Gå till innehåll

sinja -- Anti-tilt på NL50 SH Ongame (Pokerroom)


sinja

Recommended Posts

Mot snubbe med såna mongostats synar jag nog också rätt ofta i AQ-hand 1.

 

AQ-hand 2 - Nej. Ge upp skiten.

 

Hand 1: Jag synade och klonkade givetvis icke.

 

Hans 2: Jag check-synade litet bet på flop och foldade mot bet på turn. Muppen visade upp A9 och jag hade tagit båda potterna om jag hjälte-synat ner... För det får väl ändå räknas som hjälte-syner.. Men man undrar ju vad det är för sorts nöt som bettar in i tom pot här utan träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1: Jag synade och klonkade givetvis icke.

 

Hans 2: Jag check-synade litet bet på flop och foldade mot bet på turn. Muppen visade upp A9 och jag hade tagit båda potterna om jag hjälte-synat ner... För det får väl ändå räknas som hjälte-syner.. Men man undrar ju vad det är för sorts nöt som bettar in i tom pot här utan träff.

 

Loooool, avskyr när man måste lägga sig mot folk som bluffar in i en tom sidopott med riktiga skräphänder för att sedan förlora mot shortstacken som redan är all in :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny vecka har gått med väldigt lite spel.

Tisdag 14/8: 395h, -$28.65 22/19/5.8

Lördag 18/8: 714h, -$29.05 21/17/4.3

 

Igår låg jag knappt + till näst sista handen. Hade bestämt mig för att lägga ner för kvällen då jag träffar top par mot riktig aggro mupp som träffat samma top par med bättre kicker. -$32 på den.. jaja.

 

Det hjälper inte banktullen när fi check-synar potbet till river och klonkar set eller bättre 2-par. Rätt många såna idag. Jag hoppas att det vänder snart.

 

Kommer inte bli nå spel nu i veckan då jag och tjejen drar till Cypern imorn bitti. Ska bli riktigt skönt att bara slappa en veckan. Sen är hon borta ett par veckor så då blir det nog heavy grinding kvällstid.

 

 

Tur att man kan få dra ut själv nån gång också... eller ja, jag var ju faktiskt i ledning hela vägen. Men vad sysslar fi med här?

Seat 3: DonMichau ($47.30 in chips)

Seat 6: Dameng ($26.70 in chips)

Seat 7: Jadere ($34.70 in chips)

Seat 9: jj la malice ($46.75 in chips)

Seat 10: HERO [ 4 of Hearts,5 of Hearts ] ($52.15 in chips)

ANTES/BLINDS

Dameng posts blind ($0.25), Jadere posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

jj la malice folds, HERO bets $2, DonMichau calls $2, Dameng folds, Jadere folds.

FLOP [board cards 5 of Spades,9 of Spades,3 of Hearts ]

HERO bets $3.25, DonMichau calls $3.25.

TURN [board cards 5 of Spades,9 of Spades,3 of Hearts,2 of Hearts ]

HERO bets $7, DonMichau calls $7.

RIVER [board cards 5 of Spades,9 of Spades,3 of Hearts,2 of Hearts,9 of Hearts ]

HERO bets $15, DonMichau bets $35.05 and is all-in, HERO calls $20.05.

SHOWDOWN

DonMichau shows [ 8 of Clubs,Ace of Diamonds ]

HERO shows [ 4 of Hearts,5 of Hearts ]

HERO wins $93.85

 

 

2 frågehänder tills jag kommer hem den 28:e.

HH 1:

3-bet preflop? med vilken range kör ni isåfall 3-bet här? Fi: 22/22/4.3 på 83h, 35% steal.

 

Seat 2: Igelmama ($49.45 in chips)

Seat 4: HERO [ King of Spades,10 of Spades ] ($49.20 in chips)

Seat 6: Mauno_Mato ($105.25 in chips)

Seat 8: Collector. ($49.45 in chips)

Seat 10: k0ni85 ($102.00 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), Mauno_Mato posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Collector. folds, k0ni85 folds, Igelmama bets $2, HERO ?

 

 

HH2:

Inga stats på fi, precis satt mig vid bordet.

