Gå till innehåll

Vem vinner vadet?


Jennez

Vem vinner vadet?  

137 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem vinner vadet?



Recommended Posts

Bland de roligare trådarna på länge. Who needs HH's liksom?

 

Ang. vadet är det solklart att Jennez har scoopat det. Stahl är ju på inga sätt dumpad. Du (Stahl) kanske inte kan börja låna några större summor pengar av henne än (som är definitionen på när man "är tillsammans") men du är ju verkligen inte dumpad. Dumpad blir man först när tjejen börjar skicka folk efter en och lämnar in begäran om besöksförbud. Innan dess kan man ju inte bara GE UPP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker att ni ska göra det enda rätta: ringa och fråga henne om hon dumpat Stahl eller inte.. Berätta gärna att ni har slagit vad om det hela också 8-)

 

Sen måsta jag ju hålla med om att sms:et var bland de sämsta jag sett i kontakt väg. Känns som att Stahl ville få slut på det hela med en gång iom avslutningsfrasen.. :shock:

 

Min åsikt:

Jennez ge dig! Ge Stahl pengarna även om han inte vunnit vadet och satsa sedan pengarna på att få in honom på någon kurs i "kontakt med det motsatta könet"! 8-):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att förtydliga... vadets avgörande handlade i mina ögon om när hon fattade beslutet, inte vilket tillfälle det var det skulle göras. Nu blir det defensive mode:

 

Sen måsta jag ju hålla med om att sms:et var bland de sämsta jag sett i kontakt väg. Känns som att Stahl ville få slut på det hela med en gång iom avslutningsfrasen..

 

Nej, nu! Det var ett jäkla tjat om att det var ett dåligt sms! Det är inte alls dåligt, det ställer hennes alternativ på spets på ett bra sätt. Ja, jag ville göra det lätt för henne, inget annat. Det borde ha funkat lätt, men tydligen inte!

 

edit: Du särskrev "kontaktväg". Det betyder att du inte alls vet vad du pratar om!!

 

Min åsikt:

Jennez ge dig! Ge Stahl pengarna även om han inte vunnit vadet och satsa sedan pengarna på att få in honom på någon kurs i "kontakt med det motsatta könet"!

 

Jag har normalt sett inte sådana här problem, jag behöver ingen jäkla kurs. Däremot är jag inte så bra på sms-danser som det här :S

 

Dumpad blir man först när tjejen börjar skicka folk efter en och lämnar in begäran om besöksförbud. Innan dess kan man ju inte bara GE UPP?

 

Du och jag har tydligen rätt olika definitioner på vad dumpad är :) Känns å andra sidan inte värt att förnedra sig själv för mycket när det antagligen inte förbättrar situationen nämnvärt ändå. Att vara tight-aggressiv nu under en-två veckor måste vara det bästa alternativet.

 

Det kan man mycket väl göra. Jag avslutade en gång ett telefonsamtal med min förra chef med orden "puss och kram". Visserligen oavsiktligt men ändå...

 

Med betoning på "förra"? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måsta jag ju hålla med om att sms:et var bland de sämsta jag sett i kontakt väg. Känns som att Stahl ville få slut på det hela med en gång iom avslutningsfrasen.. :shock:

Jag tyckte det var ett skönt sms. Jag var tvungen att testa med min flickvän vad hon skulle ha tyckt om hon hade fått det. Hon svarade "Mycket konstigt sms." Jag undrade på vilket sätt det var konstigt. "Väldigt rakt på sak men om man är intresserad så är det väl ok".

 

Sen frågade jag hur hon skulle ha svarat:

1. om hon var intresserad

2. om hon var osäker

3. om hon inte ville träffas mer

 

Svaren:

1. en annan dag, jag är i kalmar då och har ingen möjlighet att ses på onsdag (och kanske föreslå någon annan dag)

2. en annan dag och kanske föreslå något mer allmänt som en fika eller något

3. skulle nog inte ens svara

 

Till sist undrade jag var hon skulle placera svaret som Stahl fick:

"I grupp 1. Eller grupp 2, men inte helt avvisande."

 

Du har alltså goda chanser Stahl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget hindrar väl att ni omdefinierar vadet i efterhand? Givetvis med dubblad insats.

 

T ex: hör hon av sig till Stahl inom 2 veckor vinner jennez, om inte vinner Stahl.

 

Fast alla vet ju egentligen att Stahl redan är ditchad, må hända av en trevlig och ödmjuk brud som inte ids tala klarspråk. Dessutom är han osmart; det bästa hade så klart varit att skicka frågan "Ska vi knulla ikväll?". Vinst oavsett utfall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att förtydliga... vadets avgörande handlade i mina ögon om när hon fattade beslutet, inte vilket tillfälle det var det skulle göras.

