Gå till innehåll

Okocha torskar i: PLO, FLT, NLT, SnG samt MTT


okocha

Recommended Posts

Tjena jag heter Daniel, 19 år gammal bor jag i ett litet, litet studentrum i Uppsala. Jag studerar just nu första terminen vid Uppsala Universitet.

 

BAKGRUND

Jag har spelat poker på nätet i drygt två år nu, först freerolls och playmoney, men efter att jag fyllde 18 har jag endast spelat för riktiga pengar. Jag har spelat mestadels cashgame, från början enbart NL Texas, men det gick senare över PottLimit Omaha. Efter att nästan ha gulat alla pokerpengar på PLO400 cashade jag ut det som var kvar.

 

 

Nu hade jag tänkt mig att undvika skottningar och hålla mig på en lagom nivå i förhållande till rullen. Spelen som jag kommer spela nu är HU SnG NL och FL Texas shorthanded. FL-spelet kommer att ske på WorldPX, och Headsup-spelet på PokerStars. Tänkta nivåer är 22+1 och 33+1,5 på Stars, och FL 1/2, FL 2/4, på Wpx. Skottning kommer (förhoppningsvis) undvikas i största möjliga utsträckning.

 

 

Mål med dagboken

-Skriva varje dag

-Plussa på spelet på Wpx (cashbacken cashas ut till neteller)

-Snitta 60% vinster i HU-matcherna (ROI på 14,8%) *Gett upp detta målet*

-Spela på Wpx minst 5 timmar i veckan

-Spela minst 50 HU-matcher i veckan *Slutat spela HU-matcher*

-Posta intressanta HH:s (där jag inte vet hur jag ska spela)

-Inte tilta

-Läsa någon pokerbok

-Få fler än en läsare (vet en som kommer följa dagboken)

Alla mål gick åt helvete, får försöka hitta på nya, superlätta mål till december

 

Detta får vara målen november ut, men inför December blir det mer resultatorienterade mål.

 

Nu börjar jag med första grinden, HU SnG, återkommer med resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen avslutad. HU-SnG var spelet och det började uselt, inga vunna coinflips, samt några felbeslut. Var väl inga intressanta händer egentligen, spelet var ganska standard.

 

Resultat:

HU SnG 22+1

spelade: 13

vunna: 5

resultat($): -79$

ROI): -26,42%

 

HU SnG 33+1,5

spelade: 13

vunna: 7

resultat($): +13,5$

ROI): 3,01%

 

Får hoppas att det är mer gröna siffror i kommande poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer följas! lycka till!

EDIT: vad har du för BR?

 

Tack, kul att någon vill följa lilla mig. Min br är utspridd på neteller, stars och wpx, vad den ligger på för tillfället vet jag inte. Runt 2k$ kanske?

 

Ok, kollade upp detta, br ligger utspridd såhär:

 

Neteller: 730,04$,

Wpx: 512,15$

Stars 578,10

 

När jag räknar får jag det till 1820,29$.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra HU sessionen avslutad, återigen backar jag, på 23$-nivån vann jag endast 8 av 22, på 34,5-nivån vann jag dock 13 av 23. Jag förlorar många coinflips, ja de flesta matcher jag förlorar förloras på en coinflip. Jag kanske borde försöka undvika coinflips mer?

 

Ibland går det dock lätt! Sessionens första hand för övrigt...

 

 

Resultat so far:

HU SnG 22+1

spelade: 35

vunna: 13

resultat($): -233$

ROI): -28,94%

 

HU SnG 33+1,5

spelade: 36

vunna: 20

resultat($): +78$

ROI): 6,28%

 

Ligger back för tillfället, ingen bra dagboksstart :cry: men det får bli nya tag. Nu ska jag käka, möjligen blir det lite FL sen, men inte alls säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite FL såhär på kvällskvisten, backade ca 70$ på de 237 händerna jag spelade (2/4), fullt med utdragningar hela tiden :( , det känns iaf som att det blev ett par intressanta händer.

 

 

Seat 1 (playing) : Player 1 (95651), amount $254,75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2 (183932), amount $83, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : flugan87 (201925), amount $226,46, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4 (164351), amount $34,25, amount bet $0, penalty (None)

flugan87: Small Blind ($1)

Player 4: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to flugan87: :Kd::Jd:

Player 1: Raise ($4)

Player 2: Fold

flugan87: Call ($3) (rätt spelat? höja tillbaka?)

Player 4: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: :Js::2c::Kh:

flugan87: Bet ($2) (betar ut på floppen, standard?)