 

Seat 1: LuckyBob 1 ($143.35 in chips)

Seat 3: tompell ($46.25 in chips)

Seat 4: HERO [ Ace of Hearts,Jack of Spades ] ($49.25 in chips)

Seat 6: Mauno_Mato ($108.10 in chips)

Seat 10: k0ni85 ($41.35 in chips)

ANTES/BLINDS

k0ni85 posts blind ($0.25), LuckyBob 1 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

tompell folds, HERO bets $2, Mauno_Mato calls $2, k0ni85 calls $1.75, LuckyBob 1 folds.

FLOP [board cards 3 of Spades,10 of Hearts,9 of Diamonds ]

k0ni85 checks

HERO bets $4.50 Standard CB, dock med något dragig bräda.

Mauno_Mato calls $4.50

k0ni85 folds.

TURN [board cards 3 of Spades,10 of Hearts,9 of Diamonds,Jack of Clubs ]

HERO checks Tar en annorlunda linje. Vill hålla ner potten samtidigt som jag låter fi bluffa eventuella skräphänder som han floatat med. Planerar att check-syna turn och river om inget dålig kort faller. Dåligt som i att "hjälper stege".

Mauno_Mato bets $10

HERO calls $10.

RIVER [board cards 3 of Spades,10 of Hearts,9 of Diamonds,Jack of Clubs,7 of Hearts ] Riktigt dåligt kort.

HERO checks

Mauno_Mato bets $20

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär då var man tillbaka i Svea rike.

Tog en sista minuten med tjejen till Cypern vilket var sjukt nice. >+35 och sol alla dagar. Fläktade rätt bra vid stranden så det gick alldeles utmärkt att steka bröstet. 1:a gradens brännskada kom som ett brev på posten.

 

Blev inget spel under resan men har spelat lite efter med hör och häpna: Bra resultat!

 

Jag skyller klonken på att jag var i malmö och plockade upp en 19" skärm med 1600x1200 gratis igår torsdag. Äntligen slipper jag överlapp!!

 

30/8: $36.20

31/8: $105.75

 

Dessa resultat till trots att jag idag bommade 2 st floppade färg och stegdrag i kombination för ett inköp. Tog istället en annan fin pott där korten spelade sig själv:

 

Seat 1: lex_xi ($49.25 in chips)

Seat 2: HERO [ Queen of Spades,Queen of Hearts ] ($85.25 in chips)

Seat 3: Achim1960 ($77.40 in chips)

Seat 9: Omega Putter ($18.50 in chips)

Seat 10: Junegloom ($52.05 in chips)

ANTES/BLINDS

Omega Putter posts blind ($0.25), Junegloom posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

lex_xi folds, HERO bets $2, Achim1960 folds, Omega Putter calls $1.75, Junegloom calls $1.50.

FLOP [board cards Ace of Spades,Queen of Clubs,9 of Hearts ]

Omega Putter checks, Junegloom checks, HERO bets $3.50, Omega Putter bets $7, Junegloom bets $20, HERO bets $79.75 and is all-in, Omega Putter calls $9.50 and is all-in, Junegloom calls $30.05 and is all-in.

TURN [board cards Ace of Spades,Queen of Clubs,9 of Hearts,Jack of Diamonds ]

RIVER [board cards Ace of Spades,Queen of Clubs,9 of Hearts,Jack of Diamonds,5 of Hearts ]

SHOWDOWN

HERO shows [ Queen of Spades,Queen of Hearts ]

Omega Putter shows [ Ace of Diamonds,King of Clubs ]

Junegloom shows [ 9 of Spades,Ace of Hearts ]

HERO wins $154.30.

 

 

Han Junegloom måste blivit smått tiltad under sessionen. Tappade knappt 4 inköp på ett bord under 1,5 timma.

 

Känns bra att få plussa 2 dar i rad. Vore trevligt att vända min bad streak nu... Forts imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt få händer idag. Koncentrerat mig på att vara bakis. Landade på plus vilket dock alltid är nice.

 

2/8: $4.15

 

Mest standardhänder förutom denna. Få händer på fi med 26/9/2 i stats so far.

 

Seat 1: Maik111 ($20.70 in chips)

Seat 5: HERO [ Jack of Diamonds,Queen of Hearts ] ($47.25 in chips)

Seat 7: ahpang86 ($53.65 in chips)

Seat 10: Mikasa X ($21.80 in chips)

ANTES/BLINDS

ahpang86 posts blind ($0.25), Mikasa X posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Maik111 folds, HERO bets $2, ahpang86 calls $1.75, Mikasa X folds.