 

Och de allra flesta posterna (framforallt de senaste) poangterar ju att hon inte fattat ett beslut om att dumpa dig, alltsa ar du inte dumpad. Till och med Wagghos flickvan hallerr ju med om det och hon om nan borde ju veta. I sin egenskap av tjej kanner hon ju den har damen battre an vad nagon av oss grabbar gor (till och med du Stahl).

 

Vadet handlade om huruvida det skulle ta slut pa ett eller annat satt och det ar ju inte slut. Iaf inte i samband med detta messande, for i sa fall fuckade du upp redan nar ni traffades och vadet borde ogiltigforklaras. Nej, forresten, fortfarande giltigt eftersom du anda inte blev dumpad via messet (eftersom du redan mentalt dumpats vid slutet av traffen). Aja, blev snurrigt, nagon med mindre trotthet i kroppen kanske kan reda upp det?

 

Dubbla insatser, som nagon foreslog, borjar lata alltmer lockande eftersom jag bara blir mer och mer overtygad om att jag vinner! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen frågade jag hur hon skulle ha svarat:

1. om hon var intresserad

2. om hon var osäker

3. om hon inte ville träffas mer

 

Svaren:

1. en annan dag, jag är i kalmar då och har ingen möjlighet att ses på onsdag (och kanske föreslå någon annan dag)

2. en annan dag och kanske föreslå något mer allmänt som en fika eller något

3. skulle nog inte ens svara

 

Till sist undrade jag var hon skulle placera svaret som Stahl fick:

"I grupp 1. Eller grupp 2, men inte helt avvisande."

 

I egenskap av tjej skulle jag vilja komma med några reflexioner på det Wagghos flickvän sa.

 

1. Om hon verkligen var intresserad hade hon svarat när han ringde, alt ringt upp när hon såg det missade samtalet. Om detta av någon anledning inte blev av innan hon fick smset borde hon varit betydligt tydligare i sitt svar och poängterat att hon ville ses igen, t ex genom att förslå en specifik annan dag.

 

2. Om hon är tveksam kan man mycket väl tänka sig det svar hon gav.

 

3. Om hon inte är intresserad är det möjligt att hon hade låtit bli att svara. Men med tanke på att det specifikt bads om ett svar oavsett känns det lite "taskigt". Nog för att det hade talat ett tydligare språk än det sms hon nu skickade, men ändå... Kan mycket möjligt vara så att hon med detta sms försöker dumpa lite snyggt och schysst sådär, ovetades om att resultat blir precis det motsatta, dvs du är nu tills vidare lämnad i ovisshet. Om hon inte är intresserad alls hade det varit hur lätt som helst för henne att skriva det rakt ut. Men många tjejer är nog lite småmesiga med att va rättframma just på den punkten.

 

Min slutsats blir att hon i bästa fall är osäker. Tillräckligt osäker för att det får bli upp till Stahl att ta nästa steg igen om det skall kunna bli nåt. Finns ju ingen anledning att inte göra det, du vinner ju som sagts hur som!

 

F.ö tycker jag du ska ta reda på om det finns nån annan lirare med i bilden... Nåt ex/olycklig kärlek som spöker. Skulle ju kunna förklara hennes osäkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumpad blir man först när tjejen börjar skicka folk efter en och lämnar in begäran om besöksförbud. Innan dess kan man ju inte bara GE UPP?

 

Hur mycket utestående lån har du till Jennez...?

 

Nja, vad menar du nu? Min erfarenhet är att de ofta inte själva vet vad de vill. Och när de säger "Nej tack, du är så x*" så ska man snarare vara jävligt PÅ - liksom PUSHA lite - än att backa, för det betyder ofta precis tvärtom. Så är det.

 

(* = "ful", "avskyvärd", "avtändande", "påträngande", "all fucking OVER", "skrämmande lik nån som stod och kollade in genom mitt fönster sent igår kväll", "genomjobbig" - I've heard them all)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"avnjuta stock", det är något med det uttrycket som gör mig så fruktansvärt kåt.

 

Tvartom for mig. Jag vill inte "avnjuta stock".

 

Dessutom vet vi ju inte vad det har ar for brud egentligen. Hon ar ju allmant skum sa det ena behover val knappast utesluta det andra i det har fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I egenskap av tjej skulle jag vilja komma med några reflexioner på det Wagghos flickvän sa.

 

1. Om hon verkligen var intresserad hade hon svarat när han ringde, alt ringt upp när hon såg det missade samtalet. Om detta av någon anledning inte blev av innan hon fick smset borde hon varit betydligt tydligare i sitt svar och poängterat att hon ville ses igen, t ex genom att förslå en specifik annan dag.

 

Det tror och tycker jag också. Dock kan "osäkerhetstemat" göra att hon inte svarar eller ringer upp också.

 

2. Om hon är tveksam kan man mycket väl tänka sig det svar hon gav.

 

Troligen.

