Gå till innehåll

NL - SH, cashgame, borde jag ha foldat min triss tidigare?


Pokemonn

Recommended Posts

OK, ska försöka beskriva mina tankar i handen. Tänker jag rätt?

Jag foldade till slut handen, men frågan är om jag borde foldat min triss på floppen?

 

Ja, inte direkt då, men efter re-raise-re-raise?

 

 

 

HERO is at seat 0 with $22.93.

MisterJayy is at seat 2 with $9.50.

mannc is at seat 3 with $8.35.

MUSTAPIC is at seat 4 with $32.81.

PatLeeman21 is at seat 5 with $1.89.

 

The dealer is seat 3.

 

MUSTAPIC posts a blind of $.05.

PatLeeman21 posts a blind of $.10.

 

(HERO is dealt :7d::7h: .)

 

Pre-flop:

HERO calls for $.10. --Synar för att få in trissen, eller överpar--

MisterJayy folds.

mannc calls for $.10.

MUSTAPIC calls for $.05.

PatLeeman21 checks.

 

The flop comes

:6d::4h::7c: .

 

--Yess, top triss! ... Neej, stege?!--

 

MUSTAPIC bets $.10.

PatLeeman21 calls for $.10.

HERO raises $.70.

 

--Fjuttraise? Nä, de ska inte få dra till stege gratis i alla fall.--

 

mannc raises $.70.

 

--Raise? Nice, nu ska jag ta hans stack!--

 

MUSTAPIC raises $4.30.

 

--Re-raise? Damn, har han triss, tvåpar, överpar? Han kan väl inte ha fått in stegen på floppen?--

 

PatLeeman21 folds.

HERO calls for $5. --Synar, men gillar det inte.--

mannc goes all-in for $6.75.

MUSTAPIC calls for $2.45.

HERO calls for $2.45. --Synar, men damn, gillar inte att TVÅ följer med så högt, någon har en fetinghand färdig och någon drar till stege (misstänker jag)--

 

The turn comes :5d: . --**#¤(%/&&"!!! Nu har någon säkert en stege i alla fall, någon av de två--

 

MUSTAPIC goes all-in for $24.46. --Jahapp. Fan, topptriss på floppen. Jag kan inte syna så fetingmycket mot två och det finns en nästan färdig stege på bordet. Fold... :( --

 

 

HERO folds.

$24.46 is pushed back to MUSTAPIC.

 

Showdown:

 

Resultatet står i vit text nedanför. Innan Ni tjyvkikar så tänk hur Ni hade spelat. Hade Ni foldat trissen efter re-raise-re-raise? Eller hade Ni foldat på turn?

 

Finns det någon som hade synat på turn?

 

MUSTAPIC shows 5h 8s.

Straight, Eight high - 8s 7c 6d 5d 4h

 

mannc shows 4c 4s.

Three Fours - 4h 4c 4s 7c 6d

 

The river comes 10h.

 

MUSTAPIC:

Straight, Eight high - 8s 7c 6d 5d 4h

 

mannc:

Three Fours - 4h 4c 4s 10h 7c

 

MUSTAPIC wins pot ($24.24).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är absolut ingen expert men jag skulle absolut inte limpat in med 77.

Nu sitter du vad jag förstår först och då skulle jag höjt för att maskera min hand för nu gav du MUSTAPIC en chans att syna billigt med sin skithand och träffa hårt.

Men jag skulle gjort som du och foldat....surt men en bra fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh, tryck direkt på floppen om de gillar sina händer så mycket, de enda som slår dig är 85 och 53. Har de det så bad luck men du har fortfarande massa 4-tals och kåk-outs. (Är dock ingen no-limitspelare).

 

Fattar heller inte din första reaktion på floppen?

yeees topset på rainbow, ånej! nån har säkert 85 för stege???

Är inte det lite väl pessimistiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar heller inte din första reaktion på floppen?

yeees topset på rainbow, ånej! nån har säkert 85 för stege???

Är inte det lite väl pessimistiskt?

 

Jo, det hade varit lite pessimistiskt. ;)

 

Nu tänkte jag att någon kan få, eller kan dra till en stege. Hade någon bara en 5 eller 89 så är det öppet stegdrag.