FLOP [board cards Jack of Hearts,6 of Spades,9 of Diamonds ] Ganska torr bräda.

ahpang86 bets $0.50 Brukar betyda "höj mej jag har bra träff" eller "jag har draghand och har inte fattat konceptet med semibluff"

HERO bets $3 Har träff så vill skydda.

ahpang86 bets $5 Min-raise efter småbet in i preflop raiser. Luktar bra träff.

HERO calls $2.50. Fel? Raise/fold här?

TURN [board cards Jack of Hearts,6 of Spades,9 of Diamonds,9 of Hearts ]

ahpang86 bets $9, HERO ?

 

Ganska troligt att vi sätter fi på en hand som slår oss här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

660 händer idag. Fint plus om $143.40.

Länge sen jag plussade så mycket på en dag. Haft en svacka på -7 inköp men står nu på -1 så det börjar kännas bra igen..

 

Hade legat på plus om det inte vore för denna sanslösa pott:

 

Seat 2: PokerPedes ($26.75 in chips) Lös mupp 51/19/3.5

Seat 4: didi2104 ($201.80 in chips) Riktig mupp, 57/23/1.3

Seat 7: Tenukepakko ($198.90 in chips)

Seat 8: HERO [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ] ($44.90 in chips)

Seat 9: hiawis ($62.00 in chips)

ANTES/BLINDS

hiawis posts blind ($0.25), PokerPedes posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

didi2104 calls $0.50, Tenukepakko folds, HERO bets $2.50, hiawis folds, PokerPedes bets $5, didi2104 calls $5, HERO bets $20, PokerPedes bets $21.25 and is all-in, didi2104 calls $21.25, HERO calls $4.25. Kan inte återhöja här tyvärr. Borde kanske ställt på hans re-raise men känns lite saftigt. Vill dock göra allt för att få bort didi2104 som har synat preflop väldigt tunt innnan. Alternativt få in alla pengarna preflop.

FLOP [board cards 3 of Clubs,7 of Hearts,9 of Clubs ]

didi2104 checks, HERO bets $18.15 and is all-in, didi2104 calls $18.15. Dags att skydda sin hand och det finns inte en chans i världe att jag släpper.

TURN [board cards 3 of Clubs,7 of Hearts,9 of Clubs,7 of Clubs ]

RIVER [board cards 3 of Clubs,7 of Hearts,9 of Clubs,7 of Clubs,Ace of Clubs ] Trodde jag åkte på färgen men icke!

SHOWDOWN

HERO shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

PokerPedes shows [ Ace of Spades,King of Diamonds ]

didi2104 shows [ 2 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

PokerPedes wins $79, didi2104 wins $36.30, HERO får fylla på...

 

 

Var inga riktigt svåra händer under sessionen. Spelade dock denna rätt dåligt av tre anledningar.

1: Djuupa stackar (225BB)

2: Helt oberäknelig fi som kan ha precis vad som helst

3: Har ganska precis vunnit 230BB mot samma fi

 

Seat 2: PokerPedes ($32.60 in chips)

Seat 3: frolches ($48.25 in chips)

Seat 4: didi2104 ($152.10 in chips)

Seat 7: Tenukepakko ($213.00 in chips)

Seat 8: HERO [ King of Hearts,King of Diamonds ] ($113.50 in chips)

ANTES/BLINDS

PokerPedes posts blind ($0.25), frolches posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

didi2104 bets $3.50, Tenukepakko folds, HERO bets $9, PokerPedes folds, frolches folds, didi2104 calls $5.50.

FLOP [board cards 3 of Diamonds,5 of Diamonds,2 of Diamonds ] Fin flop (Om han inte har ruter A, blir dock något ställd och checkar handen? Känns inte EV+

didi2104 checks, HERO checks.

TURN [board cards 3 of Diamonds,5 of Diamonds,2 of Diamonds,King of Spades ] Har flyt och känner mig genast betydligt tryggare

didi2104 bets $3.50, HERO bets $10, didi2104 calls $6.50.

