Gå till innehåll

Hur mycket plus eller minus ligger ni på?


Lilly77

Recommended Posts

Började lira i december 05. Startade från $0 på everestpoker i deras SNG med en prispott på $0.1.

 

Idag har jag totalt vunnit cirka 18 344kr, varav 5600kr är uttagna - resten kvar som rulle.

Det enda jag saknar är en MTT klonk, min största vinst där är 50€ :(.

 

Har höjt nivå hela tiden och började med SNG men föredrar nu CG.

Lirar oftast NLSH25 men ska vid månadens slut byta upp mig till NL50 och samtidigt ta den första pokerfria veckan under hela min pokerkarriär. :D

 

Ganska bra resultat, eller vad tycker ni?

 

Kan du precisera? :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Började lira i december 05. Startade från $0 på everestpoker i deras SNG med en prispott på $0.1.

 

Idag har jag totalt vunnit cirka 18 344kr, varav 5600kr är uttagna - resten kvar som rulle.

Det enda jag saknar är en MTT klonk, min största vinst där är 50€ :(.

 

Har höjt nivå hela tiden och började med SNG men föredrar nu CG.

Lirar oftast NLSH25 men ska vid månadens slut byta upp mig till NL50 och samtidigt ta den första pokerfria veckan under hela min pokerkarriär. :D

 

Ganska bra resultat, eller vad tycker ni?

 

Kan du precisera? :lol::lol:

 

Cirka 10-40$ mer eller mindre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en gammal stöt nästan 50 som började spela som hobby i Juli i år. Har aldrig förut spelat någonting överhuvudtaget (inte ens en tipsrad eller lotto eller whatever).

Började med 200kr på SvS och har nu spelat drygt tre månader "effektivt" som kvällssyssla medan man tittar på TV (4bord, fullring, NL, micronivå). För närvarande ligger jag +14000 kr.

 

Jag kan säkerligen inte spela poker alls men jag har ett enormt tålamod, kan räkna och har bra simultankapacitet.

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som är FISKEN!!! :lol:

Har absolut inga problem att betala alla ni proffs för att få utöva min nyfunna hobby (spelat sedan årsskiftet). Lyckades vinna $3500 genom att komma fyra i en Everest 50K garant. i somras. Detta gör att jag ligger kraftigt plus, men utan denna framgång hade jag nog legat ca $1000 back på 10 mån.

Tanken är väl att kunna vinna ngn plats i ett live-event så småningom, men att tillbringa 8 tim + vid borden varje dag ser jag som ett säkert sätt att bli heeelt avtänd på poker så jag fortsätter nog att betala av Er som väljer det livet i stället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ärligt svar då.

Har spelat 1 år och 10 mån.

År 1 var riktigt katastrofalt. Spelade 0,1/0,2 och efter små vinstperioder idiotskottade jag 0,5/1, 1/2 och till o med 2/4 och gulade gång på gång samt pytsade in mer pengar för att börja om...osv osv osv. Resultat år 1 -3500 $. Skratta ni...men jag är i alla fall ärlig. :evil:

Kort break efter mitt första poker år då jag passade på att plöja lite böcker och gav mig f_n på att hålla mig till sund BR-management. Började om med de 400 $ jag hade på pokerkontot efter år 1 och har till dags dato jobbat mig upp till ca 4000 $. Så det har tagit mig nästan 2 år att nå och passera even, och det är först de sista 3 månaderna jag känner att jag äntligen fått ordning på mitt spel och plussar stadigt. Har verkligen varit en slowstarter när det gäller poker. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag e back ett par (7-8) lax tack vare att jag är en jävla fisk! (backet ligger på cg eftersom jag är kung av sng.... ), spelar alldeles för högt och alldeles för dåligt för mitt eget bästa !

Tycker du om att förlora?

 

Ja så är det nog helt klart, men denna veckan har jag hållt mig till Sng så nu e jag plus ett par lax istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Ganska många skulle jag tro. Men det är ju inte omöjligt om man spelar många timmar. Men varför spela NL50 om man dragit in 20k$? Då borde man ju kunna dra in 40 k$ på NL100.

 

Knappast. Kan vara stora skillnader mellan dessa nivår. En vinnande spelare på NL50 kan inte vara säker på att vara vinnande på NL100. Sen kan man ju också vara vinnande på NL100 men ändå tjäna mer på NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Svinstor skillnad mellan NL25 och NL100. Även mellan NL50 och NL100.

 

~$20k på NL50 under nåt år

men det var länge sen jag plussade...

20k i dollar är ju ca 150000 kronor! Det låter som om många med "lätthet" har spelat upp till sådana i mina ögon enorma summor trots att de bara har spelat vid lowstake-bord. Jag undrar hur många det är som ljuger eller överdriver för att framstå som skickliga spelare?

 

Ganska många skulle jag tro. Men det är ju inte omöjligt om man spelar många timmar. Men varför spela NL50 om man dragit in 20k$? Då borde man ju kunna dra in 40 k$ på NL100.

 

Knappast. Kan vara stora skillnader mellan dessa nivår. En vinnande spelare på NL50 kan inte vara säker på att vara vinnande på NL100. Sen kan man ju också vara vinnande på NL100 men ändå tjäna mer på NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat sen 2003 och ligger väl runt 10.000kr plus. Köpt en jäkla massa prylar o rest en del för mina vinster, har dessutom inte bokfört allt som jag egentligen borde. Så jag är inte helt säker. Just nu funkar inte särskilt mycket i mitt spelande så jag får göra nåt radikalt eller sluta för i år.

 

Har backat lite för myclet i år men jag har åtminstone nått målet om minst en turneringsvinst om året. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e väl 60 000 plus på 2 år sporadiskt spelande. Spenderade det mesta på ett halvår i barcelona med min flickvän. Det e fan det jag spelar för, kunna göra saker IRL, inte bara sitta o grinda som vissa utan liv gör. Jag lever medan jag e ung, pengar o skit kommer senare i livet

 

Vilken tråkig livsinställning. Resten av livet skall alltså levas i misär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e väl 60 000 plus på 2 år sporadiskt spelande. Spenderade det mesta på ett halvår i barcelona med min flickvän. Det e fan det jag spelar för, kunna göra saker IRL, inte bara sitta o grinda som vissa utan liv gör. Jag lever medan jag e ung, pengar o skit kommer senare i livet

 

Vilken tråkig livsinställning. Resten av livet skall alltså levas i misär?

1-1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...