Player 4: Fold

Player 1: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: :Qd:

flugan87: Check ($0) (väljer här att checka för att få en checkraise, borde jag betat ut?)

Player 1: Bet ($4)

flugan87: Raise ($8) (får min checkraise)

Player 1: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: :4h:

flugan87: Bet ($4) (betar ut efter checkraisen)

Player 1: Raise ($8)

flugan87: Raise ($8) (slår om igen, vad ska han ha liksom?)

Player 1: Call ($4)

 

Resultat kommer senare, vill gärna ha någon kommentar först....

 

*varning för gnäll*

Under Sessionen känndes det annars som om detta var standard

flugan87: Small Blind ($1)

Player 5: Big Blind ($2)

** Dealing Down Cards **

Dealt to flugan87: :3c::Kh:

Player 1: Fold

flugan87: Raise ($3)

Player 5: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: :7h::Kc::Jh:

flugan87: Bet ($2)

Player 5: Call ($2)

** Dealing Turn **

Community cards: :8c:

flugan87: Bet ($4)

Player 5: Raise ($8)

flugan87: Call ($4)

** Dealing River **

Community cards: :9d:

flugan87: Check ($0)

Player 5: Bet ($4)

flugan87: Call ($4)

** End Round **

** Evaluate **

Player 5: Show Cards ($0)

flugan87: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $35, Rake $1

Summary flugan87: bet $17, won $0, net $-17, HoleCards :3c::Kh:

Summary Player 5: bet $16, won $35, net $19, HoleCards [6h, Ts], HiHand [a straight, seven to jack] [Jh, Ts, 9d, 8c, 7h], won $35 from main pot

 

Har fler liknande om någon är intresserad av gnäll :P

 

Kommentera gärna den första iaf!! (om det nu är någon som läser denna dagbok... annars får jag väl fortsätta med mitt tanklösa pladder ändå...)

God Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag sämst i världen på poker? Backade även idag, spelade totalt 72 HU, vann endast 28 av dessa, antingen är jag kass eller så har jag otur. Optimist som jag är säger jag att det är otur....

Jag hamnade för övrigt all-in preflop med KK sex ggr idag, mötte AA tre av dessa, AQ en gång, 77 en gång och A8 den sista. Vann den mot 88 annars förlorade jag, jobbigt... Jag fick även in alla marker med QQ på regnbågsfloppen KQ6 och lyckas torska mot AK som drar in stegen.... hela dagen har folk hittat alla möjliga sätt som de kan dra ut mig på, tilta av mig i en 3$ mtt där jag gick in och ställde varje hand, bara för att kunna dra ut någon fisk, det funka hyfsat, tiltkänslan försvann iaf.

 

Sen kan jag tyvärr inte skylla allt back på utdragningar, vissa händer har jag spelat uselt, synat när jag VET att jag är slagen, bluffat mot callingstations, trott att spelare bluffat som inte har höjt någon hand tidigare, o.s.v. Om jag skärper mig och släpper alla utdragningar vet jag att resultatet kommer förbättras.

 

PokerStars Game #6932736165: Tournament #35375859, $33.00+$1.50 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2006/11/07 - 18:00:56 (ET)

Table '35375859 1' 2-max Seat #1 is the button

Seat 1: (1280 in chips)

Seat 2: ray8ernation (1720 in chips)

: posts small blind 15

ray8ernation: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to :5c::7c:

: raises 60 to 90

ray8ernation: raises 60 to 150

: calls 60

*** FLOP *** :6h::5d::8c:

ray8ernation: checks

: bets 180

ray8ernation: raises 1390 to 1570 and is all-in

 

Vad ska jag göra här? I efterhand så tycker jag fold verkar vettigast, känns som att jag är slagen här, stegdraget talar dock till min fördel. Vad kan han ha? Jag synade i alla fall och han visade upp :Ac::As: och jag var borta ur en turnering till.

 

vunna coinflips, samt några felbeslut. Var väl inga intressanta händer egentligen, spelet var ganska standard.