 

Jag tänkte inte att någon skulle ha 85... Då hade jag foldat på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh, tryck direkt på floppen om de gillar sina händer så mycket, de enda som slår dig är 85 och 53. Har de det så bad luck men du har fortfarande massa 4-tals och kåk-outs. (Är dock ingen no-limitspelare).

 

Det är sånt spelsätt som gör att jag plussar för nån inte höjt före floppen och jag med mina 85 träffar hårt och dom klarar inte av att lägga handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh, tryck direkt på floppen om de gillar sina händer så mycket, de enda som slår dig är 85 och 53. Har de det så bad luck men du har fortfarande massa 4-tals och kåk-outs. (Är dock ingen no-limitspelare).

 

Det är sånt spelsätt som gör att jag plussar för nån inte höjt före floppen och jag med mina 85 träffar hårt och dom klarar inte av att lägga handen.

Finns sjukt många sämre händer som betalar av vårt topset här att något annat spel bara är dåligt.

Tror du killen foldar några tvåpar eller set här? Inte en chans. Jämnför hur många kombinationer tvåpar/set det finns vs antal stegkombos, sedan är det rätt uppenbart vilket spel som är bäst.

 

Pokkermon: Openlimp i NL SH är no no förutom i väldigt speciella situationer. Höj alla pp först in i alla positioner men var lite mer selektiv med din SC i tidig poss. SC är ingen höjdare ur position medans ett pp är mycket lättare att spela, och få betalt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar heller inte din första reaktion på floppen?

yeees topset på rainbow, ånej! nån har säkert 85 för stege???

Är inte det lite väl pessimistiskt?

 

Jo, det hade varit lite pessimistiskt. ;)

 

Nu tänkte jag att någon kan få, eller kan dra till en stege. Hade någon bara en 5 eller 89 så är det öppet stegdrag.

 

Jag tänkte inte att någon skulle ha 85... Då hade jag foldat på floppen.

 

Du sätter ingen av dom på 85 men gör ändå en ångestladdad syn på floppen, varför? Är väl bara dega in och va glad imo.

 

Hand 1: 71.2071 % 70.87% 00.33% { 8c5h }

Hand 2: 23.9203 % 23.59% 00.33% { 7d7h }

Hand 3: 04.8726 % 04.54% 00.33% { 4d4s }

 

Känns som att du har en hyffsad equity dom få gånger han faktiskt håller stegen... Som sagt tidigare finns det ju tämligen stor chans för lägre set alt. tvåpar.

 

Mot nån sorts halvtafflig HD skulle det kunna se ut nåt sånt här...

Hand 1: 37.9396 % 31.87% 06.07% { 66, 44, 85s, 76s, 53s, 85o, 76o, 53o }

Hand 2: 37.3411 % 36.93% 00.41% { 7d7h }

Hand 3: 24.7193 % 18.65% 06.07% { TT-88, 66, 44, 85s, 76s, 53s, 85o, 76o, 53o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att limpa in är ett småfel, men att inte ställa mot rr är kardinalfel.

 

OK, så jag borde ha kört in keramiken efter RR. :)

Ska ändra på mig, och dessutom försöka limpa mindre, raisa mer.

 

Jag resonerade som så att han har stegdrag, och om det inte komer ett kort som hjälper ett stegdrag på turn (vilket som helst) så kör jag all-in, alternativt synar all-in. Tur för mig så kom ett skrämselkort och jag foldade (det visade sig att han inte behövde turnkortet, men det var tur för mig att den kom! :) ).

 

 

 

Följdfråga:

 

Hade Ni foldat turn? (om Ni mot förmodan inte hade degat in på floppen).

 

 

Och som gräddet på moset, osten i pizzan, spriten i groggen: Hur gick det senare på bordet?

 

Jo, både jag och MUSTAPIC klättrade på bra. Resten av folket byttes ut allt eftersom men vi var kvar. Till slut hade han 4 inköp och jag nästan 4 inköp.

