Gå till innehåll

Sportbet Dagbok!


Recommended Posts

Hejsan mitt namn är Tobias och är 20 år gammal, bosatt en bit utanför sthlm!

 

Har lirat poker sedan 16 års ålder men har börjat tröttna lite på det nu, Har vid sidan av pokern lirat en del Oddset, stryktipset m.m.!

 

Men ska nu seriöst börja lira sportsbetting, kommer att lägga ut spelen här och även lite tips och för er som vill så får ni göra gå efter mina tips eller bara dissa dom upp till var och en =)!

 

Jag har en väldigt bra " insider " sida som ger en del väldigt bra tips, sen eftersom jag är en sportnörd så håller jag koll på dom största sporterna rätt så bra!!

 

Min startbankrulle skulle varit på 500kr, men jag tjuvstartade lite igår med att lira följande trippel:

 

Almtuna - Bofors 1 ( 4-1 RÄTT )

Hammarby - Nybro 1 ( 9-8 RÄTT )

Tampa Bay - Toronto 2 ( 2-4 RÄTT )

 

Utdelning: 804kr

 

Så min startbankrulle kommer vara på 1000kr och jag spelar inte för mindre än 100kr alltså börjar med att spela för 10%..

Sen har jag infört ett system som betyder att om jag vinner så spelar jag nästa gång för 1/4 del av vinsten, alltså skulle jag ha börjat i går och alltså vunnit 1000kr så skulle jag spela för 250kr på en trippel idag, men eftersom jag börjar seriöst med detta idag så börjar jag att spela för en hundring!

 

Ska gå igenom dagens matcher nu så lägger ut min trippel + en del tips senare!

 

Ha en fortsatt bra dag // Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte allt för mkt " bra spel idag " men hittade en del gobitar!

 

Min trippel kommer se ut som följande:

 

Malmö - Linköping 2 (1,80)

 

Analys: Malmö är ett skräplag som har gått tungt senaste tiden, 3 raka förluster och 0-3 förlusten hemma mot Mora imponerar inte, Linköping är ruskigt bra hemma men är sämre på bortais, men tror att är det någon match dom ska vinna på bortais så är det mot Malmö!

 

Dynamo Bukarest - Besiktas 1 (1,80) Uefacupen

 

Analys: Bukarest är överlägsna i Rumäniska ligan och är ett erkännt riktigt bra hemmalag, besiktas har gått dåligt på bortaplan och har en del nyckelspelare på skadelistan 1an känns bra då bukarest så gott som vunnit rumäniska ligan och kan koncetrera sig helt på Uefacupen!

 

Timrå - Djurgården 1 (1,50)

 

Analys: Timrå är elitseriens bästa lag utan tvekan, Djurgården är inte dåliga men på hemmais tror jag Timrå vinner och med en Johan Backlund i högform lutar allt åt Timrå seger, Timrå har dock problem på backsidan men räknar med att dom tar en relativt enkel seger ändå!

 

Totalt Odds: 4,86

 

Insats: 100kr

 

Möjlig vinst: 486kr

 

Kommer även lägga ut dagens drag för er som gillar att spela lite högre odds!

Dagens drag: Braga - Slovan libernec 2 ( 3,25 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motiverar du att spela dubblar/tripplar e.tc. när 100% av alla "experter" anser att detta är en kass ide?

 

Jag säger inte att det nödvänligtvis är sant, så undrar vad du anser.

 

 

Dagens tips från mig är att spela på IFE - DIF

 

Spelade 6000kr på att IFE vinner till 1.68x pengarna.

Framstår väldigt orimligt att att DIF skulle slå IFE borta, i IFEs viktigaste match på 50år av följade anledningar.

 

* Bättre lag

* Mer att spela för (DIF har "bara" Royal League)

* Hemmaplan

 

* DIF vill inte vinna (?). Detta kan ifrågasättas, men tror personligen att spelarna är på samma linje som fansen, och har fått detta bekräftat av en "känd" DIF personlighet som talat med spelare och delar av ledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

najs, två tripplar på raken.. Lycka till! :D

 

posta senare tabeller från spelboken, om du nu bokför där. Alltid trevligt med fina kurvor!

 

Sudden vinster är som X

Tror knappast det var rak seger, han lirade nog ML. Man kunde ju få en rakseger till 2.15, så eftersom han lira till 1.8 låter det rimligare ifall det var ett ML spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips från mig är att spela på IFE - DIF

 

Spelade 6000kr på att IFE vinner till 1.68x pengarna.