 

3. Om hon inte är intresserad är det möjligt att hon hade låtit bli att svara. Men med tanke på att det specifikt bads om ett svar oavsett känns det lite "taskigt". Nog för att det hade talat ett tydligare språk än det sms hon nu skickade, men ändå... Kan mycket möjligt vara så att hon med detta sms försöker dumpa lite snyggt och schysst sådär, ovetades om att resultat blir precis det motsatta, dvs du är nu tills vidare lämnad i ovisshet. Om hon inte är intresserad alls hade det varit hur lätt som helst för henne att skriva det rakt ut. Men många tjejer är nog lite småmesiga med att va rättframma just på den punkten.

 

Grejen är ju att hon inte haft något problem att vara rättfram hitintills med att hon aldrig blir intresserad och att det är stor risk att hon är jätteintresserad "nu" (när vi var hos henne) men i att hon nästa dag kanske inte skulle känna något alls. Mitt SMS verkligen tigger om att hon ska skriva "Ledsen, jag tycker inte vi ska träffas mer.." eller dylikt.

 

Min slutsats blir att hon i bästa fall är osäker. Tillräckligt osäker för att det får bli upp till Stahl att ta nästa steg igen om det skall kunna bli nåt. Finns ju ingen anledning att inte göra det, du vinner ju som sagts hur som!

 

Okej, det förstår jag att du tycker i egenskap av tjej. Du måste dock förstå att det är bara okej att förnedra sig _så_ många gånger, sen är det helt enkelt inte festligt längre. Om hon nu i bästa fall är osäker så är chansen att det skulle vändas till intresserad och ett positivt resultat drygt 2%. Sen har vi också risken att hon även efter det komma att turna negativ igen. Det är en avsevärd risk. Är det värt att gå och tänka på det och må över det bara för den lilla chansen att det ska funka? Är det värde?

 

I min värld så får hon höra av sig om det finns något intresse, och jag tror att hon kommer att göra det OM hon är intresserad. Gör hon inte det tvivlar jag på att några fortsatta aktioner från min sida kommer ha någon effekt.

 

F.ö tycker jag du ska ta reda på om det finns nån annan lirare med i bilden... Nåt ex/olycklig kärlek som spöker. Skulle ju kunna förklara hennes osäkerhet.

 

Hon är bitter över relationer/förhållanden, det har hon sagt uttryckligen. Så det är väl inte en omöjlighet. Nu är det dock så att jag är ett sånt jävla kap, och vi skulle kunna idiotförklara henne ifall hon inte inser att det är läge att släppa alla gamla spöken i garderoben och ta mig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det förstår jag att du tycker i egenskap av tjej. Du måste dock förstå att det är bara okej att förnedra sig _så_ många gånger, sen är det helt enkelt inte festligt längre. Om hon nu i bästa fall är osäker så är chansen att det skulle vändas till intresserad och ett positivt resultat drygt 2%. Sen har vi också risken att hon även efter det komma att turna negativ igen. Det är en avsevärd risk. Är det värt att gå och tänka på det och må över det bara för den lilla chansen att det ska funka? Är det värde?

 

Nja, att man ska våga ta lite risker tycker jag gäller alla, i synnerhet tjejer som ju oftast är mycket sämre på det än killar. Killar tycks ha mer vana av att utsätta sig för situationer där de kan bli dissade/dumpade/få ett nej, medan tjejer ofta unviker sådana situationer av rädsla för att få just ett nej. (ja, jag vet att jag generaliserar.) Vilket ju inte är till gagn för vare sig tjejer el killar, skulle vara bättre om tjejer också blev bättre på att ta initiativ. Om det finns ett visst intresse från hennes sida tycker jag att hon bör höra av sig till dig, men hon läser ju troligen inte här, och därför ger jag dig det rådet istället ;).

 

Risken för förnedring är ett billigt pris att betala för chansen till livslång kärlek. :)

 

 

Hon är bitter över relationer/förhållanden, det har hon sagt uttryckligen. Så det är väl inte en omöjlighet. Nu är det dock så att jag är ett sånt jävla kap, och vi skulle kunna idiotförklara henne ifall hon inte inser att det är läge att släppa alla gamla spöken i garderoben och ta mig istället.

 

Då är risken att det finns nån hon inte kommit över ganska stor mao... Eller så är hon bara allmänt rädd för att bli lämnad/sårad igen. I så fall kanske hon ser till (undermetvetet måhända) att hon inte bli intresserad av nån förrän denne visat tillräckligt stort intresse. Ett sms om en vecka om hon inte hört av sig kan ju aldrig skada...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken för förnedring är ett billigt pris att betala för chansen till utdragna vårdnadstvister, år av terapi och livslång betalning av underhåll.

 

FYP

 

Du får i egenskap av den antagligen enda kvinnliga deltagaren i diskussionen gärna hjälpa till att utforma detta sms som ska skickas eftersom folk har gjort klart för mig att det inte är min starka sida.

 

Var inte rädd för att fråga MIG! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...