 

Sedan prickar jag triss på floppen, igen. Och får med mig honom all-in... Och roffar åt mig hela hans stack. Kvar har han några få dollars som han torskar ett par händer senare och lämnar bordet.

 

Jag blir sittande med lite över 7st inköp. Det var reeedigt nice! Aldrig haft så mycket på ett bord tidigare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på att du lagt in typ 2 big blinds och det ligger inget i potten och du i princip måste spela för hela stacken så känns fold rätt enkelt.

 

om du bara blev raisad av en spelare är det en annan femma.

 

OK. Fold på floppen med top triss...

 

Det tod emot lite när jag såg att det var två som var med, och att det fanns möjligheter till stege. Men fold rakt av på floppen vet jag inte om jag hade klarat av faktiskt.

 

Hade det varit frågan om fold eller syna all-in på floppen så hade jag nog synat. Det var skrämselkortet på turn som fick mig att vika mig.

 

Du såg förresten att en blind var $0.1 ? Det var mer än 2BB jag var inne med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara löjligt vekt att lägga sig på den floppen. Att någon råkar ha stegen är ju förstås osis men det är minst lika vanligt att det är lägre set, tvåpar eller kanske bara ett överpar som vill trycka bort eventuella drag. Jag är i och för sig limitspelare men jag skulle inte tveka att stoppa in hela stacken så snart jag kunde på den floppen (såvida jag inte spelar om riktigt betydande summor som en t ex hel månadslön, men det gör jag ju aldrig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det tod emot lite när jag såg att det var två som var med, och att det fanns möjligheter till stege. Men fold rakt av på floppen vet jag inte om jag hade klarat av faktiskt.

 

Hade det varit frågan om fold eller syna all-in på floppen så hade jag nog synat. Det var skrämselkortet på turn som fick mig att vika mig.

 

fold rakt av på floppen är bland de äckligaste och vekaste spel som någonsain har hänt isf..

 

och varför kallsynar du bara flop`?! finns ingen anledning nånstans..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold rakt av på floppen är bland de äckligaste och vekaste spel som någonsain har hänt isf..

 

och varför kallsynar du bara flop`?! finns ingen anledning nånstans..

 

Japp, men fold hände ju inte. (och hade inte hänt heller om han hade gått all-in).

 

Jag synade flopp eftersom jag trodde att han var på stegdrag och ville se om turn var till någon hjälp för en stege. Hade den inte varit det så hade det blivit all-in på turn. Tur i oturen att det kom "rätt" kort på turn som gjorde att jag lade mig. Nu behövde han inte det kortet, men det spelar mindre roll.

 

Hade du lagt dig på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh, tryck direkt på floppen om de gillar sina händer så mycket, de enda som slår dig är 85 och 53. Har de det så bad luck men du har fortfarande massa 4-tals och kåk-outs. (Är dock ingen no-limitspelare).

 

Fattar heller inte din första reaktion på floppen?

yeees topset på rainbow, ånej! nån har säkert 85 för stege???

Är inte det lite väl pessimistiskt?

 

Problemet är väl att de sitter med väldigt djupa stackar i en limpad pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa inte in, ställ när MUSTAPIC höjer.

 

 

Grattis till ett riktigt dåligt spel. Peta in över 200BB i limpad pott med 3:e nöten...

Att folk sitter med 85 och 53 på de här borden en stor % av tiden vare sig det är limpad pott eller kraftigt höjt preflop (tex 10-30BB) kan man räkna med.

 

Var glad för att du kom billigt undan i en svår situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa inte in, ställ när MUSTAPIC höjer.

 

 

Grattis till ett riktigt dåligt spel. Peta in över 200BB i limpad pott med 3:e nöten...

Att folk sitter med 85 och 53 på de här borden en stor % av tiden vare sig det är limpad pott eller kraftigt höjt preflop (tex 10-30BB) kan man räkna med.

 

Var glad för att du kom billigt undan i en svår situation.

 

Med lite vettiga motståndare är jag helt klart beredd att hålla med dig, då deras HD börjar bli lite läskig. Men detta är NL$10, folk är beredda att stoppa in med typ Q7 här... Man är ju uppemot 75/25 (vs storstacken) mot en tomtig HD här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...