Framstår väldigt orimligt att att DIF skulle slå IFE borta, i IFEs viktigaste match på 50år av följade anledningar.

 

* Bättre lag

* Mer att spela för (DIF har "bara" Royal League)

* Hemmaplan

 

* DIF vill inte vinna (?). Detta kan ifrågasättas, men tror personligen att spelarna är på samma linje som fansen, och har fått detta bekräftat av en "känd" DIF personlighet som talat med spelare och delar av ledningen.

Skulle knappast röra varken AIK eller IFE. Båda lagen har börjat spela dåligt och tappa poäng lite varstans nu när den riktiga guldfajten börjat. Dessutom brukar IFE har rejält svårt för DIF (inte en vinst på senaste 10 mötena, orkar inte kolla upp äldre matcher men sviten kan nog vara ännu längre..) så att spela 6000 kr på en sån här match till ett sånt odds tycker jag inte verkar särskillt smart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Spel gick ju dock inge vidare=)

 

Dinamo Bukarest satt fint 2-1 vinst där!!

 

Riktigt besviken på Modo efter SD förlusten mot Skellefteå, kollade på PPV och dom var det bättre laget, men ack så svårt dom har för att göra mål, var riktigt frustrerad när dom inte tog vara på 2 st 5 mot 3 lägen!

 

Och att inte Linköping slår formsvaga Malmö är kasst, nu vann dom iof i Sd men vad hjälper det mig? hehe!

 

Sammanfattningsvis:

 

Dinamo Bukarest - Besiktas 1 Resultat: 1

 

Malmö - Linköping 2 Resultat: X

 

Skellefteå - Modo 2 Resultat: X

 

Bankrulle: 900kr

 

tror inte det blir så mkt spel imorgon fredag, blir dock 2-3 spel på lördag + söndag, återkommer då =)!

 

P.S trevligt att så många är intresserade av dagboken, ska göra allt jag kan för att göra denna så trevlig som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dinamo Bukarest - Besiktas 1 Resultat: 1

 

Malmö - Linköping 2 Resultat: X

 

Skellefteå - Modo 2 Resultat: X

Lira du inte Timrå som tredje match?

 

För övrigt var någonstans hitta du en rak LHC seger till 1.8? Borde ju funnits ML seger till nästan det oddset, plus att man kunde få 2.15 på rak seger eller kanske några punkter mer på nätet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motiverar du att spela dubblar/tripplar e.tc. när 100% av alla "experter" anser att detta är en kass ide?

 

Jag säger inte att det nödvänligtvis är sant, så undrar vad du anser.

 

 

Dagens tips från mig är att spela på IFE - DIF

 

Spelade 6000kr på att IFE vinner till 1.68x pengarna.

Framstår väldigt orimligt att att DIF skulle slå IFE borta, i IFEs viktigaste match på 50år av följade anledningar.

 

* Bättre lag

* Mer att spela för (DIF har "bara" Royal League)

* Hemmaplan

 

* DIF vill inte vinna (?). Detta kan ifrågasättas, men tror personligen att spelarna är på samma linje som fansen, och har fått detta bekräftat av en "känd" DIF personlighet som talat med spelare och delar av ledningen.

 

Jag tycker att det ger mig mer att spela tripplar + dubblar, brukar spela nånting som kallas för trixie vilket betyder att man väljer ut 3 matcher och spelar 3 dubblar!!

 

Tror som någon tidigare har svarat att det inte går att spela på varken Elfborg eller AIK, Känns som om det kan gå åt vilket håll som helst, och att Djurgården skulle " lägga " sig mot Elfborg är föga troligt.. Men jätte trevligt att du lägger upp tips här i dagboken, fortsätt gärna med det.. Alla tips kan jag ju inte gilla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(edit: Detta var alltså ett svar till jaroiten, trodde ingen skulle hinna imellan såhärdags)

 

De har inte vunnit sen 98 eller nåt sånt, men det är ju totalt ointressant information.

Vad som är intressant är dagsläget, och hur mycket DIF kommer ge på plan. Min teori är att det kommer vara tafatt och lealöst spel från DIF, och då slår man inte ett guldsuget IFE, även om de inte är 100%.

