Gå till innehåll

$8k fast på pokespoker, hjälp!


svenneke

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har ett stort problem just nu och hoppas att nån här kanske har nåt råd eller kan hjälpa mig på nåt vis.

 

Jag har lite mer än $8k på pokespoker en sajrt som ligger på ongame nätverket. Allt var bra till jag skulle ta ut 5,5k dollar. Jag har spelat på andra sajter på ongame å då har det dröjt ca 2-5 dagar att få ut pengarna. Det var 3 veckor sen jar gjorde utdraget på pokespoker och har fortfaradne inte fått pengaran. Så idag canclade jag uttaget så jag fick in pengarna på cashierkontot igen å det fick jag direkt.

 

Nu när jag ska föra över dessa pengar till poker kontot så går detta inte det står följande:

 

The requested transfer could not be approved because the operators credit limit has been reached.

 

Jag har mejlat dom flera gånger med dom svara inte Och dom har inget nummer man kan ringa.

 

Jag har alltså 8 k dollar som jag varken spela för eller ta ut. Va skall jag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och får du över dom till pokern igen så är det kanske läge för en chipdumpint till någon polare på en tryggare klient, typ Betsson eller Eurobet.

 

Inte för att jag rekommenderar chipdumping, men man kan sköta det snyggt och göra det på H2H-bord... för här är det nog panik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för alla svaren.

 

LIve chatten har jag pratat med flera gånger och dom säger inte att dom har nåt att göra med uttag. Sen när jag frågar dom om det finns nåt nummer jag kan ringa istället för mejlen så sägger dom att dom inte vet nåt nummer. HELT SJUKT.

 

Jo jag had ei tankarna på att chipdumpa men jag kan ju inte föra över pengarna till pokerkntot utan dm är fast i cashier kontot. Kan man göra en anmäla eller hur är det. det är ju ändå 8k $. Blir så jävla less. Sen snackade jag med an annan kille som har konto hos dom, han har $11 k fast. Han hade hört att deras bank konkat så att pokes poker skulle läggas ner efter nyår. roligt roligt. hur får man pengarna då.

 

STAY AWAY FROM POKESPOKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har en livechatt öppen dygnet runt. Snacka med dom där.

 

Livechatten svarar inte på frågor om cashieren. Har också ett 5 veckor gammalt uttag därifrån. Fick idag in 2K av mitt uttag på 9k till min neteller. Det konstiga var att det stod inte att de kom från Pokes utan från "iDollar". Får hoppas att resten kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om dom nu har gått i konkurs så är det ju ändå inte "deras" pengar, det är ju dina pengar på ett konto.

 

Men det här verkar skumt.

 

Edit:

E-mail assistance: support@pokespoker.com

Toll Free Phone: 1-877-797-3365

Non Toll Free Phone: 1-604-689-1441

Fax: 1-604-909-0100

 

Sen står ju dessa nummer på denna sida: http://www.pokespoker.com/help/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte rekommendera något olagligt eller otillåtet.

 

men.. om det börjar kännas kört och du ska chipdumpa är det enklaste och troligtvis säkraste att sätta upp privata 500+25$ SnG:s.

 

Som extra säkerhet kan du förlora en av matcherna.

Inte det billigaste sättet kanske men troligast den med minst risker.

 

Sedan ska ni använda olika internetanslutningar när ni gör det.

Någon granne eller kompis kanske har trådlös anslutning som ni kan använda om telefonkommunikation känns för krångligt.

 

Har själv gjort liknande någon gång och använt olika IP-adresser från min internetanslutning.

Då har det dock varit så pass små belopp & allting snyggt skött i själva spelandet att det bör inte ha väckt någon varningsklocka.

(Gjort detta på AP, Prima & Tain)

 

Vill ej ha svar med ifrågasatt etik eller liknande från min sida.

Alla transaktioner jag har gjort med "chipdumpning" har varit helt legitima och nödvändiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hajjar inte heller nånting av den där jävla pokespoker, får inte ut ett öre från den, det som är så jävla löjligt.

Har väntat ett tag nu, inte lika länge som ni andra, men över 72 timmar iaf, som ska vara "max timelimit" för en neteller utcashning.

 

Aftonbladet är våran enda lösning tamigfan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen kan två personer föreslå chip dumpning, varav en är moderetor??

 

Lyd mitt råd: Chip dumpa inte!

 

Om det inte finns någon annan utväg så ser jag absolut inget fel med det.

 

Det är inget olagligt. Det är spelarens pengar som kontrollerad överförs till en annan spelare istället för att personen ifråga blir av med ca 5 genomsnittliga månadslöner.

 

Chipdumpning brukar förknippas med något olagligt men så är inte fallet den här gången.

 

De verkar inte direkt skötsamma från sajtens sida.

 

Om det skulle ta t.ex ett halvår från OnGame att ordna pengarna och det är en stor roll av spelarens bankrulle verkar det inte finnas någon annan vettig alternativ.

 

Jag skulle iaf inte riskera 8000$ eller ens 100$ under de här omständigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har snackat med min RB sajt som säger att pengarna är försäkrade av Ongame även om Pokes skulle gå i konkurs. Jag vet iofs inte hur mycket man kan lita på dem.

 

Bäst att kontakta OnGame asap om hur det egentligen ligger till.

 

Kanske behövs inga förhastade åtgärder om OnGame garanterar att pengarna kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta mail från Pokes precis:

 

Withdrawal Delays

We are aware of the excessively long withdrawal delays. For those who haven't already been made aware, the problems are sourced to delayed network payments. We have hired legal staff to assist in rectifying the prior breach of payments and are currently getting some active cooperation. Due to this cooperation we believe the majority of outstanding withdrawals will be settled within the coming weeks.

 

You do not need to e-mail any support representatives about your withdrawals: We have recorded transactions of everyone's pending withdrawals and will be processing these transactions independent of direct e-mails. Please be patient and continue to look out for any personal or generic updates by e-mail or on our website.

 

New Network

Along with FCP (FullContactPoker) and many other sites, a new network will be formed independent of OnGame and PokesPoker will be apart of this new network.This network is expected to be open to US players. Within under two weeks the network change is expected to occur and OnGame will assist in the smooth transition of funds to the new system.

 

We are also working to make sure that as prior issues are remedied that strong assurances are established to guarantee the unlikely recurrence of similar problems. We will not move forward without these assurances of full efficiency.

 

Transfer Errors

Many players are likely to experience errors transferring money into the poker system from their cashier account.

We are working to make sure these channels are free for transfers over the next couple weeks as we transition to the network. We ask that you continue to persist with your attempts to get money into the poker account as opportunities to enter the system come and go.

 

On behalf of all staff involved we'd like to offer our sincere apologies for all inconveniences experienced. Please understand that we are working tirelessly to provide a timely remedy to the situation and are exercising all necessary options.

 

Thanks

PokesPoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...