Gå till innehåll

KF's Avatar-quiz! [The winner is ...]


kfluffie

Recommended Posts

Jag ska inte vara en sämre man och inte göra min egna Quiz!

 

Detta är för den inbitna PF-aren!

 

Som vanligt så är det ett karaktärstest (för egen skull och för att inte få en fejkad vinst som inte känns lika bra!) och inte bara söka upp svaret på PF alt. att ta en fråga i taget! Ta alla på en gång (om du vill ha ljuva poäng och gott samvete det vill säga!)

 

Det finns även en Röd Tråd i dessa frågor som ledar till frågan längst ner.

 

Här kommer huvudfrågan:

Vad heter dessa på PF? (1p per korrekt svar)

OBS. Ni som känner igen era egna avatarer för ej svara i tråden, dock så får ni vara med i tävlingen (dock så får ni inte svara på era egna avatarer. Ja, jag vet. Det kan tyckas fuskigt, isf. får ni ta det hos KV eller JU eller vad som helst :D)

 

avatarquiz2ux7.th.jpg

 

 

Extrafråga (1p):

Vad är addressen till Sökfunktionen?

 

Röda tråden-frågan:

Genom att svara korrekt på dessa frågor så kan ni, om ni klarar av det vill säga, att finna namnet på koalan som jag har som avatar. Vad är Namnet? (20p (!))

 

Lycka Till!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skämtar?

 

Ang. vad kära Eury?

 

MVH

//KF

 

Hur många tror du har råd med elektromikroskop, liksom? :)

 

Ahh, du tänker så.

 

Enheten som du ser till höger om tangentbordet (oftast höger, vissa fall även vänster) har två knappar. Används vänstra musknapp (ibland även höger faktiskt, men likväl det även sällan) och för muspekaren (en pil-liknande sak på bildskärmen) på miniatyrbilden och använd vänster musknapp (som sagt, oftast vänster) och tryck ner den snabbt.

 

En ny ruta uppenbarar sig med större bilder! :D

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur många tror du har råd med elektromikroskop, liksom? :)

 

Ahh, du tänker så.

 

Enheten som du ser till höger om tangentbordet (oftast höger, vissa fall även vänster) har två knappar. Används vänstra musknapp (ibland även höger faktiskt, men likväl det även sällan) och för muspekaren (en pil-liknande sak på bildskärmen) på miniatyrbilden och använd vänster musknapp (som sagt, oftast vänster) och tryck ner den snabbt.

 

En ny ruta uppenbarar sig med större bilder! :D

 

MVH

//KF

 

Dagens ROFL.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enheten som du ser till höger om tangentbordet (oftast höger, vissa fall även vänster) har två knappar. Används vänstra musknapp (ibland även höger faktiskt, men likväl det även sällan) och för muspekaren (en pil-liknande sak på bildskärmen) på miniatyrbilden och använd vänster musknapp (som sagt, oftast vänster) och tryck ner den snabbt.

 

En ny ruta uppenbarar sig med större bilder! :D

 

MVH

//KF

 

Åhhh, seniorsurf, härligt. Fröken, fröken, jag kan, jag kan!! Visst kallas det för att vänsterdutta när man gör det som du beskriver!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängställningen!

 

 

Gyre: 20p! (Klonka alla avatarer rätt, inga extrafrågor dock!)

Waggho: 16p (varav en för sök)

Myssion: 14p - (12.5 + 0.1 (för ett roligt uttal på Quiz (kviss)) + 0.4 för ett roligt "nick" på en av Avatarerna. + 1p för sök)

Swalling: 11.5p (varav ett för sök)

Bluwajt: 10.2p - (9p + 0.1 (för att han skrev "det är ett förnamn iaf, ev. följt av en siffra" på en + 0.1 (för att han visste alla som var Avancerae Pokerskribenter (dock endast 1 rätt av dem!!!)

TheEmbassy: 10p!

Albert: 9p (Ett namn var på fel plats)

loka2: 9 friska poäng!

Plala: 8p

Eurythmech: 2p - varav en 1p för sök (fel sifferordning på avatarerna?) (( 1 poäng?! ))

swedishsatisfact 0p (WP GG)

 

 

Som ni ser så räcker det med att klonka den "röda tråden"-frågan så vinner man i stort sett.

 

Till Gyre: Du kanske borde dra ner på din tid här på PF? ;)

Till Eury: Så många inlägg och så mycket tid här och så dåliga poäng? :P

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppsilejsan

utkastad fån krog en redan klokcan nu,

 

hur som helst jag rättar imorg on för nuj ska agj kocka nudlar och in vönta de andra för efeterefest.

'

¨

mhv//

ME

 

Jeez..haha..ja UNDRAR varför du vart utkastad :shock:

 

:lol:

 

Är ju så att man blir sur! Vakten tog tag i mig och drog mig till ett hörn och sa "Du ser lite snurrig ut" och jag svarade snällt tillbaka "Jaha, det kan nog stämma!".

 

Sedan stog vi tysta ett tag och kollade på varandra (då jag inte fattade piken av vakten) och sedan tänkte jag gå till baren och köpa en öl men han inte gå någonstans förrän han sa "Nej, nu får du nog gå hem".

 

Jäkla kväll! Runt 12-slaget så fick jag inte vara kvar längre!

 

Jävla Uppsala-vakter! :evil:

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Topplista? :)

 

Jag kan meddela att jag leder.

Med hur många rätt då?

 

Arrrghh...

 

Din avatar brings back nice memories btw... skrattar åt morberg varje gång jag ser den... :)

 

Två mjukisdjur som står i en sex-pose, hittade den lite random när jag letade efter en lämplig avator för ett antal år sedan. Den har hängt med sen dess.

För mig liknade den någon som körde breakdance på parkettgolv (det vita var hans skor). Gyre själv, förmodligen. Sen kollade jag till noga och tyckte mig se Kermit i sombrero körandes en skottkärra. Och det har jag trott fram tills nyss.

 

:heart: @ kfluffies fylleposter = gott skratt

 

Förresten så spikade jag väl nallefrågan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:heart: @ kfluffies fylleposter = gott skratt

 

Ty! 8-)

 

Förresten så spikade jag väl nallefrågan??

 

Och koalanallen heter BGVNIh-o-b-K-cc-a-j-wdL. Kunde gjort iaf...?

 

 

Hmm ...

Nästan rätt!

 

Kommer publicera alla rätta svaren imorgon, även Koala-frågan! (Ingen Nalle!! Ett pungdjur FFS!)

 

Om någon har någon chansning på den så PM nu! Ingen har haft rätt på den och inte ens varit i närheten. En person gissade Teddy, som de på Skansen eller Kålmården heter, men det är också tyvärr fel!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ingen Nalle!! Ett pungdjur FFS!)
Den anses ha stått modell för teddybjörnen, och med sitt "gulliga" utseende är den nu en stor turistattraktion.

Alltså är även nallen/teddybjörnen ett pungdjur.

 

Förresten får du ju ge nån liten extra ledtråd om nån ska ha chans att klonka namnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...