 

Vad är det som är "osmart" med just insatsen, du har ju ingen aning hur mycket jag brukar spela för? Visserligen är det ett lite större bet än jag brukar göra, men knappast så att jag riskerar en stor del av min BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dinamo Bukarest - Besiktas 1 Resultat: 1

 

Malmö - Linköping 2 Resultat: X

 

Skellefteå - Modo 2 Resultat: X

Lira du inte Timrå som tredje match?

 

För övrigt var någonstans hitta du en rak LHC seger till 1.8? Borde ju funnits ML seger till nästan det oddset, plus att man kunde få 2.15 på rak seger eller kanske några punkter mer på nätet...

 

Jag ändrade mig i sista stunden och stack och jobbade efter det så hann inte upptadera i dagboken, kasst av mig ska aldrig mer upprepas Promise =)... Jag tappade bort mitt Kreditkort utomlands för 1 vecka sen så spelar på SS just nu, och jag vet dom ger förjävla dåliga odds.. men vad ska man göra när man inte kan sätta in på någon i-net sida, men har beställt ett nytt Visa kort på bör komma till helgens festliga spel, så till helgen ska pengarna vara insatta på Unibet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har inte vunnit sen 98 eller nåt sånt, men det är ju totalt ointressant information.

Vad som är intressant är dagsläget, och hur mycket DIF kommer ge på plan. Min teori är att det kommer vara tafatt och lealöst spel från DIF, och då slår man inte ett guldsuget IFE, även om de inte är 100%.

 

Vad är det som är "osmart" med just insatsen, du har ju ingen aning hur mycket jag brukar spela för? Visserligen är det ett lite större bet än jag brukar göra, men knappast så att jag riskerar en stor del av min BR.

 

Jag kan inte riktigt hålla med dig på den punkten, jag tror att spelarna kommer vara motiverade trots att det kan betyda att dom spelar gulder rakt i AIKs händer, men vad är det som säger att AIK slår ett svårslaget Malmö?? Självklart så vill inte DIF att AIK ska vinna sm-guldet.. Men tror dom går på förfullt för seger och att dom hoppas Malmö kniper Pinne från AIK, känns som om X + X i dom matcherna är tänkbara spel =)!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har inte vunnit sen 98 eller nåt sånt, men det är ju totalt ointressant information.

Vad som är intressant är dagsläget, och hur mycket DIF kommer ge på plan. Min teori är att det kommer vara tafatt och lealöst spel från DIF, och då slår man inte ett guldsuget IFE, även om de inte är 100%.

 

Vad är det som är "osmart" med just insatsen, du har ju ingen aning hur mycket jag brukar spela för? Visserligen är det ett lite större bet än jag brukar göra, men knappast så att jag riskerar en stor del av min BR.

 

Jag kan inte riktigt hålla med dig på den punkten, jag tror att spelarna kommer vara motiverade trots att det kan betyda att dom spelar gulder rakt i AIKs händer, men vad är det som säger att AIK slår ett svårslaget Malmö?? Självklart så vill inte DIF att AIK ska vinna sm-guldet.. Men tror dom går på förfullt för seger och att dom hoppas Malmö kniper Pinne från AIK, känns som om X + X i dom matcherna är tänkbara spel =)!!

 

AIK känns ju rätt orelevant i frågan, eftersom matcherna spelas samtidigt och inte nödvänligsvis, eller ens troligt påverkar utgången på varandra.

 

Att DIF inte vill att AIK ska vinna betyder ju automatiskt att om de ska påverka detta så kan de inte vinna.

Detta handlar också om ekonomi, många tror att Royal League, som DIF spelar för gynnar DIF ekonominskt, men det är inte sant om detta betyder att AIK får guldet.

 

Citerar här en gårdare med mycket bra insyn i klubben

 

Aik är en potentiell storklubb, hur mycket det än tar emot att säga det.

Dom har ett genuint supporterfölje med stabila publiksiffror, stora sponsorer, snart en ny arena och den infrastruktur som krävs för att hålla en hög nivå länge.

Elfsborg är en klubb från en liten stad vars publik inte lär växa mer än vad den redan gjort, de har mindre sponsorer och mindre medial uppmärksamhet.

Dom har INTE infrastrukturen eller förutsättningarna att förbli ett storlag.

Om Aik vinner guld har de möjligheten att bli det vi blev ´01-´05. De kommer ha de ekonomiska och sportsliga förutsättningarna för att behålla unga talanger osv.

Elfsborg saknar allt detta.

