Gå till innehåll

NLT - SH, AA får rejält mothugg


3hjuling

Recommended Posts

Hej hallå. Tänkte höra om någon har några tankar kring mitt spel och hur ni hade agerat efter att han pushar.

 

 

** Game ID 1021767482 starting - 2006-11-06 00:21:50

** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- JOL85 sitting in seat 1 with $125.10

- gargravarr sitting in seat 2 with $143.87 [Dealer]

- 3hjuling sitting in seat 3 with $92.50

- amatar sitting in seat 4 with $26.09

- eeken123 sitting in seat 5 with $104.10

- PrepCard77 sitting in seat 6 with $121.82

 

3hjuling posted the small blind - $0.50

amatar posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to 3hjuling: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

eeken123 folded

PrepCard77 called - $1.00

JOL85 called - $1.00

gargravarr raised - $4.00

3hjuling raised - $10.50

amatar folded

PrepCard77 called - $10.50

JOL85 folded

gargravarr called - $10.50

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, 9 of Clubs, 6 of Hearts

3hjuling bet - $24.00

PrepCard77 raised - $48.00

gargravarr went all-in - $133.37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

limpsynaren är väl största faran, den andra har väl troligast ett överpar.

 

 

Men måste väl ändå kunna vänta t ett bättre läge? Inte så ofta 2spelare gör såhär och AA fortfarande e bäst. Men med tanke på hur spelet kan se ut på NL100 så ser jag inga fel i att syna, men jag hade nog lagt mej motvilligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn! Det är ju han som höjde preflop som har gått all in, chansen att openlimparen har något vettigt känns inte tillräcklig för att du ska kunna trippla upp du behöver investera 50$ för att vinna minst 180$ och som mest 210$ enda möjliga hand jag kan se slå dig är en värdelöst spelad 67s, 99 tror jag inte en sekund på. Kan tänka mig att nån annan också har AA just i detta fallet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 tror jag inte en sekund på. Kan tänka mig att nån annan också har AA just i detta fallet =)

 

och varför ska 9,9,vara så heeeelt otrolig :roll: ???

 

De kan ha träffat 6:an eller 9,9 fast 10,10 - K,K är lika troliga så jag skulle nog synat

 

Vilken nivå spelar du och hur länge, vill bara höra ditt resonemang lite mer noga för att han just ska ha 99 där. Jag skulle personligen aldrig spela 99 på den floppen så hårt, ska man va rädd för att bli utdragen av AA och därför bara i bästa fall få med sig en person också. Också om man möter normalfisken tror inte jag de skulle vilja beta så här, de slowspelar...

Nu menar jag rent generellt men kom ihåg att du bara behöver behöver vinna 1/4 gånger här vilket absolut motiverar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag en firre, men varför ska man inte kunna kasta?

Om det enbart vore så att man var uppe mot enbart den förste som bettade, gragavarr, vore det väl en sak. Däremot när limpsynaren miniraisar en, och gragavarr går allin sedan, känns det ju inte helt stabilt att syna. Känns som att överspela AA att syna.

Nog för att man kan ha gragavarr slagen, men knappast bägge känns det som. Erfarenhetsmässigt känns det som att man stirrar in två nior på någon där, troligast limpsynaren.

Dessutom är det väl inte otänkbart att gragavarr sitter på AA, och då drar man ju dessutom dött om limparen träffat fh (eller sitter med en mindre trolig sexa)

Kanske att jag är vek, men jag hade kastat här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpar eller 99 känns ju troligast.

Själv skulle jag nog ha reraisat pre till minst 12$. Gillar inte den där typen av fjuttreraisar. En som sitter med en hand som A6 skulle mycket väl kunnat stanna kvar i potten när han bara behöver syna 6$ i en 30$ pott.

 

Själv kan jag inte se hur man ska kunna folda detta. Så fort du c-betar har du nästan committat dig. Om du är rädd för 99 eller en 6:a ska du checka för att se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 tror jag inte en sekund på. Kan tänka mig att nån annan också har AA just i detta fallet =)

 

och varför ska 9,9,vara så heeeelt otrolig :roll: ???

 

De kan ha träffat 6:an eller 9,9 fast 10,10 - K,K är lika troliga så jag skulle nog synat

 

Vilken nivå spelar du och hur länge, vill bara höra ditt resonemang lite mer noga för att han just ska ha 99 där. Jag skulle personligen aldrig spela 99 på den floppen så hårt, ska man va rädd för att bli utdragen av AA och därför bara i bästa fall få med sig en person också. Också om man möter normalfisken tror inte jag de skulle vilja beta så här, de slowspelar...

Nu menar jag rent generellt men kom ihåg att du bara behöver behöver vinna 1/4 gånger här vilket absolut motiverar syn.

 

Med en all-in så representerar du färgdraget, så man kan få syn från alla möjliga konstiga händer som drar nästintill dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...