 

Resultat sammanlagt

HU SnG 22+1

spelade: 59

vunna: 24

resultat($): -301$

ROI): -22,18%

 

HU SnG 33+1,5

spelade: 84

vunna: 39

resultat($): -324$

ROI): -11,18%

 

Får hoppas på bättring! Vill även ha lite mer kommentarer, någon måste väl läsa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har alltså backat 1/3 av din totala rulle?.....verkar ju stabilt

 

Ja, det har jag gjort, inte särskilt stabilt, det håller jag med om... jag måste koncentrera mig bättre, och bara spela när jag är 100-procentigt skärpt. Jag har åkt på en del bad beats, och jag hänger upp sig på dem istället för att koncentrera mig på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, inget spel idag, jag har iställer vart social och vart på fest, riktigt skönt med ett litetet break. Igår spelade jag lite FL3/6, gick break-even ungefär, vilket betyderr att jag plussa pga rakebacken, dock vet jah inte exakt hur mycket. En svår hand komemr nedan, jag vill gärna ha några kommerntaretr på spelet, skitsamma om ni inte spelar FL i vanliga fall, kommentera ändå vetja!! Ni kanske lär er nått iaf....

 

Hand ID 70671798

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 22:31:00 09-11-2006 ET

Table 'Ring Game (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 4 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 0 to 5

Seat 0 (playing) : flugan87, amount $148.98, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $38.75, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $118.42, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $201.04, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $106, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $111.75, amount bet $0, penalty (None)

Player 5: Small Blind ($1)

flugan87: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to flugan87: [Kc, Kh]

Player 1: Fold

Player 2: Raise ($6)

Player 3: Fold

Player 4: Call ($6)

Player 5: Fold

flugan87: Raise ($6)

Player 2: Raise ($6)

Player 4: Call ($6)

flugan87: Call ($3) Preflop: Standard att trebetta, synar givetvis en capning

** Dealing Flop **

Community cards: [8s, 9h, 5d]

flugan87: Bet ($3) Betar ut på floppern.

Player 2: Raise ($6)

Player 4: Fold

flugan87: Call ($3) Synar reraisen. (borde jag 3betta här?)

** Dealing Turn **

Community cards: [4s]

flugan87: Check ($0)

Player 2: Bet ($6)

flugan87: Call ($6) (För passivt? borde jag lägga?)

** Dealing River **

Community cards: [8d]

flugan87: Check ($0)

Player 2: Bet ($6)

flugan87: Call ($6) Borde jag slå om här? har jag spelat handen passivt? borde jag lagt mig på någon garta?

** End Round **

 

Rwsultat komemr senare, vill ha någon kommerntar först.

Gonatt allihoap!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant känns trebet på flop, alternativt b/c + c/r turn som det bästa. Jag hade dock trebetat flop.

 

Jo, jag synade bara floppen för att kunna checkraisa på turn, men av någon anledning fegade jag ur och synade ner istället. Om jag trebettar flopp, och han cappar, vad bör planen för resten av handen vara? Resultat på handen kommer i morgon någon gång.

 

Idag har jag inte spelat något än, jag har faktiskt varit social även idag... jag har nämligen kört en 6-timmars session nere på O'learys, först Man c-Newcastle, följt av Everton-Aston villa och slutligen såg jag när Man U visade Blackburn hur fotboll ska spelas. Nu tänkte jag dock grinda lite FL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant känns trebet på flop, alternativt b/c + c/r turn som det bästa. Jag hade dock trebetat flop.

 

Jo, jag synade bara floppen för att kunna checkraisa på turn, men av någon anledning fegade jag ur och synade ner istället. Om jag trebettar flopp, och han cappar, vad bör planen för resten av handen vara? Resultat på handen kommer i morgon någon gång.

 

Jag betar turn och synar ner om jag blir höjd.

 

 

Idag har jag inte spelat något än, jag har faktiskt varit social även idag... jag har nämligen kört en 6-timmars session nere på O'learys, först Man c-Newcastle, följt av Everton-Aston villa och slutligen såg jag när Man U visade Blackburn hur fotboll ska spelas. Nu tänkte jag dock grinda lite FL

 

Men herregud, 6 timmars sessioner. Vi brukar ibland köra 12 timmars istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ruterkung för tipsen, mycket värdefullt!

 

Resultatet för handen kommer här:

 

** Evaluate **

Player 2: Show Cards ($0)

flugan87: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $70, Rake $3

Summary flugan87: bet $27, won $70, net $43, HoleCards :Kc::Kh: HiHand [two pairs, kings and eights] :Kh::Kc::8s::8d::9h:, won $70 from main pot

Summary Player 2: bet $24, won $0, net $-24, HoleCards :Jd::Jh:

 

Han hade alltså JJ, och jag hade vunnit en större pott om jag inte varit så passiv, det får bli en läxa till nästa gång...

 

Men herregud, 6 timmars sessioner. Vi brukar ibland köra 12 timmars istället :)

 

Jo, jag skulle kunna va där flera dygn, men grejen är det att det blir dyrt för en fattig student som mig... iaf ska jag nog dit en sväng idag också.