 

Om aik vinner är det ett långsiktigt hot mot DIFs framgångar, det är inte Elfsborg.

Att missa RL innebär ett marginellt bortfall i jämförelse med vad ett krig om sponsorer, spelare och titlar med aik över de kommande tio åren innebär.

Dessutom hugger jag hellre av min arm, säljer min mor eller spottar en gammal tant i ansiktet än låter råttorna stå med sina hånflin mot oss efter ett guld.

De som talar om "ingen läggmatch" är antingen nyblivna Djurgårdare, inte Djurgårdare in i själen eller rent imbecilla.

 

Djurgården hjälper inte aik att ta guld av skälen ovan. Svårare än så är det inte.

 

Edit: fick inte med det sista

 

Utöver detta talade jag med ett par spelare igår. Truppen och ledningen är rätt splittrade i åsikterna, men flera av de rutinerade spelarna vet exakt vad som gäller.

Hur styrelsen och den högre klubbledningen tänker går hand i hand med supportrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har inte vunnit sen 98 eller nåt sånt, men det är ju totalt ointressant information.

Vad som är intressant är dagsläget, och hur mycket DIF kommer ge på plan. Min teori är att det kommer vara tafatt och lealöst spel från DIF, och då slår man inte ett guldsuget IFE, även om de inte är 100%.

 

Vad är det som är "osmart" med just insatsen, du har ju ingen aning hur mycket jag brukar spela för? Visserligen är det ett lite större bet än jag brukar göra, men knappast så att jag riskerar en stor del av min BR.

Nu är det ju faktiskt inte så att DIF behöver vinna för att ditt spel inte ska sitta. Det räcker faktiskt med X.. Och Elfsborg har som sagt gått trögt nu på slutet, på de fem senaste har man två uddamålsvinster (KFF 1-0, och Gais 1-0 på straff) och två kryss (HIF 1-1, Öster 0-0) samt en förlust (Hammarby.)

 

Visst kan man hålla på att argumentera om hur mycket mer matchen betyder för Elfsborg och att detta är en så otroligt viktig match just för att de kan säkra guldet. Men då kan man fråga sig ifall det är något samband mellan att Elfsborg börjat spela dåligt senaste omgångarna och att matcherna blivit så extremt viktiga. Motsatta gäller ju för DIF som börjat spela bättre sen tränarbytet och sen att pressen på dem försvann.

 

Sen så ska man inte tro att DIF kommer att lägga sig bara för att Aftonhoran skriver så. Spelarna är proffs och lagledningen blir nog mycket besviken ifall uppenbart lägger sig, dessutom tror jag inte att DIF vill riskera något sorts poängavdrag. Man får inte heller glömma att matchen trotsallt inte är helt betydelselös för DIF heller, eftersom att ett antal miljoner och en Royal League plats står på spel. Sen får man inte glömma att i "vanliga" fall så skulle oddsen på IFE aldrig vara så långt nere som i 1.68, det är högst otroligt att oddsen ens skulle vara lägre än 2.2-2.3.

 

Sist och slutligen så förstår jag inte hur du helt kan strunta i DIFs svit mot IFE, klart det sitter i bakhuvudet på spelarna som varit med förr, speciellt 8-1 segern ifrån slutet på förra säsongen.

 

Men visst IFE ska vara favoriter, men till oddset 1.68 är det knappast spelvärt och inget maxspel imo. Jag kommer nog försöka laya IFE strax innan matchen, då ligger IFE förhoppningsvis på 1.65 eller lägre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Citerar här en gårdare med mycket bra insyn i klubben"

 

gårdare? inte så poppis o skriva sånt. Djurgårdare ska det va.

 

Men satsningen är helt okej! Räkna med ifall dif leder ( samtidigt som aijk leder mot malmö ) så kommer nog matchen avbrytas :twisted: och då får du iaf tillbaka pengarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du skrev detta samtidgt som jag skrev mitt förra inlägg, eftersom svaret på mycket av det du skrev fanns där.

 

Att jag skulle använda aftonbladet som källa tar jag som en personlig förolämpning. :x

Ok, men det är ju inte så mycket bättre att ange "en gårdare med mycket bra insyn i klubben" som källa. Kan ju vara vilken tomte som helst, ett namn skulle vara bra.

 

EDIT: Är nog bättre att ange de högsta oddsen istället för snittoddsen, för ska man spela så ska man ju självklart spela till de högsta oddset.

 

1.68 - 3.90 - 7.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...