Gå till innehåll

SnG -SH. Scary turn mot usel Fi


Plinga

Recommended Posts

SB är klassen clown och är en fruktad synstation. Han har inga problem att syna utan drag utan par. På turn kommer bland de sämsta korten i leken. Mot denna Fi känns det ändå som en given valuebet. Hans HD är (nog) inte speciellt långt ifrån random även efter hands flop syn.. Frågan är hur mkt jag ska betta, trots allt hyffsat troligt att tomten drar till ~4 outs. I efterhand tycker jag t250 på floppen och som nu spelat t500 på turn hade varit snyggare men på floppen ville ha lite action med ett monster mot en synstation och på turn blev jag trots allt lite skrämd . Vad tycks?

 

$22 No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

 

Stack sizes:

UTG: t722

CO: t5202

Button: t2933

SB: t1462

Hero: t1681

 

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with T:spade: J:diamond:

UTG folds, CO calls t100 (pot was t150), Button folds, SB calls t50 (pot was t250), Hero checks.

 

Flop: 8:spade: 9:heart: Q:heart: (t300, 3 players)

SB checks, Hero bets t200, CO folds, SB calls t200 (pot was t500).

 

Turn: 8:heart: (t700, 2 players)

SB checks, Hero bets t400, SB calls t400 (pot was t1100).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stegar är farliga att slowspela och jag tycker 2/3 bet är att slowspela då floppen är 2-suited. Jag hade förespråkat potbet på flop för att ge riktigt dåliga odds till synmupparna.

 

Turn är jobbig. Han kan ju som så många spelare dragit till färg. Att han har kåk är ju rätt osannolikt.

Att betta turn är att lägga nästan halva stacken i potten och att du kan dra dött. Ett värdebet från SB måste du nog syna på river.

Eftersom du har position på SB så hade jag nog hellre checkat turn och synat ett bet på river. Visserligen miskar du eventuell vinstpot ifall han har skräp men du minska även förlusterna då han har träffat sin färg med 72s. Det är ju möjligt att han bluffar river då du checkade turn. Går han all-in.. ja då blir jag konfunderad och ledsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om SB var top 1% av de synviligaste spelarna jag mött så pottar jag så finns det goda möjligheter att han lägger gutshots utan överkort, två överkort eller ev. till och med botten par(även om det inte är jättetroligt :roll: ). För t200 tar han (nog) det mesta ett kort till.. Kommer turn ofarligt kan jag (troligvis) mjölka på både turn och river när han drar dött.

 

Tror jag att han har ett par eller bättre är ju pot på flop och all in turn gjutet men jag vill helst ha action från hans övriga händer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...