RIVER [board cards 3 of Diamonds,5 of Diamonds,2 of Diamonds,King of Spades,Ace of Hearts ] Värdebet

didi2104 checks, HERO bets $20, didi2104 calls $20.

 

Ingen aning vad fi hade men jag borde nog kunnat få ut mer värde av han. Men jag vågade nog inte....

 

Imorn blir det eventuellt poker på dan men annars hägrar fotbollen rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJ känns väl som turnfold mot ett sånt megafiskspel. Känns som stål oftare än bluff på den nivån.

 

QQ var ju rätt sur ja, bara att bita ihop och komma igen :) Förlorade 600-potten igår med floppat set mot toppar. Runner runner kåk för fi...

 

KK är det ju superdupersjälvklart bet på flop och blixtsyn/push mot eventuella omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJ känns väl som turnfold mot ett sånt megafiskspel. Känns som stål oftare än bluff på den nivån.

 

QQ var ju rätt sur ja, bara att bita ihop och komma igen :) Förlorade 600-potten igår med floppat set mot toppar. Runner runner kåk för fi...

 

KK är det ju superdupersjälvklart bet på flop och blixtsyn/push mot eventuella omslag.

 

QJ: agree

 

KK: Vette faan vad jag sysslade med. Hade spelat bet, re-raise alla dar i veckan mot alla fi med enbart 100BB stack. Fegade ur av nån märklig anledning vilket är väldigt EV-.

Kan trösta mig med att jag tror att fi hade en hand typ QT, QJ, KJ då han spelat sina händer preflop på detta sätt. Mao hade han nog lagt på flop. Men med Jc hade han säkert spelat till SD ändå. Missade nog värde här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några snabba händer idag... 137h, $29.40

Nice.

 

Ska iväg nu med en kasse öl i handen. Beställa mat, dricka öl och hoppas på att trycka dit dansk-jävlarna.

Får se om det blir nå spel sen. Beror på antal öl som rinner ner. Men med tanke på värdet igår kväll så blir man rätt sugen.

 

September har börjat mycket bra:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: $29.40

Tot: 983h, 18BB/100. Håller knappast i sig men det är kul så länge det varar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vände plusset från tidigare idag till back 2 inköp genom att ha dålig tajming samt lite oflyt.

TPTK mot set för 2x80BB samt KK vs AT all-in preflop för ytterligare 40BB. Fi satte fyrtal TTTT som jag hade svårt att slå.

 

 

Sjukaste handen var helt klart denna. Visst att det var sent och det kanske runnit ner ett par fler öl hos fi än hos mig men går det att spela så här dåligt? Tydligen...

 

Seat 2: puntoarabi ($32.20 in chips)

Seat 3: BOXEROV ($67.75 in chips)

Seat 7: hiawis ($66.35 in chips)

Seat 8: xzenit ($31.80 in chips)

Seat 9: HERO [ Ace of Hearts,10 of Spades ] ($57.25 in chips)

ANTES/BLINDS

puntoarabi posts blind ($0.25), BOXEROV posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

hiawis folds, xzenit folds, HERO bets $2, puntoarabi calls $1.75, BOXEROV folds.

FLOP [board cards Ace of Spades,3 of Diamonds,10 of Diamonds ]

puntoarabi checks, HERO bets $3, puntoarabi calls $3. Fi har inte full stack. Därav det något mindre CB:t

TURN [board cards Ace of Spades,3 of Diamonds,10 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

puntoarabi checks, HERO bets $6, puntoarabi calls $6. Värde

RIVER [board cards Ace of Spades,3 of Diamonds,10 of Diamonds,Ace of Diamonds,3 of Clubs ]

puntoarabi bets $21.20 and is all-in

HERO insta-calls $21.20.

SHOWDOWN

puntoarabi shows [ King of Clubs,Jack of Diamonds ]

HERO shows [ Ace of Hearts,10 of Spades ]

HERO wins $63.40

 

Resultat:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var bra, idag var bättre!

 

9/9: $61.30

10/9: $72.10

 

Detta på enbart 660 händer, 19.62 BB/100. Gjorde också ett mycket hastigt beslut som kostade en stack. Men måste sova nu... Tar det imorn tillsammans med lite annat klurigt.

