla prisklasser

*skattefritt

*snabb och bra kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party har så pass hög rake att det är helt meningslöst att spela där utan bonus i ryggen.

'

 

Beror ju på vilken typ av spel du kör. Om du spelar låglimit FL är det ju värdelöst men i NL, MTT's och SNG's är det ju samma som på alla andra sajter.

 

NL är fan inte samma rake som på andra sajter.

Jag spelade några timmar NL25 och NL 50 där för ett par mån sen och rakade bort 65$. En sån rake finns ingen annanstans och är nästintill omöjlig att slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame är det sämsta skimtnätverket som finns. Jag har aldrig mött tightare spelare där, helt sjukt. Miniraise pre = alla lägger sig. Har man set och betar på floppen och får en raise mot sig kan man lägga med gott samvete. Sjukt...

 

Spelar du på samma Ongame som jag gör? Jag tycker de flesta är ganska glada för att förlora stacken med TPGK när man floppat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...