Gå till innehåll

Härjar på NL25


Karhu

Recommended Posts

Då var det dags att börja skriva dagbok..

 

Jag är då en grabb på 25 år från Stockholm. Onlinekarriären satte igång för cirka 2 år sedan. Tog mig cirka ett halvår innan jag började plussa stabilt månad för månad.

 

Bankrullen ligger på cirka 50 000 SEK och jag spelar på nivåerna NL25 och NL50. Ibland ser man mig även vid NL100 borden. Vanligtvis har jag 3-4 bord uppe och jag lirar mestadels på sajterna Pokerstars och Purple Lounge.

 

Mina kortsiktiga mål med pokern är att plussa runt 2 000 $ varje månad. Om ett år ungefär hoppas jag på få vara regular på NL100-nivån.

 

För tillfället bygger jag egentligen inte nån större rulle online, utan tar varje månad en del av överskottet och placerar i fonder.

 

Jag kommer försöka uppdatera dagboken dagligen och även redovisa mina resultat vecka för vecka. Förhoppnings får jag lite konstruktiv feedback av er också.

 

Vore även kul lära känna lite nytt folk här på pf, då jag har lite dåligt med "seriösa" pokerspelare i min bekantskapskrets.

 

Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett år till NL100 och du har 50k sek rulle nu? :D Skaplig diciplin du lär ha i så fall. :)

 

Men lycka till i alla fall ;)

 

Jag förstår ditt tankesätt och visst har jag rulle för att spela på NL100, men jag skulle behöva jobba på den mentala biten ett tag till. På NL25 och 50 har jag sällan flera röda dagar i sträck (till skillnad från när jag provat NL100 och 200), trots att man inte lirat helt optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist början på dagboken men vissa dagar är riktigt hemska.. Sitter nu back 7-8 inköp och det tråkigaste är väl att man vet att man får sitta fram till sent på mogonen om man vill vända på det.

 

Fått nötkåk slagen av fyrtal, floppat färg mot högre färg två ggr, vart all in preflopp med KK mot AA två ggr .. floppat set men åkt mot högre set på rivern .. och alla dessa färgdrag folk lyckas sätta. Läskigt! :shock:

 

När man får sådana här dagar börjar man fundera på om det finns nåt sätt att minimera förlusterna.. att man kanske inte borde ställa in på turn med trissen när man vet att fi jagar färg och att han inte kommer kunna lägga sig. Att man ställer som favorit och att spelet kommer löna sig i längden kan ibland vara en klen tröst. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen är så lol.. Jag gjorde ett riktigt tiltmove. Tankarna gick ungefär att "har inte nån stegen, får de fan tro att jag sitter på den med tanke på min tighta image" ..

 

Så otroligt dåligt spelat av mig :oops: Får bli en paus nu. Komiskt nog vart det här den enda större potten jag vunnit senast 3-4 timmarna.

 

PokerStars Game #7010741694: Holdem No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/11/13 - 15:52:00 (ET)

Table Lilaea 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Nushie ($25.50 in chips)

Seat 2: StageBoss ($23.90 in chips)

Seat 3: bigredhoss ($23.65 in chips)

Seat 4: QuarkNcOver ($33.40 in chips)

Seat 5: gomitas ($25 in chips)

Seat 6: Karhu ($19.95 in chips)

bigredhoss: posts small blind $0.10

QuarkNcOver: posts big blind $0.25

gomitas: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Karhu [As Ah]

gomitas: raises $0.50 to $0.75

Karhu: raises $1 to $1.75

Nushie: calls $1.75

StageBoss: folds

bigredhoss: folds

QuarkNcOver: folds

gomitas: calls $1

*** FLOP *** [Jc Ks Qs]

gomitas: checks

Karhu: checks

Nushie: bets $5.75

gomitas: calls $5.75

Karhu: calls $5.75

*** TURN *** [Jc Ks Qs] [3h]

gomitas: checks

Karhu: bets $12.45 and is all-in

Nushie: calls $12.45

gomitas: folds

*** RIVER *** [Jc Ks Qs 3h] [4d]

*** SHOW DOWN ***

Karhu: shows [As Ah] (a pair of Aces)

Nushie: mucks hand

Karhu collected $45.45 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $47.75 | Rake $2.30

Board [Jc Ks Qs 3h 4d]

Seat 1: Nushie mucked [Ts 2s]

Seat 2: StageBoss (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 3: bigredhoss (small blind) folded before Flop

Seat 4: QuarkNcOver (big blind) folded before Flop

Seat 5: gomitas folded on the Turn

Seat 6: Karhu showed [As Ah] and won ($45.45) with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemskt det här! Direkt när jag lyckats vinna två, tre småpotter och hoppas att det vänt så kommer denna. Har liksom redan haft 2-3 sådana här idag.. stege slagen av kåk. Kan det inte få räcka nu!? :cry:

 

PokerStars Game #7016118636: Holdem No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/11/13 - 22:19:48 (ET)

Table Glauke V 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Karhu ($14.75 in chips)

Seat 2: wutangmofo ($9.75 in chips)

Seat 3: Gitchie101 ($23.60 in chips)

Seat 4: Dagory ($16.55 in chips)

Seat 5: yeddabear ($29.10 in chips)

Seat 6: LonMcEachern ($11.75 in chips)

Karhu: posts small blind $0.10

wutangmofo: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Karhu [Js Qs]

Gitchie101: calls $0.25

Dagory: folds

yeddabear: folds

LonMcEachern: raises $0.75 to $1

Karhu: calls $0.90

wutangmofo: calls $0.75

Gitchie101: folds

*** FLOP *** [Ac Ks Th]

Karhu: checks

wutangmofo: checks

LonMcEachern: bets $1.75

Karhu: raises $2 to $3.75

wutangmofo: folds

LonMcEachern: raises $7 to $10.75 and is all-in

Karhu: calls $7

*** TURN *** [Ac Ks Th] [Tc]

*** RIVER *** [Ac Ks Th Tc] [Ah]

*** SHOW DOWN ***

Karhu: shows [Js Qs] (a straight, Ten to Ace)

LonMcEachern: shows [Qd Ad] (a full house, Aces full of Tens)

LonMcEachern collected $23.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $24.75 | Rake $1.20

Board [Ac Ks Th Tc Ah]

Seat 1: Karhu (small blind) showed [Js Qs] and lost with a straight, Ten to Ace

Seat 2: wutangmofo (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Gitchie101 folded before Flop

Seat 4: Dagory folded before Flop (didnt bet)

Seat 5: yeddabear folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: LonMcEachern (button) showed [Qd Ad] and won ($23.55) with a full house, Aces full of Tens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förlorat mina fem senaste AA. Tror det är nytt rekord faktiskt! Här kan jag ändå bara inte släppa.. killen är en riktig maniac. Han har ställt fem, sex ggr pre-flop när det inte ens finns nåt annat än blinds att ta hem.

 

PokerStars Game #7017431690: Holdem No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/11/13 - 23:49:24 (ET)

Table Irene 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: stealyodough ($23.70 in chips)

Seat 2: Karhu ($20.35 in chips)

Seat 3: equnlimited ($11.75 in chips)

Seat 4: jobbe1000 ($5.35 in chips)

Seat 6: michaelhunt6 ($63.20 in chips)

michaelhunt6: posts small blind $0.10

stealyodough: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Karhu [Ad Ac]

Karhu: raises $1 to $1.25

equnlimited: folds

jobbe1000: folds

Helmbo leaves the table

michaelhunt6: folds

stealyodough: calls $1

*** FLOP *** [2d Jh 6c]

stealyodough: bets $22.45 and is all-in

SpaceCruiser joins the table at seat #5

Karhu: calls $19.10 and is all-in

*** TURN *** [2d Jh 6c] [Kd]

*** RIVER *** [2d Jh 6c Kd] [4s]

*** SHOW DOWN ***

stealyodough: shows [Jd 6h] (two pair, Jacks and Sixes)

Karhu: shows [Ad Ac] (a pair of Aces)

stealyodough collected $38.80 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $40.80 | Rake $2

Board [2d Jh 6c Kd 4s]

Seat 1: stealyodough (big blind) showed [Jd 6h] and won ($38.80) with two pair, Jacks and Sixes

Seat 2: Karhu showed [Ad Ac] and lost with a pair of Aces

Seat 3: equnlimited folded before Flop (didnt bet)

Seat 4: jobbe1000 (button) folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: michaelhunt6 (small blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag cashar ut från pokerstars nu. Tänker inte lira där på ett tag.. Aldrig varit med om nåt värre under mina två år online. Jag har förlorat i princip varje pott som gått till showdown. Jag mår riktigt, riktigt illa!

 

Gjorde ett försök på NL100 innan jag gav upp. Jag spelade så korrekt jag bara kan, men vad hjälper det.. Har lirat nu i snart ett dygn, så är riktigt slutkörd. Ska ta en paus i minst en vecka.. kommer behöva vila upp mig innan jag vågar sätta mig ned vid ett pokerbord igen. Fick hem Harringtons turneringsböcker för ett tag sedan, som jag knappt kikat i, så ska försöka plugga in lite från dessa då jag skulle behöva förbättra mitt turneringsspel avsevärt.. men men, det är väl perioder som dessa man är glad att inte lirar alltför högt.

 

 

Tycker sista handen var riktigt intressant. Har spelat så mycket mot sådana där typer så läste han rätt varje gång.. Den här killen gjorde för övrigt några liknande spel mot mig tidigare och vart belönad även då vid rivern.