 

Plus nu totalt på Ongame (ink rb,bonus).. Tagit en jävla tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Upptäckte just din dagbok och alltid kul att följa de som spelar i samma Ongame-träsk. Nu harvar jag visserligen NL10 då min privata ekonomi varit minst sagt stram senaste månaden så jag fick ta ut nästan alla mina pokerpengar men målsättningen är att arbeta mig upp till NL50 igen så snabbt som möjligt så då syns vi kanske på borden igen. Vad nickar du måntro? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Skoj att följa din dagbok. Jag lirar själv också på ongame, samma nivå som du gör. Men har en liten downperiod nu så har inte lirat så mkt. Men jag blir sugen när jag ser hur bra det går för dig. Keep up the good work.

 

Tack ska du ha. Kul med folk på samma nivå och som läser det jag skriver. Vi kanske har mötts vid tillfälle. Det blir alltid att man funderar på om de svenskar man möter finns på pf. Nog rätt låg procent dock. Vet inte om jag tycker det går så bra dock. Inte plus på spelet än men det är på väg åt rätt håll. Kommer nog snart. Vi ses vid borden!

 

Tja. Upptäckte just din dagbok och alltid kul att följa de som spelar i samma Ongame-träsk. Nu harvar jag visserligen NL10 då min privata ekonomi varit minst sagt stram senaste månaden så jag fick ta ut nästan alla mina pokerpengar men målsättningen är att arbeta mig upp till NL50 igen så snabbt som möjligt så då syns vi kanske på borden igen. Vad nickar du måntro? :-)

 

Tjena. Jo vi har nog alla varit där nån gång. Hoppas du klättrar upp i nivå så ses vi kanske. Vill dock inte klämma ur mig mitt nick. Åtminstone inte än på ett tag...

 

 

Lovade ett par frågehänder:

 

HH1:

Frågan gäller den andra handen men jag tar med den innan då jag tycker det är relevant. Inga reads/stats på fi

 

Seat 3: betterquit ($87.55 in chips)

Seat 5: HERO [ 2 of Diamonds,2 of Spades ] ($53.75 in chips)

Seat 6: Satch Boogie ($48.50 in chips)

Seat 10: arktia1 ($48.25 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), Satch Boogie posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

arktia1 folds

betterquit bets $2

HERO bets $6 Rätt standard, särskilt 4-handed

Satch Boogie folds

betterquit folds.

SHOWDOWN

HERO wins $8.75.

 

handen efter:

Seat 3: betterquit ($85.55 in chips)

Seat 5: HERO [ King of Clubs,Ace of Diamonds ] ($56.25 in chips)

Seat 6: Satch Boogie ($48.00 in chips)

Seat 10: arktia1 ($48.25 in chips)

ANTES/BLINDS

Satch Boogie posts blind ($0.25), arktia1 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

betterquit bets $2

HERO bets $6 Samma visa

Satch Boogie folds

arktia1 folds

betterquit bets $14

HERO ?

 

HH2:

Precis satt mig så inga reads/stats

 

Seat 7: hattbaby ($69.70 in chips)

Seat 8: onkelfrede ($59.30 in chips)

Seat 9: HERO [ King of Spades,7 of Spades ] ($49.75 in chips)

ANTES/BLINDS

hattbaby posts blind ($0.25), onkelfrede posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

HERO bets $2, hattbaby folds, onkelfrede calls $1.50.

FLOP [board cards 4 of Spades,5 of Spades,9 of Hearts ]

onkelfrede checks, HERO bets $3, onkelfrede calls $3.

TURN [board cards 4 of Spades,5 of Spades,9 of Hearts,6 of Spades ]

onkelfrede bets $54.30 and is all-in Hyffsat överbet men jag har seminötterna och drag till absoluta nötterna.

HERO ?

 

Måste iväg en sväng men sen blir det en session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort session idag enbart.. $21.65 på 206 händer.

Vädigt få beslut som krävde större tankeverksamhet. Tog emot att lägga 77 på turn efter flop 245 som check-raisas smått men i övrigt inga konstigheter.

 

Gått bra nu 3 dar i rad. Måste vara nytt rekord. ;-)

 

Spetember hittills:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

9/9: $61.30

10/9: $72.10

11/9: $21.65

Nära break-even på betson nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medriggen är helt klart med mig!