 

Började med att spela 4 HU SnG igår, förlorade alla på coinflips. Jag ger upp med dessa nu. Sedan spelade jag en 22$ freezout, trodde jag... det var istället en rebuy som slutade med en hundring back ungefär, och inga pengar. De slantarna som ligger kvar på stars kommer användas till lite mtt:s dåd och då.

 

Spelade lite 2/4 och lite 3/6 igår, låg back innan gårdagens skönaste hand kom:

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 71051253

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 21:06:00 11-11-2006 ET

Table 'Represent (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 5 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 0 to 5

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $204.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $156.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $150, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $146, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : flugan87, amount $157.48, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $225, amount bet $0, penalty (None)

Player 0: Small Blind ($1)

Player 1: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to flugan87: :Ah::Jh:

Player 3: Fold

flugan87: Raise ($6)

Player 5: Raise ($9)

Player 0: Raise ($11)

Player 1: Call ($9)

flugan87: Call ($6)

Player 5: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: :Kh::6h::8s:

Player 0: Bet ($3)

Player 1: Fold

flugan87: Call ($3)

Player 5: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: :7h:

Player 0: Bet ($6)

flugan87: Call ($6)

Player 5: Raise ($12)

Player 0: Raise ($12)

flugan87: Raise ($18)

Player 5: Call ($12)

Player 0: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: :9c:

Player 0: Check ($0)

flugan87: Bet ($6)

Player 5: Call ($6)

Player 0: Call ($6)

** End Round **

** Evaluate **

flugan87: Show Cards ($0)

Player 5: Muck ($0)

Player 0: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $144, Rake $3

Summary Player 0: bet $38, won $0, net $-38, HoleCards :Th::Td:

Summary flugan87: bet $39, won $144, net $105, HoleCards :Ah::Jh:, HiHand [a flush, ace high] :Ah::Kh::Jh::7h::6h:, won $144 from main pot

Summary Player 5: bet $45, won $0, net $-45, HoleCards :Kd::Qh:

 

Slutade sessionen 4$ back, vilket återigen betyder att jag plussade på rakebacken ;)

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man tolka din text som att du är ManU-fan? Gott snack iaf :D

 

KK måste du spela mycket mycket hårdare ja.

 

Med AJ och nötfärgsdraget kan du mycket väl höja redan på flop. Inget måste dock.

Synar du första betet på turn för att killen efter ska höja eller för att få ett overcall? Om du är relativt säker på att han kommer höja om du bara synar är det ju såklart bra. Annars bör du ha mer än en person bakom dig för att det ska kunna löna sig att gå för overcalls. Höj direkt på turn alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man tolka din text som att du är ManU-fan? Gott snack iaf :D

 

KK måste du spela mycket mycket hårdare ja.

 

Med AJ och nötfärgsdraget kan du mycket väl höja redan på flop. Inget måste dock.

Synar du första betet på turn för att killen efter ska höja eller för att få ett overcall? Om du är relativt säker på att han kommer höja om du bara synar är det ju såklart bra. Annars bör du ha mer än en person bakom dig för att det ska kunna löna sig att gå för overcalls. Höj direkt på turn alltså.

 

Japp, jag är Man U-fan, KK-handen vet jag att jag spelar sjukt passivt, tanken var att checkraisa turn, men jag fegade ur.

 

Angående AJ-handen: Jag höjer väl floppen hälften av gångerna i det läget, men i och med att det var cappat preflopp tror jag det är liten chans att båda lägger. Sen på turn vill jag ha en overcall, någon som vill dra med ett halvhögt hjärter, men det är fel med bara en spelare bakom alltså? Jag borde i övrigt spela mer aggresivt överlag, blir sjukt passiv i vissa situationer.

 

Jaha, om detta stämmer så har jag gjort mitt i denna dagboken iallafall...

 

Jo, jag är United-fan, inget fel med det! Sen ser jag gärna att du är kvar i dagboken och hjälper mig att utveckla mitt spel även om du tycker jag håller på fel lag... Du kan få en kaka för besväret!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint. Skönt med seger i en tuff bortamatch när man inte har riktigt samma klara övertag som de senare matcherna. Iofs, hade inte Rooney varit på SUMPhumör hade de nog varit avgjort tidigare.

 

Angående overcalls, killen som betar ut turn har visat klart och tydligt att han vill spela. Det är rätt sannolikt att han minst synar din turnraise, det är alltså troligt att du får in ett extra big bet av honom. Han kan ju oxå trebeta och då kan du cappa för att få in deg ;)

 

Hade du haft två eller flera pers bakom dig hade du kunnat få två overcalls istället. Sannolikheten att någon av dem höjer är ju också större än med bara en...obviously :roll: Med bara en bakom är det mesta du kan få ut ett overcall.