 

 

PokerStars Game #7018662711: Holdem No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/14 - 01:43:05 (ET)

Table Muscida III 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Karhu ($45.20 in chips)

Seat 2: lhud11 ($36.05 in chips)

Seat 3: jarst82 ($143.10 in chips)

Seat 4: pimpocket22 ($43.10 in chips)

Seat 5: The 12 Avoid ($98 in chips)

Seat 6: IrOnLaW ($103.80 in chips)

lhud11: posts small blind $0.50

jarst82: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Karhu [8c 8s]

pimpocket22: folds

The 12 Avoid: folds

IrOnLaW: folds

Karhu: calls $1

lhud11: raises $3 to $4

jarst82: folds

Karhu: calls $3

*** FLOP *** [6s 3d 5c]

lhud11: bets $4

Karhu: raises $8 to $12

lhud11: calls $8

*** TURN *** [6s 3d 5c] [3s]

lhud11: bets $5

Karhu: raises $24.20 to $29.20 and is all-in

lhud11: calls $15.05 and is all-in

*** RIVER *** [6s 3d 5c 3s] [Qd]

*** SHOW DOWN ***

lhud11: shows [Qh Jd] (two pair, Queens and Threes)

Karhu: shows [8c 8s] (two pair, Eights and Threes)

lhud11 collected $70.10 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $73.10 | Rake $3

Board [6s 3d 5c 3s Qd]

Seat 1: Karhu (button) showed [8c 8s] and lost with two pair, Eights and Threes

Seat 2: lhud11 (small blind) showed [Qh Jd] and won ($70.10) with two pair, Queens and Threes

Seat 3: jarst82 (big blind) folded before Flop

Seat 4: pimpocket22 folded before Flop (didnt bet)

Seat 5: The 12 Avoid folded before Flop (didnt bet)

Seat 6: IrOnLaW folded before Flop (didnt bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du kunna nå ditt kortsiktiga mål om + $2.000 per månad, så måste du spela NL100 minst, och det regelbundet. Det är inte realistiskt att du ska nå det målet på NL50 och NL25. Det målet kan f. ö. vara svårt att nå även på NL100-nivån. Stars är inte bästa siten, tycker jag. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Jag grindar också NL25 för närvarande då mitt SnG spel inte fungerar. NL25 SH på Crypto..

Spelar oxå NL25 ¨på crypto.. vad nickar du?

 

sorry för ot..

 

Lycka till :D

 

Nickar Sinja_79 alternativ Sinja079 beroende på skin. Själv?

 

 

Nickar _Mimmi_... Lycka till vid borden..:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Gjorde en comeback vid pokerborden inatt efter en välbehövlig paus i över en vecka.. Jag önskar jag kunde fått en bättre start då jag tappar två inköp på stars NL50 innan jag ens hunnit lira tio händer.

 

Först så floppar jag färg vid ett bord, men en som floppat högre.. och den andra potten var inte heller rolig. Sitter på KK och perfekt låg flopp mot en spelare. Jag raisar iaf, blir reraisad och jag ställer.. han tänker efter och callar.. han visar upp A8 off (inte ens ett par, inget färgdrag, nothing och han var absolut inte potcommitted!) och han träffar sedan A på rivern. Så jävla lol.. varför ska jag jämt råka ut för dessa maniacs som älskar gambla? och hur kunde han ens tro att A-hög vid det läget är bra?

 

Ska ut på en morgonpromenad och coola ned mig lite och sätter sen igång några bord igen. Hemskt.. men allt självförtroende är som bortblåst igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gjorde en comeback vid pokerborden inatt efter en välbehövlig paus i över en vecka.. Jag önskar jag kunde fått en bättre start då jag tappar två inköp på stars NL50 innan jag ens hunnit lira tio händer.

 

Först så floppar jag färg vid ett bord, men en som floppat högre.. och den andra potten var inte heller rolig. Sitter på KK och perfekt låg flopp mot en spelare. Jag raisar iaf, blir reraisad och jag ställer.. han tänker efter och callar.. han visar upp A8 off (inte ens ett par, inget färgdrag, nothing och han var absolut inte potcommitted!) och han träffar sedan A på rivern. Så jävla lol.. varför ska jag jämt råka ut för dessa maniacs som älskar gambla? och hur kunde han ens tro att A-hög vid det läget är bra?

 

Ska ut på en morgonpromenad och coola ned mig lite och sätter sen igång några bord igen. Hemskt.. men allt självförtroende är som bortblåst igen.

 

Vi får hoppas på uppryckning och medflyt framöver. Jag har också tagit upp pokern igen efter 1 månads uppehåll pga jobbintervjuer och annat..

 

Lycka till nu!

 

Provade du crypto nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...