 

Spelade 415 händer idag och plussade $82.40 Helt klart nöjd med det! Lyckades tom sätta en synad semi-bluff för ett inköp. Fi var lite muppig så han kunde haft lite vad som. Trodde ändå att han hade bättre när han synade:

 

Seat 1: Chriwi2 ($28.00 in chips)

Seat 3: asryay ($62.95 in chips)

Seat 4: HERO [ Ace of Hearts,9 of Hearts ] ($46.75 in chips)

Seat 6: terni123 ($44.95 in chips)

Seat 8: slay_x ($82.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Chriwi2 posts blind ($0.25), asryay posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

HERO bets $2, terni123 folds, slay_x calls $2, Chriwi2 folds, asryay folds.

FLOP [board cards Queen of Hearts,3 of Diamonds,2 of Hearts ]

HERO bets $3, slay_x bets $8, HERO bets $41.75 and is all-in, slay_x calls $36.75.

TURN [board cards Queen of Hearts,3 of Diamonds,2 of Hearts,3 of Hearts ]

RIVER [board cards Queen of Hearts,3 of Diamonds,2 of Hearts,3 of Hearts,10 of Diamonds ]

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Hearts,9 of Hearts ]

slay_x shows [ King of Hearts,Queen of Diamonds ]

HERO wins $92.75.

 

Fi's kommentar efteråt: "blubb blubb blubb... fish fish ... blubb blubb blubb..."

Befogat... :shock:

 

12/9: $82.40

 

Plus på spelet nu på betson. Finally!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja igen. Tror inte vi har lirat. Kunde inte hitta dig i PT. Fast jag har iofs inte kört med det så länge. Bara 6,5k händer typ. Är +- noll sen jag började med det. Men som sagt, har en lite paus nu men jag kommer tillbaka...

 

Kollade eftet dig också men hittade inte. Antar att du _också_ kör annat nick där än här på pf. Eller så har vi inte mötts. Tiden får utvisa.. Eller om du berättar ditt. :)

 

Anyway.. Har inte spelat nåt sen i förrgår. Inte haft tid.

Åker om en kvart till Linköping. Kommer hem söndag lagom till att se när HIF möter BrommaPojkarna. Kanske blir grind på kvällen sen om man inte tiltat pga HIF-förlust.

 

Hare gott alla!

 

/sinja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo! Du kör ju Pockertracker på Ongame. Fungerar det bra eller finns det någon jiddervarning man behöver få bukt med. Funkar det att importera dedär Handhistorikfilerna man kan exportera? Tänkte skaffa och köra PT nämligen.. Använder du någon annan behjälplig mjukvara? :-)

 

Det funkar alldeles utmärkt. Se bara till att ha en av de senaste versionerna. Jag kör PT 2.17.00f och det gör jobbet.

Dessutom har jag PokerAce HUD 1.17.9 för att ha stats direkt på bordet.

Annars har jag ingen mjukvara som jag kör. Drar ibland igång pokergrapher för att skapa resultat-grafer men det räknas knappt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från Linköping. Var skoj att gå på HG igen och dricka billig öl samt plocka lite pengar från blackjack:n. Studenter vet hur man kör på, den saken är säker..

 

Hann kasta in resväskan för att ganska direkt dra till Olympia med 3 kompisar för att se HIF krossa brommapojkarna. Ack så lurade vi kände oss.

 

HIF - BP, 1-1

 

Kunde lika gärna blivit 1-2. HIF spelade riktigt dåligt och hade noll spelidé. Tröttsamt. Tur biljetterna var gratis.

 

Ju nu ere PFs frirulle som gäller medans jag läser det jag missat under helgen på forumet. Hänt nada hittills. Sen kanske lite grind om jag orkar. Annars blir det imorn igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt nåt spel igår. Spelade 2 bra starthänder i pf's freeroll men det sket sig rätt snabbt. Inget CG.

 

Idag har jag spelat 398 händer med $85.10 i resultat. Riktigt bra! Tyckte mig ha dålig tajming och fick lägga nån gång mot 3-bet och på flop men i stort kändes det rätt stabilt. Tyckte inte jag spelade überbra utan jag fick helt enkelt ganska lätta beslut och blev inte rejält utdragen.

 

 

Avdelningen "hur fan spelar/tänker fi?"

