Gå till innehåll

SnG - ITM: FI 1 all in, FI 2 synar, Hero QQ. Vad göra?


Max Cady

Recommended Posts

SnG $5+0.5 på Ladbrokes. Jag har varit i chiplead ganska länge och varit rätt aggressiv. Robby_Box har nyligen tagit några stora potter. Kevok20 har hållit ganska låg profil. Hur hanterar man följande situation?

 

- Hero sitting in seat 2 with $5660.00

- kevok20 sitting in seat 4 with $2800.00 [Dealer]

- Robby_Box sitting in seat 9 with $5040.00

 

Robby_Box posted the small blind - $500.00

Hero posted the big blind - $1000.00

 

** Dealing card to Hero: Queen of Hearts, Queen of Clubs

kevok20 went all-in - $2800.00

Robby_Box called - $2800.00

Hero ?

 

Alt 1.

Folda och hoppas att Robby slår ut kevok och fortfarande ha en ganska stor stack kvar.

 

Alt 2.

Syna och sen hoppas att Robby förstår att vi bara ska checka ner handen, något som man inte kan räkna med på den här nivån.

 

Alt 3.

Ställa in vilket dock gör att Robby får odds att syna. Men, vi spelar för att vinna, inte för att komma tvåa.

 

Om jag inte minns helt fel så anser Harrington att detta är en situation där alt 2 utan tvekan är det optimala, även om Harrington som bekant spelar MTT's. ;)

Hur skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderade på i situationen var det faktum att Robby synade för mer än halva sin stack. Han har följdaktligen inte vilka skitkort som helst. Vad kan han sitta på i det läget? AA-JJ, AK, AQ?

 

alla par Ax Kx några olika SC kanske. Förlorar du mot Robby lär du ju ändå komma tvåa så det är bara att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du täcker ju faktiskt din motståndare, så jag tror inte att det är syn i det här fallet. Du kan ju inte åka ut först och enda sättet som du inte hamnar tvåa i den här handen är om båda dina motståndare spräcker QQ och trean vinner main pot, vilket är lite otroligt. Så ja, det är push.

 

Tror för övrigt harrington har en poäng med syngrejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om att syna?

 

Varför....

 

Du måste dega in på flopen, (ni kan ju checka ner) men inte fan gör du det när du har QQ och kan plocka segern då FI oxå måste syna allt...

 

Degar du in preflop kan ju alltid FI missklicka en fold eller nåt.....

 

Nä det är ju inget kanonalternativ att bara syna. Man är ju inte heeelt sugen på att släppa till en massa kort när man sitter på QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är ju inget kanonalternativ att bara syna. Man är ju inte heeelt sugen på att släppa till en massa kort när man sitter på QQ.

 

Därav ställa som gäller. Men det säger ju du själv också..

Alldeles för bra hand att släppa med dessa blinds och ITM i en SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderade på i situationen var det faktum att Robby synade för mer än halva sin stack. Han har följdaktligen inte vilka skitkort som helst. Vad kan han sitta på i det läget? AA-JJ, AK, AQ?

 

Att han synar tyder bara på att han är en megatomte. Inget annat.

Läs inte in något annat i hans spel.

Han är sämst. Du har en jättehand och ni spelar jättekorta.

PUSH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderade på i situationen var det faktum att Robby synade för mer än halva sin stack. Han har följdaktligen inte vilka skitkort som helst. Vad kan han sitta på i det läget? AA-JJ, AK, AQ?

 

Att han synar tyder bara på att han är en megatomte. Inget annat.

Läs inte in något annat i hans spel.

Han är sämst. Du har en jättehand och ni spelar jättekorta.

PUSH.

 

Det där är ett problem jag har, att jag försöker sätta folk på händer i en $5 SnG, det går inte! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...