Nu funkade det ju bra eftersom han både höjde och sen synade två bets med ett mellanpar...hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metaddict: Tack för svaren, känns väldigt logiskt när man tänker på det, det gäller att någon får en att tänka bara!

 

Spelade förövrigt en session Fl idag, spelade väl runt 500 händer på 2/4 och 3/6, spelade aggresivare än vad jag gjort tidigare, kändes riktigt bra. Jag förlorade dock några stora potter där det inte var mycket att göra, låg ca 120$ back som mest, men vände och slutade med ca 40$ upp.

 

Riktigt svår hand, jag har ingen aning om vad jag ska göra på turn, känner mig slagen, så jag lägger mig. Rätt eller fel?

 

Hand ID 71226757

$3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 18:39:00 12-11-2006 ET

Table 'River (6 Max)', 6 seats max, Real money

Seat 3 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3

Note: seat IDs range from 0 to 5

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $418.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $90.50, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (sitOut) : Player 2, amount $154.25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $284, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : flugan87, amount $137.99, amount bet $0, penalty (None)

Seat 5 (playing) : Player 5, amount $127.75, amount bet $0, penalty (None)

flugan87: Small Blind ($1)

Player 5: Big Blind ($3)

** Dealing Down Cards **

Dealt to flugan87: :Js::Ac:

Player 0: Fold

Player 1: Fold

Player 3: Raise ($6)

flugan87: Call ($5)

Player 5: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: :Qd::Ad::Jh:

flugan87: Check ($0)

Player 5: Check ($0)

Player 3: Bet ($3)

flugan87: Raise ($6)

Player 5: Call ($6)

Player 3: Call ($3)

** Dealing Turn **

Community cards: :9c:

flugan87: Bet ($6)

Player 5: Raise ($12)

Player 3: Raise ($18)

flugan87: Fold

Player 5: Call ($6)

** Dealing River **

Community cards: :2c:

Player 5: Check ($0)

Player 3: Bet ($6)

Player 5: Fold

** End Round **

** Evaluate **

Player 3: Muck ($0)

** Showdown **

Main pot $76, Rake $2

Summary Player 3: bet $36, won $76, net $40, won $76 from main pot

 

Han som la sig skrev i chatten att han hade drag, men vad kan spelare 3 ha haft? Borde jag synat ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 3/6 igår, blev utdragen några gånger, inget konstigt med det... men av någon jävla anledning slog tilten till här, backade 500$ på 40 min. Sen tog en jag paus och gick en promenad för att tilta av mig. När jag kom tillbaka satte jag mig och spelade lite 2/4, 3 timmar senare hade jag grindat tillbaka 350 av de 500 som jag brände tidigare, det var väl inga intressanta händer direkt, utan det känndes som att jag spelade bra hela andra sessionen. Nu ska jag fortsätta spela som jag gjorde då, var koncentrerad hela tiden samt att jag la mig när jag hade skithänder.

 

Sen om någon vill kommentera den handen från förra inlägget så vore det bra, jag har ingen aning om vad jag ska göra på turn där...

 

Nu ska jag käka, men sen blir det nog lite spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AJ-handen hade jag raisat pre för att ta initiativet och för att isolera, handen hade varit lättare HU. Jag har allmänt svårt att släppa händer i stora potter där jag har ståldrag och en hand med sd-value, ett A eller J ger dig förmodligen bästa handen så jag hade nog synat. Dessutom behöver Player 3 inte vara särskilt aggro för att sitta på AT eller typ KJ, K9, J9 i ruter. Det är ju dock inte en kul sits att syna turn eftersom du blir väldigt commitad att syna en bet på rivern oförbättrad och att syna två raise på turn bara för att checksyna rivern känns riktigt kasst. Då känns ju släppet på turn bättre, men jag hade nog fan synat turn, skrikit ESS och check-svurit-synat rivern oförbättrad, men sen om det är rätt vetetusan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog faktiskt foldat turn med. Jag tror att du väldigt ofta bara har 3 outs här. Vad ska knappen ha? Set eller KT känns väldigt troligt här. Den enda handen du slår är väl :Jd::Td: och den är ändå inte särskillt trolig. A9 kanske kanske han kan ha men det blir väldigt dyrt för dig och BB kan ju cappa också. Jag hade foldat men höjt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...