 

Seat 1: Chervyachog ($42.00 in chips)

Seat 6: shetan-18 ($17.05 in chips)

Seat 7: Jouni24 ($36.80 in chips)

Seat 9: HERO [ Queen of Clubs,Queen of Spades ] ($50.00 in chips)

Seat 10: 25thomas ($47.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Chervyachog posts blind ($0.25), shetan-18 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Jouni24 folds, HERO bets $2, 25thomas calls $2, Chervyachog folds, shetan-18 folds.

FLOP [board cards Jack of Diamonds,7 of Diamonds,8 of Spades ]

HERO bets $3.25, 25thomas calls $3.25.

TURN [board cards Jack of Diamonds,7 of Diamonds,8 of Spades,Jack of Spades ]

HERO bets $8, 25thomas calls $8.

RIVER [board cards Jack of Diamonds,7 of Diamonds,8 of Spades,Jack of Spades,8 of Clubs ]

HERO checks, 25thomas checks.

 

 

Augusti: -$211.70 / 3497 händer (-6.05 BB/100)

Spetember:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

9/9: $61.30

10/9: $72.10

11/9: $21.65

12/9: $82.40

17/9: $85.10

 

Totalt Betsson (sen 070803): $144.90 / 6748 händer (2.15 BB/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet plus även idag!

 

Hade även en liten dust med en TAG vid ett bord. Jag stjälv med 54s på knappen och synar hans 3-bet. Han checkar flop och turn och jag bettar 2/3 pot på turn med par i 4. Han synar följt av check/check på river. Han visar AKo utan träff och lackar i chat:en då jag vinner med mina par i 4.

 

Sen fick jag nån sorts fisk-stämpel på bordet vilket gjorde att jag hade svårt att få respekt för mina händer. Spelade dessutom en hand riktigt dåligt då jag fösökte bluffa samma kille som floppat set och turnat kåk. Var ganska svårt. Avslutade dock sessionen med att locka fram ett fint bet på river av anna fi med denna hand:

 

Seat 2: doreen1950 ($105.95 in chips)

Seat 3: HERO [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ] ($45.55 in chips)

Seat 5: Sweet Anna ($34.55 in chips)

Seat 6: brusilakiy ($50.00 in chips)

Seat 10: Jee2dae ($67.30 in chips)

ANTES/BLINDS

Sweet Anna posts blind ($0.25), brusilakiy posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Jee2dae folds, doreen1950 bets $2, HERO bets $6, Sweet Anna calls $5.75, brusilakiy folds, doreen1950 folds.

FLOP [board cards 3 of Diamonds,6 of Diamonds,8 of Diamonds ]

Sweet Anna checks, HERO bets $7, Sweet Anna calls $7.

TURN [board cards 3 of Diamonds,6 of Diamonds,8 of Diamonds,Jack of Clubs ]

Sweet Anna checks, HERO checks. Hoppas på att inducera bluff på river.

RIVER [board cards 3 of Diamonds,6 of Diamonds,8 of Diamonds,Jack of Clubs,3 of Hearts ]

Sweet Anna bets $15, HERO calls $15.

SHOWDOWN

Sweet Anna shows [ 4 of Hearts,King of Diamonds ]

HERO shows [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

HERO wins $57.

 

Riktigt nöjd med den handen.

 

Spetember:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

9/9: $61.30

10/9: $72.10

11/9: $21.65

12/9: $82.40

17/9: $66.10 (Korrigering från igår)

18/9: $12.55

 

Totalt Betsson (sen 070803): $138.45 / 6748 händer (1.93 BB/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. Jag är helt säker på att jag postade ett inlägg igår men jag vette faan var det försvann..?

 

Summerar med att säga att jag tappade ca 1 inköp igår. Pga. handen nedanför. Hade generellt mycket oflyt hela sessionen och blev utdragen på flera turn/river. Postade även 2 händer som ser ut som följer:

 

 

HH1:

Ny fi. Jag har stulit rätt mycket blinds och sätter han därför inte på så mycket till hand preflop. När han synar mitt 4-bet får jag dock omvärdera.

 

Seat 2: Whyte xx ($29.50 in chips)

Seat 4: HERO [ Queen of Spades,Ace of Diamonds ] ($49.25 in chips)

Seat 5: cramsci36 ($54.20 in chips)

Seat 9: xNjaPp ($59.60 in chips)

ANTES/BLINDS

cramsci36 posts blind ($0.25), xNjaPp posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Whyte xx folds, HERO bets $2, cramsci36 calls $1.75, xNjaPp bets $6, HERO bets $17, cramsci36 folds, xNjaPp calls $12.50.

FLOP [board cards 5 of Diamonds,Jack of Spades,Queen of Diamonds ]

xNjaPp bets $40.60 and is all-in, HERO calls $30.25 and is all-in. Svårt att hitta folden här. Tycker många spelar såhär med AK då missat floppen. Tar därför synen. Åsikter??

TURN [board cards 5 of Diamonds,Jack of Spades,Queen of Diamonds,King of Hearts ]

RIVER [board cards 5 of Diamonds,Jack of Spades,Queen of Diamonds,King of Hearts,6 of Clubs ]

SHOWDOWN

xNjaPp shows [ King of Spades,King of Diamonds ]

HERO shows [ Queen of Spades,Ace of Diamonds ]

xNjaPp wins $109.35

 

HH2:

Hade även en annan lurig hand dan innan. Fi 58/3/1.7 på 118h:

Seat 5: Royalfly1 ($66.25 in chips)

Seat 6: apolloncy ($12.00 in chips)

Seat 7: lehtikirva ($18.65 in chips)

Seat 8: OLI JOKER ($75.20 in chips)

Seat 9: HERO [ Ace of Diamonds,King of Diamonds ] ($95.20 in chips)

ANTES/BLINDS

OLI JOKER posts blind ($0.25), HERO posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

Royalfly1 bets $2, apolloncy folds, lehtikirva calls $2, OLI JOKER calls $1.75, HERO bets $8.50, Royalfly1 folds, lehtikirva folds, OLI JOKER calls $7.

FLOP [board cards 10 of Diamonds,Ace of Spades,Jack of Clubs ]

OLI JOKER bets $5, HERO bets $13, OLI JOKER calls $8. (För svagt raise på flop. Tror jag fegar för mycket då jag har stor stack).

TURN [board cards 10 of Diamonds,Ace of Spades,Jack of Clubs,3 of Diamonds ]

OLI JOKER checks, HERO checks. Hoppas på att få syna billigt bet på turn.

RIVER [board cards 10 of Diamonds,Ace of Spades,Jack of Clubs,3 of Diamonds,9 of Hearts ]

OLI JOKER bets $53.20 and is all-in, HERO ?

 

Spetember:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

9/9: $61.30

10/9: $72.10

11/9: $21.65

12/9: $82.40

17/9: $66.10 (Korrigering från igår)

18/9: $12.55

19/9: -$53.70

 

Totalt Betsson (sen 070803): $84.75 / ~7200 händer (~1 BB/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Idag har det gått fint igen. Plussat $72.40 på 289 händer vilket borde varit runt $60 till men jag spelade så dåligt ett par händer så jag tappade det. Jag kallar det anti-tilt och kan i det närmaste beskrivas som hybris pga allt går min väg. Hade ett tag gudomligt kortsnitt i kombination med bra träffar och korrekta läsningar av fi's bluffar. Var därför rejält plus ett tag vilket gjorde att jag tappade koncentrationen och försökte köra över allt och alla.

Exempel:

Värdebetta på river mot passiv slöspelande fi och därefter syna re-raise. Idiotiskt... I den specifika situationen får jag bara syna av bättre händer.

Börja semibluffa halvhårt OOP med draghand till icke-nötterna på brädan 223 2s. Suck.

 

Kände att det var dags att lägga ner för dagen. Ska packa för att åka till Kalmar imorn över helgen. Diska och hänga tvätt är också eftersatt.

 

Har bara ca: 600 händer kvar till ca: $120 bonus också. Nästan 2 veckor på mig. Ska inte vara nåt problem då jag spelat 4.5k händer bara denna månad.

 

Spetember:

2/9: $4.15

7/9: $143.40

8/9: -$93.95

9/9: $61.30

10/9: $72.10

11/9: $21.65

12/9: $82.40

17/9: $66.10

18/9: $12.55

19/9: -$53.70

20/9: $72.40

 

Totalt Betsson (sen 070803): $157.15 / ~8k händer (1.96 BB/100)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...